Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optimist-tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Optimist-tråden

    Heldigvis er jeg ikke ene om at tro på, at OB er på vej i en positiv retning.

    Inspireret af Benediktson positive indlæg i en anden tråd (mange tak for det) synes jeg, at det er på sin plads at starte en positiv tråd om, hvorfor vores allesammens klub er på vej mod bedre tider.

    Potentialet i den nuværende trup
    Hvornår har OB sidst haft så mange unge spillere i og omkring startopstillingen? Vel at mærke unge spillere, der allerede har vist et højt niveau og har stort udviklingspotentiale.

    Falk, Kadrii og Emil har alle været omkring A-landsholdet. Det samme har Daniel Høegh, der nu bliver holdt ude af Kasper Larsen. Jacob Barrett viser meget lovende takter,og de af jer, der har oplevet OB's træninger er sikkert, lige som jeg, ikke overraskede over den vilje og selvtillid han som det naturligste tager med på banen.

    Spelmann og Skulason har med deres 26 år næppe toppet endnu. Og selvom en del herinde ikke bryder sig om Mos, kan man ikke benægte, at den 25-årige angriber kan lave mål. Mon ikke også han fortsat har et stort udviklingspotentiale, hvis OB ellers holder på ham.

    Potentialet hos ungdomsspillerne
    Jeg så en lille håndfuld U-19-kampe i efteråret. Det bliver man sgu høj i OB-hatten af, så det kan kun anbefales. Der er mange spændende spillere på vej.

    Mikkel Desler har gnisten i øjnene og talent med fødderne. Oveni virker han til at have hovedet rigtigt skruet på. Det viste han fx i en kamp mod FCK, hvor en af deres spillere blev ved med at være usandsynligt grim i munden. Desler gik hen til ham og gentog 4-5 gange ”Hvorfor skal du tale så grimt?” Måske skal man være en dum idiot nogle gange i fodboldverdenen, men når man står og ser sådan en kamp med sine to små børn, så bliver man sgu glad over, at man kan fortælle dem, at ham i den striw'dede trøje er værd at se op til, og at ham den anden, han er...ja, FCK'er:)

    Anders Thomsen, som OB lige har skrevet kontrakt med, er også en spændende spiller. Personligt er jeg meget begejstret for Jens Jakob Thomasen, som har det overblik og den kølighed, man nogle gange godt kan savne på det nuværende Superligahold. De nævnte er langt fra de eneste fra U19-holdet, der har potentiale til mere end en karriere under Superligaen.

    Er det så held, at der pludselig er flere unge spillere, der har potentiale til at blive til noget? Eller er der faktisk en rød tråd i det OB gør på ungdomssiden? Det aner jeg ikke, men mon ikke, man gør et eller andet rigtigt:)

    Superligaholdet er på rette vej
    Proces. Ja, det skrev jeg bare, fordi jeg ved nogle vil springe i luften, når de ser det ord – og der skal vel også være plads til lidt gas:) Og så skrev jeg det, fordi vi er inde i en god proces.

    Vi forsvarer os langt bedre end for et år siden, hvor vi sejlede rundt – om forbedringen skyldes forsvar og/eller midtbane, skal jeg ikke gøre mig til herre over.

    Vi har lagt ud med at lukke et mål ind mod hhv. FCK (forsvarende mestre), FCM (klar DM-kandidat), Esbjerg (forårets hold) og Viborg (den kan jeg ikke helt forsvarer:)). Bortset fra mareridtet i Esbjerg giver vi meget få chancer væk. Der er vist ikke nogen, der vil foretrække vores evne til at forsvare os i foråret 2013 frem for forsvarsevnen anno 2014.

    Indkøb har styrket truppen
    Hvor tæt er vi så på målet? Langtfra – for det er en – ja...proces. Hvis sådan en skal ende med et eventyr, er der behov for kontinuitet.

    Troels Bech har nu snart haft 2 år, siger nogle. På papiret ja. Men har han virkelig også det? Det første halve år gik rigtig fint, til trods for et stort behov for at skifte ud i truppen. Den leg fik han lov at deltage i, da Poul Hansen blev skiftet ud. Har det påvirket Troels Bechs trænerarbejde, at han også skulle lege sportschef i første halvdel af 2013? Det kan ingen bevise, men ingen kan vel benægte, at OB's suverænt ringeste periode kom i den periode.

