Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Nordfyn
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Stemningen i lørdags var bestemt ikke imponerende - men skal vi være helt ærlige, så var den ikke meget ringere end flere kampe i sidste sæson, hvor de uofficielle også var med. Så måske skulle vi lade være med at sætte de uofficielle op på en piedestal, hvor de i de senere år ikke rigtig har hørt hjemme?
    Præcis, jeg har stået på tribunen en søndag klokken 12 hvor de uofficielle lignede døden fra Lübeck.

    Leave a comment:


  • driflin
    replied
    Stemningen i lørdags var bestemt ikke imponerende - men skal vi være helt ærlige, så var den ikke meget ringere end flere kampe i sidste sæson, hvor de uofficielle også var med. Så måske skulle vi lade være med at sætte de uofficielle op på en piedestal, hvor de i de senere år ikke rigtig har hørt hjemme?

    Leave a comment:


  • OBligation
    replied
    Det man kan konkludere ud fra fanklubbens stemningsmæssige resultater er, desværre, at de ikke har niveauet eller evnerne til at løfte stemningen. Der er manglende koordinationsevner, manglende mavefornemmelse hos "capoen" for udvælgelse af næste sang, generelt mangel på bedre kendskab til sangene og trommeslageren er en historie for sig selv.

    Derudover har jeg en anden bekymring, som jeg bliver nødt til at dele med jer andre herinde. For ved ikke om det er mig som er snæversynet.

    Jeg stod i lørdags ved siden af en i stemningsområdet, som på en eller anden vis har relation til fanklubben - jeg kender personens navn, men det ønsker jeg ikke at dele her på forum. Han fortalte mig, at man i fanklubben har oprettet en Tifo Gruppe - intet nyt i det - men jeg ville gerne vide mere, da jeg ved, at man blandt de uofficielle har oprettet Tifo Odense, hvor der sidder personer, som har været med omkring de helt store tifoer vi har set i Odense.

    Jeg spurgte ind til, hvad planen var når de Tifo Odense kommer retur. Ville man lade de erfarne kræfter tage over, eller ville man fortsætte med ømme "tifoer" lavet i flamingoplader? Vil man bekrige Tifo Odense? Og vil fanklubben fortsætte deres tifoindsamlinger når Tifo Odense kommer tilbage? Og hvis de fortsætter med indsamlingerne, deler de så de penge med Tifo Odense i en samlet tifopulje? Hvem skal man donere sine penge til fremadrettet når Tifo Odense kommer retur? Og det gad fanklubben ikke tage stilling til nu.

    Og her bliver jeg lidt urolig i min mave. Fanklubben må da have en fremtidsplan? Men det lød ikke sådan. Hvis fanklubben ikke trækker deres tifogruppe tilbage når Tifo Odense kommer retur eller for den sags skyld smider deres (fanklubbens) donationer i samme tifopulje som Tifo Odense og lader de erfarne tage over igen, så ender vi med et opdelt fanmiljø, hvor stadiongængerne ikke ved hvem man skal donere penge til ifm. tifoarbejdet.

    Fanklubben kan selvfølgelig være behjælpelige med indsamlingerne og produktion af tifoer, men de skal i mine øjne ikke stå i spidsen for tifoarbejdet i Odense.

    Tifo Odenses bagland og innovative tankegang mht tifoer er niveauer over hvad fanklubben kan præstere, så jeg håber at fanklubben er realistiske og lukker deres indsamlinger når Tifo Odense kommer retur, således stadiongængerne og dem der donere, faktisk donere pengene til dem der ved hvordan man gør. Og så skal fanklubben støtte op omkring den koordineret stemning de uofficielle kommer retur med. Så kunne den odenseanske fanscene godt bliver interessant at følge.
    Last edited by OBligation; 03-12-2018, 13:29.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
    Vi er ikke anderledes end de andre i Danmark. Stemning spredes som ringe i vandet. Hvis ikke man har en stemningskerne der sørger for at sangene kører, så spreder det sig aldrig.

    Og sjn, vil du virkelig have et halvtomt stemningsområde? Intet er mere dræbende for stemningen end at have 1-2 meter mellem hver person.
    Enig. Det kan ikke gå om at fjerne folk men at rive folk med.

