Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Debat oplæb fra fyens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Har lige et spørgsmål! Hvis ikke OB er byens hold, hvem faen er så?
    Det har JH/NT jo ødelagt. Der er blevet langt mellem OB trøjerne i bybilledet. Dårlige spillere, uklar kommunikation, fri billetter ingen gider have, lukket webshop/butik/ trillen Boldt i et tempo så selv Jønne kan være med/ dårlig stadion service/ osv. Der er mange grunde til at brandet OB er svækket, og nærmest Terminal, sorry to say- men fortsætter den her udvikling så bliver det sandheden og ikke kun delvist sand

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      Det har JH/NT jo ødelagt. Der er blevet langt mellem OB trøjerne i bybilledet. Dårlige spillere, uklar kommunikation, fri billetter ingen gider have, lukket webshop/butik/ trillen Boldt i et tempo så selv Jønne kan være med/ dårlig stadion service/ osv. Der er mange grunde til at brandet OB er svækket, og nærmest Terminal, sorry to say- men fortsætter den her udvikling så bliver det sandheden og ikke kun delvist sand
      Men det ændrer vel ikke ved. at der ikke er andre klubber. Jeg kunne godt lide forsøget som B1909 og -13 forsøgte, men mon noget sådant kommer igen. Eller skal Marienlyst løfte arven. Næppe. Jeg tror ikke på at nogen kan stå klar når/hvis OB skulle ryge ned i divisionerne, Det er jo derfor, de mange fejl dominerer.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Har lige et spørgsmål! Hvis ikke OB er byens hold, hvem faen er så?
        Det er der ingen, der er. Det er det, der er problemet for os som klub; potentialet er der; men det kræver et langt sejt træk og nogle dygtige mennesker til at administrere den proces. Det sidste har vi bare ikke for øjeblikket.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Det er der ingen, der er. Det er det, der er problemet for os som klub; potentialet er der; men det kræver et langt sejt træk og nogle dygtige mennesker til at administrere den proces. Det sidste har vi bare ikke for øjeblikket.

          MvH ChrisOB
          Man kan jo også sige at selvfølgelig er OB byens hold. Fordi der er ingen alternativer. Man kan jo ikke bare afskaffe OB. Min påstand er at man rimeligt hurtigt kunne vække potentialet hvis der var vilje til at investere i klubben. Men det ved jeg ikke om der er. Det er ikke meget der slipper ud fra deres kontorer.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Man kan jo også sige at selvfølgelig er OB byens hold. Fordi der er ingen alternativer. Man kan jo ikke bare afskaffe OB. Min påstand er at man rimeligt hurtigt kunne vække potentialet hvis der var vilje til at investere i klubben. Men det ved jeg ikke om der er. Det er ikke meget der slipper ud fra deres kontorer.
            Indtil vi fylder tribunerne op med 8-10.000 per gang, de stribede trøjer fylder gadebilledet, skolegårde, fodboldskoler, træningsbaner - og man ikke hører så mange hånlige bemærkninger om OB så er vi bare den største klub i byen, men vi er IKKE "Byens hold" som i den brede populære klub, som man ikke kan undgå at holde med, fordi man er fra Odense.

            Størst er ikke lig med den mest populære. I hvert fald ikke i Odense.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
              Det har JH/NT jo ødelagt. Der er blevet langt mellem OB trøjerne i bybilledet. Dårlige spillere, uklar kommunikation, fri billetter ingen gider have, lukket webshop/butik/ trillen Boldt i et tempo så selv Jønne kan være med/ dårlig stadion service/ osv. Der er mange grunde til at brandet OB er svækket, og nærmest Terminal, sorry to say- men fortsætter den her udvikling så bliver det sandheden og ikke kun delvist sand
              En arrogant attitude fra JH og KN med kun hån tilovers for de kritiske fans som de sidste 5 år har advaret mod hvor klubben har været på vej hen . Og så hjælper en usynlig topledelse absolut heller ikke på det når man har et par så mistillidsvækkende og i medierne akavede personligheder som JH/KN der skal tegne OB udadtil og sælge et projekt de maler et så rosenrødt og misvisende billede så selv Låsby Svendsen fremstår som en meget ærlig sælger .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Det er der ingen, der er. Det er det, der er problemet for os som klub; potentialet er der; men det kræver et langt sejt træk og nogle dygtige mennesker til at administrere den proces. Det sidste har vi bare ikke for øjeblikket.

                MvH ChrisOB
                Tror det første der skal til for der kan blive en handel er tillid fra køber til sælger, især når produktet er meget langt fra at være i en stand som viser bæredygtighed og hvor det er svært at få øje på en grundstamme som skal bære holdet . Ligesom der ej heller er en eneste "billetsælger" på holdet som folk vil ind og se og som ungerne bare må eje en trøje med .

                Jeg hører mere og mere at der er mange fribiletter i omløb og at de er svære at komme af med .. er det et billede i kender ?
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Tror det første der skal til for der kan blive en handel er tillid fra køber til sælger, især når produktet er meget langt fra at være i en stand som viser bæredygtighed og hvor det er svært at få øje på en grundstamme som skal bære holdet . Ligesom der ej heller er en eneste "billetsælger" på holdet som folk vil ind og se og som ungerne bare må eje en trøje med .

