Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nok er NOK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Jeg har det sådan, at ingen skal få mig væk fra så vigtig en del af mit liv; så jeg tager ikke ikke på stadion af lyst; men fordi det bare er en del af mig. Min selvforståelse er at være OB-fan; det er det, jeg er; og der kommer altså en dag, hvor Jesper Hansen ikke er der.

    Så selv om jeg forstår dig; og ikke vil bebrejde dig, som sådan, hvis du midlertidigt/permanent forlader skuden; så er det altså stadig VORES båd og ingen usynlig men stadig altafgørende Langelinie-milliardær eller tør jyde-krejler skal nogensinde få den ned med nakken, selv om den så tager nok så meget vand ind.

    MvH ChrisOB
    Sådan har jeg det også. Godt skriv

    Comment


      Tak for gode indlæg, særligt fra Bo. Jeg kan kun tilslutte mig kritikken. Som andre skriver er OB en attraktiv klub, med et kæmpe uforløst potentiale: Belliggende i en stor by i vækst med et opland man er ene om, samt masser af fans der kommer igen hvis resultaterne forbedrer sig. Derfor kan OB sagtens klare sig uden NT’s penge.
      OB: Danske mestre i 2075/6

      Comment


        Hvor er der dog utrolig mange der ikkeved hvad de taler om ....

        Hvis I vil have NT’s afgang så køb ham dog ud .....

        Smed dette indlæg for et års tid siden ....:

        først skal OB købes ud af OS&E og med en EK på DKK 60 mio hvor OB vel trods alt er det største trækplaster så skal der lægges en sjat penge der om end det er ejd. der oppebærer den reelle værdi.
        Dertil skal der afsættes penge til en del fyringer og ny ansættelser foruden nye spillere, afdækning af lad os bare sige tre års underskud på DKK 10 mio og de ønskede investeringer i stadion, træningsfaciliteter og ungdomsarbejde + det løse og en stor diversepost.
        Giver OB reelt overskud er det jo ikke den gode del at sælge fra så der skala bruges mønt men lad os nu for sjov bare sige DKK 250 mio. Så skal man bare ud og finde 10.000 fans der vil smide DKK 25.000 og forvente at skulle smide mere i over tid .. Går man på Børsen er der så risiko for at blive overtaget på sigt ...

        Hvis der er så mange andre interesserede så må man da kunne skrabe 250 mil sammen og give NT et tilbud inkl. fri adgang til sponsotloungen hvis man mener at netværket er det eneste han kommer for ...
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Hvor er der dog utrolig mange der ikkeved hvad de taler om ....

          Hvis I vil have NT’s afgang så køb ham dog ud .....

          Smed dette indlæg for et års tid siden ....:

          først skal OB købes ud af OS&E og med en EK på DKK 60 mio hvor OB vel trods alt er det største trækplaster så skal der lægges en sjat penge der om end det er ejd. der oppebærer den reelle værdi.
          Dertil skal der afsættes penge til en del fyringer og ny ansættelser foruden nye spillere, afdækning af lad os bare sige tre års underskud på DKK 10 mio og de ønskede investeringer i stadion, træningsfaciliteter og ungdomsarbejde + det løse og en stor diversepost.
          Giver OB reelt overskud er det jo ikke den gode del at sælge fra så der skala bruges mønt men lad os nu for sjov bare sige DKK 250 mio. Så skal man bare ud og finde 10.000 fans der vil smide DKK 25.000 og forvente at skulle smide mere i over tid .. Går man på Børsen er der så risiko for at blive overtaget på sigt ...

          Hvis der er så mange andre interesserede så må man da kunne skrabe 250 mil sammen og give NT et tilbud inkl. fri adgang til sponsotloungen hvis man mener at netværket er det eneste han kommer for ...
          Hverken i Brøndby eller FCK ville du kunne stable lign på benene. Slet slet ikke i Odense.

