Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt SdJ-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Det blev så AGF vi skal møde. Skal nok blive en fin test

    Comment


      #17
      Som jeg ser det må vi påtage os favoritrollen til 1.pladsen. Kan ikke se nogen grund til at tabe samlet til AGF/Hobro eller sønderjyske.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Som jeg ser det må vi påtage os favoritrollen til 1.pladsen. Kan ikke se nogen grund til at tabe samlet til AGF/Hobro eller sønderjyske.
        Åhhhh nej. Pres..

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Åhhhh nej. Pres..
          Du kan klare det

          Comment


            #20
            GFs betonforsvar over to kampe? Det bliver tidlig sommerferie.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Du kan klare det
              Har heldigvis ingen forventninger om noget som helst.

              Håber bare at vi vinder eller taber stort

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                GFs betonforsvar over to kampe? Det bliver tidlig sommerferie.
                Beton er vidst at tage munden for fuld, selvom de da har forbedret sig. De sejlede lidt i dag, men det er også typisk agf ikke at bevare deres professionelle stolthed, i en lidt ligegyldig kamp. Hold kæft de havde fået på puklen for den præstation de lagde for dagen i dag, hvis vores forum havde sympati for dem! 😅
                Jeg tror vi får nogen super tætte og nervepirrende kampe ud af et par møder med agf. To klubber som har haft en skuffende sæson, og pt. er igang med at revolutionere lidt på spillestilen. Interessant nok er agf lidt på vej imod at spille som vi har gjort, imens vi er lidt mere på vej i en anden retning.
                At man er i færd med den proces fra begge hold, og det faktum at vi snakker knald eller fald-kampe gør at jeg ikke tror vi får specielt flot fodbold at se. En nøgle til succes vil være at få godt gang i genpresset. Fungerer det som det skal, så vil agf helt sikkert få det svært, da de stadig ikke er komfortable i deres pasningsspil. Jeg synes også at den del af spillet skal have endnu større fokus. Vi har nok ikke de bedste boldspillere, men vi er et af de mest løbestærke hold i suppen, og det skal også kunne ses i vores genpres. Hobro havde mange bolderobringer i dag, hvor de fangede gf'erne, og kunne have udnyttet det bedre, hvis flere af chancerne landede for fødderne af pål i stedet for nogen af de andre.
                Til gengæld kan jeg godt frygte Sanas fart og pusic snuhed, hvis han kan finde noget af sit gamle niveau tilbage. Jeg er langt fra imponeret af duoen med kep og lund, som jeg tror vil fortsætte. Kep gør det isoleret set okay, men der er ingen tvivl om at han var bedre sammen med tingager. Lund synes jeg er sprængfarlig fordi han ikke insisterer på at gøre det enkle. 9 ud af 10 gange gør han det nemme, men lige pludselig, så skal han forsøge et træk forbi en mand eller en svær aflevering. Det ville også være fint, hvis han kunne, men det er satme ikke for sikkert når han prøver!! 😨
                Jeg ved ikke om kent tænker på at få tverskov derned igen nu når jjt er klar, eller Lund er hans nye projekt. Jeg ved i hvert fald bare at jeg glæder mig til de her kampe og glæder mig til at se noget fodbold, hvor resultaterne for alvor betyder noget igen. Få et solidt resultat i århus, og lidt godt vejr på hjemmebane, så kan det også være vi begynder at se lidt folk på lægterne igen. Det kunne i hvert fald være sjovt!

                Comment


                  #23
                  Gad vide hvordan det påvirker motivationen hos SDJ ? At de slipper for tiltale i matchfixing sagen. Vil være skidt for OB's skrøbelige selvtillid, at skulle gå ind til Play off kampene. Med et nederlag i bagagen.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                  Comment


                    #24
                    takket være den håbløse struktur, som divisionsforeningens uduelige Claus Thomsen åbenbart ikke kunne forudse ville blive elendig, skal OB spille endnu en stort set ligegyldig kamp. For mig stoppede sæsonen midlertidigt for nogle runder siden, og jeg opfatter dette som opgraderede træningskampe, som jeg ikke har den store motivation for at se på stadion eller i TV.

                    Det bliver nok en dårlig kamp.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      takket være den håbløse struktur, som divisionsforeningens uduelige Claus Thomsen åbenbart ikke kunne forudse ville blive elendig, skal OB spille endnu en stort set ligegyldig kamp. For mig stoppede sæsonen midlertidigt for nogle runder siden, og jeg opfatter dette som opgraderede træningskampe, som jeg ikke har den store motivation for at se på stadion eller i TV.