                  Jeg hører mere og mere at der er mange fribiletter i omløb og at de er svære at komme af med .. er det et billede i kender ?
                  Absolut. Det modsatte af begejstring er ikke vrede, men ligegyldighed. Hvis folk er vrede er de stadig interesseret og kan lokkes med på stadion. Er de indifferent kommer de bare ikke og tager heller ikke imod tilbuddet om en gratis billet. Og hvad værre er: De spørger heller ikke om dem. Det oplevede jeg hele sidste år, hvor jeg rent faktisk havde flere gratis billetter, men hverken familie, venner eller bekendte spurgte ind til dem - som de gjorde i starten af Kents og Jespers indtog.

                  Det for mig er mere tankevækkende end at vi ikke når en sportslig målsætning. Jeg er fan, jeg vil begejstres og det kan sagtens lade sig gøre uden at vi bider tophold i haser.

                  Når selv hardcore fans keder sig, hvordan kan man så forvente andre kan blive smittet?

                  Gratis billetter der er svære at komme af med er et alvorligt symptom på en bredere sygdom.

                  Når jeg kan tage alene på stadion efter i mange år at have været mindst 4 afsted uanset vejr (inklusiv én der som lille var dagens maskot ved indløb, der nu nærmest skal overtales til at komme med) så er der noget grueligt galt, og det er ikke med dem, der vælger OB fra.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    Men det ændrer vel ikke ved. at der ikke er andre klubber. Jeg kunne godt lide forsøget som B1909 og -13 forsøgte, men mon noget sådant kommer igen. Eller skal Marienlyst løfte arven. Næppe. Jeg tror ikke på at nogen kan stå klar når/hvis OB skulle ryge ned i divisionerne, Det er jo derfor, de mange fejl dominerer.
                    Jeg tror heller ikke på at nogle klubber på Fyn kam konkurrere med OB for alvor, B1909 - 13 og Dalum har en lille men stærk opbakning, der også gjorde at FC-fyn projektet døde, da de enkelte klubber ikke for alvor ville afgive deres suverænitet. Der er en meget lille opbakning til Marienlyst, selv da de var i første division var der ikke mange tilskuerer til deres kamoe, i hvertfald til dem jeg overværede.

                    Resultater er det der skal til hvis OB skal vinde mange tilhængere, også blandt børn og unge. Tror ikke OB formår med andre tiltag for alvor at skabe større fanbase og flere tilskuere. Det er storheden der for alvor vil rykke, og helte børn kan se op til ala. en Rasmus Falk, Utaka osv.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Har lige et spørgsmål! Hvis ikke OB er byens hold, hvem faen er så?
                      Nu er jeg godt nok Exil-OBer (ex-Fynbo bosat i københavnsområdet) men jeg fristes da til at sige fck/Brøndby...måske et lidt provokerende udsagn men synes da selv der er lidt sandhed i det desværre!! begge mine nevøer på henholdsvis 14 og 17 år og de af deres venner jeg har mødt, er fx enten fck eller Brøndby. Derudover husker jeg også flere debattører herinde der kommer oftere rundt i Odense end UT. nævne at de oftere støder på Fck eller brøndby trøjer hos ungdommen end OB trøjer....suk
                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                      Comment


                        #41
                        De fleste fynske fck og Brøndby fans ser jo ikke engang de hold på stadions men kun i tv

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Jeg tror heller ikke på at nogle klubber på Fyn kam konkurrere med OB for alvor, B1909 - 13 og Dalum har en lille men stærk opbakning, der også gjorde at FC-fyn projektet døde, da de enkelte klubber ikke for alvor ville afgive deres suverænitet. Der er en meget lille opbakning til Marienlyst, selv da de var i første division var der ikke mange tilskuerer til deres kamoe, i hvertfald til dem jeg overværede.

                          Resultater er det der skal til hvis OB skal vinde mange tilhængere, også blandt børn og unge. Tror ikke OB formår med andre tiltag for alvor at skabe større fanbase og flere tilskuere. Det er storheden der for alvor vil rykke, og helte børn kan se op til ala. en Rasmus Falk, Utaka osv.
                          " Resultater er det der skal til hvis OB skal vinde mange tilhængere, også blandt børn og unge. Tror ikke OB formår med andre tiltag for alvor at skabe større fanbase og flere tilskuere. Det er storheden der for alvor vil rykke, og helte børn kan se op til ala. en Rasmus Falk, Utaka osv."

