Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Nu blev den jo også postet herinde ledsaget en kommentar med, at fmprOB ikke lige vidste, hvor den ellers hørte til. Boykot debatten har jo også drejet sig over i en mere generel debat om vores fanscene, og jeg tror ikke, at der er nogen, der læser det som en del af boykotten eller den gruppe. Men ja, man kunne da godt have lagt den et andet sted, men tror du ligger for meget i det.

    Mht. Fyens valg af billede, så er jeg helt enig med dig. Det er helt skævt, også med den billedtekst der er under billedet. Det bør man klage til Fyens over!
    Præcis

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Vidste ikke lige hvor jeg skulle poste denne. Så det blev her

    https://www.fyens.dk/odense/Voldelig...rtikel/3333672
    Oprindeligt indsendt af niko025 Se indlæg
    Hvad har det med boykot at gøre?
    Intet. Men skrev også i min første post at jeg ikke lige kunne finde det helt rette sted til den. Så det blev i denne tråd.
    Men syntes stadig den skulle postes herinde. Er godt klar over at det ikke har nogen direkte sammenhæng

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
    Jeg forstår ikke, at fyens.dk bruger et billede til denne artikel, hvor der står uskyldige mennesker på. Der findes rigelig af billeder af den pågældende fan efter VM i Rusland (så kan der være et spørgsmål vedr. billederettigheder selvfølgelig). Hvad vil en eventuel arbejdsgiver ikke tænke, hvis man pludselig ser en af sine ansatte på et artikelbillede, som vedr. vold og en udstedt dom. Håber ikke det får konsekvenser for den pågældende capo på billedet eller de øvrige deltagere på billedet.

    Derudover, så forstår jeg ikke, at man deler artiklen i denne tråd, da det intet har med Aarhus-episoden at gøre tilbage i maj 2018 eller selve boykot-situationen. Som de fleste OB fans ved, så har den nævnte fan i artiklen fået sin karantæne for mange år siden og fik allerede dengang sin "dom" - at han skal holde sig fra danske fodboldstadions på kampdage. Og det er en "dom" som den nævnte fan ikke har overholdt løbende siden da - altså inden den episode der gav de mange uofficielle karantæne efter AGF-kampen i maj 2018.
    Nu blev den jo også postet herinde ledsaget en kommentar med, at fmprOB ikke lige vidste, hvor den ellers hørte til. Boykot debatten har jo også drejet sig over i en mere generel debat om vores fanscene, og jeg tror ikke, at der er nogen, der læser det som en del af boykotten eller den gruppe. Men ja, man kunne da godt have lagt den et andet sted, men tror du ligger for meget i det.

    Mht. Fyens valg af billede, så er jeg helt enig med dig. Det er helt skævt, også med den billedtekst der er under billedet. Det bør man klage til Fyens over!

    Leave a comment:


  • OBligation
    replied
    Jeg forstår ikke, at fyens.dk bruger et billede til denne artikel, hvor der står uskyldige mennesker på. Der findes rigelig af billeder af den pågældende fan efter VM i Rusland (så kan der være et spørgsmål vedr. billederettigheder selvfølgelig). Hvad vil en eventuel arbejdsgiver ikke tænke, hvis man pludselig ser en af sine ansatte på et artikelbillede, som vedr. vold og en udstedt dom. Håber ikke det får konsekvenser for den pågældende capo på billedet eller de øvrige deltagere på billedet.

    Derudover, så forstår jeg ikke, at man deler artiklen i denne tråd, da det intet har med Aarhus-episoden at gøre tilbage i maj 2018 eller selve boykot-situationen. Som de fleste OB fans ved, så har den nævnte fan i artiklen fået sin karantæne for mange år siden og fik allerede dengang sin "dom" - at han skal holde sig fra danske fodboldstadions på kampdage. Og det er en "dom" som den nævnte fan ikke har overholdt løbende siden da - altså inden den episode der gav de mange uofficielle karantæne efter AGF-kampen i maj 2018.

    Leave a comment:


  • niko025
    replied
    Hvad har det med boykot at gøre?

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg
    Er der stadig folk på tribunen der gider følges med Martin eller kommer han bare alene?
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    Det har intet med OB-fans at gøre, han udøver vold ude for stadion ikke engang i OB farver. Og så er billedet bla. en masse uskyldige som intet har at gøre i denne sag.
    https://ekstrabladet.dk/112/blev-ber...r-vold/7560545

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Vidste ikke lige hvor jeg skulle poste denne. Så det blev her

    https://www.fyens.dk/odense/Voldelig...rtikel/3333672
    Det har intet med OB-fans at gøre, han udøver vold ude for stadion ikke engang i OB farver. Og så er billedet bla. en masse uskyldige som intet har at gøre i denne sag.

    Leave a comment:


  • capone
    replied
    Er der stadig folk på tribunen der gider følges med Martin eller kommer han bare alene?

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Vidste ikke lige hvor jeg skulle poste denne. Så det blev her

    https://www.fyens.dk/odense/Voldelig...rtikel/3333672

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
    Jeg vil gerne give et skulderklap til capo idag. Det er godt kæmpet. Bliv ved med det!
    I timen op til kampen tænkte jeg godt nok at det ville blive lidt tamt idag.
    Men da vi nærmede os kampstart blev der skruet op og der blev kæmpet godt hele kampen.

