Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny struktur fra 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Men hvad er ikke fair? Det er jo ikke sådan at et hold rykker ned, eller bliver mester uden det er ens egen ansvar. Ligesom det ikke er andres skyld OB ikke kom i top 6.
    Jeg har skrevet det en del gange :).
    At det ikke er det/de hold der får færrest point, som rykker ned ...
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      Men hvad er ikke fair? Det er jo ikke sådan at et hold rykker ned, eller bliver mester uden det er ens egen ansvar. Ligesom det ikke er andres skyld OB ikke kom i top 6.
      Enhver struktur, hvor det bare på ét eneste tidspunkt kan betale sig for et hold at tabe en kamp er en forfejlet struktur.

      Inklusiv at det bedre kan betale sig at lande udenfor top 6 end i den, hvis afstanden til top 4 er for stor.

      Så er jeg personligt ret ligeglad med at der har været spændende kampe.

      Der skal aldrig være et incitament til ikke at vinde en kamp ellers er det imod selve princippet bag elitesport.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Jeg har skrevet det en del gange :).
        At det ikke er det/de hold der får færrest point, som rykker ned ...
        Det er det jo i praksis. Teoretisk set kan det ske. Det er bare som oftest svært for et hold der har været ringe i 8 måneder, pludselig skulle rejse sig og slå de andre i bunden. Og det er også det vi ser i år.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          Det er det jo i praksis. Teoretisk set kan det ske. Det er bare som oftest svært for et hold der har været ringe i 8 måneder, pludselig skulle rejse sig og slå de andre i bunden. Og det er også det vi ser i år.
          Muligheden er meget stor, hvilket vi netop har set i de par år turneringen har kørt.
          Du kan tabe 32 kampe i streg for så at spille uafgjort 4 gange og blive oppe, det er selvfølgelig det ekstreme ... men alt op til og med 1 points forskel, er simpelthen ikke en fair turnering.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Muligheden er meget stor, hvilket vi netop har set i de par år turneringen har kørt.
            Du kan tabe 32 kampe i streg for så at spille uafgjort 4 gange og blive oppe, det er selvfølgelig det ekstreme ... men alt op til og med 1 points forskel, er simpelthen ikke en fair turnering.
            Jeg er ikke enig.... lad os se hvad klubberne vil den 29.

            Comment


              Hvad mon de er blevet enige om? Er det ikke snart tid til at melde noget ud. De sidder vel ikke i møde endnu.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                Hvad mon de er blevet enige om? Er det ikke snart tid til at melde noget ud. De sidder vel ikke i møde endnu.
                bliver ret væsenligt - også ifht hvor meget man kan blive tvunget til at investere i truppen. Har jo været nævnt muligheden for at gå tilbage til 12 hold - det vil medføre at 3 hold rykker ned næste sæson - og så skal der ikke gå meget galt før vi for alvor bliver fedtet ind i nogle grimme kampe

                Comment


                  Fik lige lov at sige lidt. Har hørt lidt her til aften

                  Det bliver 14 hold ifølge mine oplysninger med lidt ændringer. 1 rigtig sjov/underlig

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Fik lige lov at sige lidt. Har hørt lidt her til aften

                    Det bliver 14 hold ifølge mine oplysninger med lidt ændringer. 1 rigtig sjov/underlig
                    Hm, faktisk overraskende, at det forbliver ved 14 hold. Men jeg er faktisk tilhænger af den del.

                    Spændende, hvad for ændringer de laver.

                    Comment


                      Tak for info hvis vi ender på 14 hold er det ikke overraskende. Kan ikke se hvordan 20 ud af 26 skulle stemme Ja til 12 hold. Det har de mindste klubber ingen interesse i....

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Tak for info hvis vi ender på 14 hold er det ikke overraskende. Kan ikke se hvordan 20 ud af 26 skulle stemme Ja til 12 hold. Det har de mindste klubber ingen interesse i....
                        Nej den får de jo aldrig ændret igen . Det er logik at alle 1.div hold vil stemme imod en nedskæring ligesom flere af de små/svage hold i ligaen .
                        Håber ikke tilskuerflugten tager til
                        , og selvom jeg hader TV’s magt så vil en seerflugt ej heller gavne ligaen da der ikke ligefrem er kø af selskaber som vil vise dansk fodbold .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Der er kort sigt og lang sigt her.

                          Indtil videre er det kun den korte sigt de har haft fokus på: Flere kampe mellem klubber med stor interesse, flere kampe der er “vigtige” og i processen stadig flere ændringer i spilletidspunkter og formål med kampene.

                          Kortsigtet profit og præcis den cocktail der afliver interessen på lang sigt. Vi sagde det for 10-15 år siden at det ville ende her. Det har de forsøgt at løse ved at gøre problemet endnu større.

                          Comment


                            Årets opryknings kampe har vist, at der er 4 hold men en stabil styrke i DK. 3-4 flere som næppe vil kunne kommer i fare. De øvrige hold, samt de 6 bedste fra 1. division er ikke så forskellig i styrke. Derfor kunne man gå over til 16 hold som i gamle dage. Problemet er at mange af drama kampene forsvinder med 16 hold.
                            Vil vi have drama og meget på spil, så er den nuværende form god, den skal bare justeres så det aldrig på betale sig at spekulere i at tabe.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Årets opryknings kampe har vist, at der er 4 hold men en stabil styrke i DK. 3-4 flere som næppe vil kunne kommer i fare. De øvrige hold, samt de 6 bedste fra 1. division er ikke så forskellig i styrke. Derfor kunne man gå over til 16 hold som i gamle dage. Problemet er at mange af drama kampene forsvinder med 16 hold.
                              Vil vi have drama og meget på spil, så er den nuværende form god, den skal bare justeres så det aldrig på betale sig at spekulere i at tabe.
                              Bliver nok svært helt at komme det til livs. Det her mesterskabsspil er flertallet af klubberne rigtig godt tilfredse med og det lyder som om det er kommet for at blive.
                              Spørgsmålet er bare om vi snakker Top 6 eller Top 7 næste sæson hører jeg..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Bliver nok svært helt at komme det til livs. Det her mesterskabsspil er flertallet af klubberne rigtig godt tilfredse med og det lyder som om det er kommet for at blive.
                                Spørgsmålet er bare om vi snakker Top 6 eller Top 7 næste sæson hører jeg..
                                beholder man 14 hold giver det mening at gå til mesterskabsspil med 7 hold - og så samle nedrykningsspillet til 7 hold, så man undgår en situation a la den sønderjydske var i i år

                                Comment

                                Working...
                                X