Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen slut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Man orker næsten ikke at skrive mere. Skulle man skrive om alt det, der er galt med klubben, ville det jo tage en uge, og indlægget ville blive så langt, at det fyldte en hel side i tråden.

    For mig er det bestemt ikke afgørende, om vi bliver 10 eller 8 eller 7, ja eller sågar 6. Det mere afgørende er, om OB er en ide jeg tror på og kan identificere mig med? Er det en klub, der trods sine svingende resultater, trods alt repræsenterer de ting, som klubben altid har gjort, og som gjorde, at uanset hvad, følte man altid en vis stolthed over, at det var ens klub, sine drenge. Jeg kom med på vognen i start-90'erne. Og der gik det heller ikke altid godt, men man kunne se dedikationen, non-nonsense tilgangen, fighterviljen, ærligheden, energien og ærgerrigheden. På en måde var holdet større end sine resultater her og nu, fordi man virkelig følte, at klubben og dets spillere havde en vision, et mål, man ville bare være så gode som mulig og altid dø med støvlerne på. OB havde nogle vindertyper som brændte igennem, som man beundrede.

    Tiderne har måske ændret sig, og en Lars Høgh type kommer nok ikke igen, men det undskylder ikke, at man er nødt til at leve op til sin arv så godt som muligt. Kent Nielsen og JH er simpelthen anti-OB, og det afspejler sig i hele deres trupsammensætning, i deres valg af typer, og i deres forvaltning af typerne. Holdet er låst, der mangler mod til at sætte tingene på spil, tage løbeduellen eller den fysiske. Bolden skal åbenbart spilles i fødderne, så der aldrig kommer tempo i spillet. Jeg forstår til dato ikke Kent Nielsens vision med spillet, og holdets udtryk er simpelthen farveløst og teknokratisk på en måde. David Nielsen havde set lige igennem Kent Nielsen og vidste præcist hvordan OB skulle besejres.

    Kommunikationen og klubbens generelle udtryk er så fjernt fra alt hvad jeg forbinder med OB, at jeg er begyndt at sige "Dette OB" og ikke "mit OB". Og så venter jeg på, at det en dag bliver mit OB igen.

    Jeg har ofte tænkt, om der virkelig ikke er grænser for, hvad en klub kan gøre over for sine fans?
    Svaret er: Jo det er der faktisk...Jeg føler mig på ingen måde forpligtet overfor klubben længere
    “Skulle man skrive om alt det, der er galt med klubben, ville det jo tage en uge, og indlægget ville blive så langt, at det fyldte en hel side i tråden”

    Det var lidt det jeg hentydede til i går... i stedet for at skrive lidt herinde hvorfor går de 4-5 mest toneangivende herinde ikke sammen i en gruppe, brainstormer på alt der er gået galt siden (for mig fyringen af trioen) et punkt og beskriver det hele, sætter sig ind i hvorfor man tog valgene, udfordrer dem og stiller konstruktive spørgsmål og sender den direkte til NT?
    En herinde må kende en der kender en der kender NT .. brug netværket til at få han i tale .. vender han ikke retur så send brevet som et åbent spørgsmål i Fyens, Tipsbladet eller andre relevante medier .. ikke at det skal være et ubehageligt pres men ønsker man svar må man spørge til man får det og man får nemmest svar hvis man spørger pænt og redeligt...

    I er nødvendigvis ikke enige om særlig meget men tilstanden i klubben er i enige om ...
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      “Skulle man skrive om alt det, der er galt med klubben, ville det jo tage en uge, og indlægget ville blive så langt, at det fyldte en hel side i tråden”

      Det var lidt det jeg hentydede til i går... i stedet for at skrive lidt herinde hvorfor går de 4-5 mest toneangivende herinde ikke sammen i en gruppe, brainstormer på alt der er gået galt siden (for mig fyringen af trioen) et punkt og beskriver det hele, sætter sig ind i hvorfor man tog valgene, udfordrer dem og stiller konstruktive spørgsmål og sender den direkte til NT?
      En herinde må kende en der kender en der kender NT .. brug netværket til at få han i tale .. vender han ikke retur så send brevet som et åbent spørgsmål i Fyens, Tipsbladet eller andre relevante medier .. ikke at det skal være et ubehageligt pres men ønsker man svar må man spørge til man får det og man får nemmest svar hvis man spørger pænt og redeligt...

