Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stort blogindlæg - og spørgeskema - fra Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Rigtig fint indlæg af Martin. Dejligt grundigt og gennemarbejdet og helt utroligt hvor sjældent der gås så indholdsmæssigt til sagen i fodboldmedierne.

    Jeg har én indvending - mod påstanden om, at det skulle være latterligt, at påstå at Kent og Jesper Hansen ikke har flyttet OB. Virkeligheden er selvfølgelig at der er en lang række måder at opgøre netop det på. En er placeringer - de er blevet moderat forbedret, noget andet er pointtal og afstand til konkurrenterne - hvor der ikke er nogen nævneværdig forskel, og endelig klubbernes yndlingstema når det går dårligt - spillet. Her er det min analyse, at de udfordringer vi fik da Kent kom til klubben er de samme udfordringer vi har i dag og når man ser hvor mange bestilte spillerhandler fra cheftræneren, der har været i perioden, må man bare sige, at det er ret tæt på at være en katastrofe.

    Endelig er jeg glad for der sættes fokus på de store spørgsmål. For mig er det meget svært at se at de mellemregninger, der stilles op i indlægget rent faktisk skulle ende med et positivt resultat, så længe klubben ikke har en plan for hvor man skal hen, hvordan man skal spille, hvornår hvad skal ske og hvordan det skal ske.

    Når man ser den spredte fægtning og modstridende udmeldinger omkring lokal forankring, forsøg på at flere tilskuere, budgetter til spillerhandler, måder man ønsker at spille på, hvor træningsanlæggene skal ligge og hvad de skal kunne, hvornår man gerne vil være tilbage i toppen osv., så står det ganske klart, at der simpelthen ikke er en plan.
    Dét er for mig at se det altoverskyggende problem.

    Klub, spillere, fans, sponsorer tænder på et projekt. Sådan er vi som mennesker - i vores arbejdsliv, i vores stemmeafgivelse og i vores sportstilhørsforhold. Det fyldte stadion da Esbjerg rykkede op og havde nyt stadion. Det fyldte Brøndby Stadion da de gamle korryfæer vendte hjem og forstærkede Brøndbyånden. Det er årsagen til at sponsorer flokkes om FCK. Det var årsagen til at OB fik et stærkt sponsornetværk, kunne tiltrække gode spillere og fik høje tilskuertal under Kim Brink - der var et projekt, der var en vision, vi vidste alle sammen hvor vi skulle hen.

    I dag virker projektet - som det ganske rigtigt beskrives - til at være at undgå underskud. At have et godt erhvervsnetværk. Måske at bevare et hold i superligaen. Og det er meget simpelt - det lokker hverken fans, spillere eller de ambitiøse sponsorer til.
    This. Gad bare ikke bruge tid på at skrive det. Tak B(ob)

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
      Rigtig fint indlæg af Martin. Dejligt grundigt og gennemarbejdet og helt utroligt hvor sjældent der gås så indholdsmæssigt til sagen i fodboldmedierne.

      Jeg har én indvending - mod påstanden om, at det skulle være latterligt, at påstå at Kent og Jesper Hansen ikke har flyttet OB. Virkeligheden er selvfølgelig at der er en lang række måder at opgøre netop det på. En er placeringer - de er blevet moderat forbedret, noget andet er pointtal og afstand til konkurrenterne - hvor der ikke er nogen nævneværdig forskel, og endelig klubbernes yndlingstema når det går dårligt - spillet. Her er det min analyse, at de udfordringer vi fik da Kent kom til klubben er de samme udfordringer vi har i dag og når man ser hvor mange bestilte spillerhandler fra cheftræneren, der har været i perioden, må man bare sige, at det er ret tæt på at være en katastrofe.

      Endelig er jeg glad for der sættes fokus på de store spørgsmål. For mig er det meget svært at se at de mellemregninger, der stilles op i indlægget rent faktisk skulle ende med et positivt resultat, så længe klubben ikke har en plan for hvor man skal hen, hvordan man skal spille, hvornår hvad skal ske og hvordan det skal ske.

