Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg er umiddelbart imod slutspil , men er for at dansk fodbold skal styrkes internationalt . Jo bedre vi står i Europa jo flere penge i ligaen og jo lettere er det at tiltrække spillere udefra , desuden vil en død liga betyde mindre interesse for TV med færre tvpenge til følge . Vi skal passe på at vores liga ikke bliver lige så uinteressant som den finske liga .
    Svenske og Norske spillere skulle stadig gerne se DK som et springbræt videre .
    Vi er ikke AC Horsens , vi er sgu Odense og vi skal over tid kunne præge toppen af dansk fodbold og komme i spil til EL , og forhåbentlig CL når vi kommer dertil igen vil andee klubbers resultater lomme os til gode, vi skal ikke have , mindreværdskompleks overfor AaB og FCM selvom de pt er bedre end os . Vi skal kæmpe en kamp for tilbagevenden til toppen , men ja det set sort ud pt og vores indkøb skal være væsentlig bedre end i sommers , men det er ikke kun JH der skal stramme ballerne det skal hele klubben også os fans .
    Det kræver en kulturændring gennem hele klubben , det vi selv kan gøre er at støtte klubben vise vi har lidt stolthed endnu og ikke bare se til mens de andre er i posetiv udvikling , det kunne passende starte på søndag med at vi for engangs skyld giver FCK modspil på tribunen på VORES stadion .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
      Jeg tror bare at vi har to forskellige holdninger til hvad dansk fodbold kan opnå, og det er jo også helt fint
      bestemt - det er jo et debat forum, så vi udveksler synspunkter sådan må det være.

      For mit vedkommende, hvis jeg vil følge "Dansk" fodbold - så ser jeg landskampe og håber på landsholdet klare sig godt.
      Klubfodbold derimod følger jeg OB. Og håber faktisk på det går FCK skidt - for jo bedre de klare sig jo flere penge hiver de i kassen og jo stadigt sværere bliver det for os andre at følge med.

      Comment


        I know :).
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Du kan ikke sammenligne Danmark og Østrig.
          Østrig klarer sig bedre fordi Red Bull har overtaget Salzburg, hvilket totalt har ødelagt konkurrencen.

          De har langt flere tilskuere i Belgien og vel dermed også flere penge.....Schweiz....10 hold er et rent mareridt....godt for de få hold som vil tjene mere, skidt for alle andre og i længden vil jeg tro at interessen vil falde.

          18 hold, så er der mange med i ræset og fodbolden bredes ud til folket.
          Last edited by Entusiastens; 27-02-2015, 23:07.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Gaab....4 gange mod hvert hold er jo dødens pølse.......3 gange er slemt nok.
            Nej tak.......18 hold og mere fokus på bredden, til gavn for alle.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen:

              Jeg fatter ikke OB-"fans", der vil sælge enhver chance for et mesterskab, for at vi kan få et Europa League-gruppespil i ny og næ, som "tak" for at vi har solgt ligaen til FCK så de kan være fast inventar i CL.

              For det er det, der er scenariet i en 10 holds/slutspils-struktur...

              Hvis vi ser på "de lande vi sammenligner os med" så er det gerne sådan, at de ligaer med flere hold end os, er mere jævnbyrdige, med mere spænding om mesterskabet, men til gengæld dårligere europæiske præstationer. (Sverige, Norge)

              De hold med færre hold end os, er som oftest præget af ét storhold der vinder 80-90% af alle mesterskaber, men til gengæld klarer sig bedre europæisk. (Østrig, Schweitz).

              Jeg synes faktisk Superligaen fungerer ok som den kører nu. Det giver nogle problemer at man mødes tre gange, men der er ulemper ved alle modeller.

              Hvis jeg skulle ændre strukturen hed den 16 hold, og to kampe mod hver. Men det sker nok ikke.

              Alternativt kunne man fortsætte som man gør nu, men med kun én direkte nedrykker, og så playoff mellem nr. 11 i Superligaen, og nr. 2 i Første division.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                Ja der er vi meget forskellige i ønsket om en større liga. 18 hold vil da i mine øjne være mega uinteressant.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                  Ja der er vi meget forskellige i ønsket om en større liga. 18 hold vil da i mine øjne være mega uinteressant.
                  må man spørge hvorfor? Er det niveuaet du tænker på? Snakker vi 16 hold - og tager top 4 fra 1 division med så ville vi have Lyngby, Viborg, AGF og Vendsyssel med - har ærlig talt svært ved at se de skulle trække niveauet ret meget ned - især sammenholdt med hvad SIF præstere....og FCV på det seneste.
                  18 hold så skulle vi have Horsens og Skive med op. Og horsens har da været relativ fast andel af superligaen gennem en del år - og kun skåret ned fordi oprykningen glippede. Så mon ikke der blev investeret i bedre spillere hvis de var i superligaen?

                  udvidelse af ligaen ja tak, bibeholde status quo ja tak - slutspil nej tak!

