Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kent fyret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Så kender vi JH.....
    Der er bygget et stort potentiale op, som vi ikke har fået forløst, og det har vi en stor tiltro til, at vi vil kunne gøre med nye øjne, nye idéer og friske tanker, siger OBs sportsdirektør Jesper Hansen.OB begynder nu at lede efter en ny cheftræner. Indtil videre vil den resterende trænerstab stå for træningen hos fynboerne.”

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-kent-nielsen

    De ny øjne, ideer og tanker er han ikke selv en del af og man har ikke en erstatning klar .... oh well ...
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Frafacebook:
      Vi siger tak for tre år i OB til Kent Nielsen, hvor vi har udviklet et solidt fundament, og en tydelig spillestil vi kan bygge videre på. Vi har dog ikke levet op til den sportslige målsætning, og derfor stopper samarbejdet med Kent Nielsen pr. dags dato.
      Spørgsmålet er jo altid hvor meget, der har udgangspunkt i en plan for fremtiden og hvor meget, der er kommunikationsmæssigt spin.

      Generelt kan man sige, at man ikke står særligt godt når man fyrer en træner, der slet ikke har flyttet klubben placeringsmæssigt, selvom han, indenfor rimelighedens grænser, fuldstændig selv har sammensat truppen. Man kan så oven i købet stå overfor spørgsmålet om det virkelig “bare” et en trænerfyring, der er behov for i OB.

      Derfor kan man jo forsøge at skrive, at der i hvert fald er sket noget spillemæssigt.

      Udfordringen er selvfølgelig, at ingen andre trænere vil spille som Kent, og at man ikke har en strategi, der siger hvad den næste træner skal kunne. Derfor bliver det et relativt tomt udsagn, som formentlig gælder indtil den dag en ny træner er ansat.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
        Hvorfor er Michelsen og Kuhn eksempelvis ikke kandidater? Og hvordan er David Nielsen nogensinde realistisk?
        Det er de også, men jeg håber, som du nok kan se ud fra listen, at det bliver en mand med OB dna.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Så kender vi JH.....
          Der er bygget et stort potentiale op, som vi ikke har fået forløst, og det har vi en stor tiltro til, at vi vil kunne gøre med nye øjne, nye idéer og friske tanker, siger OBs sportsdirektør Jesper Hansen.OB begynder nu at lede efter en ny cheftræner. Indtil videre vil den resterende trænerstab stå for træningen hos fynboerne.”

          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-kent-nielsen

          De ny øjne, ideer og tanker er han ikke selv en del af og man har ikke en erstatning klar .... oh well ...
          Men du udelader dette citat, som jeg faktisk er enig i ud fra de træninger jeg har set de sidste 6-8 år:

          - Der har været rigtig mange gode tegn på, at klubben og truppen har udviklet sig i den rigtige retning i de seneste sæsoner. Vi er på alle måder blevet en mere sammentømret klub og trup, og der er kommet en helt anden struktur over det arbejde, der bliver gjort i det daglige. Det har Kent været en meget vigtig del af, og der er skabt et meget solidt fundament at bygge videre på.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
            Stor respekt for OB's fortid med det som jeg vil tillade mig at kalde "tonserbold" (har ikke et bedre udtryk, beklager)

            Men tiden er en anden nu, og OB har haft en anden retning i mange år med et talent-arbejde der er baseret på en teknisk spillestil

            Det ville i mine øjne være helt forkert med en træner som Bo Henriksen, eller Guld-Glen, de står for den gamle stil - det vil i mine øjne være at "smide baby ud med badevandet" og at starte helt forfra i talent-arbejdet

            Var i sin tid glad for beslutningen om at hente Kent Nielsen til klubben, har også fortsat stor respekt for ham, der har også været nogle fantastiske kampe ind i mellem, men han har ikke leveret og det var tydeligt, her sidst på sæsonen, at klubben og han var kørt træt i samarbejdet, så dagens fyring er helt forståelig og har været mit gæt siden at OB hyrede ny assistent til den kommende sæson

            Tror og håber på Jacob Michaelsen
            Bare sådan et helt ærligt spørgsmål. Men kan du nævne højdepunkterne under Kent? jeg har virkelig virkelig svært ved det, men måske jeg kun husker det dårlige.

