Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner efter Kent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
    Næ det var såmænd ikke at ikke for på nogen måde at nedgøre svenskerne og deres kultur bare at der er forskelle. Kan godt nok ikke se at det har noget med at sætte folk i kasser, At nævne et eksempel på at der er forskel på svenskere og danskere og deres kultur, og tiltaleform. Ligesom der er forskelle på om man ser forskellene som værende positive eller negative, der kan nævnes andre områder hvor der er forskelle der eksempler eks. måden indvandre debatten har kørt på.

    Du skriver at det er meget dansk, godt du selv kan se at det er en generalisering.

    For ikke at blive misforstået det er jo åbenbart meget let, jeg syntes Sverige er et fedt land, og et meget behageligt folkefærd. Der er heldigvis forskelle og hurra for det.


    Nu er der jo også mange udlægninger i på hvilken måde JM ikke har været respektfuld, om det har været en enkelt svada han har givet på grund af et øjebliks skuffelse over en dårlig træningsindsats eller det har været generelt. Det er jo også meget svært her i livet ikke i nogle enkelt situationer at komme til at træde nogle over tæerne, han har en sikkert sin egen stil, måske den har været skyld i at han har fejlet iøjeblikkes indlevelse i et træningspas, ikke umuligt.

    Lyder ikke godt hvis han har mobbet en ung spillere, men der jo så forskellige opfattelser fra spillerne eksempelvis
    Jiloan Hamad hyllade i våras Michelsen för hans raka stil:
    ”Han är hård. Han vet vad han vill. Det är en jävligt bestämd tränare. Om man gör något fel eller något som inte är bra så får man höra det direkt. Jakob är tuff, rak och rättvis”, sade Hamad till Sportbladet den 2 april.
    Når du kommer med en påstand som ikke stemmer med virkeligheden, så synes jeg det er fair og relevant at påpege det.


    Mennesker begår fejl, uden tvivl ... og heldigvis lærer vi ofte af dem.


    Dit citat understreger pointen om at mennesker er forskellige :) ...
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Ja så vidt jeg ved er der. Ned til der hvor man spiller 11 mod 11..
      Det er ikke den “Støbt i beton” faste spillestil/tråd som FCN har. Men der er en linie hele vejen ned. Det har Tonny sørget for.
      Den har jeg også hørt om, men i praksis har u17 og u19 meget svært ved at føre den ud i livet, det ender som oftest i kontrafodbold og fight ... hvilket der så er mange folk her på forum der vil være glade for :D.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Jeg håber manden er blevet voksen rigtig hurtigt :) De historier jeg har hørt fra venner der har spillet divisions bold u16 - u17 under ham er godt nok vilde... Han kørte direke psykisk terror på enkelte og husker èn episode hvor ham og hjælpetræneren satte holdet til og løbe uendelige omgange på løbebanen. da det blev for kedeligt og se på drog de ud på den gyldne måge oh hyggede sig med et måltid mad, hvorefter de kørte tilbage og lod drengene komme i bad. Komisk og skræmmende på samme tid imo. Men jo jo, det er jo tæt på 15 år siden vil jeg tro så meget er nok sket siden ;)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Stoltjyde Se indlæg
          Jeg håber manden er blevet voksen rigtig hurtigt :) De historier jeg har hørt fra venner der har spillet divisions bold u16 - u17 under ham er godt nok vilde... Han kørte direke psykisk terror på enkelte og husker èn episode hvor ham og hjælpetræneren satte holdet til og løbe uendelige omgange på løbebanen. da det blev for kedeligt og se på drog de ud på den gyldne måge oh hyggede sig med et måltid mad, hvorefter de kørte tilbage og lod drengene komme i bad. Komisk og skræmmende på samme tid imo. Men jo jo, det er jo tæt på 15 år siden vil jeg tro så meget er nok sket siden ;)
          Det lyder som min gamle idrætslærer der kørte rundt efter de langsomme elever på løbetur i sin BMW med en smøg i kæften. Det kan hurtigt gå galt med ham i Odense. Lad os nu få et voksent menneske som træner.
          OB: Danske mestre i 2075/6