      I er nødvendigvis ikke enige om særlig meget men tilstanden i klubben er i enige om ...
      Det var en rigtig god ide! Så kunne man måske indsamle underskrifter fra alle de fans der ønsker svar på disse spørgsmål, det ville give det en tyngde som ville være svær at ignorer!
      We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        “Skulle man skrive om alt det, der er galt med klubben, ville det jo tage en uge, og indlægget ville blive så langt, at det fyldte en hel side i tråden”

        Det var lidt det jeg hentydede til i går... i stedet for at skrive lidt herinde hvorfor går de 4-5 mest toneangivende herinde ikke sammen i en gruppe, brainstormer på alt der er gået galt siden (for mig fyringen af trioen) et punkt og beskriver det hele, sætter sig ind i hvorfor man tog valgene, udfordrer dem og stiller konstruktive spørgsmål og sender den direkte til NT?
        En herinde må kende en der kender en der kender NT .. brug netværket til at få han i tale .. vender han ikke retur så send brevet som et åbent spørgsmål i Fyens, Tipsbladet eller andre relevante medier .. ikke at det skal være et ubehageligt pres men ønsker man svar må man spørge til man får det og man får nemmest svar hvis man spørger pænt og redeligt...

        I er nødvendigvis ikke enige om særlig meget men tilstanden i klubben er i enige om ...
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Man orker næsten ikke at skrive mere. Skulle man skrive om alt det, der er galt med klubben, ville det jo tage en uge, og indlægget ville blive så langt, at det fyldte en hel side i tråden.

          For mig er det bestemt ikke afgørende, om vi bliver 10 eller 8 eller 7, ja eller sågar 6. Det mere afgørende er, om OB er en ide jeg tror på og kan identificere mig med? Er det en klub, der trods sine svingende resultater, trods alt repræsenterer de ting, som klubben altid har gjort, og som gjorde, at uanset hvad, følte man altid en vis stolthed over, at det var ens klub, sine drenge. Jeg kom med på vognen i start-90'erne. Og der gik det heller ikke altid godt, men man kunne se dedikationen, non-nonsense tilgangen, fighterviljen, ærligheden, energien og ærgerrigheden. På en måde var holdet større end sine resultater her og nu, fordi man virkelig følte, at klubben og dets spillere havde en vision, et mål, man ville bare være så gode som mulig og altid dø med støvlerne på. OB havde nogle vindertyper som brændte igennem, som man beundrede.

          Tiderne har måske ændret sig, og en Lars Høgh type kommer nok ikke igen, men det undskylder ikke, at man er nødt til at leve op til sin arv så godt som muligt. Kent Nielsen og JH er simpelthen anti-OB, og det afspejler sig i hele deres trupsammensætning, i deres valg af typer, og i deres forvaltning af typerne. Holdet er låst, der mangler mod til at sætte tingene på spil, tage løbeduellen eller den fysiske. Bolden skal åbenbart spilles i fødderne, så der aldrig kommer tempo i spillet. Jeg forstår til dato ikke Kent Nielsens vision med spillet, og holdets udtryk er simpelthen farveløst og teknokratisk på en måde. David Nielsen havde set lige igennem Kent Nielsen og vidste præcist hvordan OB skulle besejres.

          Kommunikationen og klubbens generelle udtryk er så fjernt fra alt hvad jeg forbinder med OB, at jeg er begyndt at sige "Dette OB" og ikke "mit OB". Og så venter jeg på, at det en dag bliver mit OB igen.

          Jeg har ofte tænkt, om der virkelig ikke er grænser for, hvad en klub kan gøre over for sine fans?
          Svaret er: Jo det er der faktisk...Jeg føler mig på ingen måde forpligtet overfor klubben længere
          Haha! Jeg har prøvet at skrive et indlæg med mange indgangsvinkler, men jeg kan slet ikke overskue, at skulle se, hvordan jeg nogensinde skal blive færdig med det.