            Comment


              #66
              Fint at Kent bliver fyret, men hvorfor ryger Jesper Hansen ikke selv med ud, når man alligevel skyller ud i toilettet.
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Men du udelader dette citat, som jeg faktisk er enig i ud fra de træninger jeg har set de sidste 6-8 år:

                - Der har været rigtig mange gode tegn på, at klubben og truppen har udviklet sig i den rigtige retning i de seneste sæsoner. Vi er på alle måder blevet en mere sammentømret klub og trup, og der er kommet en helt anden struktur over det arbejde, der bliver gjort i det daglige. Det har Kent været en meget vigtig del af, og der er skabt et meget solidt fundament at bygge videre på.
                Udelader sådan set resten af artiklen men struktur i hvad ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Kent er skuffet og ikke enig i fyringen siger han til Tv2
                  Uha nej .. det er forbandet :-)
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Udelader sådan set resten af artiklen men struktur i hvad ..
                    Har du set træninger under de sidste 3 trænere?

                    Comment


                      #70
                      Et par eksempler - OB-FCK, OB-Brøndby fra denne sæson, sidstnævnte blev dog i mine øjne skæmmet af en dommerfejl

                      Comment


                        #71
                        Jeg har det sgu ambivalent med det her.

                        Man kan sagtens forsvare at fyre Kent. De sportslige målsætninger har ikke været opnået, der har været for lidt udvikling, og stemningen omkring holdet bobler ikke ligefrem af tro og optimisme. Vi har generelt virket for naive og endimentionelle rent taktisk.

                        På den anden side, mener jeg stadig, at Kent er en rigtigt dygtig træner, at han har vist det på flere måder i OB, og at han med det rigtige spillermateriale kunne have taget OB væsentligt længere. Det har han selvfølgelig selv også et stort ansvar for, men det setup der har været omkring ham, er der ikke nogle der kan få mig overbevist om er stærkt nok.

                        Det tilter mig ærligt talt lidt, at Jesper Hansen skal fortsætte i OB og være med til at ansætte den næste OB-træner. Jeg kan slet ikke se, hvorfor han har gjort sig fortjent til endnu en chance. Han har skabt et godt forhold til amatørafdelingen og har rykket nogle flere midler over på talentdelen, fair nok, men der skal simpelthen mere til for at være sportslig leder i OB. Nu fik han en mestertræner som makker, en mand han tilmed har arbejdet sammen med i næsten 10 år, og det ender totalt uforløst. Det havde været mere end rimeligt, at de havde taget hinanden i hånden og sagt tak for denne gang.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                          David Nielsen anser du simpelthen ikke for at være urealistisk? Han er ny træner i en klub med et større budget end OB, og som lige har slået os ud i play-off. Bordinggaard er nærmest mere realistisk, trods den seneste tids skærmydsler. Hemmingsen skal ganske enkelt ikke være OB-træner - det er ganske enkelt for uambitiøst.

                          Jeg hælder også til Bo H - alternativt Michelsen.
                          David er ikke den mest realistiske på den liste, men jeg mener ikke det er umuligt. Dog kan jeg jo intet sige om det eftersom mit virke er rekruttering indenfor alt andet end fodbold. Selvom jeg da ville elske at få den rekrutterings opgave :)
                          Jeg er med på at DN er i en (tør jeg skrive det) større klub end OB pt. og med succes. Så den er svær, men med DNs historie som OB ungdomsspiller og senior spiller, så betragter jeg det ikke som utopi. Michael Hemmingsen for useriøst ? hvorfor, manden var en leder på banen, har været i OB før med en pokal titel som resultat, har efterhånden stor træner erfaring, og har alt det der savnes ved det "gamle" OB. Jeg kan slet ikke se det ville være uambitiøst. Er det mere ambitiøst at ansætte en 39 årig hvis erfaring, kommer fra afrikansk ungdomsbold, SKIVE IK, 2 år i Haderslev og en gedigen fyreseddel i Stockholm ? Jeg siger på ingen måde at JM er en skidt træner, men han har da ikke mere på CVet end MH !