                      Det bliver nok en dårlig kamp.
                      Det samme var sket i en ligeud tunering

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        takket være den håbløse struktur, som divisionsforeningens uduelige Claus Thomsen åbenbart ikke kunne forudse ville blive elendig, skal OB spille endnu en stort set ligegyldig kamp. For mig stoppede sæsonen midlertidigt for nogle runder siden, og jeg opfatter dette som opgraderede træningskampe, som jeg ikke har den store motivation for at se på stadion eller i TV.

                        Det bliver nok en dårlig kamp.
                        Jep, er også stået af på disse træningskampe. Slutspillet er kun til for at få flere kampe mellem de store hold. For alle os taberhold er det spild af tid.
                        OB: Danske mestre i 2075/6

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                          Jep, er også stået af på disse træningskampe. Slutspillet er kun til for at få flere kampe mellem de store hold. For alle os taberhold er det spild af tid.
                          Sjovt nok klappede alle taberholdenes ledere i hænderne over den aftale der blev indgået omkring denne håndbold/ishockey turnerings form
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                            Jep, er også stået af på disse træningskampe. Slutspillet er kun til for at få flere kampe mellem de store hold. For alle os taberhold er det spild af tid.
                            Bortset fra at vinderen af dette taberslutspil, som det er, får en potentiel mulighed for europæisk kvalifikation, hvilket lige nu ville være OBs eneste reelle mulighed for at tiltrække bedre spillere, end dem vi har...

                            Jeg er godt klar over, at de fleste ikke kan hidse sig op omkring det faktum, men det er vel fordi at man ikke for alvor tror på, at vi i den sidste ende kan vinde på udebane i enten Parken eller Farum. Ja folk tror vel knap nok på, at vi kommer forbi AGF (evt. Hobro)

                            Den følelse er ganske forståelig, 100 procent, så jeg skal ikke fortælle dig, jer at føle anderledes. Det er bare det, at mit konkurrence-gen fortæller mig, at der rent faktisk ligger noget for enden af regnbuen, som potentielt kan hjælpe OB på vej mod at få bedre spillere.

                            Jeg bruger ordet "potentielt" lidt lemfældigt dog, da vi jo stadig har en ledelse, der for hver gode signing smider, slag på tasken, 6 dårlige/middelmådige/for dyre i forhold til deres reelle niveau spillere på bordet, så det er ikke fordi jeg selv for alvor tror på, at en europæisk kvalifikation kan ændre på noget, men i teorien kan det godt.

                            Hvad der dog er vigtigere for mig, det er at man ligner et hold, der går efter den mulighed. Det er vigtigt at opbygge vinderkultur, selv i et taberslutspil. Hvis man er i et sådant og der rent faktisk er mulighed for noget, som der takket være strukturen ikke er mulighed for i mesterskabsslutspillet, så skal man gå efter det.

                            Det i sig selv er grund nok for mig til lige at føle lidt mere spænding i mavsen, end jeg egentlig burde ha, når min klub er så ligegyldig som den er for nuværende.

                            Vinderkultur handler ikke altid kun om at blive nr. 1 - det handler om at blive den bedste man kan blive indenfor de rammer, virkeligheden nu har givet én.

                            For nogle år siden vandt vi pokalfinalen imod FCK, trofæet var hjemme, europæisk kvalifikation var hjemme, alle var glade, sæsonen var allerede en succes. På det tidspunkt lå vi nr. 2 i ligaen - langt fra FCK, men stadig indenfor rækkevidden af noget, som strukturen havde givet os mulighed for: Sølvmedaljerne. Fysisk bevis på noget man kunne opnå. Men disse blev klatret væk i de sidste kampe i sæsonen, så vi endda til sidst endte med ikke at vinde medaljer overhovedet.

                            Men hvad værre var: Både spillere og ikke mindst flere fans virkede nærmest ligeglade med det faktum. Som om sæsonen var slut da vi vandt pokalen. Det var den jo ikke. Man kunne jo stadig opnå MERE.

                            Det pissede mig i den grad af, fordi for mig var det en ren taberholdning at være ligeglade med at vi blev nr. 4 i stedet for nr. 2.

                            Som når en Cristiano Ronaldo, efter slutfløjt, fokuserer mere på, at han brændte en kæmpe chance end på at han har scoret 4 mål i den kamp, så synes jeg vinderkultur skal starte et eller andet sted.

