Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    men for det enkelte hold snakker vi jo 7 kampe mindre.....og det er da en sjat.

Men ja hvis de fortsætter det pjat med alle de pause pga europæisk bold - og alle de landsholdspause - ja så hvorfor ikke....så kan vinterpausen også blive lidt længere - om det så er godt eller skidt kan man selv vurdere
    Der bliver en slat der mangler ja... Det er måske også skudt ved siden af det her, Riffel kommer også med en god pointe nedenunder... Ved sgutte Hvordan det skulle gå op så :-)
    Last edited by Kaspernon; 15-03-2015, 16:14.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Det kan ikke lade sig gøre. TV-aftalen for de næste mange år er forhandlet på plads, og i den er tv-stationerne garanteret minimum 33 kampe pr. sæson. Europa-rettighederne hænger ikke sammen med Superligaen, så man kan ikke "dreje på den knap", så at sige.
      Det bliver lidt svært at komme uden om, det må jeg erkende... :-)

Kan ikke se hvordan det snart skal komme til at gå op med 14 hold. .. Det bliver jo noget med 3 kampe mod nogen hold så vel, som det allerede er nu...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Det kan ikke lade sig gøre. TV-aftalen for de næste mange år er forhandlet på plads, og i den er tv-stationerne garanteret minimum 33 kampe pr. sæson. Europa-rettighederne hænger ikke sammen med Superligaen, så man kan ikke "dreje på den knap", så at sige.
        16 hold vil tilbyde muligheden at have 2 nedykker og en kvalifikation mellem plads 14/1. Liga og plads 3/2. Liga om startplads i 1. Liga. Vi har det i Tyskland også og det er interessant. Så du har 2 kampe mere. Og sådan er der en Supercup i Danmark? En kamp mellem pokalvinderen og ligamester kunne være den 33. kamp.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

Comment

Jeg er næsten sikker på at de bevarer 12 hold i de to øverste rækker. Jeg er også sikker på vi får et slutspil. Så er spørgsmålet bare hvordan det bliver udformet i praksis.

Comment

Mit bedste bud er at de 8 øverste hold mødes i slutspillet. De 4 nederste møder de 4 øverste i 1. Div. I slutspillet om op/nedrykning i en ny 8 holds turnering. De 8 nederste i 1.div. spiller så om nedrykning til 2.div.
            Det er næsten det eneste jeg kan se passer med antal kampe. Det vil dog være en kedelig række den sidste :-)

Comment

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...rkante-fordele

Comment

Det lyder lidt som samme oplevelse som sidst vi havde slutspil i Superligaen. Det blev også hurtigt ret kedeligt - specielt hvis man endte i det nederste slutspil.

Ideen med at slutspillets point er dobbelt så meget værd som grundspillet har jeg det ikke godt med. Det er, efter min mening, et større sportsligt problem end den nuværende konstellation, med et ulige antal kampe.

Comment

Så lad os beholde det vi har...

Comment

http://www.tipsbladet.dk/blog/troels...rbyer-om-aaret

Comment

Jeg napper gerne den med 14 hold og noget Top 6 slutspil

Comment

Det lyder meget spændende alt sammen men, der er stadig mange spørgsmål. Vil de lade de 2 hold som ligger til nedrykning blive oppe når ligaen bliver udvidet. Eller lade dem spille knald / fald kampe mod nr 3 og 4 fra 1 division.

Og hvad med slutspillet? Er det top 4 så nr. 1 møder nr. 4 bedst over 2 kampe som en slags semifinale. Også nr. 2 mod nr. 3
                        Eller er der 6 hold som spiller mod hinanden 1 gang og vinderen er mester. Evt. Kunne man få point med over 3 point for 1 og 2 i grundspillet 3 og 4 får 1 point med 5 og 6 får 0 point med over.

Der er rigtig mange muligheder. Men vigtigst af alt skal vi have flere hold i Alka Superligaen

Comment

Det lyder hæsligt.
                          Årsag? ... Alt!
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

OB kommer til at stemme for en strukturændring, i forventning om at vi skal være med i top-playoff. Glæd jer til alle de spændende kampe i EL-kvalen...
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Løvkvist @
                              Hvis det bliver den model med 6 hold i slutspillet, mødes alle hold ude og hjemme en gang mere = 10 Kampe. Det står ret klart i artiklen.

Comment

Glemte lige at nævne at jeg gerne så den model indført. Dog ville jeg foretrække at man fik alle point med over i slutspillet, og ikke kun halvdelen som i Belgien.

Comment

Working...
                                X