Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Sad lige og kiggede på stillingen i superligaen, eller mere præcist på stillingen og inddelingen i forhold til nedrykningspuljerne.

    Det er så ufatteligt vigtigt, hvis/når top 6 glipper, at vi ender på en 7 eller 8 plads.

    En 7/8 plads vil give os mulighed for at komme i pulje 2, hvor vi vil have 10 point ned, til en nedrykningsplayoff kamp.

    En 9 el 10 plads, vil sende os i pulje 1, hvor der lige nu kun er 2 point ned, til at vi ville skulle spille en kamp om reel nedrykning. (Og vi snakker her mod hold som horsens og Sønderjyske)

    Hvert point tæller nu, og med et resterende kampprogram med 3/5 udekampe, i Sønderjyske, AGF og Randers, så er mit bud, at vi skal hente points her, for ikke at ende på en 9/10 plads. Kampen mod Sønderjyske kan blive altafgørende for hvilken nedrykningpulje vi ender i, eller rettere undgår at ende i.

    Håber realiteterne går op for JM og truppen, der stadig snakker om top 6, men vi er faktisk ved at være et sted, hvor vi er på vej i alvorlige problemer, også set udfra, at vi kun har lavet 1 point, i de sidste 6.

    Jeg tror ikke længere på top 6, og jeg tror det er 50/50 om vi ender på 7/8 pladsen el på 9/10 pladsen.

    Er det bare mig der er pessimist?

    Forza OB.






    Comment


      Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg
      Sad lige og kiggede på stillingen i superligaen, eller mere præcist på stillingen og inddelingen i forhold til nedrykningspuljerne.

      Det er så ufatteligt vigtigt, hvis/når top 6 glipper, at vi ender på en 7 eller 8 plads.

      En 7/8 plads vil give os mulighed for at komme i pulje 2, hvor vi vil have 10 point ned, til en nedrykningsplayoff kamp.

      En 9 el 10 plads, vil sende os i pulje 1, hvor der lige nu kun er 2 point ned, til at vi ville skulle spille en kamp om reel nedrykning. (Og vi snakker her mod hold som horsens og Sønderjyske)

      Hvert point tæller nu, og med et resterende kampprogram med 3/5 udekampe, i Sønderjyske, AGF og Randers, så er mit bud, at vi skal hente points her, for ikke at ende på en 9/10 plads. Kampen mod Sønderjyske kan blive altafgørende for hvilken nedrykningpulje vi ender i, eller rettere undgår at ende i.

      Håber realiteterne går op for JM og truppen, der stadig snakker om top 6, men vi er faktisk ved at være et sted, hvor vi er på vej i alvorlige problemer, også set udfra, at vi kun har lavet 1 point, i de sidste 6.

      Jeg tror ikke længere på top 6, og jeg tror det er 50/50 om vi ender på 7/8 pladsen el på 9/10 pladsen.

      Er det bare mig der er pessimist?

      Forza OB.
      Næh, det er det ikke. Jeg tror også løbet er kørt ift top 6. Og jeg frygter også for, at vi havner i den forkerte pulje. Pt. er vi et sted, hvor jeg ikke vil blive overrasket over et nederlag i samtlige kampe (isoleret hver for sig) med undtagelse af hjemmekampen mod SIF. Det betyder ikke jeg tror vi taber alle de andre, men kamp for kamp vil det ikke være en stor overraskelse at tabe i Randers, Aarhus, Haderslev eller hjemme mod EfB f.eks.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

        Næh, det er det ikke. Jeg tror også løbet er kørt ift top 6. Og jeg frygter også for, at vi havner i den forkerte pulje. Pt. er vi et sted, hvor jeg ikke vil blive overrasket over et nederlag i samtlige kampe (isoleret hver for sig) med undtagelse af hjemmekampen mod SIF. Det betyder ikke jeg tror vi taber alle de andre, men kamp for kamp vil det ikke være en stor overraskelse at tabe i Randers, Aarhus, Haderslev eller hjemme mod EfB f.eks.
        Jeg så Silkeborg - AAB og hold kæft hvor kan de spille hurtigt ved jorden og også skabe chancer, nok delvist fordi det er plastik, men øjeblikket efter bliver de domineret totalt/kokser i forsvaret ... der er ingen ændring fra foråret :D!
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Jeg mener vi har et kamp program som i sig selv godt kan få os i top-6, med bla. kampe imod de to bundpropper... men omvendt, så er vi også i en position hvor det fra nu af bliver knald eller fald i hver runde. Taber vi i næste runde, så er det slut.
          Og så har Randers og FcN også en kamp i hånden som det er nu, så det kan blive meget svært.