    Leave a comment:


  • Prins Henrik
    replied
    Jeg vil gerne give et skulderklap til capo idag. Det er godt kæmpet. Bliv ved med det!

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    https://www.youtube.com/watch?v=3M8XfLi482s

    Synes den her video fra 2012 er meget god.. Vildt at tænke der ikke er sket noget siden.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Jo mere indflydelse stemningsskaberne får på de officielle, via gensidig tillid og samarbejde (ikke modarbejde), jo mindre indflydelse vil klubben få på de officielle.

    Fundamentet betyder for mig "mindre ego" mere "togetherness" hvor de uofficielle OG de officielle nærmest bliver til én større stemningskerne med plads til forskellighed, uden at det skal kamme over i vold eller statueringer overfor andre fans, der giver grueligt bagslag.

    Følelserne ude på tøjet og højt til loftet, ja. Men også ansvarstagning. Uanset er både de uofficielle og de officielle OBs ansigt ud ad til. På godt, som såvel ondt.

    Der er stadig mange der imponeres over Brøndbys fanscene, på trods af de mange sager.

    Vi skal nå til det punkt, hvor kernen bliver større, så stemningen bliver fanatisk, ikke teenager bøvet a la fisse/kusse, og heller ikke gentagende og ensformig.

    Det kræver volumen. Fra en samlet kerne.

    MvH ChrisOB
    👍👍👍

    Leave a comment:


  • odense1984
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Jo mere indflydelse stemningsskaberne får på de officielle, via gensidig tillid og samarbejde (ikke modarbejde), jo mindre indflydelse vil klubben få på de officielle.

    Fundamentet betyder for mig "mindre ego" mere "togetherness" hvor de uofficielle OG de officielle nærmest bliver til én større stemningskerne med plads til forskellighed, uden at det skal kamme over i vold eller statueringer overfor andre fans, der giver grueligt bagslag.

    Følelserne ude på tøjet og højt til loftet, ja. Men også ansvarstagning. Uanset er både de uofficielle og de officielle OBs ansigt ud ad til. På godt, som såvel ondt.

    Der er stadig mange der imponeres over Brøndbys fanscene, på trods af de mange sager.

    Vi skal nå til det punkt, hvor kernen bliver større, så stemningen bliver fanatisk, ikke teenager bøvet a la fisse/kusse, og heller ikke gentagende og ensformig.

    Det kræver volumen. Fra en samlet kerne.

    MvH ChrisOB
    Helt enig. Hvor jeg dog håber det kan lade sig gøre at opbygge dette.

    På trods af flotte præstationer på det sidste, så er der også ting der gør man krummer en smule tæer hehe.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
    Nu må jeg hellere passe på jeg ikke virker for tendentiøs, men jeg tror klubben føler sig komfortabel med de mennesker der skal forsøge at koordinere stemningen så længe de uofficielle er væk. Det er ingen hemmelighed, og noget der er blevet nævnt herinde, at de uofficielle kan være et underligt folkefærd med følelserne godt plantet udenpå tøjet. Derudover har de adskillige uskrevne regler m.m., som de arbejder ud fra.

    Derfor har man tit i det uofficielle miljø skulle holde f.eks. den kommercielle afdeling i ørene inden det hele blev for vildt og voldsomt med deres utallige, håbløse idéer. Det er f.eks. de trykte tifoer, røgkanoner i capotårnet som skulle startes ifm. mål, spillertunnel-projektet (som de alligevel fik færdiggjort bag ryggen på initiativtagerne) m.m. Nu står de med en fanklub, som gerne vil lege med dem og glædeligt tager imod de forslag, som der kommer frem. Og det er der egentlig heller ikke noget galt med, da de gør det i god mening, men det er bare ikke sådan det bør være.

    Så jeg er overbevist om, at man hos de fanansvarlige i OB er komfortable med dem der bygger et fundament op nu, fordi de får indflydelse. Indflydelse en fodboldklub/kommerciel afdeling ikke bør have i et fanmiljø.

    Nu skal der bygges et fundament på den succes vi oplever, håbe på det fundament bliver mere selvstændigt og uafhængigt af klubben, og så skal vi glæde os til, at de uofficielle kan komme tilbage og give deres bidrag til stemningen og fanmiljøet.
    Jo mere indflydelse stemningsskaberne får på de officielle, via gensidig tillid og samarbejde (ikke modarbejde), jo mindre indflydelse vil klubben få på de officielle.

    Fundamentet betyder for mig "mindre ego" mere "togetherness" hvor de uofficielle OG de officielle nærmest bliver til én større stemningskerne med plads til forskellighed, uden at det skal kamme over i vold eller statueringer overfor andre fans, der giver grueligt bagslag.

    Følelserne ude på tøjet og højt til loftet, ja. Men også ansvarstagning. Uanset er både de uofficielle og de officielle OBs ansigt ud ad til. På godt, som såvel ondt.

    Der er stadig mange der imponeres over Brøndbys fanscene, på trods af de mange sager.

    Vi skal nå til det punkt, hvor kernen bliver større, så stemningen bliver fanatisk, ikke teenager bøvet a la fisse/kusse, og heller ikke gentagende og ensformig.

    Det kræver volumen. Fra en samlet kerne.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:

Working...
X