Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB - FcK 14-07-09

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    Du har helt ret mht. hvilke klubber, jeg tror bliver hårdest ramt. Jeg har tidligere på forum nævnt de samme klubber, som dem vi er blevet mest bortdømt imod. Endvidere forekommer det mig, at de mest rutinerede dommere har "sværest" ved at være neutrale. De ønsker heller ikke at kommentere kendelser med TV efter kampene, hvorimod de yngre dommere godt kan kommentere og undskylde en afgørende fejlkendelse.
    Med Olivers miss mod ham den hurtige fra i går og manglende straffe kan vi ikke sige at vi blev bortdømt ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
      Ja det var så 2 OB kampe i træk med off-side mål til modstanderne, som desværre ikke blev fløjtet. Glæder mig til VAR bliver implementeret.
      Mvh PNL
      Ingen af FCKs mål i søndags var da offside? Så VAR havde næppe ændret noget der. Udover at FCK nok havde fået et straffespark.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

        Ingen af FCKs mål i søndags var da offside? Så VAR havde næppe ændret noget der. Udover at FCK nok havde fået et straffespark.
        Er du sikker at FCKs tredje mål ikke var off-side? På de store skærme på stadion så det helt tydeligt ud som offside. Og synes også "højdepunkter" i superliga.dk viser en off-side men kan se det kun på min lille snartphone-skærm og de har en perspektiver hvor det er svært at bedømme.
        Derudover blev vi snydt om straffe i 55.minut ved et hjørnespark da Leeuwin holdes fast når han ville til bolden.
        I hensigt af VAR synes det ødelægger kampen uden at bringe de fordele de taler om.

        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

          Ingen af FCKs mål i søndags var da offside? Så VAR havde næppe ændret noget der. Udover at FCK nok havde fået et straffespark.
          Synes også det ligner målet til 2-3 var offside selvom der ikke var de bedste billeder (så det er ikke sikkert VAR havde gjort forskel). Det var kommentatorerne umiddelbart også enig i.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

            Synes også det ligner målet til 2-3 var offside selvom der ikke var de bedste billeder (så det er ikke sikkert VAR havde gjort forskel). Det var kommentatorerne umiddelbart også enig i.
            Kommentatorerne mente da, da linjen blev trukket grafisk efterfølgende, at Tverskovs(tror jeg det var) røv ophævede offsiden? jeg er ret sikker på at konklusionen var at der ikke var offside, selvom det så sådan ud i første omgang.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Er du sikker at FCKs tredje mål ikke var off-side? På de store skærme på stadion så det helt tydeligt ud som offside. Og synes også "højdepunkter" i superliga.dk viser en off-side men kan se det kun på min lille snartphone-skærm og de har en perspektiver hvor det er svært at bedømme.
              Derudover blev vi snydt om straffe i 55.minut ved et hjørnespark da Leeuwin holdes fast når han ville til bolden.
              I hensigt af VAR synes det ødelægger kampen uden at bringe de fordele de taler om.
              Det var Drachmann der blev trukket i, så vidt jeg husker. Og den var ALDRIG blevet omstødt i VAR, da det var rent dommerskøn om det var nok til straffe - dommeren så udmærket situationen. Jeg vil vove den påstand, at HVIS VAR havde ændret noget i den kamp, så havde det været et straffespark til FCK i slutningen.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                Kommentatorerne mente da, da linjen blev trukket grafisk efterfølgende, at Tverskovs(tror jeg det var) røv ophævede offsiden? jeg er ret sikker på at konklusionen var at der ikke var offside, selvom det så sådan ud i første omgang.
                Her kan man se det - det er Ludwigs røv der ophæver offsiden.

                https://imgur.com/YxEePGi

                Den er selvfølgelig på grænsen - og man kan diskutere en cm til eller fra. Men VAR havde aldrig annulleret det mål!

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                  Her kan man se det - det er Ludwigs røv der ophæver offsiden.

                  https://imgur.com/YxEePGi

                  Den er selvfølgelig på grænsen - og man kan diskutere en cm til eller fra. Men VAR havde aldrig annulleret det mål!
                  Ja, den eneste klare fejlkendelse er umiddelbart det straffespark som ikke blev dømt til Pieros Sotiriou.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #39
                    Noget jeg bed lidt mærke i er at I nok ikke for alvor blev klogere på om Oliver Christensen er god nok, straffesparket er selvfølgelig ikke en god aktion, men den er også svær for en målmand.
                    Han kan umiddelbart ikke gøre meget ved målene, måske det sidste.