          Det vil kræve en udenlandsk investor

          Comment


            Forum slog rekord med 704 online lige efter kampen. Viser vel at folk ikke er helt ligeglade

            Comment


              Jeg har kun ros til overs for Niels Thorborg. Altså som forretningsmand. Efter de to sølvmedaljer indså han at OB ikke har kulturen eller fansene til at være et vinderhold. Derfor blev OB omdannet til et hobbyprojekt, hvor han kunne netværke og lege Don samt udnytte en masse skattefordele. Thorborg og hans firma har gjort tusindvis af danskere fattigere med hans imperium og han er bedøvende ligeglad med sit eftermæle i OB. Det er meget dyrere at være subtophold i DK end at være en del af bundstriden. Derfor var ansættelsen af Jesper og hans indskrænkede netværk en genistreg i den proces. Thorborg bryder sig ikke om hverken medierne eller fansene, og tør ikke rigtig skabe sig en profil som OB's stærke mand. Jesper Hansen agerer gerne syndebuk så længe han har sin løncheck måned efter måned. Heldigvis for Niels, ved han, at OB's fans og omgivelser heller ikke har modet til konfrontation og forandring. Vi rykker ikke ned, men vi ender heller ikke over 9 pladsen, og så er alle "glade" igen.
              Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Forum slog rekord med 704 online lige efter kampen. Viser vel at folk ikke er helt ligeglade
                Nej folk er bestemt ikke ligeglade. Der ligger et kæmpe potentiale gemt i Odense Boldklub.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Hvor er der dog utrolig mange der ikkeved hvad de taler om ....

                  Hvis I vil have NT’s afgang så køb ham dog ud .....

                  Smed dette indlæg for et års tid siden ....:

                  først skal OB købes ud af OS&E og med en EK på DKK 60 mio hvor OB vel trods alt er det største trækplaster så skal der lægges en sjat penge der om end det er ejd. der oppebærer den reelle værdi.
                  Dertil skal der afsættes penge til en del fyringer og ny ansættelser foruden nye spillere, afdækning af lad os bare sige tre års underskud på DKK 10 mio og de ønskede investeringer i stadion, træningsfaciliteter og ungdomsarbejde + det løse og en stor diversepost.
                  Giver OB reelt overskud er det jo ikke den gode del at sælge fra så der skala bruges mønt men lad os nu for sjov bare sige DKK 250 mio. Så skal man bare ud og finde 10.000 fans der vil smide DKK 25.000 og forvente at skulle smide mere i over tid .. Går man på Børsen er der så risiko for at blive overtaget på sigt ...

                  Hvis der er så mange andre interesserede så må man da kunne skrabe 250 mil sammen og give NT et tilbud inkl. fri adgang til sponsotloungen hvis man mener at netværket er det eneste han kommer for ...
                  Nå ja, det havde forum jo glemt at du var et forretningsgeni der igen er bedrevidende om realismen i køb og salg af virksomheder.
                  At du værdisætter OB udfra at OB er lig med OSE egenkapital er så bare første fodfejl. Værdifastsættelsen af OB ville udelukkende blive gjort udfra forboldforretningen.
                  Fodfejl nr 2 er så at du mener at egenkapitalen skal danne grundlag for værdifastsættelsen. Dette ville nærmest udelukkende være tilfældet, hvis man havde med en ny virksomhed at gøre, som endnu ikke har leveret omsætning eller bundlinie resultater. I alle andre tilfælde ville man kigge på forretningens evne til at generere overskud eller omsætning.

                  Man lavede i 2017 et underskud i koncernen på 15,5 mio. Havde vi forudsat at virksomheden lå med en stabil omsætning uden mulighed for væsentligt at påvirke denne, ville man normalt gange overskudet med 3 for at finde en fingerprejet salgspris. Altså ville klubben været til overtagelse for en symbolsk krone, hvis der var interesse. (det har vi jo set i fodboldverdenen før) Men da OSE har mulighed for at påvirke deres omsætning, altså øge deres indtægter, vil man kigge på netop omsætningen i stedet.(normal praksis)
                  OSE lavede i 2017 en nettoomæstning på 212 mio kroner. Den kan du sådan med en tommelfingerregel gange med 3 hvis du vil finde en salgspris udfra omsætning. Altså en salgspris for OSE på 634 mio.
                  Men som skrevet i starten så alt det her mellem regning er jo irrelevant hvis der skal findes en køber til OB for så taler vi jo ikke om OSE, selvom det er dem du tager udgangspunkt i egenkapitalen på. En egenkapital der efter 2017 jo var faldet til godt 48 mio.