          Omvendt er vi færdige med at møde FcK og FcM, hvor Randers mangler begge to, og FcN og AaB mangler henholdsvis FcM og FcK.

          Jeg tænker vi med lidt held napper 9 point i de sidste 5 kampe, og ender på 36.
          Randers tror jeg får 5 point, og ender på 35.
          Det er set ud fra, at vi spiller uafgjort imod dem i næste runde.

          Det bliver nok AaB og FcN som kommer til at kæmpe om 5. pladsen, og dermed også tager 6. pladsen.
          De kan ende på 38 point begge to, hvis ikke de får sammenbrud undervejs... men det kan man jo så ikke afvise de gør.

          Så er der Lyngby. Ved ikke om jeg tror på de får så meget, men kan de vinde imod feks. AaB, så kan de godt få en spændende afslutning på grundspillet. De er jo trods alt også foran os i stillingen.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Enig i, at top-6 er væk på grund af vores egne dumme pointtab som 3-4 nederlaget i Lyngby, BIF-kampen her. På den anden side var vi også 10 minutter fra at vinde i Parken og en drømmekasse fra Amini fra at ligge i top-6. Og det er uden at tælle afgørende dommerfejl med (de annullerede mål mod SønderjyskE og FCN). Det siger alt om hvor tæt ligaen er, og selvom vi ikke fik videreført medaljeformen fra foråret, så har vi stadig ligget rimelig godt til. Vi har jo faktisk spillet rimelig elendigt det meste af efteråret og alligevel hevet flere point hjem, end spillet var til. Det er også en kvalitet i sig selv, men det nytter ikke noget, når vi spiller dårligt og ikke har marginalerne med os. Og marginalerne og heldet har vi manglet! Se bare på Esbjerg, som egentlig kun vandt bronze fordi alt flaskede sig for dem (bl.a. vores dumme pointtab i Farum efter at have klasket EfB) og de havde alle tænkelige marginaler med sig.

            Comment


              FCN smadrer Horsens og vi har nu 4p op til Top 6

              Comment


                Top 6 er i min verden totalt urealistisk. Ikke på papiret, men set i lyset af, at vi ikke har vundet en kamp i seks forsøg og ikke har hentet point endnu i sæsonen, når vi er kommet bagud. Vi er milevidt fra top 6-niveau, og vores ledelse virker virkelighedsfjern, når den taler om ‘Europapotentiale’. Vi har ikke leveret en gennemført god kamp i hele sæsonen.

                Alt imens AaB, GF, FCN er ved at bygge solidt spillende hold op.

                Så nej, det er ikke pessimisme. Det er desværre sådan landet ligger. Vi er et top 8-hold lige nu - maksimalt.
                Last edited by marle; 19-02-2020, 20:32.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                  Top 6 er i min verden totalt urealistisk. Ikke på papiret, men set i lyset af, at vi ikke har vundet en kamp i seks forsøg og ikke har hentet point endnu i sæsonen, når vi er kommet bagud. Vi er milevidt fra top 6-niveau, og vores ledelse virker virkelighedsfjern, når den taler om ‘Europapotentiale’. Vi har ikke leveret en gennemført god kamp i hele sæsonen.

                  Alt imens AaB, GF, FCN er ved at bygge solidt spillende hold op.

