Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nok er NOK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
    Se det ville være årtusindets udsendelse, men lige netop hvad NT & Co frygter - de kender udemærket Bo 😉
    Jeg siger bare, det ville være episk.

    Har dog lidt en fornemmelse af, at hvad der kommer ind af de to herrers ører, ryger ud den anden vej.

    Bo V OSE - kampen om OBs sjæl.

    Fan V sjælløs bastard-organisation.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
      Så ville vi stå med et budget, som kan sammenlignes med Sønderjyskes og Horsens´.
      Det kan da på ingen måde være ønskværdigt!!
      NT lægger mange penge i OB - og det skal vi skønne på - selvom resultaterne stinker, kommunikationen er ikke-eksisterende og strategien er ukendt.
      Det er sgu naivt at tro, at verden bliver bedre hvis vi får Palles Bodega, som primær indtægtskilde.
      Det er altså ikke sandt. Hvis der er folk der vil investere i klubber som FCM AaB og AGF findes der også folk der vil investere i udviklingen af en traditionsklub i DKs 3 største by. NT lagde penge i OB i 3 sæsoner og det kostede klubben mellem 10-20 millioner årligt som blevet fundet i den samlede sponsor kreds altså ikke NT alene. I dag er det mere end en lukrativ forretning for NT. Hvor har folk den tror fra at NT eller andre er inkarnerede OB fans som poster gode penge i en periode definition dårlig forretning?? Det er jo helt hul i hovedet.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        I stedet for at vores såkaldte fanklubber opfordrer til fanmarch og klappen i takt med de af ledelsen uddelte klappepølser så kunne de måske opfordre til boycot af hjemmekampene , og møde op til udekampene med bannere og slagsange imod JH og ledelsen ?
        Ambivalent for mig. Ja, det ville sende et signal, og ja det er nok det eneste forum, man kan sende sådan et signal.

        Men vil det hjælpe holdet på banen?

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
          Jeg vil til hver en tid mene at vi er bedre stillet med en sponsor, som er parat til at investere i klubben - Jeg er så gammel, at jeg godt kan huske uroen da C.C. og Microatic trak sig. Da var vi sgu heldige at NT stillede op.
          Jeg tror ikke på, at vi kan ryste et sponsorgrundlag på hans niveau ud af ærmet - men det lader til at du er ekspert på præcis det område?
          For lige at få styr på begreberne - NT er ikke sponsor, han er ejer og bestyrelsesformand, og derudover en del af det sportslige udvalg.

          OBs eksistensberettigelse er ikke lig Thorborg. OB er en af Danmarks største og bedst historisk forankrede klubber, som tilmed ligger på et større område, hvor der ingen konkurrence er. Ergo, der vil være glimrende vilkår for at drive et professionelt fodboldhold i Odense uden en mæcen og folk der skyder penge i klubben.

          Jeg tror ikke, at Albani f.eks. er i OB fordi, at Thorborg er der, men jeg kan da tage fejl. Jeg tror langt de fleste sponsorere i OB er der, fordi det enten eller dels er god branding, og fordi det er lokale virksomheder der gerne vil støtte elitesporten på Fyn. Det tror jeg ikke på forgår med Thorborg.

          Men som sagt, det er da bestemt muligt, at OB uden Thorborg vil betyde en reduktion i det sportslige budget, men betyder det så, at baby dør?

          For mig defineres min mening om klubben ikke udfra størrelsen af budgettet. Jeg kan sagtens leve med, at OB er et middel/lidt under middel hold i Superligaen, vi kan jo efterhånden ikke forvente nogensinde at blive mere, bare vi har en ledelse der tør at kigge os fans i øjnene, ikke taler ned til os gennem pressemeddelser, og som faktisk er villig til bare at delagtiggøre os en smule i, hvad i alverden der foregår og hvor vi skal hen.

          Der er så meget der foregår i OB, der virker fordækt. Længe (hvor længe?) har vi haft det sportslige udvalg, som er en eller anden form for vigtig kontruktion i OB, som vi ingen steder kan få oplyst, hvem der er en del af, og hvad man beslutter i det udvalg. Hvad er behovet for at skjule det? Det samme kan siges om sagaen og træningsfaciliteterne. Vi blev stillet en afklaring i udsigt i løbet af 1. kvartal, det er snart 4½ måned siden, og vi har stadig intet hørt? Var det ikke en idé at komme med en update?