    Troels Bech har nu fået en sportschef. En umiddelbart rigtig dygtig en af slagsen til de behov, vi har nu. Han har i hvert fald fundet spillere, der er gået direkte ind og har gjort en forskel.

    • Mos (Superligaens mest scorede spiller pr. spillede minutter- http://www.superstats.dk/maal/)
    • Spelmann (5 assists)
    • Skulason (er så skarp, at flere brugere på fanforum mener, han skal spille to pladser på samme tid)
    • Barrett (hvis vi kan holde på ham, ligner venstre back ligefrem et våben)
    • Jeppe (har allerede betalt sin løn tilbage med målet mod FC Nordsjælland)
    • O'Brien (tror stadig på ham. Hvis han er et fejlkøb, er der godt nok langt til tidligere tiders bommerter)


    Tilgangene står i skarp kontrast til flere af de spillere, der ellers er kommet til de seneste år. Vel at mærke spillere, hvoraf flere af dem fortsat hæver hyrer og vanskeliggør muligheden for at føre Troels Bech og Jesper Hansensprojekt ud i livet.

    Når de spillere ryger ud, er der endnu bedre betingelser for at styrke den røde tråd i arbejdet med truppen.

    Den afgørende forstærkning
    Vi har fortsat nogle spillere, som ikke i samme grad som tidligere løfter de øvrige – og især de yngre, som indimellem har brug for et løft.

    Og dermed er jeg ved det, jeg tror er vores største akilleshæl ift. at springe ud i fuld flor. Vi mangler simpelthen et par erfarne folk, der kan hjælpe med for alvor at forløse de yngre, talentfulde spilleres potentiale. Som Rasmus Würtz fx har gjort i AaB, efter han skiftede tilbage fra FCK.

    Skulason og Spelmann har de fodboldmæssige evner og personlige egenskaber til at gå forrest og løfte de andre. Men skal man løfte holdet de ekstra 10 procent, er der behov for forstærkninger. Det kan formentlig købes for penge, men den/de rigtige spillere finder man ikke nødvendigvis ved at kigge på prissedlen. Den bedste vil være ham, der med stolthed i stemmen om mange år fortæller sine børnebørn, at han var med til at genrejse OB. Thomas Helveg brændte trods sin alder - og en oplagt grund til stille og roligt at trække sig tilbage - for sådan et projekt og løftede holdet, fordi han havde følelser for OB. En spiller med tilnærmelsesvist samme talent og OB-hjerte kan løfte holdet og forløse det store potentiale alene, fordi hans dybtfølte kærlighed vil rive de andre spillere med sig.

    Den rigtige forstærkning vil booste holdets store potentiale. Men indtil han er i hus, så fortsætter den positive udvikling.

    Mvh
    OBtimisten, der er dybt taknemlig for Benediktsons positive indlæg i en anden tråd. Det indlæg var der brug for ovenpå et par uger, hvor stemningen på dette forum fødte ideer til et par trælse mediehistorier, der fremstillede os som hadefulde, bitre fans.
    Det er vi sgu ikke!
    Last edited by OB er Gud; 21-03-2014, 20:33.

    #2
    Super indlæg.

    Jeg bliver jo i helt godt humør. Skide hippier
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
      Heldigvis er jeg ikke ene om at tro på, at OB er på vej i en positiv retning.

      Inspireret af Benediktson positive indlæg i en anden tråd (mange tak for det) synes jeg, at det er på sin plads at starte en positiv tråd om, hvorfor vores allesammens klub er på vej mod bedre tider.

      Potentialet i den nuværende trup
      Hvornår har OB sidst haft så mange unge spillere i og omkring startopstillingen? Vel at mærke unge spillere, der allerede har vist et højt niveau og har stort udviklingspotentiale.