      Når man ser den spredte fægtning og modstridende udmeldinger omkring lokal forankring, forsøg på at flere tilskuere, budgetter til spillerhandler, måder man ønsker at spille på, hvor træningsanlæggene skal ligge og hvad de skal kunne, hvornår man gerne vil være tilbage i toppen osv., så står det ganske klart, at der simpelthen ikke er en plan.
      Dét er for mig at se det altoverskyggende problem.

      Klub, spillere, fans, sponsorer tænder på et projekt. Sådan er vi som mennesker - i vores arbejdsliv, i vores stemmeafgivelse og i vores sportstilhørsforhold. Det fyldte stadion da Esbjerg rykkede op og havde nyt stadion. Det fyldte Brøndby Stadion da de gamle korryfæer vendte hjem og forstærkede Brøndbyånden. Det er årsagen til at sponsorer flokkes om FCK. Det var årsagen til at OB fik et stærkt sponsornetværk, kunne tiltrække gode spillere og fik høje tilskuertal under Kim Brink - der var et projekt, der var en vision, vi vidste alle sammen hvor vi skulle hen.

      I dag virker projektet - som det ganske rigtigt beskrives - til at være at undgå underskud. At have et godt erhvervsnetværk. Måske at bevare et hold i superligaen. Og det er meget simpelt - det lokker hverken fans, spillere eller de ambitiøse sponsorer til.

      Gad godt se hvordan udviklingen ser ud på sponsor siden , og at Carlsberg stopper kan jeg ikke juble over sammen med de lokale som glæder sig over Albani vender tilbage .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Gad godt se hvordan udviklingen ser ud på sponsor siden , og at Carlsberg stopper kan jeg ikke juble over sammen med de lokale som glæder sig over Albani vender tilbage .
        Spot on. Men vi har vel ikke fået at vide noget om forskellene på de to sponsorater. Jeg ved dog at fremover drikker jeg kun to til kampe. Det kræver min mave :-)
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
          Spot on. Men vi har vel ikke fået at vide noget om forskellene på de to sponsorater. Jeg ved dog at fremover drikker jeg kun to til kampe. Det kræver min mave :-)
          Vi har fået af vide, at der ikke er den store økonomiske forskel, men det kan jo betyde en hel del.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
            Vi har fået af vide, at der ikke er den store økonomiske forskel, men det kan jo betyde en hel del.
            Da Jack var i studiet hos Stemmer fra Ådalen i forbindelse med offentliggørelsen af sponsoratet, sagde han, at Albani fuldstændig matcher aftalen med Carlsberg.

            Om Albanis pilsner smager bedre end Carlsbergs, og om der ligger nogen identitetsmarkerende symbolik i at have et lokalt bryggeri som sponsor, må være op til den enkelte at vurdere, men ud fra hvad jeg hører, kommer Albani til at engagere sig utroligt meget i stadionoplevelsen og give OB nye, interessante muligheder. Det giver i sagens natur ingen mening på nuværende tidspunkt at diskutere, hvorvidt samarbejdet med Albani er en forbedring, men personligt er jeg ret spændt på at se, hvad der kommer til at ske.
            SLO

            Comment


              #36
              Jeg har deltaget i jeres spørgeskema, men der hvor i spørger, hvor man får sine OB nyheder fra, synes jeg faktisk, at i mangler OBstruktion. De kommer med gode aktuelle nyheder og interviews, og nu har i jo Tipsbladet med på listen, og mange af deres OB nyheder er jo citeret fra OBstruktion, så jeg synes, de skal med på listen også :-)

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
                Jeg har deltaget i jeres spørgeskema, men der hvor i spørger, hvor man får sine OB nyheder fra, synes jeg faktisk, at i mangler OBstruktion. De kommer med gode aktuelle nyheder og interviews, og nu har i jo Tipsbladet med på listen, og mange af deres OB nyheder er jo citeret fra OBstruktion, så jeg synes, de skal med på listen også :-)

                Comment


                  #38
                  Jep, det burde de have været. Det husker vi til næste undersøgelse. :)
                  Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                  Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                  Comment

                  Working...
                  X