                  Da vi ikke ved andet om OB som forretning end at der i årsregnskabet tales om at man gør det bedre i 2017 end budgetteret så må man jo i et evt estimat kigge på omsætningen hos klubber der ligner os. Og her er AaB vel det bedst samlignelige. De har mig bekendt skåret Håndbold og alt muligt andet gøjl fra og ligger i 2016 med en omsætning omkring 93 mio.
                  Så det eneste som tilnærmelsesvis på forunderligvis ender med at være noget der kunne minde om at være korrekt er faktisk dit "vilde gæt" på en salgspris på 250 mio. For ganger vi 93 mio med ender vi på 279 mio.
                  Men da der skal tages forbehold for at OB er en notorisk underskudsforretning vil jeg antage at den reele salgspris ville ligge langt under dette, da det ikke ville være realistisk at tilføre fodboldforretningen væsentlig større omsætning på den korte bane.(her kan man jo så argumentere for at omsætningen er kortsigtet stabil, og salgsprisen derfor burde regnes ud efter overskuddet, og så ender vi på 1 krone igen)

                  Da man samtidig i fodboldforretningen ikke ejer bygninger som f.eks. klubhus og stadion men lejer disse, vil det også devaluere en evt salgspris. Så set ud fra hvordan virksomheder i virkeligheden bliver handlet, og ikke dit gætværk. Så vil vi ende langt under den kvarte milliard, som du slynger ud. Dertil kommer at lysten til at sælge, kan blive langt større, hvis ens medarbejdere/kunder ikke er tilfredse.
                  Last edited by bobbyG; 12-08-2018, 20:41.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Hvor er der dog utrolig mange der ikkeved hvad de taler om ....

                    Hvis I vil have NT’s afgang så køb ham dog ud .....

                    Smed dette indlæg for et års tid siden ....:

                    først skal OB købes ud af OS&E og med en EK på DKK 60 mio hvor OB vel trods alt er det største trækplaster så skal der lægges en sjat penge der om end det er ejd. der oppebærer den reelle værdi.
                    Dertil skal der afsættes penge til en del fyringer og ny ansættelser foruden nye spillere, afdækning af lad os bare sige tre års underskud på DKK 10 mio og de ønskede investeringer i stadion, træningsfaciliteter og ungdomsarbejde + det løse og en stor diversepost.
                    Giver OB reelt overskud er det jo ikke den gode del at sælge fra så der skala bruges mønt men lad os nu for sjov bare sige DKK 250 mio. Så skal man bare ud og finde 10.000 fans der vil smide DKK 25.000 og forvente at skulle smide mere i over tid .. Går man på Børsen er der så risiko for at blive overtaget på sigt ...

                    Hvis der er så mange andre interesserede så må man da kunne skrabe 250 mil sammen og give NT et tilbud inkl. fri adgang til sponsotloungen hvis man mener at netværket er det eneste han kommer for ...
                    Du har ret. Prof fodbold kræver penge; mange penge. Hvis man vil af med Thorborg, så kan man køre en Brøndby 1 og lave Brøndby Support og forsøge at rejse 'folkeaktier'. Det fører nok hurtigt til en Brøndby 2, hvor man får en anden rigmand - måske endda én, der skriver lidt med herinde.
                    Jeg aner ikke en dyt om prisen; men mon ikke det handler mere om vilje - hos Thorborg - til fortsat at lægge kroner i skuden. Skulle den vilje fise ud, så er prisen nok til forhandling - hvis altså der er kroner nok til at overtage.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                      Nå ja, det havde forum jo glemt at du var et forretningsgeni der igen er bedrevidende om realismen i køb og salg af virksomheder.
                      At du værdisætter OB udfra at OB er lig med OSE egenkapital er så bare første fodfejl. Værdifastsættelsen af OB ville udelukkende blive gjort udfra forboldforretningen.
                      Fodfejl nr 2 er så at du mener at egenkapitalen skal danne grundlag for værdifastsættelsen. Dette ville nærmest udelukkende være tilfældet, hvis man havde med en ny virksomhed at gøre, som endnu ikke har leveret omsætning eller bundlinie resultater. I alle andre tilfælde ville man kigge på forretningens evne til at generere overskud eller omsætning.

