Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB -Lyngby 22.4.18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Fint, uden at være prangende. Samme kan næsten siges om hele resten af forsamlingen.

    Generelt synes jeg, at det var svært at udlede noget videre fra den kamp. Deres keeper taber bolden ind i mål efter 5 minutter, og derefter er Lyngby helt fra snøvsen og ligner et hold, hvoraf de 6 af de 11 spillere spillede U19-fodbold for bare 6 måneder siden. Vi kører dem rundt uden det store besvær, og i 2. halvleg virkede det egentlig bare som om, at vi kørte lidt på cruise control og ikke rigtigt investerede hvad vi kunne i at ydmyge dem endnu mere. Som central midtbanespiller får man nok ikke en meget nemmere kamp i Superligaen end den her, med så meget ro på bolden.
    Enig. Jeg tror seriøst at FCN have smadret dem 10-0 hvis de havde mødtes igår..

    Jeg er selvfølgelig glad for vores “stime” og prøver at være positiv. Men det føles stadig lidt som om at vi stadig bare er “one of the best from the rest”.
    Lyngby er helt til rotterne og hvis de fx møder Efb i noget op/nedrykning tror jeg ikke de klarer det. Sønderjyske er helt i hundende og er slet ikke sig selv.
    Randers er eneste hold der har givet os lidt modstand og der har kampene vel været meget lige med et marginalt overtag til os

    Nu må vi se hvordan det går resten af foråret, men hvis vi ikke bliver væsentlig forstærket på 3-4 pladser er vi igen at finde i det bløde midterfeldt næste sæson. Det er muligt at det måske er nok til at klemme en Top 6 igennem i sidste minut, men den bliver ikke væsentlig bedre end denne.
    Der til er Top 4 lysår foran os og med Aab og AGF igang med noget fornuftigt på et højere budget.
    Dem skal vi selvfølgelig slås med hele vejen og der er da muligheder for at det lykkedes.

    Men dem der tror at “vi er ved at være der” og “en stor sæson er tæt på” narrer sig selv IMO

    Det vil uden tvivl kræve indkøb i DH,Kadrii,Thomsen,Vigen osv klassen for at vi kan begynde at lege med. Måske endda bedre. Og det lyder det ikke til at man vil i den sportslige ledelse

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Enig. Jeg tror seriøst at FCN have smadret dem 10-0 hvis de havde mødtes igår..

      Jeg er selvfølgelig glad for vores “stime” og prøver at være positiv. Men det føles stadig lidt som om at vi stadig bare er “one of the best from the rest”.
      Lyngby er helt til rotterne og hvis de fx møder Efb i noget op/nedrykning tror jeg ikke de klarer det. Sønderjyske er helt i hundende og er slet ikke sig selv.
      Randers er eneste hold der har givet os lidt modstand og der har kampene vel været meget lige med et marginalt overtag til os
      Lyngby bliver strøget lidt med hårene i medierne grundet omstændighederne, og det er måske også fair nok, men det de leverer er altså noget af det ringeste vi har set i Superligaen meget meget længe. Jeg tror ikke på, at de slår nogle af de hold der kommer fra 1. division over to kampe, med mindre de får alle marginaler med sig. Jeg tror overhovedet ikke, at de kommer så langt som til at møde nogle fra 1. division.

      Derudover dufter det selvsagt mere af Superliga-klasse, men jeg vil som nævnt flere gange før igen være varsom med at drage konklusioner ud fra det her gruppespil. Man spiller selvfølgelig altid for at vinde, men de her kampe har været næsten totalt blottet for intensitet og nerve, og er slet ikke repræsentative for de kampe vi har spiller i Grundspillet, hvor vi støder ind i nogle hold der i langt højere grad pakker sig og næsten ingenting vil.