                  Comment


                    Fordi der allerede er 2 rigtig dårlige hold i ligaen. Hvis der skal 4 - 6 endnu dårligere hold op bliver det uinteressant for os tilskuere. Der bliver en masse kampe mod hold der ikke appellerer til den brede befolkning. Desuden skal der også være hold der kan rykke op, og hvem skal det så være? Hvad med 1. Div? Den bliver jo helt udryddet! Kan slet ikke se det kan fungere.

                    Comment


                      Superligaen har sjældent, hvis overhovedet, haft en tid hvor den har været så tæt som den har været det den sidste håndfuld sæsoner, samt at 1. Division sjældent har været stærkere end i den samme periode her... der ville ikke være noget bedre tidspunkt at udvide Superligaen...

                      For nogen bliver det mindre interessant, for andre bliver det mere... en ting er dog sikkert, Superligaen får flere kunder, ved 16 hold...

                      1. Division oplever nye hold dukke op hver sæson stort set, Hobro kom lidt ud af ingenting, men senest er det så Nordjysk Plast FF, med JC på kassen, som viser tænder og mener det alvorligt, FcV før dem, HBK før igen... og der ud over er der jo stadig de gamle hold, som godt nok skiftes lidt til at have succes, men sammenlagt er der en god stærk konkurrence i 1. Division, og selv de større hold der havner dernede, skal virkelig være vågne, for ellers rykker de sgutte op igen...

                      Kunne lige se det var sket for en håndfuld sæsoner siden, at ligaen var blevet indskrænket til 10, og 1. Division forstærket... så havde der ikke været suppe bold i Odense i dag... Heller ikke i Aalborg... Udsigterne i Aarhus ville blive endnu længere, hvis de overhovedet ville eksistere længere... mens Fc Det Ene, Fc Det Andet, og Fc Det Tredje, ville have stor succes...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                        Fordi der allerede er 2 rigtig dårlige hold i ligaen. Hvis der skal 4 - 6 endnu dårligere hold op bliver det uinteressant for os tilskuere. Der bliver en masse kampe mod hold der ikke appellerer til den brede befolkning. Desuden skal der også være hold der kan rykke op, og hvem skal det så være? Hvad med 1. Div? Den bliver jo helt udryddet! Kan slet ikke se det kan fungere.
                        Mener du i ramme alvor, at Viborg, AGF og Lyngby er "endnu dårligere" end FCV og SIF?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Du kan ikke sammenligne Danmark og Østrig.
                          Østrig klarer sig bedre fordi Red Bull har overtaget Salzburg, hvilket totalt har ødelagt konkurrencen.

                          De har langt flere tilskuere i Belgien og vel dermed også flere penge.....Schweiz....10 hold er et rent mareridt....godt for de få hold som vil tjene mere, skidt for alle andre og i længden vil jeg tro at interessen vil falde.

                          18 hold, så er der mange med i ræset og fodbolden bredes ud til folket.
                          Man kan ikke sammenligne Danmark med Østrig eller Belgien, men godt med:

                          "Er der slutspil i Spanien?
                          Er der slutspil i Italien?
                          Er der slutspil i England?
                          Er der slutspil i Portugal?
                          Er der slutspil i Holland?
                          Er der slutspil i Frankrig?
                          Er der slutspil i Tyskland?
                          Er der slutspil i Rusland?
                          Er der slutspil i Ukraine?"

                          Kan du ikke lige forklare mig hvad din logik går ud på en gang til?

                          Comment


                            http://www.bt.dk/fodbold/avis-nyt-fo...or-superligaen
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Ekstrabladet kører samme historie http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...ruktur/5466708

                              Slutspil?! ØV!

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Ekstrabladet kører samme historie http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...ruktur/5466708

                                Slutspil?! ØV!
                                ja vi kan da håbe de ikke kan blive enige.....eller finder på en anden struktur. Men slutspil - nej tak

                                Comment

                                Working...
                                X