                      Man lavede i 2017 et underskud i koncernen på 15,5 mio. Havde vi forudsat at virksomheden lå med en stabil omsætning uden mulighed for væsentligt at påvirke denne, ville man normalt gange overskudet med 3 for at finde en fingerprejet salgspris. Altså ville klubben været til overtagelse for en symbolsk krone, hvis der var interesse. (det har vi jo set i fodboldverdenen før) Men da OSE har mulighed for at påvirke deres omsætning, altså øge deres indtægter, vil man kigge på netop omsætningen i stedet.(normal praksis)
                      OSE lavede i 2017 en nettoomæstning på 212 mio kroner. Den kan du sådan med en tommelfingerregel gange med 3 hvis du vil finde en salgspris udfra omsætning. Altså en salgspris for OSE på 634 mio.
                      Men som skrevet i starten så alt det her mellem regning er jo irrelevant hvis der skal findes en køber til OB for så taler vi jo ikke om OSE, selvom det er dem du tager udgangspunkt i egenkapitalen på. En egenkapital der efter 2017 jo var faldet til godt 48 mio.

                      Da vi ikke ved andet om OB som forretning end at der i årsregnskabet tales om at man gør det bedre i 2017 end budgetteret så må man jo i et evt estimat kigge på omsætningen hos klubber der ligner os. Og her er AaB vel det bedst samlignelige. De har mig bekendt skåret Håndbold og alt muligt andet gøjl fra og ligger i 2016 med en omsætning omkring 93 mio.
                      Så det eneste som tilnærmelsesvis på forunderligvis ender med at være noget der kunne minde om at være korrekt er faktisk dit "vilde gæt" på en salgspris på 250 mio. For ganger vi 93 mio med ender vi på 279 mio.
                      Men da der skal tages forbehold for at OB er en notorisk underskudsforretning vil jeg antage at den reele salgspris ville ligge langt under dette, da det ikke ville være realistisk at tilføre fodboldforretningen væsentlig større omsætning på den korte bane.(her kan man jo så argumentere for at omsætningen er kortsigtet stabil, og salgsprisen derfor burde regnes ud efter overskuddet, og så ender vi på 1 krone igen)

                      Da man samtidig i fodboldforretningen ikke ejer bygninger som f.eks. klubhus og stadion men lejer disse, vil det også devaluere en evt salgspris. Så set ud fra hvordan virksomheder i virkeligheden bliver handlet, og ikke dit gætværk. Så vil vi ende langt under den kvarte milliard, som du slynger ud. Dertil kommer at lysten til at sælge, kan blive langt større, hvis ens medarbejdere/kunder ikke er tilfredse.
                      Du læser vist som du selv har lyst ... jeg skriver netop at den reelle værdi er ejendomme og at det vil gøre en forskel hvis OB delen giver overskud.
                      Du kan gange omsætningen med 3 i en virksomhedshandel .. i nogle brancher, i andre er det 10 og helt andre noget 3. Jeg har ikke set det som et eksempel i fodboldbranchen men reelle eksempler vil være fine at se..
                      Desuden skrev jeg ikke at salgsprisen skulle være 250 mio men at der skulle findes 250 mio til køb af spillere, træningsfaciliteter, et par års underskud m.m. ...
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Du læser vist som du selv har lyst ... jeg skriver netop at den reelle værdi er ejendomme og at det vil gøre en forskel hvis OB delen giver overskud.
                        Du kan gange omsætningen med 3 i en virksomhedshandel .. i nogle brancher, i andre er det 10 og helt andre noget 3. Jeg har ikke set det som et eksempel i fodboldbranchen men reelle eksempler vil være fine at se..
                        Desuden skrev jeg ikke at salgsprisen skulle være 250 mio men at der skulle findes 250 mio til køb af spillere, træningsfaciliteter, et par års underskud m.m. ...
                        Uanset hvor meget I slynger jer med københavnsk CBS jargon ændrer det ikke på at OB og Odense er pivskiddernes holdeplads. FCK light blev vi kaldt, da vi var bedst. Ultras... Lol. En flok narkomaner, der hurtigt trak sablerne da de fik skæld ud. Vi er det vi er, og det fortjener vi. Ønsker Tverskov og Gryte en god karriere fremad - de er solgt om snart.
                        Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Jeg har ikke lysten, jeg tager kun afsted af "pligt". Jeg kan ikke forestille mig ikke at være på stadion, når OB spiller, uanset.