    Leave a comment:


  • Whoven
    replied
    Vi er ikke anderledes end de andre i Danmark. Stemning spredes som ringe i vandet. Hvis ikke man har en stemningskerne der sørger for at sangene kører, så spreder det sig aldrig.

    Og sjn, vil du virkelig have et halvtomt stemningsområde? Intet er mere dræbende for stemningen end at have 1-2 meter mellem hver person.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    I sammenligning med Hobro-kampen hvor jeg var sidst på stadion var det værre i går. Tror sammenspil af trommen og capo fungerede ikke godt i går. Under Hobro-kampen stod vi i lille grupper og kunne rive folk omkring os ret god med og organisere fælles sange. Der manglede vel lidt organisation i går. Derudover virkede folk ikke at være så interesseret i fælles aktion. Der var forskellige grupper som havde deres egen aktivitet/aktion og der var vel ikke nok enighed hvornår hvad skulle synges. En gruppe unge bag mig f.eks. var ret aktiv, men i første linje at svine Vendsyssels målmand men ikke så meget i de fælles sange.
    Alt i alt lykkedes det ikke at stå og agere tilsammen og det er jeg lidt skuffet om. Men så må vi lære ud af det. Det vigtigste er at vi prøver det videre og går ikke i knæe på grund af en bagslag (i forhold til Hobro-kampen), Rom blev ikke bygget i én dag, osv...
    Og til alle som ved god at kritisere: kom op på hesten og hjælper på RMN, det er det hvad skaber stemning. Kritisere og diskutere kan vi lang tid, men det er aktion som vi har brug for.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Ja men i et stemningsområde der bidrager man ;)
    Ikke i Odense åbenbart :)

    Leave a comment:


  • Nordfyn
    replied
    Uofficiel eller officiel capo så må det satme føles som op af bakke når langt over halvdelen af stemningsområdet bare står og ser bold.
    Jeg har en gang stået og til en gang Odense, altid Odense lagt mine arme omkring sidemandens skuldre og lad mig sige det kort: den unge dame var MEGET modstander af mine arme 😂😂😂😂😂😂 og fik da pippet til mig, vil du godt lige lad vær... Tjaaa 😂😂😂
    Ej manglende bidrag er i den grad et stort problem blandt folk lige i stå området. Men hvordan vi kommer det til livs ved jeg ikke

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Nu er det jo ikke fordi der ikke er plads. Tribunen ville være forholdsvis tom hvis der ikke stod folk og så fodbold :)
    Ja men i et stemningsområde der bidrager man ;)

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Mentaliteten i stemningsområdet har altid været sådan. De uofficielle gør arbejdet. Og de officielle synger kun med på kom alle mand. Efter de uofficielle er smuttet. Har de officielle forsøgt. Men ja det bare langt fra godt. Aaaaalt for mange folk står som sagt i stemningsområdet uden at yde. Og burde placere sig andre steder på tribunen
    Nu er det jo ikke fordi der ikke er plads. Tribunen ville være forholdsvis tom hvis der ikke stod folk og så fodbold :)

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Mentaliteten i stemningsområdet har altid været sådan. De uofficielle gør arbejdet. Og de officielle synger kun med på kom alle mand. Efter de uofficielle er smuttet. Har de officielle forsøgt. Men ja det bare langt fra godt. Aaaaalt for mange folk står som sagt i stemningsområdet uden at yde. Og burde placere sig andre steder på tribunen

    Leave a comment:


  • kentini
    replied
    Oprindeligt indsendt af V5000 Se indlæg
    Jeg indrømmer gerne, at jeg har (og er) meget skeptisk overfor DS, som dem der styrer stemningen på tribunen. Det er blandt andet fordi de har meget lidt erfaring med at skabe stemning.

    Jeg tror måske mange, inkl. DS, har undervurderet hvor vigtig erfaring er - specielt når man fungerer som capo. Der er det ikke nok at kunne alle sangene. Det er ligeså vigtigt at kunne læse menneskerne rundt om en og stemningen på stadion, så man kan starte de rigtige sange på de rigtige tidspunkter. Derfor kan man heller ikke forvente, at en capo fra DS fungerer ligeså godt som de tidligere capoer fra UO - men måske kommer det med tiden.

