Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
    Jeg forstår ikke hypen omkring BH. Synes han har præsteret med Horsens præcis som man kunne forvente med det spillermateriale. Han har valgt en absolut usympatisk spillestil, hvor man trækker tid, hakker modstandere ned, skriger for at påvirke dommeren og er forurettet, når det bliver påtalt. Jeg er stor fortaler for hårdt arbejde, men jeg ønsker det kombineret med flair og frem for alt at man spiller fair og med ære. Horsens er i mine øjne et aldeles usympatisk og ucharmerende hold, som jeg på ingen måde ville ønske ob skal være. Det er lykkedes BH at spinne sig til en fortælling, hvor han er godt nok for meget, men er mediernes darling, fordi han er god for en historie. Det smitter af på hele Horsens-holdet, som får lov til alt for meget i kampene, senest illustreret ved deres angreb på Frø og Jebali i de to kampe for nylig. Nej, jeg kan ikke se det fede ved BH og Horsens.
    Hvis du mener at Horsens har gjort som forventet, mener jeg du overser årsagerne til de præstationer. Du tager deres resultater og opfatter dem som naturlige, men det er de ikke. Horsens har et set-up og et hold der hører til i 1. division. Deres market value er på niveau med Hobros, der også overpræsterede ved at komme i play-off. Bo har udført mirakler i Horsens, og når du mener de lever op til niveau, er det fordi Bo har gjort dem gode.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Her er lidt "sort/hvid" virkelighed: Vi kom ikke i top 6 og i en serie af 10 kampe, vandt vi ikke nogen kampe.

      Så søger man efter forklaringer, og ligesom Rasmus Ankersen fra Midtjylland mener jeg, at "stolpe ud/stolpe ind" kun har en betydning på den korte bane, men aldrig på den lange. Der vinder den, der er bedst forberedt, hvor jeg mener trupsammensætningen hører ind under.

      Når en klub af vores størrelse, der siden mesterskabet i 1977 aldrig er gået længere end nu, 9 år uden at vinde noget, og som er den danske klub med tredjeflest europæiske kampe, ikke kan lande mere end én officiel målsætning, så er der efter min mening ikke brug for såkaldte "nuancer".

      Der er ingen, der forventer top 6 hvert år. Men vi forventer ikke serier på 10 kampe uden sejre og 0-6 mod en næsten allerede nedrykket modstander.

      Vi forventer ikke topspillere en mas, men vi forventer spillere, der gør holdet bedre og skaber begejstring.

      Det kan godt være, at du får røde knopper af sort/hvid tankegangen, men for mig er det en naturlig del af al elitesport. Du når ikke til tops, hvis du bliver ved med at finde undskyldninger og de berømte nuancer for hvorfor et hold, en klub bliver ved med at fejle.

      Nogle gange er det set uppet og kompetencerne hos de enkelte medarbejdere, der gør hele forskellen. Tiden vil vise om det er dét, de endelig har ramt rigtigt i Århus - en sportslig treenighed der bare passer sammen og som har større chancer for at drive projektet fremad, end vi har i Odense.

      En treenighed der også passer til kulturen i Århus.

      Jeg synes, som altid, at de såkaldte nuancer ofte kvæler behovet for at kappe hovedet af den berømte slange, fordi de hurtigt bliver til dårlige undskyldninger for at tingene ikke fungerer.

      Så bliver processen talt ihjel, og så er toget kørt, hvis konkurrenterne har fundet opskriften og følger den.

      MvH ChrisOB
      Jeg får ikke røde knopper af det sort/hvide billede, så smør en ny sukkermad, der er vist nogen som har pisset på den du sidder med.

      Og jeg har på intet tidspunkt sagt at trupsammensætningen ikke er vigtig. Men hvis spillet var til en 5 og ikke en 9 plads, så har man gjort noget rigtigt. Og det vil være idiotisk ikke at holde fast i de dele, hvis det er muligt.

      Hvis du på eliteniveau ikke er opmærksomme på nuancerne og ikke tager dem ind i dine overvejelser, så er du en idiot. Og du mindsker dine chancer for succes.
      Det betyder det at du bliver en succes fordi du er opmærksomme på nuancerne, nej.
      Hvis du vitterligt mener at inddragelsen af nuancer ikke hører til i elitesport, så mener jeg at du er helt galt på den.

      Vi kan blive enige om at resultaterne er sort/hvid, og når du ikke din målsætning, så kan et fokus på nuancerne ikke gøre det til en succes. Og det har jeg heller ikke skrevet at det gør. Hvis jeg har så har jeg skrevet forkert.