      Falk, Kadrii og Emil har alle været omkring A-landsholdet. Det samme har Daniel Høegh, der nu bliver holdt ude af Kasper Larsen. Jacob Barrett viser meget lovende takter,og de af jer, der har oplevet OB's træninger er sikkert, lige som jeg, ikke overraskede over den vilje og selvtillid han som det naturligste tager med på banen.

      Spelmann og Skulason har med deres 26 år næppe toppet endnu. Og selvom en del herinde ikke bryder sig om Mos, kan man ikke benægte, at den 25-årige angriber kan lave mål. Mon ikke også han fortsat har et stort udviklingspotentiale, hvis OB ellers holder på ham.

      Potentialet hos ungdomsspillerne
      Jeg så en lille håndfuld U-19-kampe i efteråret. Det bliver man sgu høj i OB-hatten af, så det kan kun anbefales. Der er mange spændende spillere på vej.

      Mikkel Desler har gnisten i øjnene og talent med fødderne. Oveni virker han til at have hovedet rigtigt skruet på. Det viste han fx i en kamp mod FCK, hvor en af deres spillere blev ved med at være usandsynligt grim i munden. Desler gik hen til ham og gentog 4-5 gange ”Hvorfor skal du tale så grimt?” Måske skal man være en dum idiot nogle gange i fodboldverdenen, men når man står og ser sådan en kamp med sine to små børn, så bliver man sgu glad over, at man kan fortælle dem, at ham i den striw'dede trøje er værd at se op til, og at ham den anden, han er...ja, FCK'er:)

      Anders Thomsen, som OB lige har skrevet kontrakt med, er også en spændende spiller. Personligt er jeg meget begejstret for Jens Jakob Thomasen, som har det overblik og den kølighed, man nogle gange godt kan savne på det nuværende Superligahold. De nævnte er langt fra de eneste fra U19-holdet, der har potentiale til mere end en karriere under Superligaen.

      Er det så held, at der pludselig er flere unge spillere, der har potentiale til at blive til noget? Eller er der faktisk en rød tråd i det OB gør på ungdomssiden? Det aner jeg ikke, men mon ikke, man gør et eller andet rigtigt:)

      Superligaholdet er på rette vej
      Proces. Ja, det skrev jeg bare, fordi jeg ved nogle vil springe i luften, når de ser det ord – og der skal vel også være plads til lidt gas:) Og så skrev jeg det, fordi vi er inde i en god proces.

      Vi forsvarer os langt bedre end for et år siden, hvor vi sejlede rundt – om forbedringen skyldes forsvar og/eller midtbane, skal jeg ikke gøre mig til herre over.

      Vi har lagt ud med at lukke et mål ind mod hhv. FCK (forsvarende mestre), FCM (klar DM-kandidat), Esbjerg (forårets hold) og Viborg (den kan jeg ikke helt forsvarer:)). Bortset fra mareridtet i Esbjerg giver vi meget få chancer væk. Der er vist ikke nogen, der vil foretrække vores evne til at forsvare os i foråret 2013 frem for forsvarsevnen anno 2014.

      Indkøb har styrket truppen
      Hvor tæt er vi så på målet? Langtfra – for det er en – ja...proces. Hvis sådan en skal ende med et eventyr, er der behov for kontinuitet.

      Troels Bech har nu snart haft 2 år, siger nogle. På papiret ja. Men har han virkelig også det? Det første halve år gik rigtig fint, til trods for et stort behov for at skifte ud i truppen. Den leg fik han lov at deltage i, da Poul Hansen blev skiftet ud. Har det påvirket Troels Bechs trænerarbejde, at han også skulle lege sportschef i første halvdel af 2013? Det kan ingen bevise, men ingen kan vel benægte, at OB's suverænt ringeste periode kom i den periode.

      Troels Bech har nu fået en sportschef. En umiddelbart rigtig dygtig en af slagsen til de behov, vi har nu. Han har i hvert fald fundet spillere, der er gået direkte ind og har gjort en forskel.