                          Comment


                            #73
                            Jeg har fidus til Bo Henriksen. Jeg tror ikke, at man skal sætte lighedstegn imellem spillestil (ACH, Brønshøj) og ‘filosofi’, for han har hidtil kun trænet klubber, hvor han har måttet tænke pragmatisk for at få 2 og 2 til at give 5. Jeg tror på, at han også kan lede et hold, der er mere spilstyrende. Men det er selvfølgelig bare en fornemmelse.

                            Lidt vildskab (ikke at forveksle med brok), lidt mere direkte spil, lidt fucking kvalitet på dødbolde, lidt begejstring og lidt fynsk blod. Hvorfor ikke ....

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Jeg har det sgu ambivalent med det her.

                              Man kan sagtens forsvare at fyre Kent. De sportslige målsætninger har ikke været opnået, der har været for lidt udvikling, og stemningen omkring holdet bobler ikke ligefrem af tro og optimisme. Vi har generelt virket for naive og endimentionelle rent taktisk.

                              På den anden side, mener jeg stadig, at Kent er en rigtigt dygtig træner, at han har vist det på flere måder i OB, og at han med det rigtige spillermateriale kunne have taget OB væsentligt længere. Det har han selvfølgelig selv også et stort ansvar for, men det setup der har været omkring ham, er der ikke nogle der kan få mig overbevist om er stærkt nok.

                              Det tilter mig ærligt talt lidt, at Jesper Hansen skal fortsætte i OB og være med til at ansætte den næste OB-træner. Jeg kan slet ikke se, hvorfor han har gjort sig fortjent til endnu en chance. Han har skabt et godt forhold til amatørafdelingen og har rykket nogle flere midler over på talentdelen, fair nok, men der skal simpelthen mere til for at være sportslig leder i OB. Nu fik han en mestertræner som makker, en mand han tilmed har arbejdet sammen med i næsten 10 år, og det ender totalt uforløst. Det havde været mere end rimeligt, at de havde taget hinanden i hånden og sagt tak for denne gang.
                              Enig. Det er en joke kun at fyre halvdelen af den kummerlige duo. Når Jesper Hansen skal ansætte en ny, bliver det endnu en omgang lort.
                              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                              Comment


                                #75
                                Pressemeddelelse: OB SKAL HAVE NY CHEFTRÆNER Efter tre år med Kent Nielsen som cheftræner, vil OB fra den nye sæson have en ny mand i spidsen for trænerteamet. OB’s bestyrelse og sportslige ledelse har således vurderet, at der skal nye tanker til, for at udviklingen kan fortsætte og potentialet i truppen kan blive indløst. Kent Nielsen kom til OB i sommeren 2015, hvor hans opgave var at få truppen på ret kurs, skabe kontinuitet og en tydelig spillestil. På alle punkter er de opgaver blevet løst med stor professionalisme, entusiasme og med et hårdt og intensivt arbejde. Selvom der har været fremgang på stort set alle parametre, har det sidste punkt dog ikke levet op til forventningerne. Nemlig resultaterne.
                                - Der har været rigtig mange gode tegn på, at klubben og truppen har udviklet sig i den rigtige retning i de seneste sæsoner. Vi er på alle måder blevet en mere sammentømret klub og trup, og der er kommet en helt anden struktur over det arbejde, der bliver gjort i det daglige. Det har Kent været en meget vigtig del af, og der er skabt et meget solidt fundament at bygge videre på. Desværre må vi også konstatere, at vi ikke har levet op til vores sportslige målsætning de seneste år, og selvom vi hele tiden er kommet tættere på, så er vi nået til den beslutning, at det vil gavne klubben at skifte cheftræner. Der er bygget et stort potentiale op, som vi ikke har fået forløst, og det har vi en stor tiltro til, at vi vil kunne gøre med nye øjne, nye idéer og friske tanker, siger OB’s sportsdirektør Jesper Hansen.
                                OB indleder nu arbejdet med at finde den cheftræner, der skal stå i spidsen for holdet, når træningen til den nye sæson begynder 18. juni. I forvejen er det på plads, at Henrik Hansen tiltræder som assistenttræner efter sommerferien. Frem til sommerferien vil OB’s øvrige trænerstab varetage opgaverne omkring ligatruppen.

                                Comment

                                Working...
                                X