                            Hvis man havde muligheden for at score det femte mål, men kiksede, så skal man fokusere på det, er det jeg siger, ret basalt. Sådan er vinderkultur. Aldrig være helt tilfreds.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Bortset fra at vinderen af dette taberslutspil, som det er, får en potentiel mulighed for europæisk kvalifikation, hvilket lige nu ville være OBs eneste reelle mulighed for at tiltrække bedre spillere, end dem vi har...

                              Jeg er godt klar over, at de fleste ikke kan hidse sig op omkring det faktum, men det er vel fordi at man ikke for alvor tror på, at vi i den sidste ende kan vinde på udebane i enten Parken eller Farum. Ja folk tror vel knap nok på, at vi kommer forbi AGF (evt. Hobro)

                              Den følelse er ganske forståelig, 100 procent, så jeg skal ikke fortælle dig, jer at føle anderledes. Det er bare det, at mit konkurrence-gen fortæller mig, at der rent faktisk ligger noget for enden af regnbuen, som potentielt kan hjælpe OB på vej mod at få bedre spillere.

                              Jeg bruger ordet "potentielt" lidt lemfældigt dog, da vi jo stadig har en ledelse, der for hver gode signing smider, slag på tasken, 6 dårlige/middelmådige/for dyre i forhold til deres reelle niveau spillere på bordet, så det er ikke fordi jeg selv for alvor tror på, at en europæisk kvalifikation kan ændre på noget, men i teorien kan det godt.

                              Hvad der dog er vigtigere for mig, det er at man ligner et hold, der går efter den mulighed. Det er vigtigt at opbygge vinderkultur, selv i et taberslutspil. Hvis man er i et sådant og der rent faktisk er mulighed for noget, som der takket være strukturen ikke er mulighed for i mesterskabsslutspillet, så skal man gå efter det.

                              Det i sig selv er grund nok for mig til lige at føle lidt mere spænding i mavsen, end jeg egentlig burde ha, når min klub er så ligegyldig som den er for nuværende.

                              Vinderkultur handler ikke altid kun om at blive nr. 1 - det handler om at blive den bedste man kan blive indenfor de rammer, virkeligheden nu har givet én.

                              For nogle år siden vandt vi pokalfinalen imod FCK, trofæet var hjemme, europæisk kvalifikation var hjemme, alle var glade, sæsonen var allerede en succes. På det tidspunkt lå vi nr. 2 i ligaen - langt fra FCK, men stadig indenfor rækkevidden af noget, som strukturen havde givet os mulighed for: Sølvmedaljerne. Fysisk bevis på noget man kunne opnå. Men disse blev klatret væk i de sidste kampe i sæsonen, så vi endda til sidst endte med ikke at vinde medaljer overhovedet.

                              Men hvad værre var: Både spillere og ikke mindst flere fans virkede nærmest ligeglade med det faktum. Som om sæsonen var slut da vi vandt pokalen. Det var den jo ikke. Man kunne jo stadig opnå MERE.

                              Det pissede mig i den grad af, fordi for mig var det en ren taberholdning at være ligeglade med at vi blev nr. 4 i stedet for nr. 2.

                              Som når en Cristiano Ronaldo, efter slutfløjt, fokuserer mere på, at han brændte en kæmpe chance end på at han har scoret 4 mål i den kamp, så synes jeg vinderkultur skal starte et eller andet sted.

                              Hvis man havde muligheden for at score det femte mål, men kiksede, så skal man fokusere på det, er det jeg siger, ret basalt. Sådan er vinderkultur. Aldrig være helt tilfreds.

                              MvH ChrisOB
                              Enig. Jeg følger også stadig kampene. Både på baggrund af de ting du nævner ovenfor, men også fordi jeg synes det er interessant at se de unge få chancen. Det gør det hele en tand mere interessant for mig, når Eskesen starter inde fremfor hvis det var Fellah der havde fået en startplads.

                              Comment


                                #30
                                Kunne man forestille sig at man sparer Ryan lidt og smider Rømer på backen? Eller bytter rundt på ham og Desler? Og evt AK der døjer med småting

                                Sten Grytebust
                                Desler KEP Lund Rømer
                                Greve JJ Tver Kløve
                                Festersen Helenius
                                Last edited by fmprOB; 28-04-2018, 09:10.

                                Comment

                                Working...
                                X