      • Mos (Superligaens mest scorede spiller pr. spillede minutter- http://www.superstats.dk/maal/)
      • Spelmann (5 assists)
      • Skulason (er så skarp, at flere brugere på fanforum mener, han skal spille to pladser på samme tid)
      • Barrett (hvis vi kan holde på ham, ligner venstre back ligefrem et våben)
      • Jeppe (har allerede betalt sin løn tilbage med målet mod FC Nordsjælland)
      • O'Brien (tror stadig på ham. Hvis han er et fejlkøb, er der godt nok langt til tidligere tiders bommerter)


      Tilgangene står i skarp kontrast til flere af de spillere, der ellers er kommet til de seneste år. Vel at mærke spillere, hvoraf flere af dem fortsat hæver hyrer og vanskeliggør muligheden for at føre Troels Bech og Jesper Hansensprojekt ud i livet.

      Når de spillere ryger ud, er der endnu bedre betingelser for at styrke den røde tråd i arbejdet med truppen.

      Den afgørende forstærkning
      Vi har fortsat nogle spillere, som ikke i samme grad som tidligere løfter de øvrige – og især de yngre, som indimellem har brug for et løft.

      Og dermed er jeg ved det, jeg tror er vores største akilleshæl ift. at springe ud i fuld flor. Vi mangler simpelthen et par erfarne folk, der kan hjælpe med for alvor at forløse de yngre, talentfulde spilleres potentiale. Som Rasmus Würtz fx har gjort i AaB, efter han skiftede tilbage fra FCK.

      Skulason og Spelmann har de fodboldmæssige evner og personlige egenskaber til at gå forrest og løfte de andre. Men skal man løfte holdet de ekstra 10 procent, er der behov for forstærkninger. Det kan formentlig købes for penge, men den/de rigtige spillere finder man ikke nødvendigvis ved at kigge på prissedlen. Den bedste vil være ham, der med stolthed i stemmen om mange år fortæller sine børnebørn, at han var med til at genrejse OB. Thomas Helveg brændte trods sin alder - og en oplagt grund til stille og roligt at trække sig tilbage - for sådan et projekt og løftede holdet, fordi han havde følelser for OB. En spiller med tilnærmelsesvist samme talent og OB-hjerte kan løfte holdet og forløse det store potentiale alene, fordi hans dybtfølte kærlighed vil rive de andre spillere med sig.

      Den rigtige forstærkning vil booste holdets store potentiale. Men indtil han er i hus, så fortsætter den positive udvikling.

      Mvh
      OBtimisten, der er dybt taknemlig for Benediktsons positive indlæg i en anden tråd. Det indlæg var der brug for ovenpå et par uger, hvor stemningen på dette forum fødte ideer til et par trælse mediehistorier, der fremstillede os som hadefulde, bitre fans.
      Det er vi sgu ikke!
      Tak for de rosende ord, men dette er nu et mere gennemarbejdet indlæg end mit :)

      Der er helt klart ikke nogen grund til at kalde det en "optimist-tråd", snarere en "realist-tråd" :)

      Comment


        #4
        Kære optimist, pessimist og realist. mens I diskuterede om glasset var halvt fyldt, halvt tomt eller om det var en diskussion der var reel, drak jeg vandet.
        Mvh
        Opportunisten.

        Skal du forsvarer målet omkring Viborg kan vi jo altid undskylde os med at det var ligatopscoren der scorede ...

        Vi har måske ikke lukket så mange mål ind og det er selvfølgelig positivt men målet FCK fik var f.eks. på en klokkeklar personlig fejl og de har kostet os så dyrt de seneste par år.

        Det lyder godt for fremtiden men som jeg har skrevet før så lider vi stadig af at vi ikke har fået ryddet helt op i truppen der røg ud af CL og de spillere holder stadig holdet tilbage. De var skuffede og led et knæk. et knæk de aldrig er kommet sig over.
        Nu ser det ud som om AMC og Ruud smutter til sommer men de er i toppen af hierakiet og har påvirket mange af de unge lovende spillere gennem de sidste par år og jeg frygter at spillere som Falk og Høegh aldrig bliver helt så gode som de kunne have blevet og deres talent viste da de blev rykket op .. de er simpelt hen blevet for negativt påvirkede i for lang tid fordi der ikke blev ryddet ordentligt op.. det er mentalt og det er holdets værste fjende .. os selv ..

