Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Debat oplæb fra fyens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Jeg mener lejen blev nedsat med 450.000 i 2016 grundet slidtage
    Ja, det var sådan det var... nedsat med det beløb, og ikke til det beløb, som jeg fik skrevet.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Ja, det var sådan det var... nedsat med det beløb, og ikke til det beløb, som jeg fik skrevet.
      Nej, det gjorde den nu ikke. Vi kan lige snuppe detaljerne her:

      Aftalen, der gælder med tilbagevirkende kraft til 1. januar 2015, blev underskrevet i oktober sidste år.
      Hidtil betalte OS&E cirka 2,2 millioner kroner for op til 20 arrangementer om året.
      Nu lægges yderligere fem lejedage til, og der skal for de 25 dage betales 1,75 millioner kroner årligt.
      Fra sommeren i år sker der en udvidelse af antal superligakampe. De 25 nås dog kun, hvis OB igen gør sig fortjent til europæiske cupkampe. De eventuelle resterende dage kan bruges til reserveholds- eller ungdomskampe.
      Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


      Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
        Men sådan fungerer det jo nu engang. Kommunen har jo en klar interesse i at have et konkurrencedygtigt superligahold i byen. Mig bekendt ser man lignende aftaler m.m. i stort set alle andre byer med superligaklubber i Danmark. Og ud fra hvad man hører skulle OB ikke nødvendigvis ligge i den høje ende ift. de andre.
        Altså ulovlige tilskud etc. er bare sådan det fungerer, det er simpelthen ikke smart at sige, selv hvis det er sandt.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Altså ulovlige tilskud etc. er bare sådan det fungerer, det er simpelthen ikke smart at sige, selv hvis det er sandt.
          Jeg siger ikke noget om ulovligt. Det er det vel først idet en evt. dom/bøde uddeles. Hvad er det ulovlige?

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
            Jeg siger ikke noget om ulovligt. Det er det vel først idet en evt. dom/bøde uddeles. Hvad er det ulovlige?
            https://www.tv2fyn.dk/tema/sagen-om-...stotte-til-ose

            Altså, alle kender da de her sager ... :).
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Indlæg af Søren Eigaard, Damarksgade 17, Odense C.

              Et yngre byrådsmedlem har gjort sig klog på, hvorfor Odenses borgere ikke i tilstrækkelig grad støtter op om OB.
              Fyens Stiftstidendes sportsredaktør har skrevet et opbyggeligt og historisk korrekt svar, om end også så diplomatisk, som det skal være, når avisen både skal støtte den stærke part og alle de andre i byens (heldigvis) spraglede fodboldverden.
              Men svaret er i virkeligheden klart: OB har aldrig været og vil aldrig blive hele byens klub, fordi der i Odense er tradition for adskillige klubber, der - når det er gået bedst - har været med i toppen af dansk fodbold.
              Det er ganske vist længe siden, at både B1913 og B1909 har haft status som topklubber, men støtten til de to klubber - og til de øvrige Odense-klubber - er stadig eksisterede og vel ligefrem voksende på et tidspunkt, hvor OB tumler rundt med både spillemæssige og ledelsesmæssige problemer. For slet ikke at tale om store økonomiske underskud.



              Læs også:
              OB-forsvarer: Forholdene i klubben er for dårlige








              Modviljen mod OB er voksende - OB som på intet tidspunkt har vist forståelse og empati for andet end klubbens eget ve og vel, OB som rask væk tryner alle andre og har fået nye baner, når de har bedt kommunen om det.
              OB arbejder kun for sig selv, og arbejder ihærdigt på at stikke kæppe i hjulene på alle andre klubbers initiativer og projekter.
              Og derfor bliver OB aldrig Byens Hold. Klubben er for svær at holde af og støtte. De mange "sager" er for mange, og det er på tide, at der kommer mere offentlighed omkring superligaklubbens - som den jo indtil videre er - gøren og laden.



              Læs også:
              OB kan være reddet på søndag


              "De mange "sager" er for mange" er nok den dårligste sætning, jeg har læst i denne uge. Men hey, det er også kun onsdag.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                Men sådan fungerer det jo nu engang. Kommunen har jo en klar interesse i at have et konkurrencedygtigt superligahold i byen. Mig bekendt ser man lignende aftaler m.m. i stort set alle andre byer med superligaklubber i Danmark. Og ud fra hvad man hører skulle OB ikke nødvendigvis ligge i den høje ende ift. de andre.
                Præcis. Skik følge eller land fly.
                OB: Danske mestre i 2075/6

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                  Helt ærligt ingen anelse om det du spørger om, men ejer de ikke den tribune? Eller OS&E
                  mener at huske OB solgte den til en flok rigmænd med CC , NT og 5-6 andre .. for derefter st leje sig ind for ca 3 mill årligt .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    https://www.tv2fyn.dk/tema/sagen-om-...stotte-til-ose

                    Altså, alle kender da de her sager ... :).
                    Kender dem skam godt. Det er vel primært Arena Fyn sagen du hentyder til. Det er da bestemt ikke en god sag, men det er primært for kommunen synes jeg. OSE og kommunen indgår en kontrakt, som kommunen senere finder ud af "sandsynligvis" er ulovlig, men alligevel forlænger. Det er måske nok tilfældet, men så må det jo bevises så det kan endeligt fastslås. I øvrigt vil jeg mene det er kommunens ansvar at sikre, at man ikke indgår regler der er imod loven.

