Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny struktur fra 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Selvfølgelig er det Brøndbys egen skyld. Og deres kollaps siger alt om, at det der med proces altså ikke altid er det vigtigste, der er også noget der hedder, at præstere her og nu når det gælder. Det fejlede OB med, og det kommer til at definere sæsonen, uanset, om man så var ret tæt på det ene og så det andet mål. BIF havde en historisk god stribe uden nederlag, men ingen vil huske det nogensinde, sæsonen er på 5 minutter gået fra, at være fortællingen om genrejsning til fortællingen om det totale kollaps.

    Så forbandet marginalt er fodbold.

    Men når det er sagt, så udstiller det naturligvis strukturens svagheder helt vildt.

    Comment


      Jeg kalder den allerede nu. Vejle ender over OB i næste sæson.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Jeg kalder den allerede nu. Vejle ender over OB i næste sæson.
        Jeg tror at de kommer til at bruge flere penge på transfermarkedet end vi gør. Men nægter at tro på de ender over os

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Jeg kalder den allerede nu. Vejle ender over OB i næste sæson.
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Jeg tror at de kommer til at bruge flere penge på transfermarkedet end vi gør. Men nægter at tro på de ender over os
          De vil ihvertfald bruge penge

          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...onerne/7164651

          4-5 spillere fra en god hylde

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Jeg tror at de kommer til at bruge flere penge på transfermarkedet end vi gør. Men nægter at tro på de ender over os
            Hvorfor nægter du at tro på det?

            Vi er lige endt som nr. 10. Det kan sagtens ske igen, om ikke andet bliver det nok ikke bedre end en 6-7. plads. Vejle kommer op med et spilkoncept der egentlig er bedre skræddersyet til, at de skal spille Superliga end 1. division. De er ikke sprudlende offensivt og har det svært med hold der står dybt, som vi så især i starten af foråret. Tilgengæld er de super godt organiseret og gode til at eksekvere på dødbolde, og trives i kampe, hvor de ikke selv skal skabe det. Det kan man bare se på præstationerne i de indbyrdes topkampe i den her sæson, og bare i de sidste 8 kampe, hvor de har slået alle konkurrenter i toppen.

            De har i min optik en trup der så absolut er bedre, end hvad mindst to Superligahold kan præstere, og de kommer til at få tilført flere nye som du selv skriver, og det bliver ikke fra bunden af 1. division.

            Lyngby vandt bronze på en erfaren trup med en solid defensiv og en stor sult. Horsens er i top 6 i denne sæson på at være enormt fokuserede og effektive på dele af deres spil og en mentalitet, hvor der er alt at vinde. Vejle kommer med en trup, som jeg ikke kan se er meget dårlige end den Horsens har, og som givetvis vil blive tilført bedre topspillere, end hvad Horsens kan præstere. De kommer med en enorm gejst og sikkert en masse fans i ryggen. Det kan sagtens blive til en plads midt i rækken, og dermed også potentielt bedre end OB, i min verden.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Hvorfor nægter du at tro på det?

              Vi er lige endt som nr. 10. Det kan sagtens ske igen, om ikke andet bliver det nok ikke bedre end en 6-7. plads. Vejle kommer op med et spilkoncept der egentlig er bedre skræddersyet til, at de skal spille Superliga end 1. division. De er ikke sprudlende offensivt og har det svært med hold der står dybt, som vi så især i starten af foråret. Tilgengæld er de super godt organiseret og gode til at eksekvere på dødbolde, og trives i kampe, hvor de ikke selv skal skabe det. Det kan man bare se på præstationerne i de indbyrdes topkampe i den her sæson, og bare i de sidste 8 kampe, hvor de har slået alle konkurrenter i toppen.

              De har i min optik en trup der så absolut er bedre, end hvad mindst to Superligahold kan præstere, og de kommer til at få tilført flere nye som du selv skriver, og det bliver ikke fra bunden af 1. division.