      De kommende knockout-kampe bliver for mig snarere et pejlemærke. Nu er der lidt på spil igen, og det kommer til at blive 180 meget taktiske minutter, som vi også så sidste år. Kan vi blæse igennem der og vise, at vi klart er "best of the rest", så er der da noget at hænge sin hat på forud for næste sæson, med et par gode investeringer til truppen, men ender vi med at levere en skidt præstation og ryge ud til Hobro, eller med at blive afmonteret rent taktisk over to kampe mod AGF, som vi så det i den næstsidste grundspilskamp, så kan jeg ikke gå ind til næste sæson med tro på nævneværdige fremskridt, uden større omvæltninger, som vi jo allesammen ved ikke vil komme anyway.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Ehh. Han gjorde det vel ok. Men mod et 1/2 U19 hold havde man nok forventet mere dominans.
        Han skal selvfølgelig igang igen efter skade men det er altså svært at falde i svime over ham. Specielt efter at have set Mathias Jensen i går aftes.
        Hvor er der bare mange niveauers forskel på de 2
        Tak

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Fint, uden at være prangende. Samme kan næsten siges om hele resten af forsamlingen.

          Generelt synes jeg, at det var svært at udlede noget videre fra den kamp. Deres keeper taber bolden ind i mål efter 5 minutter, og derefter er Lyngby helt fra snøvsen og ligner et hold, hvoraf de 6 af de 11 spillere spillede U19-fodbold for bare 6 måneder siden. Vi kører dem rundt uden det store besvær, og i 2. halvleg virkede det egentlig bare som om, at vi kørte lidt på cruise control og ikke rigtigt investerede hvad vi kunne i at ydmyge dem endnu mere. Som central midtbanespiller får man nok ikke en meget nemmere kamp i Superligaen end den her, med så meget ro på bolden.
          Tak

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Enig. Jeg tror seriøst at FCN have smadret dem 10-0 hvis de havde mødtes igår..

            Jeg er selvfølgelig glad for vores “stime” og prøver at være positiv. Men det føles stadig lidt som om at vi stadig bare er “one of the best from the rest”.
            Lyngby er helt til rotterne og hvis de fx møder Efb i noget op/nedrykning tror jeg ikke de klarer det. Sønderjyske er helt i hundende og er slet ikke sig selv.
            Randers er eneste hold der har givet os lidt modstand og der har kampene vel været meget lige med et marginalt overtag til os

            Nu må vi se hvordan det går resten af foråret, men hvis vi ikke bliver væsentlig forstærket på 3-4 pladser er vi igen at finde i det bløde midterfeldt næste sæson. Det er muligt at det måske er nok til at klemme en Top 6 igennem i sidste minut, men den bliver ikke væsentlig bedre end denne.
            Der til er Top 4 lysår foran os og med Aab og AGF igang med noget fornuftigt på et højere budget.
            Dem skal vi selvfølgelig slås med hele vejen og der er da muligheder for at det lykkedes.

            Men dem der tror at “vi er ved at være der” og “en stor sæson er tæt på” narrer sig selv IMO

            Det vil uden tvivl kræve indkøb i DH,Kadrii,Thomsen,Vigen osv klassen for at vi kan begynde at lege med. Måske endda bedre. Og det lyder det ikke til at man vil i den sportslige ledelse
            Den trup vi har pt er den samme som viste at den ikke er god nok til top 6 i grundspillet . Det er den trup som fejlede fælt i de afgørende kampe især mod AGF .
            Den trup er minimeret inden næste sæson starter , og skal forstærkes markant for at kunne fremstå som et seriøst bud på top 6 .
            Kampene her i taberslutspillet har været uden pres og kan ikke bruges som pejlemærke ift truppens niveau , og det bør heller ikke kunne bruges i salgstalen forud for næste sæson .
            Lad os se om JH/KN igen vil udstille deres tro på at vi fans er snot dumme ,intetanende , kritiske og krævende hvis de atter stiller sig op og beretter om hvor fantastisk et forår vi har haft og holdet på den baggrund er stærke nok til at opnå målsætningen .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Den trup vi har pt er den samme som viste at den ikke er god nok til top 6 i grundspillet . Det er den trup som fejlede fælt i de afgørende kampe især mod AGF .
              Den trup er minimeret inden næste sæson starter , og skal forstærkes markant for at kunne fremstå som et seriøst bud på top 6 .
              Kampene her i taberslutspillet har været uden pres og kan ikke bruges som pejlemærke ift truppens niveau , og det bør heller ikke kunne bruges i salgstalen forud for næste sæson .
              Lad os se om JH/KN igen vil udstille deres tro på at vi fans er snot dumme ,intetanende , kritiske og krævende hvis de atter stiller sig op og beretter om hvor fantastisk et forår vi har haft og holdet på den baggrund er stærke nok til at opnå målsætningen .
              Lækkert med en sejr, selv om modstanderen var meget svag skal kampen jo vindes og vi viste at vi var klart bedre en Lyngby.