                    Ift. sagen om fodboldcentret synes jeg det er lidt svært at finde ud af præcis hvad der er op og ned. Men grundlæggende ville jeg mene, at det vil være uansvarligt hvis OBs ledelse ikke grundigt havde undersøgt muligheden for selv at kunne bruge det når man finder ud af, at et center som det bygges i byen. Især når det tilsyneladende i første omgang er blevet forelagt som en mulighed for dem af universitetet.
                    Det var i hvert fald min første tanke da jeg hørte Bordinggaard fortælle om projektet i en podcast: "Det lyder spændende. Hvorfor er OB ikke med i det? Det har man forhåbentlig undersøgt muligheden for".
                    Last edited by Agbre; 04-04-2018, 16:40.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                      Kender dem skam godt. Det er vel primært Arena Fyn sagen du hentyder til. Det er da bestemt ikke en god sag, men det er primært for kommunen synes jeg. OSE og kommunen indgår en kontrakt, som kommunen senere finder ud af "sandsynligvis" er ulovlig, men alligevel forlænger. Det er måske nok tilfældet, men så må det jo bevises så det kan endeligt fastslås. I øvrigt vil jeg mene det er kommunens ansvar at sikre, at man ikke indgår regler der er imod loven.

                      Ift. sagen om fodboldcentret synes jeg det er lidt svært at finde ud af præcis hvad der er op og ned. Men grundlæggende ville jeg mene, at det vil være uansvarligt hvis OBs ledelse ikke grundigt havde undersøgt muligheden for selv at kunne bruge det når man finder ud af, at et center som det bygges i byen. Især når det tilsyneladende i første omgang er blevet forelagt som en mulighed for dem af universitetet.
                      Det var i hvert fald min første tanke da jeg hørte Bordinggaard fortælle om projektet i en podcast: "Det lyder spændende. Hvorfor er OB ikke med i det? Det har man forhåbentlig undersøgt muligheden for".
                      Altså private firmaer er ikke undtaget fra at følge loven og undersøge om det man gør er i tråd med den ... uanset at pampere i kommunen er medskyldige i det her "sponsorat".
                      OSE har jo efterfølgende insisteret på at få flere penge ud af den ulovlige aftale, ved at tolke den på helt absurd vis ... men det er vist alment kendt.

                      Alle er jo en del af det nationale træningscenter, problemet er jo at OB ville have fortrinsret til et nationalt center ... og at de tilsyneladende fik presset en amatørklub ud.

                      Den slags er bare med til at give andre det indtryk at Odense Boldklub ikke er den fedeste klub, især dem som i forvejen er skeptiske.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                        Men sådan fungerer det jo nu engang. Kommunen har jo en klar interesse i at have et konkurrencedygtigt superligahold i byen. Mig bekendt ser man lignende aftaler m.m. i stort set alle andre byer med superligaklubber i Danmark. Og ud fra hvad man hører skulle OB ikke nødvendigvis ligge i den høje ende ift. de andre.
                        For nylig var der en artikel i FS, muligvis en kommentar fra Niels A. eller Leif R. , der påpegede at der er tre væsentlige eliteklubber i Odense - indenfor ishockey, håndbold og fodbold. OB fik 85 pct (det var vel ikke 95) af de penge, der gik til eliteidrætten. Han sagde også at med den elendighed (andre ord) som OB præsenterede burde andre kunne få mere. Med mindre ..... Et godt tidspunkt at skifte adm.dir. på.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          ... og det er præcis den slags udmeldinger som folk står af på.
                          OB HAR jo fået penge som ikke var deres og forskellige aftaler som man med rette kan sige ikke var helt rimelige ... stadionlejen f.eks.
                          Du kan da ikke afvise, at der findes masser af mennesker i Odense, der bare pr automatik brokker sig når de hører navnet OB. Også selv om de påstande de fremfører er helt i hegnet. De fleste aner jo intet om det de snakker om. Desværre.... Og hvad der ikke er pumpet af penge i 9erne og Vollsmose generelt er jo helt vildt. Desuden er jeg overbevist om at OB er en af de klubber i superligaen der får mindst hjælp af sin hjemkommune.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                            For nylig var der en artikel i FS, muligvis en kommentar fra Niels A. eller Leif R. , der påpegede at der er tre væsentlige eliteklubber i Odense - indenfor ishockey, håndbold og fodbold. OB fik 85 pct (det var vel ikke 95) af de penge, der gik til eliteidrætten. Han sagde også at med den elendighed (andre ord) som OB præsenterede burde andre kunne få mere. Med mindre ..... Et godt tidspunkt at skifte adm.dir. på.
                            Var det ikke 95 % ?. Syntes det virker som en for stor del, i forhold til de andre sportsgrene.

                            Klart at det ikke gavner OB's omdømme hvis man mener de modtager uberretiget midler og det endda er på bekostning af andre sportsgrene. Heller ikke sagen med DBU centret ved B1909 som OB prøvede at kapre osv.

                            Mener sagtens at kommunen kan støtte en Eliteklub som OB, der kan være mange fordele for byen i at have en stor fodbold klub. Men det skal så gøres på en åben og gemmensigtig måde. Der er mange på Fyn der ikke bryder sig om OB, og disse sager er ammunition til dem.

                            Så er der nogle der mener en million ikke er meget, men det er jo oveni en masse andet. For mange elitesportsgrene vil en mill være et fint beløb, for OB havner de måske bare i et stort hold. 1 mill er vel en gennemsnits spiller årsløn i OB.

                            Comment


                              #29
                              https://www.fyens.dk/debat/Fodbold-D...rtikel/3244515
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                #30
                                Har lige et spørgsmål! Hvis ikke OB er byens hold, hvem faen er så?

                                Comment

                                Working...
                                X