Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - SDJR 28/03/2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
    Tjae, jeg ved ikke, om man kan indføre noget uden det ødelægger lidt af spillet. Jeg synes fx godt, man kunne sige, at en træner kan smide en "Challenge" ved mål. Og så er det kun ved mål. Så skal man bare have en regel for, hvor langt man ser tilbage. Et par afleveringer. Måske siden holdet erobrede bolden. Der er jo alligevel et spilstop ved mål. Så at dommeren lige går ud og ser video et minut, kan vel ikke betyde det store. Det er jo også kun, når der rent faktisk kommer en "Challenge", at man gør det.
    Jeg kan ikke se problemet i, at man laver en mere fair sportslig afvikling af en sport med så meget på spil i.

    Og selvfølgelig skal den op pga. det i går! Hvad vil du så sige hver gang, der er en politisk sag oppe at vende? Eller en katastrofe i verden? "Hvorfor skal det her op bare fordi det sker nu?"
    Og det var da klart pga. den kendelse, at vi kun fik et point. Den hjalp i hvert fald på ingen måde. Spillerne spillede en fremragende kamp, som vi nok med meget høj sandsynlighed havde vundet, hvis det havde været 0-0 ved pausen.
    Jeg er helt enig. Superligaen er en ting, men i de store ligaer, for slet ikke at tale om CL, der er det altså millioner og atter millioner af kroner, der er på spil, og for mig giver det ingen mening, at det potentielt skal være en håbløs dommerkendelse, der afgør sejr eller nederlag, når man har midlerne til at undgå det.

    Og selvfølgelig skal det ikke være ethvert indkast eller frispark, der skal kikkes igennem. Det skal kun være de kampafgørende situationer, dvs. scoringer, straffespark og udvisninger. Derudover kan man evt tildele hvert hold to eller tre "challenges", som de efter eget valg kan benytte i kampens løb.

    Alt i alt vil det da/ sikkert gøre totaltiden for en kamp nogle minutter længere, men til gengæld for de ekstra spilstop kunne man gøre pausen lidt kortere. Gevinsten vil være, at man slipper for mange frustrationer og ørkesløse diskussioner efter kampene.
    Last edited by ScouserTommy; 29-03-2014, 16:19.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
      Håber da godt nok, at der er mange af jer, der stod på Stiften-tribunen i går, som kigger sig selv i spejlet i dag og siger "Godt gået". I går sad man med den der fornemmelse af, at det her skal vi nok få vendt. Jeg er overbevist om, at spillerne fik ekstra energi af stemningen på tribunen. Op til 1-1-målet var der ekstraordinær god stemning i små 10 minutter, og i den periode kørte OB jo nærmest power play.

      Jeg selv befandt mig for første gang på sponsortribunen. Der er til gengæld godt nok stille. Man føler jo nærmest, at folk kigger på en, som om man er mentalt retarderet, fordi man som stort set den eneste på tribunen sidder og klapper i hænderne som en anden søløve

      I øvrigt en klog træner ham Lars Søndergaard, når han mener, at OB havde fortjent sejren

      http://www.bold.dk/nyt/Soendergaard-...-var-ufortjent
      jeg skulle netop til at skrive et lign. indlæg. Jeg mener også at indsatsen på den front var superb i går. 👍 til jer der gav den gas gennem 2. halvleg. Klap jer selv på skulderen og lov jer selv at spillerne får samme oratoriske opbakning til næste hjemmekamp.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Urten Se indlæg
        Jeg ser kampen lidt anderledes. Jeg mener Ari med sin præstation i går netop ikke har spillet sig af som vb. Han var meget aktiv fremadrettet og påpasselig bagud, men stod især i første halvleg tit helt fri, uden midtbanen opdagede det. Emil Larsen, en spiller jeg virkelig godt kan lide, og som er en afgørende faktor for vores offensive spil, var i går fornærmende ringe, og hans indsats bør udløse en kammeratlig samtale med TB. Ofte gad han ikke løbe frem, når eksempelvis Toppel havde bolden sikkert i hænderne, men lod til at være på strøgtur, mens den højre side anført af en utrolig aktiv Falk netop viste den rette indstilling. Høegh mangler tydeligt superligakampe i benene og er ikke i fulde omdrejninger, men det kunne han komme, hvis man vel og mærke tror på knægtens kvaliteter og giver ham spilletid. Jeg tror på ham.