              Når det så er sagt, er jeg også bange for at de lette kampe i foråret, bliver brugt til at femturer med at på rette vej og spillestilen og strategien fungere og vi er så meget på rette vej. Det kan taber slutspilskampenen ikke dokumneterer.

              Håber på Europa og chancen er her jo, det kunne måske give hele truppen et Boost og TC lidt lyst ti at investerer i spillerkøb.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Den trup vi har pt er den samme som viste at den ikke er god nok til top 6 i grundspillet . Det er den trup som fejlede fælt i de afgørende kampe især mod AGF .
                Den trup er minimeret inden næste sæson starter , og skal forstærkes markant for at kunne fremstå som et seriøst bud på top 6 .
                Kampene her i taberslutspillet har været uden pres og kan ikke bruges som pejlemærke ift truppens niveau , og det bør heller ikke kunne bruges i salgstalen forud for næste sæson .
                Lad os se om JH/KN igen vil udstille deres tro på at vi fans er snot dumme ,intetanende , kritiske og krævende hvis de atter stiller sig op og beretter om hvor fantastisk et forår vi har haft og holdet på den baggrund er stærke nok til at opnå målsætningen .
                I sidste ende er det altså bestyrelsen der skal frigive flere midler. At man så godt kunne forvalte dem man har bedre er noget andet.
                Men det handler om penge. Penge til at købe og lønne de her 2-3-4 spillere som lige gør det sidste.

                Det spil vi viser lige nu rent stilmæssigt er jo dejligt positivt og underholdene. Men det kommer kun frem mod dårligere hold.
                Vi skal have bedre boldspillere og flere ledere så vi kan spille det spil vi gør nu. De skal bare gøre det meget hurtigere og meget bedre

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  I sidste ende er det altså bestyrelsen der skal frigive flere midler. At man så godt kunne forvalte dem man har bedre er noget andet.
                  Men det handler om penge. Penge til at købe og lønne de her 2-3-4 spillere som lige gør det sidste.

                  Det spil vi viser lige nu rent stilmæssigt er jo dejligt positivt og underholdene. Men det kommer kun frem mod dårligere hold.
                  Vi skal have bedre boldspillere og flere ledere så vi kan spille det spil vi gør nu. De skal bare gøre det meget hurtigere og meget bedre

                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    I sidste ende er det altså bestyrelsen der skal frigive flere midler. At man så godt kunne forvalte dem man har bedre er noget andet.
                    Men det handler om penge. Penge til at købe og lønne de her 2-3-4 spillere som lige gør det sidste.

                    Det spil vi viser lige nu rent stilmæssigt er jo dejligt positivt og underholdene. Men det kommer kun frem mod dårligere hold.
                    Vi skal have bedre boldspillere og flere ledere så vi kan spille det spil vi gør nu. De skal bare gøre det meget hurtigere og meget bedre
                    Bestyrelsen bestemmer budget og de godkender handler , men de udpeger altså ikke de spillere vi skal købe
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Bestyrelsen bestemmer budget og de godkender handler , men de udpeger altså ikke de spillere vi skal købe
                      Som jeg også skrev. De kunne godt forvaltes bedre. Men når man kigger i andre klubber har de nok ikke færre lorte handler end vi har.
                      Uanset hvad man syntes om JH har han vel steppet lidt op ift sine første år som sportsdirektør. Ikke at jeg skal forsvare ham. Det har jeg på ngen måder lyst til.

