Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt SdJ-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Enig. Jeg følger også stadig kampene. Både på baggrund af de ting du nævner ovenfor, men også fordi jeg synes det er interessant at se de unge få chancen. Det gør det hele en tand mere interessant for mig, når Eskesen starter inde fremfor hvis det var Fellah der havde fået en startplads.
    Fuldstændig enig. Jeg har forståelse for at de skal have prøvet Fellah af. Men det ligner ærlig talt som om at de også har opgivet projektet med ham allerede. Specielt hvis han ikke starter i morgen.
    Vi skal bare lige huske at Eskesen spillede 90 min i midtugen og nok starter på bænken.

    Vil helst have at Eske starter men mon ikke at det bliver Kløve og Greve der starter på kanterne

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Kunne man forestille sig at man sparer Ryan lidt og smider Rømer på backen? Eller bytter rundt på ham og Desler? Og evt AK der døjer med småting

      Sten Grytebust
      Desler KEP Lund Rømer
      Greve JJ Tver Kløve
      Festersen Helenius
      Den er ikke helt umulig den opstilling. Jeg ved ikke hvor meget ak døjer med det han nu spare sig lidt for, men han kan vel godt være så meget angriber at han tror på sin chance i kampen om topscorertitlen, og derfor får tillid fra træneren til at jagte den. Det er selvfølgelig afhængigt af han ikke løber unødig risiko. Ellers tror jeg også ryan står til pause ovenpå rekordmange kampe i træk uden skader. Om det så bliver rømer eller desler på vb ved jeg ikke. Skal Fellah have eb chance fra start, så er det også nu den skal komme, men jeg tror også bare de har opgivet ham

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Bortset fra at vinderen af dette taberslutspil, som det er, får en potentiel mulighed for europæisk kvalifikation, hvilket lige nu ville være OBs eneste reelle mulighed for at tiltrække bedre spillere, end dem vi har...

        Jeg er godt klar over, at de fleste ikke kan hidse sig op omkring det faktum, men det er vel fordi at man ikke for alvor tror på, at vi i den sidste ende kan vinde på udebane i enten Parken eller Farum. Ja folk tror vel knap nok på, at vi kommer forbi AGF (evt. Hobro)

        Den følelse er ganske forståelig, 100 procent, så jeg skal ikke fortælle dig, jer at føle anderledes. Det er bare det, at mit konkurrence-gen fortæller mig, at der rent faktisk ligger noget for enden af regnbuen, som potentielt kan hjælpe OB på vej mod at få bedre spillere.

        Jeg bruger ordet "potentielt" lidt lemfældigt dog, da vi jo stadig har en ledelse, der for hver gode signing smider, slag på tasken, 6 dårlige/middelmådige/for dyre i forhold til deres reelle niveau spillere på bordet, så det er ikke fordi jeg selv for alvor tror på, at en europæisk kvalifikation kan ændre på noget, men i teorien kan det godt.

        Hvad der dog er vigtigere for mig, det er at man ligner et hold, der går efter den mulighed. Det er vigtigt at opbygge vinderkultur, selv i et taberslutspil. Hvis man er i et sådant og der rent faktisk er mulighed for noget, som der takket være strukturen ikke er mulighed for i mesterskabsslutspillet, så skal man gå efter det.

        Det i sig selv er grund nok for mig til lige at føle lidt mere spænding i mavsen, end jeg egentlig burde ha, når min klub er så ligegyldig som den er for nuværende.

        Vinderkultur handler ikke altid kun om at blive nr. 1 - det handler om at blive den bedste man kan blive indenfor de rammer, virkeligheden nu har givet én.

        For nogle år siden vandt vi pokalfinalen imod FCK, trofæet var hjemme, europæisk kvalifikation var hjemme, alle var glade, sæsonen var allerede en succes. På det tidspunkt lå vi nr. 2 i ligaen - langt fra FCK, men stadig indenfor rækkevidden af noget, som strukturen havde givet os mulighed for: Sølvmedaljerne. Fysisk bevis på noget man kunne opnå. Men disse blev klatret væk i de sidste kampe i sæsonen, så vi endda til sidst endte med ikke at vinde medaljer overhovedet.

        Men hvad værre var: Både spillere og ikke mindst flere fans virkede nærmest ligeglade med det faktum. Som om sæsonen var slut da vi vandt pokalen. Det var den jo ikke. Man kunne jo stadig opnå MERE.

