Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Byrådsmøde om kunstgræsbaner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Formalitet og formalitet ... hvid OK heller ikke vil betale driften, så falder det kontra hinanden.

    Jeg kan godt se påstanden om særbehandling, hvis OB Amatør får kunstvander under andre forholde end de to der pt. eksisterer i OK-regi, men jeg synes til gengæld heller ikke, at situationen er normal, nok nærmere sær og skal behandles derefter.

    Korruption er dog overhovedet ikke relevant i denne sammenhæng - ikke med de oplysninger der ligger for dag pt.
    Man kan evt slå ordet op, hvis man er uenig.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
      At man påtager sig ansvaret for det kompromis Odense-klubberne har indgået, så man kan komme videre, og ikke bare stange en regning ud, når det går op for en, at man har gjort regning uden vært.

      Alternativet er at hoppe tilbage til tegnebrættet og tovtrækkeriet igen.

      Amatør-afdelingen kan jo åbenbart ikke få økonomien til ar hænge sammen, med sådan en utilsigtet efterregning.

      En regning der kommer, fordi OK ikke kan fremskaffe græsbaner.
      Hvis problemet i virkeligheden har været græsbaner, hvorfor i alverden anlægges der så ikke 2 græsbaner til ca. 400.000 kr. stykket, frem for 2 kunststofbaner til 4 mio. stykket?

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
        Formalitet og formalitet ... hvid OK heller ikke vil betale driften, så falder det kontra hinanden.

        Jeg kan godt se påstanden om særbehandling, hvis OB Amatør får kunstvander under andre forholde end de to der pt. eksisterer i OK-regi, men jeg synes til gengæld heller ikke, at situationen er normal, nok nærmere sær og skal behandles derefter.

        Korruption er dog overhovedet ikke relevant i denne sammenhæng - ikke med de oplysninger der ligger for dag pt.
        Man kan evt slå ordet op, hvis man er uenig.
        Ja, det er da muligt at der er nogen der kan have behov for at slå ordet op.

        Hvis OB igen skal have særbehandling og den som Kielberg siger er en formalitet at få igennem, hvorledes skal det så ske uden at der er korruption involveret ... altså det vil jo, hvis vi ser på fakta være nødvendigt at fjerne sig fra almindelig praksis?
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #19
          Jo, OB skal have særbehandling, det er landets vigtigste klub 😉
          OB: Danske mestre i 2075/6

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af majs Se indlæg
            Hvis problemet i virkeligheden har været græsbaner, hvorfor i alverden anlægges der så ikke 2 græsbaner til ca. 400.000 kr. stykket, frem for 2 kunststofbaner til 4 mio. stykket?
            Jeg vil tro, jeg ved det ikke, men tro, at det bunder i det evindelige problem, med placeringen i Ådalen. Med det mener jeg, at græsbaner i Ådalen er ret ubrugelige i store dele af året, da de vist nok fyldes med vand. Jeg vil tro at store dele af arealerne fra Sdr Boulevard afvander ned mod åen. Det problem kan man så åbenbart komme til livs, ved at lave kunstbaner - men det er bare mit gæt.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Ja, det er da muligt at der er nogen der kan have behov for at slå ordet op.

              Hvis OB igen skal have særbehandling og den som Kielberg siger er en formalitet at få igennem, hvorledes skal det så ske uden at der er korruption involveret ... altså det vil jo, hvis vi ser på fakta være nødvendigt at fjerne sig fra almindelig praksis?
              Man kan vel godt fjerne sig fra almindelig praksis, uden at betale folk under bordet? Det kunne jo tænkes, at beslutningstagerne rent faktisk accepterede modpartens argumenter, og dét er der vel ikke noget korrupt i?

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                Man kan vel godt fjerne sig fra almindelig praksis, uden at betale folk under bordet? Det kunne jo tænkes, at beslutningstagerne rent faktisk accepterede modpartens argumenter, og dét er der vel ikke noget korrupt i?
                Det ville da være pudsigt om den positive særbehandling igen ramte OB.
                Korruption er jo ofte svært at bevise, men ja ... alt kan tænkes.
                Det kunne jo også tænkes at nogle personer i byrådet gerne hjælper OB, fordi de er en del af OB`s netværk.
                OB scorer suverænt flest penge fra kommunen, det er også ... pudsigt.

                Jeg agiterer ikke for at OB skal behandles dårligere eller bedre end andre foreninger, kun for at de skal have samme vilkår og for at den professionelle afdeling ikke skal støttes af kommunen, her tænker jeg mere på resten af faciliteterne ... og hvis B1909 eller andre klubber havde givet udtryk for ønske om særbehandling, eller havde professionelle afdelinger ville jeg have præcis den samme holdning.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Ja, det er da muligt at der er nogen der kan have behov for at slå ordet op.

