Annoncering

Collapse
No announcement yet.

KAMPTRÅD OB-FCK 5.august 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Der er vi så bare dybt uenige. Jeg ser det højst som fjoget, og jeg kan intet negativt se i at blive kaldt bøsse.
    Agree to disagree. Jeg synes heller ikke at det er negativt at være bøsse (eller homoseksuel for den sags skyld), men når ordet anvendes i denne sammenhæng, så er det udtryk for en holdning om at homoseksualitet er forkert eller dårligt. Er du enig i det?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
      Mener du det seriøst? Der er der ingen tvivl om at det i denne sammenhæng anvendes som et skældsord. Det er både homofobisk, latterligt og dumt, og det klæder absolut ingen og skal stoppes. Længere kan den virkelig ikke være.
      Nej nej nej, det er tydeligvis fordi der sættes stor pris på spilleren!
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Det problematiske er jo bare, at der åbenbart i visse dele af befolkningen hersker en idé om, at homoseksualitet er en dårlig kvalitet at besidde, og det er det værste man kan sige om det chant. Men så overanalyserer man det måske en smule.

        Jeg finder det bare fjoget, men jeg er så heller ikke bøsse.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
          Det problematiske er jo bare, at der åbenbart i visse dele af befolkningen hersker en idé om, at homoseksualitet er en dårlig kvalitet at besidde, og det er det værste man kan sige om det chant. Men så overanalyserer man det måske en smule.

          Jeg finder det bare fjoget, men jeg er så heller ikke bøsse.
          Nej, det er ikke at overanalysere ... når der råbes "homo + et eller andet", så er det ikke en overfortolkning, at det bliver råbt fordi det skal fungere som skældsord/nedværdigende imod den person, da det er det helt præcise formål.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Nej, det er ikke at overanalysere ... når der råbes "homo + et eller andet", så er det ikke en overfortolkning, at det bliver råbt fordi det skal fungere som skældsord/nedværdigende imod den person, da det er det helt præcise formål.
            Selvfølgelig er det formålet, men på stadion er det jo rettet mod Fischer. Jeg kan ikke forestille mig det har rørt ham, og jeg kan heller ikke se de bøsser jeg kender være rørt over at 50 fulde fodboldtosser bruger deres seksualitet som skældsord et sted i provinsen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
              Du mener homoseksuelle finder det stødende at det råbes som skældsord? Det er en anden vinkel, som er mere træls, rigtigt. Jeg tænkte på Fischer. De bøsser jeg kender tror jeg ikke ville tage på vej. De finder så også fodbold uendeligt ligegyldigt, de fleste, så de ville næppe høre det.
              bøsse+ et eller andet??? Skal vi ikke liiige besinde os igen.. Der blev spurgt til om der virkeligt blev råbt Viktor Fischer er homo.
              Det er så det, som må have været nedværdigende for eventuelle homoseksuelle, der måtte have været på stadion, antager jeg så..
              Hvorfor? Er det forkortelsen homo istedet for homoseksuel, der er er problematisk? Var det også nedværdigende, hvis der blev råbt Viktor Fischer er homoseksuel? Er det i så fald fordi han ikke er fin nok til at kunne være en homoseksuel, eller hvad?

              Der blev også råbt: Så tag dig dog sammen, mand!!!, da Helenius ikke kunne ramme bolden med hovedregionen. Og det finder jeg i så fald dybt krænkende!!, for jeg er en mand! Både ‘et eller andet+mand’, samt at drages til sammenligning med Helenius!!

              Homoseksuelle proklamerer sig som homoseksuelle en gang om året, og der får den da ikke for lidt, men ingen må tiltale dem homoseksuelle? Til gengæld må de gerne tiltale andre for hvad de måtte lyste, så længe det tekniskt er korrekt, f.eks hetero, eller mand, eller.. For de kræver nemlig ligestilling.. Det er ikke for at påpege kejserens nye klæder, men de er altså rent tekniskt homoseksuelle, eller bøsser, eller lesbiske, og på ingen måde forsøger de at nedtone det heller, men det gør andre på deres vegne.. Jeg kender flere homoseksuelle, og har ingen problemer med dem overhovedet, eller de med mig. Til gengæld har jeg et problem med ‘andre’, som tror de gør homoseksuelle en tjeneste med at pakke dem ind i vat. Det er faktisk lige det modsatte de selv forsøger at opnå!

              Comment


                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                Selvfølgelig er det formålet, men på stadion er det jo rettet mod Fischer. Jeg kan ikke forestille mig det har rørt ham, og jeg kan heller ikke se de bøsser jeg kender være rørt over at 50 fulde fodboldtosser bruger deres seksualitet som skældsord et sted i provinsen.

                Tror nu heller ikke det rørte ham . Og troede faktisk også at det hørte til blandt 10-12 årlige at syntes det er sejt at råbe homo efter andre
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                  bøsse+ et eller andet??? Skal vi ikke liiige besinde os igen.. Der blev spurgt til om der virkeligt blev råbt Viktor Fischer er homo.
                  Det er så det, som må have været nedværdigende for eventuelle homoseksuelle, der måtte have været på stadion, antager jeg så..
                  Hvorfor? Er det forkortelsen homo istedet for homoseksuel, der er er problematisk? Var det også nedværdigende, hvis der blev råbt Viktor Fischer er homoseksuel? Er det i så fald fordi han ikke er fin nok til at kunne være en homoseksuel, eller hvad?