        En svale gør ingen sommer, men jeg håber stadig på, jeg har fejlvurderet Bodul og han fortsætter sine indhop med samme bravour som i går.
        jeg skriver heller ikke at han har spillet sig af, men til gengæld mener jeg heller ikke han overbeviste mig om at han er løsningen på vb. jeg synes han tager en del forkerte beslutninger, men måske det bare er et spørgsmål om tilvænning til pladsen, der er jo forskel på at spille bolden til højre side når han fungere som central midtbanemand eller når han spiller som vb. Emil er vi enige om spillede som en pose mel i går og skulle måske have været ud noget før. Højresiden fungerede næsten perfekt i går, synd at Falk ikke får den i kassen, det havde gjort det perfekt og så havde vi sikkert vundet. Jeg giver også ret i at der mangler nogen konsekvente og tørre hug på Lassen i stedet for at bolden nærmest skal skubbes over stregen fra få meters afstand, men jeg tror endnu ikke BK er klar til at påtage sig en afgørende rolle som angriber endnu, det ligner for mig at han mangler grundtræning og dermed fysik inden vi fuld glæde af ham igen. Måske Azer, Ruud og Ari skal forsøge med et et par tørre hug fra distancen for at åbne op for forhold der står så langt tilbage som i går.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          så kommer bodul ind - så score vi da slet ikke
          Nej okay

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
            Håber da godt nok, at der er mange af jer, der stod på Stiften-tribunen i går, som kigger sig selv i spejlet i dag og siger "Godt gået". I går sad man med den der fornemmelse af, at det her skal vi nok få vendt. Jeg er overbevist om, at spillerne fik ekstra energi af stemningen på tribunen. Op til 1-1-målet var der ekstraordinær god stemning i små 10 minutter, og i den periode kørte OB jo nærmest power play.

            Jeg selv befandt mig for første gang på sponsortribunen. Der er til gengæld godt nok stille. Man føler jo nærmest, at folk kigger på en, som om man er mentalt retarderet, fordi man som stort set den eneste på tribunen sidder og klapper i hænderne som en anden søløve

            I øvrigt en klog træner ham Lars Søndergaard, når han mener, at OB havde fortjent sejren

            http://www.bold.dk/nyt/Soendergaard-...-var-ufortjent

            min stemme er i hvert fald færdig i dag, synes vi gav den max gas på stiften, og ros til capo, blandt andet for at tage i mod ønsket om dele tribunen op og synge til hinanden

            Comment


              Fantastisk stemning igennem hele 2.halvleg :-)

              Comment


                Jep, der var god lyd på! Kudos til os selv.

                Comment


                  Hvor mange var der egentlig i går på stadion?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                    Jeg er helt enig. Superligaen er en ting, men i de store ligaer, for slet ikke at tale om CL, der er det altså millioner og atter millioner af kroner, der er på spil, og for mig giver det ingen mening, at det potentielt skal være en håbløs dommerkendelse, der afgør sejr eller nederlag, når man har midlerne til at undgå det.

                    Og selvfølgelig skal det ikke være ethvert indkast eller frispark, der skal kikkes igennem. Det skal kun være de kampafgørende situationer, dvs. scoringer, straffespark og udvisninger. Derudover kan man evt tildele hvert hold to eller tre "challenges", som de efter eget valg kan benytte i kampens løb.

                    Alt i alt vil det da/ sikkert gøre totaltiden for en kamp nogle minutter længere, men til gengæld for de ekstra spilstop kunne man gøre pausen lidt kortere. Gevinsten vil være, at man slipper for mange frustrationer og ørkesløse diskussioner efter kampene.
                    Men er de frustrationer og ørkesløse diskussioner ikke noget af det mest charmerende og nostalgiske ved fodbold?
                    Bliver det ikke for klinisk, kedeligt og moderne uden?
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Hvor mange var der egentlig i går på stadion?
                      6.099, kunne jeg høre, at Signe fik fortalt.
                      "En fodboldspiller dur ikke, hvis han ikke kan løbe Fyn rundt uden at trække vejret." -Richard Møller Nielsen
                      RBerntsen || Æ Å 1887 || TPoFFaST

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Men er de frustrationer og ørkesløse diskussioner ikke noget af det mest charmerende og nostalgiske ved fodbold?
                        Bliver det ikke for klinisk, kedeligt og moderne uden?
                        Det synes jeg egentlig ikke, ihf ikke for så vidt angår diskussioner vedr. åbenlyst håbløse fejlkedelser. Og selv ikke den mest forbenede SE-tilhænger vil vel bestride, at 0-1 målet aldrig burde være anerkendt.