    Jeg står ikke selv midt i stemningskernen men lidt ved siden af. Mit indtryk fra kampen i går var egentlig at mange gerne ville være med. Specielt efter målene. Mange blev dog slået ud af det umenneskelige dårlige trommespil - som ofte ikke engang var den rigtige melodi. Derfor gav mange af dem rundt om mig også hurtigt op eller blev forvirret. Hvis man ikke kunne finde en anden trommeslager, skulle man måske bare have prøvet uden.


    Helt enig - det virkede som om at ham på trommen var skyld i at sangene ebbede lynhurtigt ud.

    Leave a comment:


  • V5000
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Altså stod selv i selve stemningsområdet igår. Og ingen gad synge med. Kun ganske få. Om det er tromme eller ej. Skal man satme kunne synge. Men det har været en tendens i mange år at rigtig mange IKKE stemningsskabere stiller sig i stemningsområdet
    Og heldigvis for det! Vi må se i øjnene, at der ikke er ret mange stemningsskabere tilbage. Men det ville godt nok se dumt ud, hvis der kun stod 10 mennesker og alle andre stod ude i siden. På den måde ville det også være sværere at få de andre til at synge med.

    Jeg ved ikke hvad der skete i stemningsafsnittet. Mange rundt om mig kendte tydeligvis ikke sangene godt nok til at kunne (eller gide) at synge med, når trommen spiller en anden melodi eller dobbelt tempo.

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Oprindeligt indsendt af V5000 Se indlæg
    Jeg indrømmer gerne, at jeg har (og er) meget skeptisk overfor DS, som dem der styrer stemningen på tribunen. Det er blandt andet fordi de har meget lidt erfaring med at skabe stemning.

    Jeg tror måske mange, inkl. DS, har undervurderet hvor vigtig erfaring er - specielt når man fungerer som capo. Der er det ikke nok at kunne alle sangene. Det er ligeså vigtigt at kunne læse menneskerne rundt om en og stemningen på stadion, så man kan starte de rigtige sange på de rigtige tidspunkter. Derfor kan man heller ikke forvente, at en capo fra DS fungerer ligeså godt som de tidligere capoer fra UO - men måske kommer det med tiden.

    Jeg står ikke selv midt i stemningskernen men lidt ved siden af. Mit indtryk fra kampen i går var egentlig at mange gerne ville være med. Specielt efter målene. Mange blev dog slået ud af det umenneskelige dårlige trommespil - som ofte ikke engang var den rigtige melodi. Derfor gav mange af dem rundt om mig også hurtigt op eller blev forvirret. Hvis man ikke kunne finde en anden trommeslager, skulle man måske bare have prøvet uden.
    Altså stod selv i selve stemningsområdet igår. Og ingen gad synge med. Kun ganske få. Om det er tromme eller ej. Skal man satme kunne synge. Men det har været en tendens i mange år at rigtig mange IKKE stemningsskabere stiller sig i stemningsområdet

    Leave a comment:


  • V5000
    replied
    Jeg indrømmer gerne, at jeg har (og er) meget skeptisk overfor DS, som dem der styrer stemningen på tribunen. Det er blandt andet fordi de har meget lidt erfaring med at skabe stemning.

    Jeg tror måske mange, inkl. DS, har undervurderet hvor vigtig erfaring er - specielt når man fungerer som capo. Der er det ikke nok at kunne alle sangene. Det er ligeså vigtigt at kunne læse menneskerne rundt om en og stemningen på stadion, så man kan starte de rigtige sange på de rigtige tidspunkter. Derfor kan man heller ikke forvente, at en capo fra DS fungerer ligeså godt som de tidligere capoer fra UO - men måske kommer det med tiden.

    Jeg står ikke selv midt i stemningskernen men lidt ved siden af. Mit indtryk fra kampen i går var egentlig at mange gerne ville være med. Specielt efter målene. Mange blev dog slået ud af det umenneskelige dårlige trommespil - som ofte ikke engang var den rigtige melodi. Derfor gav mange af dem rundt om mig også hurtigt op eller blev forvirret. Hvis man ikke kunne finde en anden trommeslager, skulle man måske bare have prøvet uden.

    Leave a comment:

Working...
X