        Jeg melder mig gerne på positivholdet og kan vi få lov til at beholde Emil og Kadrii en sæson mere sammen med Falk, Spelmann, Ari, Høegh og Larsen og de alle finder deres topniveau så kan det blive rigtig spændende hvis vi kan fylde de overskydende pladser med dygtige spillere .. nogen med erfaring og nogen med store talenter som de der er nævnt ovenfor .. og så er der suppleret med en masse unge OB talenter (Anders Thomsen, Casper Radza, Emil P. Jørgensen, Mikkel Desler) og lidt danske talenter udefra (Azer og Lucas) til bænken som skal modnes ...

        Nogle af de gamle må vi så leve med lidt endnu (JV, Toppel, Bodul, COB, Schoop) og så bliver det spændende om Diarra kan udvikle sig yderligere og om vi forlænger med Barret og Mos hvilket jeg et eller andet sted håber vi gør .. for kontinuiteten og udviklingens skyld ..

        Men forlæng for guds skyld ikke med AMC .. end ikke for en mentorrolle eller erfaren backup eller andet ... der er trods alt for mange personlige fejl på banen og mentalt skader han holdet ..

        Toppel
        Diarra Høegh Larsen Barret
        Falk Ari Spelmann Emil
        Mos Kadrii

        Kunne jeg som udgangspunkt godt leve med resten af sæsonen og i næste sæson ... Ved ikke hvem jeg ville skifte ud med erfarne spillere? Backsne? Diarra har gjort det acceptabelt på VB med "den forkerte fod" hvor han måske har været lidt for defensiv men jeg tror han vil komme længere frem på banen hvis han spillede i højre side.. Ellers er det måske på HB vi henter en erfaren spillere det unge forsvar kan støtte sig op af og så bliver Diarra reserve i forsvaret... :

        JC/Radza
        COB ? EPJ ?
        Desler Azer Thomsen Schoop
        Bodul N´Koum
        Men der er vel lidt salgspotentiale i ovennævnte?

        Hvilke talenter står ellers for at komme op? JJT var nævnt .. Greve, Kongstedt, Raben?
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #5
          fint indlæg, det sammen med solskin uden for døren og det faktum at det er lørdag....man bliver jo næsten glad.

          - Jeg tror du har ret at der er et stort potential i truppen, det er rart at se at OB er bevæget sig i en retning hvor flere egne talenter bliver en del af truppen.
          - Det der anfægtes er ikke potentialet i truppen, men nok mere om vi med den nuværende træner vil være i stand til at forløse det potentiale. For ja vi er i en proces, der skal stadig ryddes op osv osv. men for at vi kan tale proces skal der være en udvikling tilstede - og jeg personlligt har meget svært ved at se den - ud over meget sporadiske lysglimt.
          Har Troels så virkeligt snart haft 2 år på posten - ja det har han. Og ja der har været for meget uro på bagsmækken og sportsdirektøre der ikke evnede deres job, truppen er for dårlig(sammensat) og sidste forår var banerne for knoldede.
          Jeg håber ikke det bliver nødvendigt at udskifte Troels - vi har ikke brug for endnu en træner og den uro det vil medføre, og vi kan blive ved med at finde undskyldninger men på et eller andet tidspunkt må det jo stoppe. Og husk lige på at den udvikling vi er mange der efterspørger drejer sig ikke om hverken guld,sølv eller bronze (lige nu ihvertfald ;) ) det der efterspørges er noget sammenhæng i spillet på banen en vilje og tro på at vi kan vinde.

          - og lige en sidste ting; ja vores forsvar er blevet bedre - men vi lukker stadig min. 1 mål ind pr kamp - umindelige tider siden vi holdt nullet, og når vi så ikke evner at score hvor meget hjælper det så lige....udfaldet bliver jo det samme

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            ...

            Skal du forsvarer målet omkring Viborg kan vi jo altid undskylde os med at det var ligatopscoren der scorede ...

