Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Debat oplæb fra fyens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Jeg har selv arbejdet i en unavngiven odenseansk fodboldklub, og jeg kan huske i sølvårene at der under fodboldskolerne begyndte at komme en klar overvægt af OB trøjer i blandt de unge purke - så meget at det gjorde mig helt glad. Hvad bedre var: Alternativer til OB trøjen var ikke Brøndby eller FCK. Det var Ronaldo og Messi. Og enkelte engelske klubber. Som årene gik efter nedturen blev der lyst ud blandt OB trøjerne - og de samme unger, der før havde alt i OB dukkede nu op i de klammere trøjer.

    Om man kan li det eller ej, så er unge altså i overvejende grad gloryhunters, men hvis disse bliver grebet af en stemning, af en begejstring, af enkelte fantastiske spillere i den stribede trøje, så kan man fastholde disse, selv om "moden" dikterer københavnske lorteklubber.

    Det er den del som jeg synes OSE i den grad svigter i. Ja, vi har mindre ressourcer, og ja det er svært - men hvis et hold er rigtigt sat sammen for de penge der er, så er der altid en mulighed for at der kan skabes begejstring alligevel, så vi ikke taber nærmest hele generationer af potentielle fans/stemningsskabere på gulvet.

    Jeg er, som sagt tidligere, meget mere bekymret for den udvikling end at vi ikke kommer i top 6.

    For med mindre vi rent faktisk ø kunne trille og snakke os til en plads helt i toppen, så fortæller måden man når derop også en historie for sig selv. Og ikke mindst måden man kommunikerer på. Eller i vores tilfælde: Også måden man IKKE kommunikerer på.

    Bjerget bliver bare større og større for hvert år med bristede målsætninger og en profilløs spillertrup.

    Jeg oplever det nærmest som flovt at holde med OB. Upåagtet at tingene kunne være meget værre.

    Problemet er bare, at med mindre der sker noget drastisk- noget rigtigt, så går der ikke meget lang tid før tingene bliver meget værre.

    Death by really slow bleeding.

    MvH ChrisOB
    I
    Har du hørt noget om hvilke initiativer der barsles med for at lokke folk på stadion ?
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Har du hørt noget om hvilke initiativer der barsles med for at lokke folk på stadion ?
      Nej. Og jeg er ikke sikker på nogen af dem kommer til at hjælpe ret nævneværdigt.

      Det gør et bedre fodboldhold med andre typer og en ledelse der ikke ser ned på dem, der formaster sig at være uenige i at der liiiige mangler "det sidste". Det gør følelsen af at vi holder med en fodboldklub fra 1887 og ikke et vedhæng til en underholdningskoncern fra 2005.

      Uden forudgående begejstring vil de fleste tiltag falde fladt.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Nej. Og jeg er ikke sikker på nogen af dem kommer til at hjælpe ret nævneværdigt.

        Det gør et bedre fodboldhold med andre typer og en ledelse der ikke ser ned på dem, der formaster sig at være uenige i at der liiiige mangler "det sidste". Det gør følelsen af at vi holder med en fodboldklub fra 1887 og ikke et vedhæng til en underholdningskoncern fra 2005.

        Uden forudgående begejstring vil de fleste tiltag falde fladt.

        MvH ChrisOB
        Hvis den faste kerne af dedikerede OB fans også skrumper ja så begynder det at se sort ud. Der er stadig noget stort over Richacd Møller Tribunen, festen sangene m.m, hvis den dedikation for alvor svinder ja så er det hel død oplevelse at komme ud at se kampene i nedrykningsspillet.

        OB gør noget rigtigt godt med Ø'ens hold, en måde at komme rundt til alle klubber på fyn, men hvis alt det andet halter ja så er det desværre ikke så meget værd. Ellers en unik chance til at skabe en god stemning omkring OB.

        Der er ikke rigtig andre konkurrerne superligahold i nærheden af fyn, så med 500.000 indbyggere burde det være nok til at skabe en god opbakningen til det absolut største hold på fyn.

        Glæder mig til at man igen kan fylde bilen med kollegaer der gide med ud at se en Europa kamp en torsdag aften, lejligheds fansene er der også brug for, og de kommer ikke til OB Sønderjydske eller Randers i nedrykningsspillet. Det koster rigtigt meget, der er jo ingen spændende kampe i næsten en halv sæson. Selv uden chance i oprykningspillet ville der være en række kampe der kunne trække tilskuere på stadion.

        Ved ikke hvordan der regnes i OB, men det må koste os rigtig meget at vi er hvor vi er uden at have rykket os i flere år,. Fribilleter gratis fadøl og pølser løser ikke rigtigt noget, det er som at pisse i bukserne i koldt vejr.

        Comment


          #49
          Mere brænde til bålet

          https://www.bt.dk/superligaen/dokume...r-fra-kommunen
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Pinligt - og stadig med elendige faciliteter.

            Bemærker, at OB får lige så meget som nr 2 og nr 3 får tilsammen.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
              Pinligt - og stadig med elendige faciliteter.