                          Helt enig . som jeg skrev i en anden anledning så husker mine unger ikke at Geo optrådte i Carlsberg corner bag stiften , men de husker alle vores helte og gode resultater og de fantastiske kampe og de husker stemningen som heltene , resultaterne og de fantastiske kampe skabte , de ønskede sig OB trøjer med Berg , Utaka , Falk og hvad ellers hedder i dag gider de ikke have en OB trøje både fordi den ikke er stribet og fordi der ikke er nogle helte på holdet som de gider have en trøje med .
                          Jeg er spændt på hvilket blåøjet udenomsgøgl Jack Jørgensen disker op med som skal sælge klubben til ungdommen .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                            De fleste fynske fck og Brøndby fans ser jo ikke engang de hold på stadions men kun i tv
                            Hvilket kun er med til at gøre det endnu mere sørgeligt . Hvis der var substans og begejstring i og omkring OB så ville de måske kunne lokkes til stadion og muligvis ad den vej omvendes til at få følelser for OB .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              " Resultater er det der skal til hvis OB skal vinde mange tilhængere, også blandt børn og unge. Tror ikke OB formår med andre tiltag for alvor at skabe større fanbase og flere tilskuere. Det er storheden der for alvor vil rykke, og helte børn kan se op til ala. en Rasmus Falk, Utaka osv."

                              Helt enig . som jeg skrev i en anden anledning så husker mine unger ikke at Geo optrådte i Carlsberg corner bag stiften , men de husker alle vores helte og gode resultater og de fantastiske kampe og de husker stemningen som heltene , resultaterne og de fantastiske kampe skabte , de ønskede sig OB trøjer med Berg , Utaka , Falk og hvad ellers hedder i dag gider de ikke have en OB trøje både fordi den ikke er stribet og fordi der ikke er nogle helte på holdet som de gider have en trøje med .
                              Jeg er spændt på hvilket blåøjet udenomsgøgl Jack Jørgensen disker op med som skal sælge klubben til ungdommen .
                              Ja det er godt nok en sørgelig omgang, med 3.000 på stadion og diverse fribilleter i omløb, hvor mange fans har OB så reelt tilbage. Hvis det middekmådige spil og resultater fortsætter år efter år, vil der nok kun være en lille trofast base tilbage. Ved fra en ungdomsafdeling at det kan være svært selv med fribilletter at lokke folk til en OB kamp, medmindre det er mod FCK eller BIF, ja og det sørgelig er så at det dem børnene vil se og ikke OB. I de gode tider var der mange unge fans og OB trøjer.

                              Tror på at man kan klarer et par sæsoner uden resultater og midter bund og placeringer, men år efter år går det bare ikke. Der bliver nødt til at være nogle gode sæsoner og spillere der skiller sig ud fra gennemsnittet eller fra de laveste hylder.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                                Nu er jeg godt nok Exil-OBer (ex-Fynbo bosat i københavnsområdet) men jeg fristes da til at sige fck/Brøndby...måske et lidt provokerende udsagn men synes da selv der er lidt sandhed i det desværre!! begge mine nevøer på henholdsvis 14 og 17 år og de af deres venner jeg har mødt, er fx enten fck eller Brøndby. Derudover husker jeg også flere debattører herinde der kommer oftere rundt i Odense end UT. nævne at de oftere støder på Fck eller brøndby trøjer hos ungdommen end OB trøjer....suk
                                Jeg har selv arbejdet i en unavngiven odenseansk fodboldklub, og jeg kan huske i sølvårene at der under fodboldskolerne begyndte at komme en klar overvægt af OB trøjer i blandt de unge purke - så meget at det gjorde mig helt glad. Hvad bedre var: Alternativer til OB trøjen var ikke Brøndby eller FCK. Det var Ronaldo og Messi. Og enkelte engelske klubber. Som årene gik efter nedturen blev der lyst ud blandt OB trøjerne - og de samme unger, der før havde alt i OB dukkede nu op i de klammere trøjer.

                                Om man kan li det eller ej, så er unge altså i overvejende grad gloryhunters, men hvis disse bliver grebet af en stemning, af en begejstring, af enkelte fantastiske spillere i den stribede trøje, så kan man fastholde disse, selv om "moden" dikterer københavnske lorteklubber.

                                Det er den del som jeg synes OSE i den grad svigter i. Ja, vi har mindre ressourcer, og ja det er svært - men hvis et hold er rigtigt sat sammen for de penge der er, så er der altid en mulighed for at der kan skabes begejstring alligevel, så vi ikke taber nærmest hele generationer af potentielle fans/stemningsskabere på gulvet.

                                Jeg er, som sagt tidligere, meget mere bekymret for den udvikling end at vi ikke kommer i top 6.

                                For med mindre vi rent faktisk ø kunne trille og snakke os til en plads helt i toppen, så fortæller måden man når derop også en historie for sig selv. Og ikke mindst måden man kommunikerer på. Eller i vores tilfælde: Også måden man IKKE kommunikerer på.

                                Bjerget bliver bare større og større for hvert år med bristede målsætninger og en profilløs spillertrup.

                                Jeg oplever det nærmest som flovt at holde med OB. Upåagtet at tingene kunne være meget værre.

                                Problemet er bare, at med mindre der sker noget drastisk- noget rigtigt, så går der ikke meget lang tid før tingene bliver meget værre.

                                Death by really slow bleeding.

                                MvH ChrisOB
                                I
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X