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Stoltjyde Se indlæg
            Jeg håber manden er blevet voksen rigtig hurtigt :) De historier jeg har hørt fra venner der har spillet divisions bold u16 - u17 under ham er godt nok vilde... Han kørte direke psykisk terror på enkelte og husker èn episode hvor ham og hjælpetræneren satte holdet til og løbe uendelige omgange på løbebanen. da det blev for kedeligt og se på drog de ud på den gyldne måge oh hyggede sig med et måltid mad, hvorefter de kørte tilbage og lod drengene komme i bad. Komisk og skræmmende på samme tid imo. Men jo jo, det er jo tæt på 15 år siden vil jeg tro så meget er nok sket siden ;)
            Jeg har satme også gjort nogle hjernedøde ting da jeg var i 20`erne.
            Men når man nærmer sig 40 som han gør er man tit og ofte et andet menneske og har lært en del af sine fejl

            Af de realistiske kandidater jeg har hørt er han klart min favorit. Vi vidste jo alle inderst inde at det ikke blev en U`lænding med JH som direktør. Han handler indenrigs.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Af de realistiske kandidater jeg har hørt er han klart min favorit. Vi vidste jo alle inderst inde at det ikke blev en U`lænding med JH som direktør. Han handler indenrigs.
              Jeg tror helt ærligt ikke, at JH har haft det der minder om et say. Han har måske givet sit besyv men, men jeg tror at Michelsen klart er Thorborgs opfindelse. JH ville jo heller ikke af med Kent, angiveligt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Jeg tror helt ærligt ikke, at JH har haft det der minder om et say. Han har måske givet sit besyv men, men jeg tror at Michelsen klart er Thorborgs opfindelse. JH ville jo heller ikke af med Kent, angiveligt.
                Selvfølgelig har JH da haft noget at skulle have sagt i denne sag men jeg er enig i at Thorborg har haft en del at sige mht den nye træner. Enrico garanteret også.
                Kan jo bestemt også være at alle har været enige her

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Selvfølgelig har JH da haft noget at skulle have sagt i denne sag men jeg er enig i at Thorborg har haft en del at sige mht den nye træner. Enrico garanteret også.
                  Kan jo bestemt også være at alle har været enige her
                  Hvorfor er det et selvfølgelig? Hvis en bestyrelsesformand fyrer en træner uden at det er sportsdirektørens ønske, hvorfor kan han så ikke også ansætte en, uden at de skal være enige?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Hvorfor er det et selvfølgelig? Hvis en bestyrelsesformand fyrer en træner uden at det er sportsdirektørens ønske, hvorfor kan han så ikke også ansætte en, uden at de skal være enige?
                    Thorborg ansætter da ikke en som JH er imod. De skal jo arbejde tæt tæt sammen.
                    Syntes jeg er noget helt andet end at Thorborg fyrer Kent. Den beslutning kan man fint tage som ejer og bestyrelsesformand alene.
                    Men at Thorborg skulle ansætte en uden JHs sammentykke virker dumt og urealistisk og jeg tror ikke på det.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Thorborg ansætter da ikke en som JH er imod. De skal jo arbejde tæt tæt sammen.
                      Syntes jeg er noget helt andet end at Thorborg fyrer Kent. Den beslutning kan man fint tage som ejer og bestyrelsesformand alene.
                      Men at Thorborg skulle ansætte en uden JHs sammentykke virker dumt og urealistisk og jeg tror ikke på det.
                      Der er jo forskel på at være imod en beslutning og at måtte acceptere en beslutning. Når alt kommer til alt, så er JH mellemleder og ansættelse og afskedigelse af cheftrænere sorterer under bestyrelsen, og dermed Thorborg.

                      Vi kan jo kun gisne om udvælgelsesprocessen, men noget tyder på, at den har været meget hurtig, og at listen som sædvanlig har været snævret ned til de navne vi alle kender. Jeg synes så ikke, at det virker dumt og urealistisk, at Thorborg har kigget på, hvad Michelsen lavede i SønderjyskE og peget på ham som afløseren. Det er klart, hvis JH var lodret uenig så håber jeg da på, at han ville gå Thorborg på klingen, men når det kommer til stykket, så har han et rigtigt godt job han næppe vil kunne få lignende andre steder, og så er det nogle gange lettere at acceptere end at diskutere.