          Jeg tror, at man kan anskue OB fra mange perspektiver og med mange problemstillinger, det er så indviklet en knude, at jeg sidder med følelsen af, at der er noget fundamentalt galt, som bare er fortsat ud i håbløsheden.

          Hvem skal vikle knuden op? Skal vi klippe snoren over og starte forfra ENDNU engang?

          Jeg vil prøve at gøre det i punktform, så kan det måske blive lidt mere simpelt.

          1) Der er noget galt med ejerstrukturen, når ejeren af OB tjener penge på salg af spillere, så man ikke kan forstærke spillertruppen

          2) Der er noget galt med konstruktionen i OS&E, når man ikke kan tjene penge

          3) Der er noget galt med strategien, når OBs førstehold ikke rykker sig resultatmæssigt for femte år i træk

          4) Der er noget galt med strategien, når konkurrenter med færre penge skaber bedre resultater

          5) Der er noget galt med ledelsen, når det ikke kan lykkes at få et nyt træningsanlæg

          6) Der noget galt med ledelsen når, man bliver uvenner med Odense Fodboldcenter

          7) Der er noget galt med kulturen og kommunikationen, når fynboer holder med FCK og Brøndby

          8) Der er noget galt med truppen/træneren, når trupper med mindre budget skaber bedre resultater end os

          9) Der noget galt med scoutingen og strategien, når konkurrenter sælger for faktor-10-15 beløb større end os

          10) Der er noget galt med træneren/spillertruppen, når en en målmand har SÅ afgørende betydning for vores defensiv

          11) Der er noget galt med kulturen, når man smider en spiller på U19-holdet når andre ikke får samme behandling

          12) Der er noget galt med kulturen, når nogle spillere får længere snor end andre

          13) Der er noget galt med med scoutingen, når man ikke kan finde spillere fra andre steder end Danmark

          14) Der er noget galt kommunikationen, når tilskuertallet bløder

          15) Der er noget galt med kulturen blandt OBs fans, når tilskuertallet bløder

          16) Der er noget galt med truppen/træneren, når man ikke kan vinde på udebane

          17) Der er noget galt med truppen/træneren, når man ikke kan vinde to kampe i træk

          18) Der er noget galt med truppen/træneren, når man ikke kan vinde efter at have været bagud

          Der er sikkert mange hypoteser, som kan skydes ned relativt hurtigt, men her er i hvert fald noget af det, som jeg har opfattet bare det seneste års tid.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Men er det ikke lidt halvhjertet?

            Et par bannere, lidt buhråb og skriverier her og måske FB ....
            Shit en gang bavl.
            Hva så smarte med din meget professionelle og kyniske baggrund. Mener du at man som alm fan, skal stoppe tuderiet og tage sin fakta kassedame månedsløn og gå all in på en bestyrelsesformandspost i Odense Boldklub A/S ... Hvad er du 11 år og din kyniske proff baggrund er avisomdeler, hvor du kynisk høvler aviserne i skraldespanden !!!!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Kenneth Emil snakker om de trofaste fans, det er vel de færreste trofaste fans som sjældent dukker op ... hvis de da ikke bor langt væk.

              Lige præcis din type som åbenbart er stor fan, men som sjældent kommer ... altså det er jo ret specifikt, skal han nævne alle de mulige typer?
              Næ han skal bare lade være med at udtale sig om fans som han tydeligvis ikke har nogen ide om. Der findes 50.000 OB fans ca 1/10 af dem kommer jævnligt på stadion pt men de følger klubben, har passion for klubben og er en del af klubbens identitet og sjæl. Om de står på RMN sidder på familie tribunen, foran tv'et mens ungerne kravler rundt på gulvet, læser om det på nettet under eller efter kampen. Så er fællesnævneren at de hsr et hjerte, hvor en del tilhører en 131år lang fortælling. Og hvor det hjerte bløder blåt og hvidt. Det er et ufravigeligt faktum, som selv den mest fladpandede anfører i klubben burde forstå.
              Jeg forventer ikke at alle fans begriber dette faktum. Men forventer at klubben, har en holdning til den symbiose af mennesker som gør summen af sjælen.
              Last edited by bobbyG; 15-05-2018, 09:42.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                Det er da netop ikke populistisk at rose minoriteten som jo er dem der møder op en absurd kold dag mod Helsingør og støtter op. Og fair nok at du vælger at tolke det på din måde, men at KEP siger at du ikke er rigtig fan fordi du har været forhindret grundet en lorte mandagskamp må stå for din egen regning. Jeg kan sgu godt forstå (og er enig i) at KEP føler mere for dem der møder op tit, end dem der kommer når BIF eller FCK er på besøg.

