Oprindeligt indsendt af Polle

Se indlæg

Annoncering

Collapse

No announcement yet.

Byrådsmøde om kunstgræsbaner

Collapse

X
- 

Er der vel heller ingen problemer i hvis de afregner i følge aftale amatørafdelingen som kommer til at kunne leje dem ud.Oprindeligt indsendt af Polle Se indlægKorrekt. Har/havde bare en mistanke om, at når alt er godkendt, så bliver prof-afdelingen i Ådalen og amatørerne triller om på det tildelte areal ved Falen.
Nu tror jeg dog at SL truppen har hvad de skal bruge i Bane 1 og den nyanlagt kunstbane...
Comment
 - 

Ja, okay det giver et problem for amatørerne, hvis det dybest set bliver dem selv der skal bruge dem.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægEr der vel heller ingen problemer i hvis de afregner i følge aftale amatørafdelingen som kommer til at kunne leje dem ud.
Nu tror jeg dog at SL truppen har hvad de skal bruge i Bane 1 og den nyanlagt kunstbane...
Comment
 - 

Med 900+ medlemmer tænker jeg det bliver et problem. Og et SL slet ikke er en del af da de har de 2 de skal bruge og træner også på andre tidspunkter end amatørerne gør. Og der går stadig et par år inden de baner omkring falen er klar. Så lige nu er behovet akut vil jeg meneOprindeligt indsendt af Polle Se indlægJa, okay det giver et problem for amatørerne, hvis det dybest set bliver dem selv der skal bruge dem.
Comment
 - 

Banerne skulle gerne løse et plads problem for amatørafdelingen. Hvordan skal de kunne det, hvis man er nødt til at leje dem ud for at generere indtægt? Det er da paradoksaltOprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlægJa, som byrådmødet også viste ønsker OB særregler, når der ikke kan trylles græsbaner frem.
Jeg synes i bør prøve at se det lidt fra oven, måske som hvis det var en anden klub ... er det rimeligt at OB ikke ønsker nogen af de to modeller, men vil have kommunen til at stå for for driftsudgifterne og så selv få indtægterne og hvordan tænker i de andre klubber ser på hvis OB får de her særregler?
Comment
 - 

Mon ikke de skal omtrent det samme for de andre klubber og foreninger.Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægBanerne skulle gerne løse et plads problem for amatørafdelingen. Hvordan skal de kunne det, hvis man er nødt til at leje dem ud for at generere indtægt? Det er da paradoksalt
OB vil jo gerne leje banerne ud, de vil bare ikke have udgiften på driften ... som er forskelligt fra alle andre kunstgræsbaner i byen.
Jeg savner en ekstremt god grund til at OB skal have bedre betingelser end andre.Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
 - 

OB amatør beder vel kun om det man mener man aftale tilbage dengang. Kender ikke hvad andre får og ikke fårOprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlægMon ikke de skal omtrent det samme for de andre klubber og foreninger.
OB vil jo gerne leje banerne ud, de vil bare ikke have udgiften på driften ... som er forskelligt fra alle andre kunstgræsbaner i byen.
Jeg savner en ekstremt god grund til at OB skal have bedre betingelser end andre.
Comment
 - 

Det kan du se ved at læse referatet fra byrådsmødet, eller artiklen :).Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægOB amatør beder vel kun om det man mener man aftale tilbage dengang. Kender ikke hvad andre får og ikke fårTror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
 - 

Det kan og skal ikke være skatteyderne der betaler for drift og vedligeholdelse af banerne.
OB amatør må lige klappe hesten. Det hjælper ikke ligefrem på omdømmet når man først fravælger pigefodbold og dernæst fremstår som grådige , og vil have skatteyderne til at betale for noget som de selvfølgelig selv skal betale for.
Comment
 - 

Så de har ikke faciliteter til pigefodbold, så efterspørger de flere faciliteter, og får dem, dog med en markant ekstra regning tilknyttet som der umiddelbart ikke var aftalt og din konklusion er at de skal tage sig sammen?Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlægDet kan og skal ikke være skatteyderne der betaler for drift og vedligeholdelse af banerne.
OB amatør må lige klappe hesten. Det hjælper ikke ligefrem på omdømmet når man først fravælger pigefodbold og dernæst fremstår som grådige , og vil have skatteyderne til at betale for noget som de selvfølgelig selv skal betale for.
Har du nogensinde været en del af foreningslivet? For husker sgu ikke et sted hvor en ekstra regning på 200.000-300.000 om året ikke ville være absolut kritisk. Og kommunen betaler jo netop for de her baner hos nogen.
Comment
 - 

Slår kommunen ikke græs og vedligeholder baner for andre klubber?Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlægDet kan og skal ikke være skatteyderne der betaler for drift og vedligeholdelse af banerne.
Comment
 - 

Jo det gør de, men det er samtidig kommunale anlæg, og derved har kommunen ret til at benytte disse anlæg til andet end fodboldklubbernes virke. Du kan ikke mene i ramme alvor, at kommunen skal etablere disse to baner, overdrage ejendomsretten til OB Amatør, men forsat betale for vedligeholdelse uden at få en indtægt retur fra udlejning af banerne? Når Odense kommune står for vedligeholdelsen af baner i andre klubber, så er det også kommunen, som modtager indtægterne fra udlejningen og ikke selve klubben.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægSlår kommunen ikke græs og vedligeholder baner for andre klubber?
Comment
 - 

hvormange håndbold, volly, svømme- og tennisklubber ville overleve uden tilskud - ingen. så kunne vi jo sende vores børn til dans, men det koster også kassen når man næsten skal betale det hele selv.Oprindeligt indsendt af FFM Se indlægSå de har ikke faciliteter til pigefodbold, så efterspørger de flere faciliteter, og får dem, dog med en markant ekstra regning tilknyttet som der umiddelbart ikke var aftalt og din konklusion er at de skal tage sig sammen?
Har du nogensinde været en del af foreningslivet? For husker sgu ikke et sted hvor en ekstra regning på 200.000-300.000 om året ikke ville være absolut kritisk. Og kommunen betaler jo netop for de her baner hos nogen.
Comment

Comment