              Lyngby vandt bronze på en erfaren trup med en solid defensiv og en stor sult. Horsens er i top 6 i denne sæson på at være enormt fokuserede og effektive på dele af deres spil og en mentalitet, hvor der er alt at vinde. Vejle kommer med en trup, som jeg ikke kan se er meget dårlige end den Horsens har, og som givetvis vil blive tilført bedre topspillere, end hvad Horsens kan præstere. De kommer med en enorm gejst og sikkert en masse fans i ryggen. Det kan sagtens blive til en plads midt i rækken, og dermed også potentielt bedre end OB, i min verden.
              Fordi deres niveau altså ikke har været superliga i de fleste kampe. Men de har et godt forsvar som vel er på niveau med vores som har sikret dem oprykning.
              Der skal altså mere til i superligaen over 32+ kampe.
              For det andet kunne de fleste af forstærkningerne de får godt være udlændinge som oftest skal bruge tid til at blive spillet ind og vende sig til livet i Danmark

              Men lige nu er det jo bare hvad vi hver i sær tror. Men nægter at tro på de ender over os. Hverken efter 26 eller 32 runder

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Fordi deres niveau altså ikke har været superliga i de fleste kampe. Men de har et godt forsvar som vel er på niveau med vores som har sikret dem oprykning.
                Der skal altså mere til i superligaen over 32+ kampe.
                For det andet kunne de fleste af forstærkningerne de får godt være udlændinge som oftest skal bruge tid til at blive spillet ind og vende sig til livet i Danmark

                Men lige nu er det jo bare hvad vi hver i sær tror. Men nægter at tro på de ender over os. Hverken efter 26 eller 32 runder
                Synes efterhånden det er lidt uklogt at udelukke noget som helst, når det gælder Jesper og Kents OB.

                Rent logisk har du nok ret, men ligefrem nægte at tro på at mindre hold, med mindre ressourcer, rent faktisk ville kunne slutte over os, når virkeligheden hidtid har været forholdsvis "rig" på modbevis, det synes jeg du burde genoverveje lidt.

                Bare et godt råd. Vi kan sagtens falde yderligere i niveau.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Synes efterhånden det er lidt uklogt at udelukke noget som helst, når det gælder Jesper og Kents OB.

                  Rent logisk har du nok ret, men ligefrem nægte at tro på at mindre hold, med mindre ressourcer, rent faktisk ville kunne slutte over os, når virkeligheden hidtid har været forholdsvis "rig" på modbevis, det synes jeg du burde genoverveje lidt.

                  Bare et godt råd. Vi kan sagtens falde yderligere i niveau.

                  MvH ChrisOB
                  Måske måske. Vi kan nok blive alt fra nr 6 til nr 10 alt afhængig af hvordan vores sommer vindue bliver ift de andre. Vi kan sagtens risikere at miste nøglespillere men det kan andre konkurrende hold også. Så vi må se. Men jeg kan da omformulere lidt

                  Jeg kan næppe forestille mig at VB ender over OB næste sæson og vil se det før jeg tror det.

                  Men jeg håber meget at ledelsen har fattet alvoren og det er derfor vi stadig intet har hørt fra evalueringen af sæsonen. De vil altså stadig det bedste for klubben og gør alt hvad de kan for at det skal lykkedes. Problemet er så desværre at evnerne mangler lidt

                  Men vi er vel også den eneste klub pt i superligaen der ikke har en tilskuereropløftende oplevelse/resultat der samler klub og fans, de sidste 5 år? Specielt hvis AGF går videre. Det værer sig pokalfinale,medaljer,Top 6, europa, oprykning osv

                  Helsingør rykkede op
                  SIF har været i pokalfinale
                  Lyngby fik medaljer og europa
                  Randers bronze og europa
                  SdJ sølv og europa
                  Hobro oprykning
                  Aab mesterskab, europa og Top 6
                  Fcn mesterskab,CL og Top 6
                  FCM mesterskab,europa,pokal osv
                  Brøndby medaljer,europa og pokalsejr
                  FCK mesterskaber,CL,Pokal osv
                  Horsens oprykning og Top 6
                  AGF pokalfinale og oprykning
                  OB intet. Nada. Big Na og big da

                  Skræmmende

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Måske måske. Vi kan nok blive alt fra nr 6 til nr 10 alt afhængig af hvordan vores sommer vindue bliver ift de andre. Vi kan sagtens risikere at miste nøglespillere men det kan andre konkurrende hold også. Så vi må se. Men jeg kan da omformulere lidt

                    Jeg kan næppe forestille mig at VB ender over OB næste sæson og vil se det før jeg tror det.