                        Noget helt andet er diskussioner a la "vi var bedre end jer, I var bare heldige, vi skulle have vundet ... ", men de vil jo heller ikke forsvinde, fordi man indfører det her. Tænk fx på kampen mod FCM, den kan man jo stadig diskutere fra nu af og til dommedag, om det var fortjent at vi vandt eller ej, ligesom man vil kunne diskutere til dommedag, om det var held eller uheld, at vi (kun) fik et point i aftes.

                        Jeg mener, at modstanden mod (mere) brug af videoteknologi svarer til den modstand, der i sin tid var mod afskaffelsen af DBU´s Udtagelseskomite, hvis nogen kan huske den, modstanden mod at lade udlandsproffer spille på landsholdet, modstanden mod at indføre først "betalt" og siden egentlig prof-fodbold herhjemme osv osv.; eller modstanden mod Storebæltsbroen, for at gå over i en helt anden boldgade - altså ganske almindelig træghed, inerti og modstand mod (enhver) forandring. Og jeg er ikke i tvivl om, at videoteknologien bliver indført, om ikke før, så siden.
                        Last edited by ScouserTommy; 29-03-2014, 21:35.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                          Jeg er helt enig. Superligaen er en ting, men i de store ligaer, for slet ikke at tale om CL, der er det altså millioner og atter millioner af kroner, der er på spil, og for mig giver det ingen mening, at det potentielt skal være en håbløs dommerkendelse, der afgør sejr eller nederlag, når man har midlerne til at undgå det.

                          Og selvfølgelig skal det ikke være ethvert indkast eller frispark, der skal kikkes igennem. Det skal kun være de kampafgørende situationer, dvs. scoringer, straffespark og udvisninger. Derudover kan man evt tildele hvert hold to eller tre "challenges", som de efter eget valg kan benytte i kampens løb.

                          Alt i alt vil det da/ sikkert gøre totaltiden for en kamp nogle minutter længere, men til gengæld for de ekstra spilstop kunne man gøre pausen lidt kortere. Gevinsten vil være, at man slipper for mange frustrationer og ørkesløse diskussioner efter kampene.
                          Nej tak til amerikanisering.
                          Vi skal ikke vente på challenges og videoanalyser, simpelthen fordi det fjerner intensiteten....men det giver dog mulighed for flere reklamer :D..
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Nej tak til amerikanisering.
                            Vi skal ikke vente på challenges og videoanalyser, simpelthen fordi det fjerner intensiteten....men det giver dog mulighed for flere reklamer :D..
                            Så hellere leve med at åbenlyse dommerfejl potentielt koster mål, points og i yderste konsekvens nedrykning, oprykning, titler, EL, CL, millioner og atter millioner af kroner?

                            Jeg konstaterer at vi er uenige, hvilket er fair nok

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                              Så hellere leve med at åbenlyse dommerfejl potentielt koster mål, points og i yderste konsekvens nedrykning, oprykning, titler, EL, CL, millioner og atter millioner af kroner?

                              Jeg konstaterer at vi er uenige, hvilket er fair nok
                              Jeg konstaterer, at flere åbenbart mener, at vi taler for, at der kommer mange flere afbrydelser i fodboldkampene, og at man skal kunne "Challenge" meget mere, end det vi taler for. Ellers så tænker de, at når man først starter det, så kommer der en sneboldeffekt.
                              Undrer mig over det, og det er også en kende frustrerende, når det ikke er det, man argumenterer for.
                              Fair nok at være uenig i det, men i det mindste kan man da debattere det ud fra de præmisser, som der bliver talt for - og ikke ud fra skrækscenarierne, som vi ikke taler for.

                              Men som du skriver et andet sted, så er det nok kun et spørgsmål om tid - desværre måske lang tid.
                              Man kan jo håbe, at der på sigt bliver opfundet noget teknologi, som kan løse problemet uden, at man potentielt behøver at vente et minut ekstra efter mål, før spillet bliver genoptaget.

                              Comment


                                Gæt hvilken ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X