            Vi har måske ikke lukket så mange mål ind og det er selvfølgelig positivt men målet FCK fik var f.eks. på en klokkeklar personlig fejl og de har kostet os så dyrt de seneste par år.
            Her er jeg ikke rigtig enig. Jo det var en personlig fejl og der har været en del af dem - men det vil der altid være. I alle kampe. Synes ikke det er eller har været vores grundlæggende problem. Problemet har mere været afstemning internt i forsvaret og mellem forsvar og midtbane.

            Overordnet set hvis jeg kigger på defensiven i de første kampe her i foråret, synes jeg historien har været, at vi generelt har stået godt defensivt (en klar forbedring fra tidligere) og holdt de personlige fejl (hvis man ser bort fra fejl i opspillet) på et fornuftigt niveau. Modstanderne i et par af kampene har så været skarpe de gange vi alligevel har dummet os - i modsætning til os i den anden ende.

            Jeg siger ikke, at man bare skal stille sig tilfreds. Hvis man laver fejl skal man ærgre sig, analysere på det og forsøge at udbedre det. Men grundlæggende synes jeg det i kampene mod Viborg og FCK i højere grad var positivt, at vi ikke gav flere store chancer væk end det var negativt at vi gav dem væk vi gjorde.

            Det var ikke derfor vi ikke vandt de kampe - det var fordi vi spillede dårligt, ikke skabte nok chancer og ikke scorede på dem vi skabte.

            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Det lyder godt for fremtiden men som jeg har skrevet før så lider vi stadig af at vi ikke har fået ryddet helt op i truppen der røg ud af CL og de spillere holder stadig holdet tilbage. De var skuffede og led et knæk. et knæk de aldrig er kommet sig over.
            Nu ser det ud som om AMC og Ruud smutter til sommer men de er i toppen af hierakiet og har påvirket mange af de unge lovende spillere gennem de sidste par år og jeg frygter at spillere som Falk og Høegh aldrig bliver helt så gode som de kunne have blevet og deres talent viste da de blev rykket op .. de er simpelt hen blevet for negativt påvirkede i for lang tid fordi der ikke blev ryddet ordentligt op.. det er mentalt og det er holdets værste fjende .. os selv ..

            ...

            Men forlæng for guds skyld ikke med AMC .. end ikke for en mentorrolle eller erfaren backup eller andet ... der er trods alt for mange personlige fejl på banen og mentalt skader han holdet ..
            Her synes jeg du overanalyserer, meget. Og lægger alt for meget på AMC og Ruud.

            Som du selv lægger op til, så er det vel nærmest kun de to der er tilbage af starterne fra CL-exit'en. Så der er faktisk blevet skiftet meget ud (udrenset om man vil). Man kunne så argumentere for, at man skulle have gjort det endnu mere markant og også skilt sig af med de to - men jeg er ikke nødvendigvis enig. I hvert fald ikke fordi de evt. skulle påvirke holdet negativt, det kan jeg altså ikke se.

            Så skulle det være fordi de generelt ikke har præsteret på et højt nok niveau, et niveau som man kan forvente fra de to mest rutinerede spillere på holdet. Og der er jeg langt mere tilbøjelig til at være enig.

            Man kan også mene, at det havde været optimalt at hente en anden ledertype ind udefra, en der efter noget tid kunne have overtaget anførerbindet, for at ruske endnu mere op i det (selvom jeg heller ikke ved om det ville have gjort nogen forskel). Men det er langt fra det samme som, at AMC skulle "skade holdet mentalt".

            Mit indtryk af AMC og Ruud er helt klart, at det er blandt de mest professionelle i truppen og er med til at gå forrest til træning - så på den måde er de gode rollemodeller. Tror også AMC's indsats som anfører bliver undervurderet groft (selvom jeg ikke rigtig kan vide det). Og synes egentlig det er lidt strengt, at mene de skulle have skadet de unge spilleres udvikling. Det kan man ikke lægge på dem. Hvis man for alvor vil forbedre "tingene" skal man nok på et eller andet plan ind og kigge andre parametre ind bare spillersiden i Ådalen.