                    Men jeg håber meget at ledelsen har fattet alvoren og det er derfor vi stadig intet har hørt fra evalueringen af sæsonen. De vil altså stadig det bedste for klubben og gør alt hvad de kan for at det skal lykkedes. Problemet er så desværre at evnerne mangler lidt

                    Men vi er vel også den eneste klub pt i superligaen der ikke har en tilskuereropløftende oplevelse/resultat der samler klub og fans, de sidste 5 år? Specielt hvis AGF går videre. Det værer sig pokalfinale,medaljer,Top 6, europa, oprykning osv

                    Helsingør rykkede op
                    SIF har været i pokalfinale
                    Lyngby fik medaljer og europa
                    Randers bronze og europa
                    SdJ sølv og europa
                    Hobro oprykning
                    Aab mesterskab, europa og Top 6
                    Fcn mesterskab,CL og Top 6
                    FCM mesterskab,europa,pokal osv
                    Brøndby medaljer,europa og pokalsejr
                    FCK mesterskaber,CL,Pokal osv
                    Horsens oprykning og Top 6
                    AGF pokalfinale og oprykning
                    OB intet. Nada. Big Na og big da

                    Skræmmende
                    Vi har da i perioder vist lovende takter, men har lige manglet at få forløst potentialet. Hvilket vi selvfølgelig er forbandede over. Men vi må bare træne os gode henover sommeren... truppen er god nok til top 6

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Vi har da i perioder vist lovende takter, men har lige manglet at få forløst potentialet. Hvilket vi selvfølgelig er forbandede over. Men vi må bare træne os gode henover sommeren... truppen er god nok til top 6
                      Og så har vi trænet godt... Det må vi ikke glemme

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Vi har da i perioder vist lovende takter, men har lige manglet at få forløst potentialet. Hvilket vi selvfølgelig er forbandede over. Men vi må bare træne os gode henover sommeren... truppen er god nok til top 6
                        Er det dig Jesper Hansen??

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Dinjo Se indlæg
                          Er det dig Jesper Hansen??
                          Yep. Vi andre har luret ham

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Men vi er vel også den eneste klub pt i superligaen der ikke har en tilskuereropløftende oplevelse/resultat der samler klub og fans, de sidste 5 år? Specielt hvis AGF går videre. Det værer sig pokalfinale,medaljer,Top 6, europa, oprykning osv

                            Helsingør rykkede op
                            SIF har været i pokalfinale
                            Lyngby fik medaljer og europa
                            Randers bronze og europa
                            SdJ sølv og europa
                            Hobro oprykning
                            Aab mesterskab, europa og Top 6
                            Fcn mesterskab,CL og Top 6
                            FCM mesterskab,europa,pokal osv
                            Brøndby medaljer,europa og pokalsejr
                            FCK mesterskaber,CL,Pokal osv
                            Horsens oprykning og Top 6
                            AGF pokalfinale og oprykning
                            OB intet. Nada. Big Na og big da

                            Skræmmende
                            Argh slap da lige af med sortseeriet. Vi var da i kvartfinalen i pokalen i 12/13-sæsonen.