          Selvfølgelig er det at foretrække, at man bag en klub har nogle investorere som via kapitalindskud kan give nogle bedre vilkår for udvikling, men synes du at Thorborg og Co ser særligt investeringsvillige ud i de her år? Og selv hvis de er, synes du de ligner nogen der har en reel plan for, hvordan de penge skal investeres, så man opnår både en god udvikling og drift? Det kan jeg ved gud ikke få øje på at man har.

          Derfor vil jeg egentlig stille mig fint til takke med, at man i det mindste får en ledelse i OB, som er i besiddelse af nogle visioner og en plan, så skid hul i pengene. Der sad ikke nogle investorere bag FC Nordsjælland der bar postet millioner og atter millioner i forretningen og dækket for store underskud, ikke desto mindre har de via en fast strategi overhalet OB på stort set samtlige sportslige parametre den dag i dag. En lille lorteklub uden nogle fans. Så jo, det kan sagtens lade sig gøre.

          Jeg vil til enhver tid vælge en kompetent ledelse uden en pengetank, overfor en inkompetent ledelse med en stor pengetank. Sidstnævnte holder ikke i længden, lex OB.

          Comment


            #95
            De er der og de dukker op når NT forsvinder. De er ikke synlige, fordi at det ikke er aktuelt for dem så længe at NT er egenrådig og ikke invitere andre til at få indflydelse. Men de er der, bare se Lyngby, de var der da behovet var størst og OB er stadig langt mere attraktiv end Lyngby!

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Ambivalent for mig. Ja, det ville sende et signal, og ja det er nok det eneste forum, man kan sende sådan et signal.

              Men vil det hjælpe holdet på banen?

              MvH ChrisOB
              Det vil ikke hjælpe holdet på banen her og nu , men måske det vil hjælpe klubben på sigt .

              Vi kan vel godt nå nogenlunde til enighed om at det ikke hjælper at lade stå til og følge ledelsens måde at løfte klubben på .
              Uanset hvor rosenrødt JH´s indkøb præsenteres så er hitraten jo stadig 1/50 . Ny mascot og Carlsberg Corner v.2,0 .

              Vores ledelse og JH har hidtil ikke lignet nogle som vægter de sportslige resultater særlig højt , men økonomien har de med stolthed berettet om er blevet bedre . Så hvis vi skal tale et sprog de forstår så skal vi starte med at lægge stadion øde hen . Men derfor kan vi jo godt støtte holdet på udebane hvor pengene går i konkurrenternes kasse .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #97
                Godt nok en dårlig start, ingen positiv udvikling fra den nye træner endnu.

                Spørgsmålet er hvor meget der skal skiftes ud i spillertruppen, før vi har et hold med mod fight og vinderinstinkt. Det er rigtig vi mangler kvalitet, men burde de spillere vi har ikke kunne vinde over Vendsyssel og Hobro. Det er trods alt for hovedparten etablerede spillere i superliga'en.

                KEP sagde det vil tydeligt at til FCK kampen kan vi sættes os op, det kunne vi ligesom under KN. Vi kan åbentbart ikke sætte os op med Hobro vendsyssel sønderjydske det samme som med KN,

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Det vil ikke hjælpe holdet på banen her og nu , men måske det vil hjælpe klubben på sigt .

                  Vi kan vel godt nå nogenlunde til enighed om at det ikke hjælper at lade stå til og følge ledelsens måde at løfte klubben på .
                  Uanset hvor rosenrødt JH´s indkøb præsenteres så er hitraten jo stadig 1/50 . Ny mascot og Carlsberg Corner v.2,0 .

                  Vores ledelse og JH har hidtil ikke lignet nogle som vægter de sportslige resultater særlig højt , men økonomien har de med stolthed berettet om er blevet bedre . Så hvis vi skal tale et sprog de forstår så skal vi starte med at lægge stadion øde hen . Men derfor kan vi jo godt støtte holdet på udebane hvor pengene går i konkurrenternes kasse .
                  Vi beskylder ledelsen for at være tungnemme, indskrænkede og arrogante - hvor meget protest vil egentlig bide på dem? Så skulle det være en hel Flakhave-størrelse protest; hvis det skulle batte noget. At blive væk bider heller ikke på dem. Ikke hvis de er præcis lige så tungnemme, inskrænkede og arrogante, som vi tror de er.

                  Den største impact står Superligaholdet selv for ved de første 5 kampe; 1 point, 10 mål lukket ind; kollaps på kollaps mod hold, som vi som mininum er på niveau med; og dertilhørende sidsteplads. Dét har en impact på økonomien; dét vil batte mere end at 1.000 trofaste ikke dukker op.