            Men når alt det så er sagt, så er jeg enig i, at det til sommer vil give mening at tage afsked med dem begge. Ruud fordi han har "udtjent sin værnepligt" og fordi han ikke har spillet på et højt nok niveau de seneste sæsoner. Han har - som flere andre - nok haft svært ved at omstille sig til den nye spillestil og det større ansvar han har fået på banen, spillemæssigt.
            Og AMC fordi jeg mener det nu må være på tide at spille Høegh og KL ind sammen i forsvaret. Teoretisk set kunne man godt beholde AMC i en reserverolle, men om det ville fungere godt i praksis ift. hieraki m.m. tvivler jeg på. Hvis der ikke forlænges med AMC bliver det interessant at se hvem der skal overtage anførerbindet. Bortset fra måske JC (og det vil langt fra være ideelt) har jeg lidt svært ved at se hvem, der vil kunne magte det - og det kan godt bekymre mig.

            Comment


              #7
              Selvfølgelig er vores deroute ikke deres skyld alene men vi har holdt på dem længere end godt er for de har været en del af den trup der tog skuffelserne med videre og ikke kom fra det... Og de er tilmed højt i hierarkiet og påvirker tilsvarende meget... Der skulle ikke været forlænget med AMC og Ruud kunne snildt være solgt for både en og to sæsoner siden..
              Fint at de går forrest til træning men jeg syntes ikke at det er det jeg ser i kampene ...

              Tager man de sidste to sæsoner og ser på målene imod os er det en kavalkade af personlige fejl ... Måske fordi der ikke har været ordentligt afstemt men ... En kavalkade ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #8
                Ikke at jeg er uenig i jeres anskuelser, men lidt tarveligt at ødelægge en optimisttråd med alle de kedelige facts ;-)

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af John Doe Se indlæg
                  Ikke at jeg er uenig i jeres anskuelser, men lidt tarveligt at ødelægge en optimisttråd med alle de kedelige facts ;-)
                  argh vi må vel have lov at diskutere de anskuelser som bliver frembragt.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                    "Oprindeligt indsendt af Plum:Det lyder godt for fremtiden men som jeg har skrevet før så lider vi stadig af at vi ikke har fået ryddet helt op i truppen der røg ud af CL og de spillere holder stadig holdet tilbage. De var skuffede og led et knæk. et knæk de aldrig er kommet sig over.
                    Nu ser det ud som om AMC og Ruud smutter til sommer men de er i toppen af hierakiet og har påvirket mange af de unge lovende spillere gennem de sidste par år og jeg frygter at spillere som Falk og Høegh aldrig bliver helt så gode som de kunne have blevet og deres talent viste da de blev rykket op .. de er simpelt hen blevet for negativt påvirkede i for lang tid fordi der ikke blev ryddet ordentligt op.. det er mentalt og det er holdets værste fjende .. os selv .. "


                    Her synes jeg du overanalyserer, meget. Og lægger alt for meget på AMC og Ruud.

                    Som du selv lægger op til, så er det vel nærmest kun de to der er tilbage af starterne fra CL-exit'en. Så der er faktisk blevet skiftet meget ud (udrenset om man vil). Man kunne så argumentere for, at man skulle have gjort det endnu mere markant og også skilt sig af med de to - men jeg er ikke nødvendigvis enig. I hvert fald ikke fordi de evt. skulle påvirke holdet negativt, det kan jeg altså ikke se.

                    Så skulle det være fordi de generelt ikke har præsteret på et højt nok niveau, et niveau som man kan forvente fra de to mest rutinerede spillere på holdet. Og der er jeg langt mere tilbøjelig til at være enig.

                    Man kan også mene, at det havde været optimalt at hente en anden ledertype ind udefra, en der efter noget tid kunne have overtaget anførerbindet, for at ruske endnu mere op i det (selvom jeg heller ikke ved om det ville have gjort nogen forskel). Men det er langt fra det samme som, at AMC skulle "skade holdet mentalt".