                      Men skal vi rykke os skal der bruges nogle penge som holdet ser ud nu. Og det tvivler jeg på sker..

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Som jeg også skrev. De kunne godt forvaltes bedre. Men når man kigger i andre klubber har de nok ikke færre lorte handler end vi har.
                        Uanset hvad man syntes om JH har han vel steppet lidt op ift sine første år som sportsdirektør. Ikke at jeg skal forsvare ham. Det har jeg på ngen måder lyst til.

                        Men skal vi rykke os skal der bruges nogle penge som holdet ser ud nu. Og det tvivler jeg på sker..
                        Ja kun 2 unødvendige indkøb ud af 4 i vinters samt 1 på det jævne og en god viser da en tydelig fremgang ift hans første mange vinduer.

                        Hvis bestyrelsen/NT beslutter sig for at øge budgettet så vil jeg håbe de først smider JH ud .
                        Last edited by Magge; 23-04-2018, 15:44.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Som jeg også skrev. De kunne godt forvaltes bedre. Men når man kigger i andre klubber har de nok ikke færre lorte handler end vi har.
                          Uanset hvad man syntes om JH har han vel steppet lidt op ift sine første år som sportsdirektør. Ikke at jeg skal forsvare ham. Det har jeg på ngen måder lyst til.

                          Men skal vi rykke os skal der bruges nogle penge som holdet ser ud nu. Og det tvivler jeg på sker..
                          Det sker ikke før bestyrelsen begynder, at bekymre sig om hvorfor den del af koncernen der hedder OB. Ikke opfylder de opstillede målsætninger.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Ja kun 2 unødvendige indkøb ud af 4 i vinters samt 1 på det jævne og en god viser da en tydelig fremgang ift hans første mange vinduer.

                            Hvis bestyrelsen/NT beslutter sig for at øge budgettet så vil jeg håbe de først smider JH ud .
                            jeg er ikke uenig mht til ovenstående. Men det er altså ikke nemt at købe 1 krone blandet bolscher for 15 øre.
                            Jeg fatter heller ikke Fellah handlen. Men Kløve og Lund er vel okay med vores formåen og Rømer har jeg ikke opgivet selvom mange allerede har.

                            Ligesom jeg heller ikke havde opgivet KEP og Helenius da alle svinede dem til efter 5 min. Giv nu lige folk lidt tid.
                            Ikke at jeg roste dem for alt det lort de lavede i starten men nogle af os prøver altså at have lidt tålmodighed med enkelte spillere og nogle gange modbeviser de os

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                              Det sker ikke før bestyrelsen begynder, at bekymre sig om hvorfor den del af koncernen der hedder OB. Ikke opfylder de opstillede målsætninger.
                              Det lød da bestemt til at de også gjorde det i år. Men om man prøver at snige den igennem igen næste på lavt budget er meget muligt da 1. Prioritet er økonomi og kultur opbygning i OB generelt

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                jeg er ikke uenig mht til ovenstående. Men det er altså ikke nemt at købe 1 krone blandet bolscher for 15 øre.
                                Jeg fatter heller ikke Fellah handlen. Men Kløve og Lund er vel okay med vores formåen og Rømer har jeg ikke opgivet selvom mange allerede har.

                                Ligesom jeg heller ikke havde opgivet KEP og Helenius da alle svinede dem til efter 5 min. Giv nu lige folk lidt tid.
                                Ikke at jeg roste dem for alt det lort de lavede i starten men nogle af os prøver altså at have lidt tålmodighed med enkelte spillere og nogle gange modbeviser de os
                                Rømer er et unødigt pengespild for han ejer ikke den kvalitet vi mangler som dm , men han er da en ganske udemærket hb .

                                Det er selvfølgelig bare min mening , men jeg syntes altså vi manglede/stadig mangler en stærk stabil defensiv midt med lederevner som kan være en del af grundstammen på holdet og bære presset samtidig med at være støtte for vores unge folk .
                                Last edited by Magge; 23-04-2018, 17:42.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X