                  I det lange løb er der nok nogle sponsorer, der vil føle, at de ikke får nok ud af pengene med så lave tilskuertal; men jeg siger bare, at de lave tilskuertal kommer af sig selv, og ikke som et resultat af en målrettet boykot.

                  Det er ikke et argument for, at man ikke skal søsætte en boykot; jeg er bare bange for, at den slags preller af på de høje herrer. Det får ikke Thorborg til at fyre Jesper Hansen; det får ikke Thorborg til selv at tage sit gode tøj og gå.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                    Godt nok en dårlig start, ingen positiv udvikling fra den nye træner endnu.

                    Spørgsmålet er hvor meget der skal skiftes ud i spillertruppen, før vi har et hold med mod fight og vinderinstinkt. Det er rigtig vi mangler kvalitet, men burde de spillere vi har ikke kunne vinde over Vendsyssel og Hobro. Det er trods alt for hovedparten etablerede spillere i superliga'en.

                    KEP sagde det vil tydeligt at til FCK kampen kan vi sættes os op, det kunne vi ligesom under KN. Vi kan åbentbart ikke sætte os op med Hobro vendsyssel sønderjydske det samme som med KN,
                    Der skal skiftes, rundt regnet halvdelen af truppen over de næste par år; ikke fordi de er dårlige, på papiret; men fordi de som typer ikke passer sammen; navnlig i spillestil; og ikke mindst, fordi de ikke er mentalt stærke nok; de har alt for mange negative oplevelser i kroppen; og det tror jeg gør, at de aldrig kommer til at udfolde deres potentiale i OB.

                    De er damaged goods; og vil kun blive bedre af at forlade et arbejdsmiljø, hvor der har været for mange skuffelser allerede.

                    Men det er også et spørgsmål om kvalitet, og hvor enkelte spillere er henne i deres karriere. AK bliver ikke bedre, end han er nu. Festersen er på retur; KEP er over the hill; Greve bliver ikke bedre, end han er nu; det samme med Desler, Barret heller ikke. Casper Nielsen bliver ikke lige pludselig bedre til at aflevere fremad eller sparke til en bold.

                    De er det niveau, de nu engang har; om det så er 26 eller 32.

                    Det betyder ikke, at de ikke kan blive brugbare; det betyder bare, at de skal udsættes for nye inputs, de skal have nye oplevelser med nye spillere, for at kunne glemme de grimme impulser, der kommer af at pludselig være bagud med 3-0 til et middelmådigt hold på 10 minutter. Eller bagud efter 38 sekunder imod en anden modstander, man reelt set ikke er dårligere end.

                    De har brug for spillere som Drachmann; men han kan ikke stå alene. Og hvis klubben henter bedre spillere end dem; og de så fungerer i den nye spillestil; så er det bare ærgeligt. Så er det ligegyldigt, at de hedder Greve og Desler; så skal de måske finde nye græsgange; for deres fynskhed skaber ikke resultater i sig selv.

                    Jeg ville ønske, at de havde et andet gear, lige nu; og det tror jeg faktisk også, de får; men på intet tidspunkt bliver vi et hold, der i stand til at vinde 2 kampe i træk. Der er simpelthen for stort et mentalt og kvalitetsmæssigt efterslæb til, at det kommer til at ske.

                    Og derfor er det faktisk nødvendigt med 2-3 nye spillere; og 2-3 nye spillere i det efterfølgende transfervindue - og det skal være spillere, der passer til trænerens spillestil.

                    Det nytter ikke at lave en Kent Nielsen, der hentede Perreira ind til en boldbesidende spillestil; når denne ikke magtede det. Eller starte med El Mak og Izunna, selv om det var en total miss-match.

                    Der skal være retning i spillestil og spillerindkøb; så er det faktisk underordnet, hvad de hedder. Jeg tror, at vi kan skabe bedre resultater ved at hente de rigtige typer, fremfor navne.

                    Det kræver bare lige, desværre, at vi har en sportsdirektør med et større netværk og en større evne til at spotte de rigtige spillere til den rigtige spillestil.