                Og at han så derudover skulle have opfundet en persona som han påtager sig er fandme alligevel noget af en anklage. Fair nok du synes han er en dårlig spiller, men er ret overbevist om at KEP er en af dem der giver mest af sig selv på og uden for banen.
                Nej det er på ingen måde fair. Måske du syntes det, fordi du denne sæson eller måske i en årrække hsr været på stadion. Men hvad med den store gruppe af mennesker, som enten tidl har givet alt på tribunen. Eller som dukker op når de syntes det er tidsmæssigt forsvarligt i forhold til familie, dem som følger klubben alle de steder det er muligt. Dem der græder lige så meget som dig over tilstanden klubben er i? Er man mindre fan fordi man bruger son tid på OB som samlet sum andre steder end stadion?
                Jeg kender mange der har givet 10-12 og 15 år som aktive fans. Folk der har kommet on/off på stdion i 30 år. Folk der er dukket op til de store kampe de sidste 10 år. Og folk der følger OB fra udlandet. Fælles for alle os er at vi holder med OB. Bløder når klubben bløder og jubler når klubben vinder. Hvem er du og hvem er KEP at dømme st de 3000 der var til SIF kampen er de rette fans?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                  Shit en gang bavl.
                  Hva så smarte med din meget professionelle og kyniske baggrund. Mener du at man som alm fan, skal stoppe tuderiet og tage sin fakta kassedame månedsløn og gå all in på en bestyrelsesformandspost i Odense Boldklub A/S ... Hvad er du 11 år og din kyniske proff baggrund er avisomdeler, hvor du kynisk høvler aviserne i skraldespanden !!!!
                  😃 nej, jeg har foreslået at de mest toneangivende herinde samler sig og udfærdiger et konstruktivt brev til NT hvor man udfordrer lidt på de beslutninger der er foretaget de seneste otte-ti år og spørger til hvad vej man ønsker at gå. At man bruger sit netværk til at komme i kontakt med NT på en sober måde.
                  Men du kan faktisk som ansat i OS&E komme i bestyrelses som medarbejdervalgt om end formandsposten nok er et langskud.
                  Dertil er det jo muligt at vise sin utilfredshed på stadion, som sponsor og i medierne via læserbreve m.m.
                  Jeg er i øvrigt 41, tidligere ansat i den finansielle sektor hvor jeg har arbejdet med virksomheder i 15 år. Nu offentligt ansat på 5 år inden for erhvervsfremmesystemet.
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                    Næ han skal bare lade være med at udtale sig om fans som han tydeligvis ikke har nogen ide om. Der findes 50.000 OB fans ca 1/10 af dem kommer jævnligt på stadion pt men de følger klubben, har passion for klubben og er en del af klubbens identitet og sjæl. Om de står på RMN sidder på familie tribunen, foran tv'et mens ungerne kravler rundt på gulvet, læser om det på nettet under eller efter kampen. Så er fællesnævneren at de hsr et hjerte, hvor en del tilhører en 131år lang fortælling. Og hvor det hjerte bløder blåt og hvidt. Det er et ufravigeligt faktum, som selv den mest fladpandede anfører i klubben burde forstå.
                    Jeg forventer ikke at alle fans begriber dette faktum. Men forventer at klubben, har en holdning til den symbiose af mennesker som gør summen af sjælen.
                    Enig. Ingen grund til at KEP pisser på de ekstra flere fans, som jo faktisk valgte at give OB en chance til. Med over 8000 på stadion beviser det at folk stadig gerne vil OB. Men de skal selvfølgelig nedgørelse, og skubbes væk.
                    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                      Nej det er på ingen måde fair. Måske du syntes det, fordi du denne sæson eller måske i en årrække hsr været på stadion. Men hvad med den store gruppe af mennesker, som enten tidl har givet alt på tribunen. Eller som dukker op når de syntes det er tidsmæssigt forsvarligt i forhold til familie, dem som følger klubben alle de steder det er muligt. Dem der græder lige så meget som dig over tilstanden klubben er i? Er man mindre fan fordi man bruger son tid på OB som samlet sum andre steder end stadion?
                      Jeg kender mange der har givet 10-12 og 15 år som aktive fans. Folk der har kommet on/off på stdion i 30 år. Folk der er dukket op til de store kampe de sidste 10 år. Og folk der følger OB fra udlandet. Fælles for alle os er at vi holder med OB. Bløder når klubben bløder og jubler når klubben vinder. Hvem er du og hvem er KEP at dømme st de 3000 der var til SIF kampen er de rette fans?
                      Kan du ikke komme med et citat fra henholdsvis mig og KEP der siger det du påstår vi siger?