                    Mit indtryk af AMC og Ruud er helt klart, at det er blandt de mest professionelle i truppen og er med til at gå forrest til træning - så på den måde er de gode rollemodeller. Tror også AMC's indsats som anfører bliver undervurderet groft (selvom jeg ikke rigtig kan vide det). Og synes egentlig det er lidt strengt, at mene de skulle have skadet de unge spilleres udvikling. Det kan man ikke lægge på dem. Hvis man for alvor vil forbedre "tingene" skal man nok på et eller andet plan ind og kigge andre parametre ind bare spillersiden i Ådalen.
                    Enig. Det er noget poppsykologisk vrøvl, uden hold i virkeligheden.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      #11
                      Der er absolut ingen tvivl om, at OB som klub er i fremgang. Ned igennem ungdomsrækkerne er der virkelig nogle gode spillere på vej, og generelt er talentarbejdet i klar fremgang. Men det vil tage nogle år, før vi for alvor kommer til at opleve det gode arbejde.

                      Indtil da er diskussionen, om Bech forvalter holdet godt nok? Jeg synes, der begås for mange fejl, men omvendt er det en vanskelig sammensat trup, i en klub hvor der ikke har været en kontinuerlig sportslige ledelse i årevis, det koster. Måske det bare ikke kan være bedre lige nu, og jeg tror slet ikke, at en brandslukker kan gøre det bedre, så vi må leve med situationen her og nu. Bech har endnu ikke overbevist mig om, at han har det der skal til, for at udvikle klubben videre på længere sigt, men en klub består af mere end en træner, og Bech kan måske godt være manden, i et setup der fungere langt bedre over tid.

                      Så ja, er sådan set enig, vi er på vej frem som helhed, men superligaholdet er her og nu i en skuffende og sølle forfatning, og det har Bech også er ansvar for.

                      Comment


                        #12
                        Selvfølgelig må i da det. Der var heller ingen løftede pegefingre. Faktisk krydrede jeg med en "blinkesmiley" :-)

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Der er absolut ingen tvivl om, at OB som klub er i fremgang. Ned igennem ungdomsrækkerne er der virkelig nogle gode spillere på vej, og generelt er talentarbejdet i klar fremgang. Men det vil tage nogle år, før vi for alvor kommer til at opleve det gode arbejde.

                          Indtil da er diskussionen, om Bech forvalter holdet godt nok? Jeg synes, der begås for mange fejl, men omvendt er det en vanskelig sammensat trup, i en klub hvor der ikke har været en kontinuerlig sportslige ledelse i årevis, det koster. Måske det bare ikke kan være bedre lige nu, og jeg tror slet ikke, at en brandslukker kan gøre det bedre, så vi må leve med situationen her og nu. Bech har endnu ikke overbevist mig om, at han har det der skal til, for at udvikle klubben videre på længere sigt, men en klub består af mere end en træner, og Bech kan måske godt være manden, i et setup der fungere langt bedre over tid.

                          Så ja, er sådan set enig, vi er på vej frem som helhed, men superligaholdet er her og nu i en skuffende og sølle forfatning, og det har Bech også er ansvar for.
                          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            argh vi må vel have lov at diskutere de anskuelser som bliver frembragt.
                            Du ser ikke glimtet ?
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Det lyder godt for fremtiden men som jeg har skrevet før så lider vi stadig af at vi ikke har fået ryddet helt op i truppen der røg ud af CL og de spillere holder stadig holdet tilbage. De var skuffede og led et knæk. et knæk de aldrig er kommet sig over.
                              Nu ser det ud som om AMC og Ruud smutter til sommer men de er i toppen af hierakiet og har påvirket mange af de unge lovende spillere gennem de sidste par år og jeg frygter at spillere som Falk og Høegh aldrig bliver helt så gode som de kunne have blevet og deres talent viste da de blev rykket op .. de er simpelt hen blevet for negativt påvirkede i for lang tid fordi der ikke blev ryddet ordentligt op.. det er mentalt og det er holdets værste fjende .. os selv ..
                              Hvorfor er den eneste opskrift at få ryddet helt op..?

                              Og hvad er helt op......? er det dem DU mener, eller er det ALLE dem der var med da filmen knækkede efter Villarreal..? For så mangler du i hvert fald at nævne en håndfuld navne mere..!

                              Og hvis ikke det er dem alle, hvor går grænsen så...? for det virker som om det er det altafgørende for dig...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X