                    Gode investeringer i ungdomsfodbold aside.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Attituden og viljen er bedre når vi møder de store , men nej ingen af kampene vindes men tabes " hæderligt " hvorefter trænere , spillere og ledere stiller sig stolte op og fortæller hvor gode vi er fordi vi kunne byde dem op til dans . Ugen før og ugen efter ser vi et helt andet hold .
                      Det ses også hos Hobro , Horsens og andre ubetydelige klubber at når de store klubber kommer på besøg så er indsatsen 135 % bedre end deres gennemsnit .
                      Præcis, sådan er det for alle hold når de møder nogen der er større end dem selv, ergo er problemet altså ikke at spillerne er mere motiverede når de møder de store hold og mindre når de møder de mindre hold ... problemet er spillernes niveau, som uanset motivation altid/over tid vil være det bedre, fordi de er bedre spillere.

                      Men for mig at se skal OB satse fra bunden, altså på de unge ... indkøberen har ikke fantasi eller lyst til at hente udenlandske stjerneskud og det ser ikke ud til at der er noget netværk på plads.
                      Strategien med kun at hente kridhvide mennesker, har jo stille og roligt svækket styrken på holdet.
                      ... og selv med en god indkøber, så har OB ikke økonomi til at satse udelukkende på dyrere spillere.

                      Det vil tage lang tid, pt. er ungdomsafdelingen ikke spækket med talent, men det kan være en stabil måde at få tilført gode spillere på.

                      Sådan ser jeg det ... omvendt ville det faktisk være spændende hvis OB rykkede ned, bare for at se hvad der ville ske (ja jeg ved godt det er svært at tænke sådan som fan).
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Forhelvede hvor NT og JH suger min lyst til at kommer på stadion ud af mig....

                        Der har været alt for meget snak om kontinuitet og top 6, men ingen konsekvenserne på manglende mål (KN fyring tæller ikke med i konsekvenserne), er der nogen selvforståelse tilbage i og være OB fan.

                        har vi ikke snakket om i flere sæsoner om det har været den dårligste start i X år... nu er vi så oppe på 19 år.

                        Det værste i alt det her er vel at Jakob Michelsen er mere truet på sin stilling end JH er!!

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
                          Forhelvede hvor NT og JH suger min lyst til at kommer på stadion ud af mig....

                          Der har været alt for meget snak om kontinuitet og top 6, men ingen konsekvenserne på manglende mål (KN fyring tæller ikke med i konsekvenserne), er der nogen selvforståelse tilbage i og være OB fan.

                          har vi ikke snakket om i flere sæsoner om det har været den dårligste start i X år... nu er vi så oppe på 19 år.

                          Det værste i alt det her er vel at Jakob Michelsen er mere truet på sin stilling end JH er!!
                          Jeg har det sådan, at ingen skal få mig væk fra så vigtig en del af mit liv; så jeg tager ikke ikke på stadion af lyst; men fordi det bare er en del af mig. Min selvforståelse er at være OB-fan; det er det, jeg er; og der kommer altså en dag, hvor Jesper Hansen ikke er der.

                          Så selv om jeg forstår dig; og ikke vil bebrejde dig, som sådan, hvis du midlertidigt/permanent forlader skuden; så er det altså stadig VORES båd og ingen usynlig men stadig altafgørende Langelinie-milliardær eller tør jyde-krejler skal nogensinde få den ned med nakken, selv om den så tager nok så meget vand ind.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Jeg har det sådan, at ingen skal få mig væk fra så vigtig en del af mit liv; så jeg tager ikke ikke på stadion af lyst; men fordi det bare er en del af mig. Min selvforståelse er at være OB-fan; det er det, jeg er; og der kommer altså en dag, hvor Jesper Hansen ikke er der.

                            Så selv om jeg forstår dig; og ikke vil bebrejde dig, som sådan, hvis du midlertidigt/permanent forlader skuden; så er det altså stadig VORES båd og ingen usynlig men stadig altafgørende Langelinie-milliardær eller tør jyde-krejler skal nogensinde få den ned med nakken, selv om den så tager nok så meget vand ind.

                            MvH ChrisOB

                            Du har uendeligt ret det er vores båd vores hold vores klub og ikke en måske hvad fodbold angår ukompetent multimillionær som midlertidig kaptajn.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Jeg har ikke lysten, jeg tager kun afsted af "pligt". Jeg kan ikke forestille mig ikke at være på stadion, når OB spiller, uanset.

                              Din og min lyst bliver suget ud af manglen på begejstring og retning, og vi kan ikke bebrejde vores nærmeste for ikke at have lyst.

                              For når vi ikke har, hvorfor skulle de?

                              MvH ChrisOB
                              Helt enig.

                              Comment


                                https://www.youtube.com/watch?v=bgDn...&feature=share

                                Comment

                                Working...
                                X