        Det pissede mig i den grad af, fordi for mig var det en ren taberholdning at være ligeglade med at vi blev nr. 4 i stedet for nr. 2.

        Som når en Cristiano Ronaldo, efter slutfløjt, fokuserer mere på, at han brændte en kæmpe chance end på at han har scoret 4 mål i den kamp, så synes jeg vinderkultur skal starte et eller andet sted.

        Hvis man havde muligheden for at score det femte mål, men kiksede, så skal man fokusere på det, er det jeg siger, ret basalt. Sådan er vinderkultur. Aldrig være helt tilfreds.

        MvH ChrisOB
        Jeg kan godt se det, og jeg ville for ganske få år siden have forsvoret, at jeg nogensinde fik den holdning til OB. Men en kombination af skuffelse og raseri, der efterhånden bare er blevet til apati, blandet med en turneringsstruktur, der mest af alt minder om toto-cuppen i gamle dage, hvor man efter en række sommerkampe måske kunne ende med en Europacup plads, har bare taget luften ud af det hele. Nuvel jeg kommer da for det meste, men undskyldningen skal ikke længere være særlig stor, før jeg bliver hjemme eller laver noget andet.

        Jeg kan sagtens følge, at det er spændende at følge Eskesens udvikling, men det er stadig samme træner, samme sportschef, samme ledelse og nøglepersoner, der i min verden ikke bringer denne klub nogen gode steder hen. Ideen OB er ret død lige i øjeblikket med det persongalleri der tegner klubben. Den ligegyldighed og nærmest foragt overfor dets omgivelser, som OB konstant signalerer har bare virket efterhånden.

        Jeg kunne godt spille en lang plade om evig loyalitet og ægte klubfølelser osv. Men helt ærligt, jeg tror det er bedst, at være helt ærlig omkring hvor jeg står, for OB har en bunden opgave med, at vinde mig og mange andre tilbage. Det handler på ingen måde om sportslig succes, jeg har stået der mange gange i dårlige perioder, uden at have den følelse. Det handler om en grundfølelse af, at det nuværende OB/OSE ikke er det jeg bandt mine følelser til i sin tid, der er grænser for, hvor arrogant man kan tillade sig at behandle klubben.

        Minderne kan ingen dog tage fra mig.

        Comment


          #34
          https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...asper-nielsen/

          Vildt nok at Festersen ikke er med i truppen, når der står at det kun er Barrett og Casper Nielsen, som er ude. Nogen der ved, hvorfor han ikke er med? Eller er det bare fordi, man gerne vil prøve nogle af de unge af i en forholdsvis ligegyldig kamp?

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Jeg kan godt se det, og jeg ville for ganske få år siden have forsvoret, at jeg nogensinde fik den holdning til OB. Men en kombination af skuffelse og raseri, der efterhånden bare er blevet til apati, blandet med en turneringsstruktur, der mest af alt minder om toto-cuppen i gamle dage, hvor man efter en række sommerkampe måske kunne ende med en Europacup plads, har bare taget luften ud af det hele. Nuvel jeg kommer da for det meste, men undskyldningen skal ikke længere være særlig stor, før jeg bliver hjemme eller laver noget andet.

            Jeg kan sagtens følge, at det er spændende at følge Eskesens udvikling, men det er stadig samme træner, samme sportschef, samme ledelse og nøglepersoner, der i min verden ikke bringer denne klub nogen gode steder hen. Ideen OB er ret død lige i øjeblikket med det persongalleri der tegner klubben. Den ligegyldighed og nærmest foragt overfor dets omgivelser, som OB konstant signalerer har bare virket efterhånden.

            Jeg kunne godt spille en lang plade om evig loyalitet og ægte klubfølelser osv. Men helt ærligt, jeg tror det er bedst, at være helt ærlig omkring hvor jeg står, for OB har en bunden opgave med, at vinde mig og mange andre tilbage. Det handler på ingen måde om sportslig succes, jeg har stået der mange gange i dårlige perioder, uden at have den følelse. Det handler om en grundfølelse af, at det nuværende OB/OSE ikke er det jeg bandt mine følelser til i sin tid, der er grænser for, hvor arrogant man kan tillade sig at behandle klubben.

            Minderne kan ingen dog tage fra mig.
            Jeg vil altid være loyal overfor OB, ikke den til hver en tid siddende ledelse/ejere/trænere/spillere, som jeg ved flere lejligheder har forsøgt at få folk til at adskille fra klubben og begrebet OB. De var der ikke, da jeg for 25 år siden fejrede pokalsejren i en steghed Parken eller da jeg skrev min glæde over Miraklet i Madrid ud gennem mine forældres fordør.