                  Hvis OB igen skal have særbehandling og den som Kielberg siger er en formalitet at få igennem, hvorledes skal det så ske uden at der er korruption involveret ... altså det vil jo, hvis vi ser på fakta være nødvendigt at fjerne sig fra almindelig praksis?
                  Hmmm ... man kan vel godt fjerne sig fra almindelig praksis uden at der er korruption indblandet. Det er ok der har pligt til at skaffe baner. Sådan er systemet indrettet.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Det ville da være pudsigt om den positive særbehandling igen ramte OB.
                    Korruption er jo ofte svært at bevise, men ja ... alt kan tænkes.
                    Det kunne jo også tænkes at nogle personer i byrådet gerne hjælper OB, fordi de er en del af OB`s netværk.
                    OB scorer suverænt flest penge fra kommunen, det er også ... pudsigt.

                    Jeg agiterer ikke for at OB skal behandles dårligere eller bedre end andre foreninger, kun for at de skal have samme vilkår og for at den professionelle afdeling ikke skal støttes af kommunen, her tænker jeg mere på resten af faciliteterne ... og hvis B1909 eller andre klubber havde givet udtryk for ønske om særbehandling, eller havde professionelle afdelinger ville jeg have præcis den samme holdning.
                    Lige den med B1909 er nok et dårligt eksempel. De har fået rigeligt.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Hmmm ... man kan vel godt fjerne sig fra almindelig praksis uden at der er korruption indblandet. Det er ok der har pligt til at skaffe baner. Sådan er systemet indrettet.
                      Nu er jeg generelt modstander af kunstgræsbaner, da de forurener miljøet ... men kommunen har jo opstillet de scenarier der anvendes i kommunen, OB er bare ikke tilfredse og vil have andre/bedre vilkår end de andre.

                      Hvis du ikke har læst hele afsnittet synes jeg du skal gøre det.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Det ville da være pudsigt om den positive særbehandling igen ramte OB.
                        Korruption er jo ofte svært at bevise, men ja ... alt kan tænkes.
                        Det kunne jo også tænkes at nogle personer i byrådet gerne hjælper OB, fordi de er en del af OB`s netværk.
                        OB scorer suverænt flest penge fra kommunen, det er også ... pudsigt.

                        Jeg agiterer ikke for at OB skal behandles dårligere eller bedre end andre foreninger, kun for at de skal have samme vilkår og for at den professionelle afdeling ikke skal støttes af kommunen, her tænker jeg mere på resten af faciliteterne ... og hvis B1909 eller andre klubber havde givet udtryk for ønske om særbehandling, eller havde professionelle afdelinger ville jeg have præcis den samme holdning.
                        Præcis samme holdning? Okay, så kommer jeg til at ødelægge dit forhold til fodbold nu. Som fan af landsholds- og ungdomsfodbold har du udtrykt stor begejstring for FCN. Det forstår jeg godt. Det er superspændende projekt. Men det er også en klub, der er i bund og grund er startet på ret lemfældig omgang med kommunale midler. Det må du så også have med i ligningen, når du ser dem. Det samme kan du strengt taget sige om BIF, og Herning kommune har i hvert fald heller ikke modarbejdet FCM. Det er vel de tre klubber, som sammen med FCK har rykket mest på dansk proffesionel fodbold og ikke mindst talentudvikling. Så hvis det der, får dig til at sidde og rynke på næsen, når du ser OB (hvad du jo er i din gode ret til), så skal du, efter eget udsagn, huske at gøre det samme,når du ser de fleste andre superligahold og ikke mindst landsholdet.

                        Ps, at tage B1909 som eksempel er ikke ligefrem... velvalgt

                        Comment


                          #27
                          Har ikke nogen endelig holdning til byrådsmødet, OB kæmper vel for sine interesser og det er jo meget naturligt, det vil en hver virksomhed gøre.

                          Syntes ikke Odense kommune skal støtte en klub økonomisk som OB prof., uden at få det tilbage på en eller anden måde. men det kan jo være svært at gøre op i kroner/øre hvad klubben betyder for Odense og Fyn, men positiv betydning har klubben helt sikkert.

                          Noget andet er at der godt kunne gå nogle penge fra OB professionel til amatørklubben, hvis man f.esk, for lov til at låne de nye kunststofbanner.