                    Jeg er fortsat meget i tvivl.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                      Her kan man se det - det er Ludwigs røv der ophæver offsiden.

                      https://imgur.com/YxEePGi

                      Den er selvfølgelig på grænsen - og man kan diskutere en cm til eller fra. Men VAR havde aldrig annulleret det mål!
                      Ludwig har virkelig også stor røv, og ser meget gumpetung ud. Dér skal vi forstærkes

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Noget jeg bed lidt mærke i er at I nok ikke for alvor blev klogere på om Oliver Christensen er god nok, straffesparket er selvfølgelig ikke en god aktion, men den er også svær for en målmand.
                        Han kan umiddelbart ikke gøre meget ved målene, måske det sidste.

                        Jeg er fortsat meget i tvivl.
                        Hvad pokker skulle han gøre ved det sidste mål? En knaldhård afslutning helt nede i målhjørnet fra en helt fri Dame - den havde Gryte heller ikke taget.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                          Hvad pokker skulle han gøre ved det sidste mål? En knaldhård afslutning helt nede i målhjørnet fra en helt fri Dame - den havde Gryte heller ikke taget.
                          Jeg har ikke lige set vinklen, så det kan sagtens være at han er chanceløs.

                          Edit: Hmm ja, den er i hvert fald svær ... jeg er bare lidt i tvivl om om han kommer rigtigt ud/dækker nok af målet, eller skal blive inde.
                          Last edited by Entusiastens; 16-07-2019, 09:21.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                            Her kan man se det - det er Ludwigs røv der ophæver offsiden.

                            https://imgur.com/YxEePGi

                            Den er selvfølgelig på grænsen - og man kan diskutere en cm til eller fra. Men VAR havde aldrig annulleret det mål!
                            Umiddelbart efter kampen og også i gennemgang i går blev der begge gange nævnt offside. Den video du linker er jo en ret skæv vinkel. Jeg synes dog man godt kan fornemme alene på vinklen, at der er offside, men var i hvert fald ikke i tvivl efter de kørte en linje på.

                            I forhold til Oliver, så er han stadig en ung målmand der skal lære, men er ret enig i at han alt for tidligt laver sine udfald, når han er 1 mod 1. Til forskel fra Gryte og en type som Rønnow, der begge bliver stående længe og læser modspilleren inden de laver deres udfald i disse situationer. Er sikker på det nok skal komme med mere erfaring.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                              Her kan man se det - det er Ludwigs røv der ophæver offsiden.

                              https://imgur.com/YxEePGi

                              Den er selvfølgelig på grænsen - og man kan diskutere en cm til eller fra. Men VAR havde aldrig annulleret det mål!
                              Nu synes billedet taler for ffside når tages perspektiven med i betragtning. Ludwig står tydeligt tætter til feltes linje end N'Doye.
                              Men det hjælper ja ikke... og tror VAR gør det ikke bedre i fremtiden. VAR ødelægger kampens flow uden at det bliver retfærdiger. Der annulleres måske målene fordi der var frispark eller offside 30 sekubdercelker et minut tidligere. Hvor er grænsen? Ved 1 minut, to, tre eller 15, Hvornår må VAR gribe ind? Det skaber kun nye problemer. Derudover synes det er ikke de "store" fejlbedømmelser som er det største problem. Det er mere de "lille". Det er de 50:50, 55:45 og 60:40 - situationer hvor dommere beslutter mest til fordel af de "store" klubber og spiller og der ændrer VAR intet.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af kimmer Se indlæg

                                Umiddelbart efter kampen og også i gennemgang i går blev der begge gange nævnt offside. Den video du linker er jo en ret skæv vinkel. Jeg synes dog man godt kan fornemme alene på vinklen, at der er offside, men var i hvert fald ikke i tvivl efter de kørte en linje på.

                                I forhold til Oliver, så er han stadig en ung målmand der skal lære, men er ret enig i at han alt for tidligt laver sine udfald, når han er 1 mod 1. Til forskel fra Gryte og en type som Rønnow, der begge bliver stående længe og læser modspilleren inden de laver deres udfald i disse situationer. Er sikker på det nok skal komme med mere erfaring.
                                Uenig. Jeg kan slet ikke se hvordan du kan mene der skulle være offside udfra ovenstående. Du er godt klar over at røven tæller med, ikke? Ludwigs røv har samme afstand til feltkanten som Damens fod, som jeg ser det.

                                Men uanset om der så er offside eller ej, så bryder jeg mig ikke om den offermentalitet der tilsyneladende hersker blandt mange herinde. HVIS der var offside, så var det måske et par centimeter det drejer sig om. Selv efter gentagne replays er det svært at afgøre. At folk på den baggrund føler at vi blev snydt er sgu latterligt. Der var én klar fejlkendelse i hele den kamp - og den gik vores vej. Generelt skulle vi nøjes med at pive over dommeren, når der rent faktisk er noget om snakken - så kommer det også til at virke lidt mere seriøst.

                                Comment

                                Working...
                                X