                            On a serious note, det er helt vildt ja. Der er virkelig ingen større succesoplevelser at støtte os til. Sidst jeg havde en oplevelse med OB, hvor jeg tænkte: "Det her husker jeg også om 10-20 år", var da Djiby udlignede i overtiden mod Fulham. Siden da har det været en røvsyg fornøjelse at holde med OB.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                              Armen for helvede. Hvorfor skal det være cirkus?
                              Hold nu op med at tale fodbold som produkt og se det som den sportsgren, der helt på egne præmiser, blev verdens mest populære.
                              En liga hvor alle møder hinanden ude og hjemme, slut færdig. Det er sportsligt mest fair. Og lad nu pokalturneringen være knald eller fald kampe. Det er charmen, at vi har den mere "objektive" liga kontra pokalturneringen, hvor de store chok kan forekomme.

                              Udvid superligaen til 16 hold. Det giver flere lokale hold i den bedste række og dermed et breddere rekruteringsgrundlag for fremtidige fans. Vi kunne få traditionsklubber som Vejle, (lorte)-AB og Hvidovre op på visit - på sigt. Vendsyssel, Esbjerg, Roskilde? I stedet for Tordenskjolds soldater, kunne man opleve nye klubber såvel som de gode gamle.
                              "Det bliver ligegyldige og kedelige kampe". Det gør der også nu. Og man udvander de store kampe, ved at gøre alle kampe til store kampe. Personligt er jeg for lang tid siden stået af på Champions League. Det er ikke specielt længere når Barcelona møder Bayern, når Juventus støder ind i Ajax. Det sker jo hele tiden. FCK - Brøndby? 4 gange om året plus potentielt i pokalen. Er det virkelig en stor nyhed, hver gang de møder hinanden?

                              Og.. talentudvikling. Ligegyldige kampe er den bedste mulighed for, at smide unge spillere ind, så de kan få nogle kampe. I de kampe, hvor det er ok, at de fejler.

                              Jeg er træt af, at det skal være fancy. Jeg er træt af slutspil, og hader det af et godt hjerte. Det er ikke nyt. Dengang der var en kvalrække, var det røvkedeligt. Nedrykningsspillet og det nye forslag, hvor rækken knækker over, er bare andre navne for det samme.
                              Kunne ikke være mere enig.
                              Det værste er at der sidder fans og falder, for det marketings vrøvl virksomhedsejerne lirer af i toppen af ligaen, hvor alt for længst er blevet et produkt.
                              Argumenterne om at tilskuertallet er faldet, hænger i høj grad sammen med ensidig fokus på topkampe og klubber, at man konstant skal vige liga kampe for andre produkt udbud, denne sommers VM er ingen undtagelse, hvor vi ser kampe i minus 9 grader, for at få lortet presset igennem.
                              Vejle samlede 10.200 på hjemmebane i 1 div til årets sidste hjemmekamp. Havde 3.000 i Thisted i dag. Vi har desuden Esbjerg i næstbedste række, som også er en by/klub som historisk har pæne tilskuertal. Vi har haft Lyngby og Helsingør i Ligaen som har trukket gevaldigt ned. Og så har vores egen klub ikke ligefrem leveret fodbold der har fordret, høje tilskuer tal, og det er trods alt DKs 3 største by der for 7 år siden havde et snit på over 9000 - det lugter langt væk af at TV og top 3 klubberne har fået deres vilje, og presset den igennem, både ved hjælp af muskler, og markedsføring af ideer der ikke holder vand.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Argh slap da lige af med sortseeriet. Vi var da i kvartfinalen i pokalen i 12/13-sæsonen.

                                On a serious note, det er helt vildt ja. Der er virkelig ingen større succesoplevelser at støtte os til. Sidst jeg havde en oplevelse med OB, hvor jeg tænkte: "Det her husker jeg også om 10-20 år", var da Djiby udlignede i overtiden mod Fulham. Siden da har det været en røvsyg fornøjelse at holde med OB.
                                Sindssygt at der ikke bare har været et eller andet. Der har bare været intet.. Og intet taler for at noget er på vej..
                                Måske succeskreteriet for lidt succes næste sæson bare skal være 3 sejre i træk. Vi skal ikke forlange urimeligheder

                                Comment

                                Working...
                                X