                          Hvis det koster OB amatør 200.000 til 300.000 om året, er det vel noget der kan findes ud af, hvis det betyder en rigtig god løsning for OB prof.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Præcis samme holdning? Okay, så kommer jeg til at ødelægge dit forhold til fodbold nu. Som fan af landsholds- og ungdomsfodbold har du udtrykt stor begejstring for FCN. Det forstår jeg godt. Det er superspændende projekt. Men det er også en klub, der er i bund og grund er startet på ret lemfældig omgang med kommunale midler. Det må du så også have med i ligningen, når du ser dem. Det samme kan du strengt taget sige om BIF, og Herning kommune har i hvert fald heller ikke modarbejdet FCM. Det er vel de tre klubber, som sammen med FCK har rykket mest på dansk proffesionel fodbold og ikke mindst talentudvikling. Så hvis det der, får dig til at sidde og rynke på næsen, når du ser OB (hvad du jo er i din gode ret til), så skal du, efter eget udsagn, huske at gøre det samme,når du ser de fleste andre superligahold og ikke mindst landsholdet.

                            Ps, at tage B1909 som eksempel er ikke ligefrem... velvalgt
                            Min modstand er generel, men fokuseret på den klub hvor jeg bor og engang holdt med.
                            Jeg er stærk modstander af samtlige klubbers snyd med kommunale midler, men da jeg bor på fyn og tidligere holdt med OB er det der mit fokus er.

                            Du kan ikke læse alt på forum, men jeg har specifikt kommenteret Farum før ... og mere generelt også andre klubber.

                            FCK har vist snydt på andre niveauer med aktiekurser og tilskuertal, Brøndby havde svindleren Kasi-Jesper og FCM er jo bare en klub med en lettere bundløs pengetank.

                            Jeg har ikke indgående kendskab til "kommunalt snyderi" i Brøndby, FCK og FCM, men der har jo været en generel debat om offentlig støtte af private virksomheder.

                            Der er ingen tvivl om at det er ambivalent for mig, hele det her med at følge fodbold og de organisationer der styrer den, det synes jeg dog heller ikke at jeg lægger skjul på :D?
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Min modstand er generel, men fokuseret på den klub hvor jeg bor og engang holdt med.
                              Jeg er stærk modstander af samtlige klubbers snyd med kommunale midler, men da jeg bor på fyn og tidligere holdt med OB er det der mit fokus er.

                              Du kan ikke læse alt på forum, men jeg har specifikt kommenteret Farum før ... og mere generelt også andre klubber.

                              FCK har vist snydt på andre niveauer med aktiekurser og tilskuertal, Brøndby havde svindleren Kasi-Jesper og FCM er jo bare en klub med en lettere bundløs pengetank.

                              Jeg har ikke indgående kendskab til "kommunalt snyderi" i Brøndby, FCK og FCM, men der har jo været en generel debat om offentlig støtte af private virksomheder.

                              Der er ingen tvivl om at det er ambivalent for mig, hele det her med at følge fodbold og de organisationer der styrer den, det synes jeg dog heller ikke at jeg lægger skjul på :D?


                              Når det nu er ambivalent for dig, og du påpeger at du ikke er fan af OB, hvorfor bliver du så ikke væk fra vort forum, så vi kan slippe for dine altid negative holdninger til den klub, vi andre er fan af, og som vi er stolte af. Nogle dage mere end andre, men vi er dog erklærede fans. På forhånd tak for hjælpen!

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Min modstand er generel, men fokuseret på den klub hvor jeg bor og engang holdt med.
                                Jeg er stærk modstander af samtlige klubbers snyd med kommunale midler, men da jeg bor på fyn og tidligere holdt med OB er det der mit fokus er.

                                Du kan ikke læse alt på forum, men jeg har specifikt kommenteret Farum før ... og mere generelt også andre klubber.

                                FCK har vist snydt på andre niveauer med aktiekurser og tilskuertal, Brøndby havde svindleren Kasi-Jesper og FCM er jo bare en klub med en lettere bundløs pengetank.

                                Jeg har ikke indgående kendskab til "kommunalt snyderi" i Brøndby, FCK og FCM, men der har jo været en generel debat om offentlig støtte af private virksomheder.

                                Der er ingen tvivl om at det er ambivalent for mig, hele det her med at følge fodbold og de organisationer der styrer den, det synes jeg dog heller ikke at jeg lægger skjul på :D?
                                Det er jo fair nok, og det er jo en holdning du deler med mange. For mig er det her et klassisk eksempel på, når “der går Odense i den” (som Leif R vist også kalder det).
                                Et eksempel på, hvor man forsøger at skubbe til gængs praksis og udfordre systemet. I Odense bliver det fremlagt som snyd, særbehandling - ja, nogle går endda så langt som til at smide korruptionskortet. I Herning er det driftigt, innovativt og i værste fald “klassens frække dreng”.
                                På den måde har Odense langt henad vejen fået den klub, den fortjener.

                                Comment

                                Working...
                                X