                          For få år siden var vi mindst 5 hver gang, mange gange 8-9 stykket, nu er vi højest 4, og for første gang nogensinde i de 26 år, jeg har været fan, så jeg en kamp på stadion helt alene i foråret. Givet, det var kummefryseren imod Lyngby, men alligevel.

                          Din og min lyst bliver suget ud af manglen på begejstring og retning, og vi kan ikke bebrejde vores nærmeste for ikke at have lyst.

                          For når vi ikke har, hvorfor skulle de?

                          MvH ChrisOB
                          Det er sgu vildt. Jeg går allerede og glæder mig til næste kamp, for "så skal vi sgu vise dem, og så er det os der kommer tidligt foran og boller dem på kontraer, og så begynder vi at kunne forsvare os..."

                          Og så sker det sjovt nok ikke. Men næste gang, jaaa..

                          Måske det er mine kun knap 20 år som fan, der lader mig bevare optimismen endnu.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af RMN Se indlæg
                            Ultras... Lol. En flok narkomaner, der hurtigt trak sablerne da de fik skæld ud. Vi er det vi er, og det fortjener vi
                            Og på dansk??

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af RMN Se indlæg
                              Uanset hvor meget I slynger jer med københavnsk CBS jargon ændrer det ikke på at OB og Odense er pivskiddernes holdeplads. FCK light blev vi kaldt, da vi var bedst. Ultras... Lol. En flok narkomaner, der hurtigt trak sablerne da de fik skæld ud. Vi er det vi er, og det fortjener vi. Ønsker Tverskov og Gryte en god karriere fremad - de er solgt om snart.
                              Med så åbenlys trolling, dette og forrige indlæg, kunne man så ikke give ham en pause herfra?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                                Det er sgu vildt. Jeg går allerede og glæder mig til næste kamp, for "så skal vi sgu vise dem, og så er det os der kommer tidligt foran og boller dem på kontraer, og så begynder vi at kunne forsvare os..."

                                Og så sker det sjovt nok ikke. Men næste gang, jaaa..

                                Måske det er mine kun knap 20 år som fan, der lader mig bevare optimismen endnu.
                                For hver af "Din slags" er der et stigende antal, der får sværere og sværere ved at bevare optimismen, alt imens det for de samme folk er blevet svært at lokke tidligere entusiastiske mænd og kvinder med på stadion end sige få dem til at interessere sig for kampene.

                                Det er måske "vildt" for dig, jeg synes det er en naturlig konsekvens af de sidste 7 års totale mangel på retning og fremskridt, som suger begejstringen ud af masserne.

                                Det er fint for dig, at du kan bevare optimismen, men gør det ikke bare en smule indtryk på dig, når du hører historier fra tidligere meget aktive og fremtrædende OB fans som f.eks Chuck, at der er nogen i hans familie, der ellers altid køber sæsonkort, som ikke har gjort det i denne sæson?

                                Burde det ikke gøre dig vred på de personer, der er ansat til at få folk til at købe sæsonkort? Hvis det gør, har du så ikke også forståelse for, at der er mange, der har sværere ved både at bevare optimismen og glæde sig til OB kampe?

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X