                  Så nej, det er ikke pessimisme. Det er desværre sådan landet ligger. Vi er top 8 pt - maksimalt.
                  Meget enig herfra. Vi har et udemærket hold. Bedre end under Kent Nielsen. Men der er bare 6-7 hold der er bedre end os pt. Og salget af Kadrii har gjort udslaget for om vi liiiiige kunne snige os med på yderste yderste mandat. Det kan vi ikke mere

                  Nu må succeskriteriet være at blive 7 eller 8 så vi selv vælger nedrykningspulje

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Meget enig herfra. Vi har et udemærket hold. Bedre end under Kent Nielsen. Men der er bare 6-7 hold der er bedre end os pt. Og salget af Kadrii har gjort udslaget for om vi liiiiige kunne snige os med på yderste yderste mandat. Det kan vi ikke mere

                    Nu må succeskriteriet være at blive 7 eller 8 så vi selv vælger nedrykningspulje
                    Hvor fedt FCN smadrer Horsens, håber de må følge med Silkeborg og forhåbenligt Hobro ned i 1.div.
                    Vi skal imo ikke have øje for de hold der ligger over os men satse på at dem under os ikke får for mange point.
                    Jeg tror ikke slaget af Kadrii er det som gør udslaget ift om vi ville komme i Top 6. Med eller uden Kadrii så ville vi kun være favoritter i kampene mod SIF og EfB her i foråret og dermed ikke favorit til top 6 uanset hvad de såkaldte eksperter vurderer , vores ledelse, trænerstab og spillers rosenrøde glansbillede af styrken eller resultaterne af en stribe ligegyldige træningskampe.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Hvor fedt FCN smadrer Horsens, håber de må følge med Silkeborg og forhåbenligt Hobro ned i 1.div.
                      Vi skal imo ikke have øje for de hold der ligger over os men satse på at dem under os ikke får for mange point.
                      Jeg tror ikke slaget af Kadrii er det som gør udslaget ift om vi ville komme i Top 6. Med eller uden Kadrii så ville vi kun være favoritter i kampene mod SIF og EfB her i foråret og dermed ikke favorit til top 6 uanset hvad de såkaldte eksperter vurderer , vores ledelse, trænerstab og spillers rosenrøde glansbillede af styrken eller resultaterne af en stribe ligegyldige træningskampe.
                      Enig men vil altså nødig møde et No nonsens Horsens hold i knald og fald kampe.

                      Comment


                        1621 tilskuere til en superligakamp hvor der er gratis adgang. Hvor ligegyldigt kan det blive i dansk fodbold?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                          1621 tilskuere til en superligakamp hvor der er gratis adgang. Hvor ligegyldigt kan det blive i dansk fodbold?
                          Sørgeligt
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            1621 tilskuere til en superligakamp hvor der er gratis adgang. Hvor ligegyldigt kan det blive i dansk fodbold?
                            Ja, når du ikke længere kan ride "de rykker ned"-hesten så må du finde på andre ting, men det ER ringe med kun 1600 tilskuere, dem har de aldrig formået at tiltrække.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                              Ja, når du ikke længere kan ride "de rykker ned"-hesten så må du finde på andre ting, men det ER ringe med kun 1600 tilskuere, dem har de aldrig formået at tiltrække.
                              FCN er vel nærmest at betegne som en fast del af top 6 og har vel minus en enkelt sæson slutter over os siden sølv årene hbor vi har været i større nedrykningsfare end dem. Så jeg tænker den sang om nedryknings kandidat er et længe overstået kapitel.
                              De sælger endda deres bedste spillere i hvert vindue.

                              Men selvom det er Horsens som på alle måder er skrigende uinteressante så er 1600 tilskuere pinligt.
                              Last edited by Magge; 20-02-2020, 06:51.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Meget enig herfra. Vi har et udemærket hold. Bedre end under Kent Nielsen. Men der er bare 6-7 hold der er bedre end os pt. Og salget af Kadrii har gjort udslaget for om vi liiiiige kunne snige os med på yderste yderste mandat. Det kan vi ikke mere

                                Nu må succeskriteriet være at blive 7 eller 8 så vi selv vælger nedrykningspulje
                                Helt enig. Det bliver krig om at undgå de der giftige nedryknings play-offs og der skal skrabes alle de points ind som vi kan. Så må vi se hvad vi har på kontoen efter runde 26. Bliver vi nr 9 eller 10 som er vores situation lige nu, bliver det virkelig giftigt i nedrykningspuljen.
                                En sejr i Randers vil dog være et kæmpe skridt i den rigtige retning.

                                Comment

                                Working...
                                X