              Bemærker, at OB får lige så meget som nr 2 og nr 3 får tilsammen.
              Det bliver ikke mindre pinligt når man læser " undskyldningen "

              " Ifølge journalista.dk ligger årsagen til OBs markante støtte i, at klubben har indgået en gylden aftale med kommunen, hvor skatteyderne betaler næsten halvanden million kroner, mod at kommunen så kan promovere sig selv via fodboldklubben."
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #52
                Når man ved hvor mange penge det offentlige spilder på ligegyldige rapporter, konsulenter og "studie"-rejser, kan det ikke hidse mig op at Odense kommune bruger penge på at markedsføre sig gennem OB. OB i Europa giver da langt mere eksponering end endnu en begivenhed, hvor H.C. Andersen-brandet misbruges.
                OB: Danske mestre i 2075/6

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                  Når man ved hvor mange penge det offentlige spilder på ligegyldige rapporter, konsulenter og "studie"-rejser, kan det ikke hidse mig op at Odense kommune bruger penge på at markedsføre sig gennem OB. OB i Europa giver da langt mere eksponering end endnu en begivenhed, hvor H.C. Andersen-brandet misbruges.
                  Ved ikke hvor meget det giver med OB i Europa hvis vi er der, de sidste år har det jo ihvertfald ikke givet nogle eksponering.

                  Syntes det er ok hvis OB kan eksponerer Odense som en god by for erhverslivet og en god by at flytte til, så kan de 1,5 mill. være givet godt ud. Hvis OB intet giver tilbage syntes jeg ikke det er OK. Odense Kommune Samarbejder og hjælper OB på mange andre områder udover de 1,5. mill.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                    Når man ved hvor mange penge det offentlige spilder på ligegyldige rapporter, konsulenter og "studie"-rejser, kan det ikke hidse mig op at Odense kommune bruger penge på at markedsføre sig gennem OB. OB i Europa giver da langt mere eksponering end endnu en begivenhed, hvor H.C. Andersen-brandet misbruges.
                    Så lidt mere pengespild er okay ... jeg forstår ikke den tilgang.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Nå, så den om at folk troede at OB da nok ikke var en af dem der fik mest, nærmere tværtimod, holdt altså mildt sagt heller ikke vand ...
                      Hvor er det latterligt!
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Så lidt mere pengespild er okay ... jeg forstår ikke den tilgang.
                        1,5 mill isoleret set kunne gøre rigtig meget gavn andre steder.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          1,5 mill isoleret set kunne gøre rigtig meget gavn andre steder.
                          Det kunne de!
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Nå, så den om at folk troede at OB da nok ikke var en af dem der fik mest, nærmere tværtimod, holdt altså mildt sagt heller ikke vand ...
                            Hvor er det latterligt!
                            Uden at have tallene, vil jeg tro på det afhænger af hvordan du gør det op. Hvis OB modtager en 1,7 men samtidig betaler 1,75 i stadion leje for 25 dage om året så tjener kommunen på OB. Jeg kan umiddelbart ikke finde tallene for andre klubber efter 2014, men kunne da sagtens tro at andre klubber slipper billigere og måske endda med bedre stadioner eller facilitets tilskud. Så den her opgørelse siger noget om hvor meget sponsorat kommunen køber i klubber, men den fortæller ikke nødvendigvis historien om hvem der får mest støtte.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                              Uden at have tallene, vil jeg tro på det afhænger af hvordan du gør det op. Hvis OB modtager en 1,7 men samtidig betaler 1,75 i stadion leje for 25 dage om året så tjener kommunen på OB. Jeg kan umiddelbart ikke finde tallene for andre klubber efter 2014, men kunne da sagtens tro at andre klubber slipper billigere og måske endda med bedre stadioner eller facilitets tilskud. Så den her opgørelse siger noget om hvor meget sponsorat kommunen køber i klubber, men den fortæller ikke nødvendigvis historien om hvem der får mest støtte.
                              Du har tallene ... hvad OB betaler i stadionleje (er der andre end FCK der ejer stadion) er fuldstændig irrelevant i den sammenhæng, det er jo klart at der skal betales leje og der er jo også udgifter for kommunen ved det at leje ud ...
                              Hovedsagen er at det intet har med sagen at gøre :).
                              OB er den klub i landet der modtager KLART størst støtte fra kommunen, det er faktuelt ... og samtidig venter de fortsat på at kommunen kommer og fikser de forældede faciliteter ... det er også faktuelt.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Du har tallene ... hvad OB betaler i stadionleje (er der andre end FCK der ejer stadion) er fuldstændig irrelevant i den sammenhæng, det er jo klart at der skal betales leje og der er jo også udgifter for kommunen ved det at leje ud ...
                                Hovedsagen er at det intet har med sagen at gøre :).
                                OB er den klub i landet der modtager størst støtte fra kommunen, det er faktuelt ... og samtidig venter de fortsat på at kommunen kommer og fikser de forældede faciliteter ... det er også faktuelt.
                                Nej, ikke mest støtte, men flest penge baseret på sponsorater. Det er det faktuelle. Det er det eneste artiklen har taget stilling til og omhandler.

                                Hvis OB betalte 50.000 i leje ville vi Jo få samme støtte, men 0 kr. I sponsorat fra kommunen, så der er en ret signifikant forskel.

                                Comment

                                Working...
                                X