                  Der blev også råbt: Så tag dig dog sammen, mand!!!, da Helenius ikke kunne ramme bolden med hovedregionen. Og det finder jeg i så fald dybt krænkende!!, for jeg er en mand! Både ‘et eller andet+mand’, samt at drages til sammenligning med Helenius!!

                  Homoseksuelle proklamerer sig som homoseksuelle en gang om året, og der får den da ikke for lidt, men ingen må tiltale dem homoseksuelle? Til gengæld må de gerne tiltale andre for hvad de måtte lyste, så længe det tekniskt er korrekt, f.eks hetero, eller mand, eller.. For de kræver nemlig ligestilling.. Det er ikke for at påpege kejserens nye klæder, men de er altså rent tekniskt homoseksuelle, eller bøsser, eller lesbiske, og på ingen måde forsøger de at nedtone det heller, men det gør andre på deres vegne.. Jeg kender flere homoseksuelle, og har ingen problemer med dem overhovedet, eller de med mig. Til gengæld har jeg et problem med ‘andre’, som tror de gør homoseksuelle en tjeneste med at pakke dem ind i vat. Det er faktisk lige det modsatte de selv forsøger at opnå!
                  Det kandiderer til det dummeste jeg har læst herinde til dato. Du har vitterligt ikke forstået hvad problematikken er. Det handler ikke om at "pakke dem ind i vat". Det handler om, at en gruppe af befolkningen, som tidligere har været ekstremt marginaliseret og ildeset, bliver gjort til grin netop på grund af det der gør dem anderledes. Det kan jo teknisk set sidestilles med racisme.

                  Comment


                    Det mest pinlige ved hele situationen/situationerne var sgu da, at det overhovedet fandt sted?! Hvad er det for et niveau at falde ned på. Hvorfor har "vi" behov for at råbe sådan en gang pis? Jeg er helt med på, at "Vi hader, vi hader, vi hader FCK" mv. er sjovt og stemnings skabende, men det der var simpelthen for dumt.
                    Jeg havde en kammerat med på stadion i dag, og jeg er faktisk altid glad for at have folk med derud, fordi jeg for det meste synes at der er fin stemning, og at det i det hele taget er en god oplevelse at komme derude, men det der var direkte pinligt at høre på... Personligt kan jeg ihvertfald ikke se hvorfor at vi skulle falde ned på det niveau, og jeg forstår da godt hvorfor at Fischer gav igen til Stiften efter kampen... Den bad vi vidst selv om!

                    Comment


                      Selvfølgelig er det homofobisk i et eller andet omfang, men det mest anstødelige er at vi ikke har mere at byde på fra tribunerne. Homoseksuelle møder det at folk bliver kaldt 'homo, bøsse eller lignende dagligt, og det opfattes mere for at være latterligt end krænkende i deres kredse. Det er bare super nederen at vi ikke kan byde ind med noget som enten er sjovere eller bare mere opfindsomt.

                      Comment


                        Jamen hvad nu hvis Fisher er homoseksuel...
                        "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                          Selvfølgelig er det homofobisk i et eller andet omfang, men det mest anstødelige er at vi ikke har mere at byde på fra tribunerne. Homoseksuelle møder det at folk bliver kaldt 'homo, bøsse eller lignende dagligt, og det opfattes mere for at være latterligt end krænkende i deres kredse. Det er bare super nederen at vi ikke kan byde ind med noget som enten er sjovere eller bare mere opfindsomt.
                          Syntes det er kedeligt at bruge det som en form for skældsord, din homo negativt ladet din bøsserøv negativt ladet. Vi er noget langt med anderkendelsen af folk med anderledes seksualitet end majoriteten, men stadig et stykke vej endnu. kærlighed er smuk i alle former.

                          Har haft en rigtig oplevelse igår, 2 nye OB fans, som tilkendegav at de ville se alle hjemmekampe i sæsonen, de syntes de nye tiltag var rigtig gode specielt at Albani er blevet sponsor igen.

                          En ok indsats mod FCK, 1 point for 4 kampe er ikke tilfredstiillende og Hobro kampen skal vindes, ellers ser det sgu noget sort ud,

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
                            Jamen hvad nu hvis Fisher er homoseksuel...
                            Jamen så bliver det stadigvæk anvendt i en negativ tone og som et skældsord. Men godt du sidder derhjemme og hygger dig..

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
                              Jamen hvad nu hvis Fisher er homoseksuel...
                              Hvorfor skal man så synge om hans seksualitet?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                                Jamen så bliver det stadigvæk anvendt i en negativ tone og som et skældsord. Men godt du sidder derhjemme og hygger dig..
                                Næ. Synes bare det er lidt “sjovt”.
                                Der findes ikke et skældsord, som ikke er brugt her. Folk er virkelig blevet kaldt meget.
                                Uden nogen reaktion fra dig og andre, som pludselig går helt amok over Fisher bliver kaldt homo. Det er bare plat.
                                "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                                Comment

                                Working...
                                X