      Jeg er ikke tilfreds med sæsonen, og jeg vil også have en bedre trup. Men der er også en del lyspunkter i sæsonen, selvom den ikke er en succes

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
        Jeg forstår ikke hypen omkring BH. Synes han har præsteret med Horsens præcis som man kunne forvente med det spillermateriale. Han har valgt en absolut usympatisk spillestil, hvor man trækker tid, hakker modstandere ned, skriger for at påvirke dommeren og er forurettet, når det bliver påtalt. Jeg er stor fortaler for hårdt arbejde, men jeg ønsker det kombineret med flair og frem for alt at man spiller fair og med ære. Horsens er i mine øjne et aldeles usympatisk og ucharmerende hold, som jeg på ingen måde ville ønske ob skal være. Det er lykkedes BH at spinne sig til en fortælling, hvor han er godt nok for meget, men er mediernes darling, fordi han er god for en historie. Det smitter af på hele Horsens-holdet, som får lov til alt for meget i kampene, senest illustreret ved deres angreb på Frø og Jebali i de to kampe for nylig. Nej, jeg kan ikke se det fede ved BH og Horsens.
        Prøv at næv en anden træner. Der kunne overleve i superligaen med Horsens budget? Han finder de bedste i 1. Division og lidt uden for landets grænser. Kunne Ståle holde Horsens oppe.det er jeg ikke sikker på, men Ståle gør lidt det samne som BO. Han har et koncept som han henter de bedste danske spillere til kombineret med nogle dyre udlændinge som de andre danske klubber ikke har råd til.
        De har hver deres udgangspunkt men løser vel opgaven de har på hver deres måde.
        Så hypen omkring Bo er vel pga godt arbejde. Desværre tror Bo han gavner holdet med alt det råberri - det er jeg ikke sikker på holder i retten. Jeg tror effekten ville være større med den rette dosis

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Prøv at næv en anden træner. Der kunne overleve i superligaen med Horsens budget? Han finder de bedste i 1. Division og lidt uden for landets grænser. Kunne Ståle holde Horsens oppe.det er jeg ikke sikker på, men Ståle gør lidt det samne som BO. Han har et koncept som han henter de bedste danske spillere til kombineret med nogle dyre udlændinge som de andre danske klubber ikke har råd til.
          De har hver deres udgangspunkt men løser vel opgaven de har på hver deres måde.
          Så hypen omkring Bo er vel pga godt arbejde. Desværre tror Bo han gavner holdet med alt det råberri - det er jeg ikke sikker på holder i retten. Jeg tror effekten ville være større med den rette dosis
          Jacob Michelsen kunne overleve med det Horsens hold der er nu. Uden problemer IMO

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

            Umiddelbart enig. Mest fordi jeg gør kan lide JM. Men det er klart, hvis vi får et run igen uden sejre, så må han være færdig. Og med rette.
            Bo H vil jo komme til en noget større adresse, trods alt. Det tror jeg er usikkert om han kan omstille sig til
            Det ved man bare aldrig om det er muligt at præstere i et andet setup, men jeg synes egentlig selv at giver et godt svar i podcasten "Beck bag bolden". Det er en god snak mellem to helt vildt sympatiske fynboer. Lyt selv hvis der tid

            https://www.troelsbech.com/podcast/e...ede-og-kynisme

            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Måske han skulle være skuffet over sig selv og de såkaldte eksperter.
              vi så at OB sidste år intet havde at gøre i top 6. Man sælger bedste mand og lige pludselig regner nogle OB som en top 6 klub. I min bog er OB truppen 5-10 trup. Totalt stolpe ind og vi kan blive nummer 5. Stolpe ud- det så vi for et par måneder siden hvordan det ser ud. Mest realistisk er ca. 8 plads.
              ud fra det er nummer 7 forventeligt, men indrømmet. Vi var pisse heldige.
              Det er jeg så ikke enig i. Vi har trods alt også misset ret mange point på deciderede fejkendelser, og burde have været i top 6 uden disse. Men Esbjerg må klart være sæsonnens skuffelse, starter med at spille i europa og slutter med nedrykning, vi har trods alt blot holdt status quo, og slutter med en forynget og mere talentfuld trup!

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                Hver gang? vi var en gang 1/8 så er det absurd at sige vi er top 6 hold. Vi må være nedrykningshold med 7/8. Længere er den ikke.
                derfor skal truppen være bedre hvis der skal være troværdighed bag. I min bog er JH næsten en dansk udgave af Komiske Ali.
                Lige nu er der næsten AGF stemning her pga de unge, og jeg deltager også, men de unge bringer os ikke i top 6 næste år, der skal forstærkninger til. Og gerne forbilleder som vil dø for point.
                Hmm, jeg ser netop de unge som dem der bringer os i top 6! Erfaring de unge kan læne sig op af behøver ikke altid komme fra en anden spiller på banen, men kan også komme fra bænken eller staben. Erfaring er ofte overvurderet, og kan også overvindes med ungdommelig gåpåmod og ukuelighed! Bare kik på Aab's seneste mesterskab!
                jeg ser kort sagt at vi slutter med et bedre hold en vi startede med, og det paradoksale er at det skyldes spillere der ikke er hentet af JH!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg

                  Hmm, jeg ser netop de unge som dem der bringer os i top 6! Erfaring de unge kan læne sig op af behøver ikke altid komme fra en anden spiller på banen, men kan også komme fra bænken eller staben. Erfaring er ofte overvurderet, og kan også overvindes med ungdommelig gåpåmod og ukuelighed! Bare kik på Aab's seneste mesterskab!
                  jeg ser kort sagt at vi slutter med et bedre hold en vi startede med, og det paradoksale er at det skyldes spillere der ikke er hentet af JH!
                  Vi ved ikke hvad de unge reelt kan når vi skal møde de gode hold. Men det er positivt at de har overrasket positivt. Man kan også sige at vi har købt meget dårligt ind når så mange u 19 spillere jo nærmest bliver profilerne på holdet.
                  Aab havde meget rutine da de vandt mesterskabet tilsat en guldårgang. De var jo 1 minut fra at rykke ud.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
                    Jeg forstår ikke hypen omkring BH. Synes han har præsteret med Horsens præcis som man kunne forvente med det spillermateriale. Han har valgt en absolut usympatisk spillestil, hvor man trækker tid, hakker modstandere ned, skriger for at påvirke dommeren og er forurettet, når det bliver påtalt. Jeg er stor fortaler for hårdt arbejde, men jeg ønsker det kombineret med flair og frem for alt at man spiller fair og med ære. Horsens er i mine øjne et aldeles usympatisk og ucharmerende hold, som jeg på ingen måde ville ønske ob skal være. Det er lykkedes BH at spinne sig til en fortælling, hvor han er godt nok for meget, men er mediernes darling, fordi han er god for en historie. Det smitter af på hele Horsens-holdet, som får lov til alt for meget i kampene, senest illustreret ved deres angreb på Frø og Jebali i de to kampe for nylig. Nej, jeg kan ikke se det fede ved BH og Horsens.
                    Jeg tror BH er vandt til at have berøring med mange flere aspekter end en træner har i OB og derfor tror jeg ikke det bliver aktuelt.
                    jeg anerkender meget af det du siger, men han har klart overpræsteret med Horsens, hvor han har skulle rydde op efter bl.a. JH rent økonomisk!
                    Og ja de fik lov til for meget imod os, men jeg mener det er en anderkendelses værdig måde at spille på, det er dommeren der skal stoppe det og lægge linien, og de brokker sig ikke mere end f.eks. barcelona! Tilgengæld er der ikke en eneste Horsens spiller der ikke giver den alt igennem hele kampen, i ALLE kampe! Og det er er BH's fortjeneste og det er beundringsværdigt!

                    Comment


                      https://www.bt.dk/superligaen/fck-st...-og-braendt-ud
                      Der er en forklaring på hvorfor vi blev nummer 9 eller 7.
                      de 6 tophold har alle spillere på årets hold. Undtaget BIF men de havde 3 som var på bruttoliste. Kenn Ilsø havde Frø som nummer 2 af nye spændende spillere.

                      men superligaen er ikke stærkere end at et par gode køb kan ændre mange placeringer.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        Vi ved ikke hvad de unge reelt kan når vi skal møde de gode hold. Men det er positivt at de har overrasket positivt. Man kan også sige at vi har købt meget dårligt ind når så mange u 19 spillere jo nærmest bliver profilerne på holdet.
                        Aab havde meget rutine da de vandt mesterskabet tilsat en guldårgang. De var jo 1 minut fra at rykke ud.
                        JH har købt katastrofalt dårligt ind! Og vi har købt midtbane spiller efter midtbane spiller der aldrig har været god nok til at slå dem af de skulle erstatte.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg

                          JH har købt katastrofalt dårligt ind! Og vi har købt midtbane spiller efter midtbane spiller der aldrig har været god nok til at slå dem af de skulle erstatte.
                          Det har du ret i og jeg har aldrig kunnet forstå at JH kunne overleve alle de fejl. Faktisk er det hovedårsagen til ørkenvandringen i mange år.

                          Comment


                            Yyyyeeeesssss. Vi har en spiller på disse Flest XXX

                            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...opper-listerne

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Yyyyeeeesssss. Vi har en spiller på disse Flest XXX

                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...opper-listerne
                              Det er godt nok bekymrende.. Men statistik er som bekendt den 4. løgn. Altså, det er ikke alle statistikker, der nødvendigvis er gode at ligge nummer 1 i. For eksempel kan det både være positivt og negativt, at din keeper har mange redninger. Og at man løber mange meter, er jo heller ikke nødvendigvis godt, hvis man løber rundt som en forvirret høne.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Yyyyeeeesssss. Vi har en spiller på disse Flest XXX

                                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...opper-listerne
                                Spillere der præsteret bedst er dem der gør holde e bedst .. Horsens har en, Randers to og så er der Corlu som har været noget for sig selv... ellers er det ikke uden den store overraskelse top6 ... men nogle tip6 hold har også kun en eller to ...
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X