            De skal som du siger vinde mig over, og ja nærmest kysse min r.. - ikke efterlade et indtryk af, at alt hvad jeg siger er ligegyldigt.

            Det er udelukkende mit konkurrence-gen, og mit ubrydelige tilhørsforhold til OB der holder min interesse oppe - hvilket illustrerer mere end noget andet, hvad der er galt ved OB i øjeblikket. De skaber ingen begejstring.

            Til gengæld er det sådan, at så længe vi skal trækkes med de folk, der nu er der, så skal man gribe efter de halmstrå, der kan gøre arbejdet potentielt nemmere for disse, også selv om man godt ved, at også det ville de fucke up. Komme med en eller anden obskur 1. Divisionsspiller og forsøge at sælge ham som en potentiel profil.

            Det ændrer ikke på, at resten af sæsonen, på papiret, ikke er ligegyldig. Jeg forventer ikke, at du, eller andre kan se sådan på det, og det kan vi udelukkende "takke" ledelsen for.

            Vi skylder dem absolut intet. De skylder os noget for at dukke op og følge deres ligegyldige hold.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #36
              http://www.ob.dk/artikel/truppen-mod...ske-28772.aspx

              Har Mathias Jørgensen overhalet Fester?

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                http://www.ob.dk/artikel/truppen-mod...ske-28772.aspx

                Har Mathias Jørgensen overhalet Fester?
                Det vil nok være en lidt forhastet konklusion, men det er da overraskende.
                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Det vil nok være en lidt forhastet konklusion, men det er da overraskende.
                  Jo, Kan selvfølgelig også være de vil spille ham varm i noget reservekamp, men i forhold til at vi står overfor GF lige om lidt virker det bare mærkeligt.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    http://www.ob.dk/artikel/truppen-mod...ske-28772.aspx

                    Har Mathias Jørgensen overhalet Fester?
                    Kan jeg ikke forestille mit. Festers erfaring er noget som tæller fir mug meget.Og selvom er helt med at vi give kamptid til de unge så ville jeg meget gerne have Fester med i morgen. Håber meget at vi slutter med flest point af alle hold i begge pulje. Den chance med en hjemnekamp til sidst i play-of-kampene skulle vi ikke give væk. (Især da jeg er på Fyn pinsesøndag og vil meeeeget gerne fejre på stadion. :-))
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #40
                      Tjaa, Fester bliver 32 inden længe, og bortset fra de 20 min. sidst, så har han ikke spillet i 2 og en halv måned. Er der nogen ide i at skal bruge de sidste kampe/EL playoff på at få minutter i ham?
                      Erfaring? Tjaa tjoo, men vel ikke noget flere af de andre ikke også har.

                      Giver rigtig fin mening for mig, at den svageste, ældste og mest skadede angriber, ikke bare automatisk ryger på holdkortet. Ikke at han er overhalet af ungdommen endnu, men det kan meget vel være lige op over.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                        Jo, Kan selvfølgelig også være de vil spille ham varm i noget reservekamp, men i forhold til at vi står overfor GF lige om lidt virker det bare mærkeligt.
                        Det ligner han skal bruge 90 minutter efter sin skade. Men han er selvfølgelig ikke blevet overhalet af de unge. Ser ham som mere værdifuld end Helenius.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                          Det ligner han skal bruge 90 minutter efter sin skade. Men han er selvfølgelig ikke blevet overhalet af de unge. Ser ham som mere værdifuld end Helenius.
                          For Ikke så lang tid siden havde jeg været helt enig, men så længe Helenius kan holde den form kørende bidrager han med noget..

                          Comment


                            #43
                            Det lugter 99% af en startplads til Mathias Jørgensen imorgen.. Tænker det bliver ved siden af Helenius

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Det lugter 99% af en startplads til Mathias Jørgensen imorgen.. Tænker det bliver ved siden af Helenius
                              Kunne sgu være fedt.. Lige annoncer kontrakten samtidig med..

                              Comment


                                #45
                                Hmm. SportFyn melder Festersen i truppen. Og Kløve tvivlsom
                                Eskesen starter nok inde igen

                                https://www.fyens.dk/modules/mobile/...icleid=3251397

                                Comment

                                Working...
                                X