                      Det her handler jo ikke om rigtige og forkerte fans. Det her handler om at KEP er ked af at skuffe dem der gang efter gang møder op og støtter holdet. Hvordan skal han forholde sig til en person han aldrig har haft den interaktion med?

                      Du vælger at fuldstændig absurd overfortolke et citat som du citerer "nærmest ordret". Du vælger samtidig at kalde ham tudeprinsen og derefter beskylde ham for at være falsk i han ageren. Det er helt væk.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                        Kan du ikke komme med et citat fra henholdsvis mig og KEP der siger det du påstår vi siger?

                        Det her handler jo ikke om rigtige og forkerte fans. Det her handler om at KEP er ked af at skuffe dem der gang efter gang møder op og støtter holdet. Hvordan skal han forholde sig til en person han aldrig har haft den interaktion med?

                        Du vælger at fuldstændig absurd overfortolke et citat som du citerer "nærmest ordret". Du vælger samtidig at kalde ham tudeprinsen og derefter beskylde ham for at være falsk i han ageren. Det er helt væk.
                        Citat FFM
                        "Det er da netop ikke populistisk at rose minoriteten som jo er dem der møder op en absurd kold dag mod Helsingør og støtter op."

                        KEP har talt...

                        Det bliver da ikke mere populistisk end st fremhæve en enkelt gruppe over en så kort periode. Men nu har og er KEPs periode jo også kun en døgnflue. Mange af dem han udstiller som ikke rigtige fans. Er der også om 10 år. Når han er medie rådgiver i FC Vendsyssel. Eller hvor han ender.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                          Enig. Ingen grund til at KEP pisser på de ekstra flere fans, som jo faktisk valgte at give OB en chance til. Med over 8000 på stadion beviser det at folk stadig gerne vil OB. Men de skal selvfølgelig nedgørelse, og skubbes væk.
                          Ca 25% var fra Århus området......

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                            Citat FFM
                            "Det er da netop ikke populistisk at rose minoriteten som jo er dem der møder op en absurd kold dag mod Helsingør og støtter op."

                            KEP har talt...

                            Det bliver da ikke mere populistisk end st fremhæve en enkelt gruppe over en så kort periode. Men nu har og er KEPs periode jo også kun en døgnflue. Mange af dem han udstiller som ikke rigtige fans. Er der også om 10 år. Når han er medie rådgiver i FC Vendsyssel. Eller hvor han ender.
                            Jeg tror ikke helt du ved hvad populistisk betyder..

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                              Jeg tror ikke helt du ved hvad populistisk betyder..
                              Så at fremhæve dem eller det der i nuet, giver dig positiv anerkendelse, på bekostning af flertallet, er at misforstå populisme. Tjaa så må jeg jo bare nøjdes med at kalde ham en uoplyst tosseprins.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                                Jeg tror ikke helt du ved hvad populistisk betyder..
                                Og i øvrigt beundringsværdigt som din diskussions teknik gang på gang ender i at tage brudstykler frem du kan angribe. For belejligt at undlade at forholde dig til det egentlige emne. Måske du har en fremtid som lokal politikker.

                                Comment

                                Working...
                                X