                      Det billede jeg har fået af Thorborgs ageren omkring OB gennem årene er, at vi i den grad har med en magtfuldkommen person at gøre, der på nogle punkter har fingrene længere ned i tingene end hvad godt er. Vi har med en mand at gøre der fyrer og ansætter folk hjemme i hans egen privat, det er mig bekendt ikke kutyme i dansk fodbold, eller i erhvervslivet generelt. Jeg tror heller ikke på, at det er JH der i løbet af vinterpausen har fået en fiks idé om, at nu skal OB til at spille direkte, og at nu må jeg hellere ind og irettesætte min gode ven Kent, som jeg ellers har givet en stor del af det sportslige ansvar. Jeg er overbevist om, at den beslutning er dikteret fra toppen, og den efterfølgende fyring og nu givetvis forestående ansættelse giver mig kun en større fornemmelse af, at der har siddet én eller flere helt i toppen af OB der var trætte af det de så.

                      Jeg siger ikke, at JH er uenig i at ansætte Michelsen, og jeg siger ikke, at han ikke har deltaget i samtaler både om og med Michelsen, men jeg tror simpelthen ikke på, at det er hans opfindelse. Det ligner ikke en sportsligt funderet beslutning, efter at JH i fælleskab med Kent og andre folk i klubben har trukket tingene i en bestemt retning de sidste tre sæsoner. Det ligner en ejer der vil have et radikalt skifte.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Når du kommer med en påstand som ikke stemmer med virkeligheden, så synes jeg det er fair og relevant at påpege det.


                        Mennesker begår fejl, uden tvivl ... og heldigvis lærer vi ofte af dem.


                        Dit citat understreger pointen om at mennesker er forskellige :) ...
                        Må tilstå at jeg ikke har lavet en tilbundsgående videnskabelig analyse af HEN debatten i Sverige før jeg brugte eksemplet, men kun bruger den viden jeg har gennem medier og diskutioner med andre Syntes nu også det vil være lidt for meget at nævne navnene på de børnehaver i Sverige der bruge betegnelsen HEN som et fællesbegreb for piger og drenge, muligt at en enkelt dansk børnehave efterfølgende har lade sig inspirerer. Muligvis et dårligt eksempel på hvordan tiltaleformen har større betydning racisme og indvandredebat kunne være et andet eksempler.



                        Jeg undskylder og også undskyld for at spamme debatten med dette indlæg.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Stoltjyde Se indlæg
                          Jeg håber manden er blevet voksen rigtig hurtigt :) De historier jeg har hørt fra venner der har spillet divisions bold u16 - u17 under ham er godt nok vilde... Han kørte direke psykisk terror på enkelte og husker èn episode hvor ham og hjælpetræneren satte holdet til og løbe uendelige omgange på løbebanen. da det blev for kedeligt og se på drog de ud på den gyldne måge oh hyggede sig med et måltid mad, hvorefter de kørte tilbage og lod drengene komme i bad. Komisk og skræmmende på samme tid imo. Men jo jo, det er jo tæt på 15 år siden vil jeg tro så meget er nok sket siden ;)
                          Håber godt nok også det er fortid, desværre er der jo rygter om at han har mobbet en ung spiller i Sverige, det harmonerer jo ikke så godt med vores talentarbejde, hvis det er rigtigt og hans stil stadig er bare lidt i nærheden af hvad du beskriver syntes jeg ikke han skal være træner i OB. Håber ledelsen træffer den rigtige beslutning

                          Udtalelserne fra hans tidligere spiller i Sønderjydske peger heldigvis i en anden retning, og så har vi jo også hans tidligere assistent
                          Last edited by Ricardo; 28-05-2018, 15:34.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Der er jo forskel på at være imod en beslutning og at måtte acceptere en beslutning. Når alt kommer til alt, så er JH mellemleder og ansættelse og afskedigelse af cheftrænere sorterer under bestyrelsen, og dermed Thorborg.

                            Vi kan jo kun gisne om udvælgelsesprocessen, men noget tyder på, at den har været meget hurtig, og at listen som sædvanlig har været snævret ned til de navne vi alle kender. Jeg synes så ikke, at det virker dumt og urealistisk, at Thorborg har kigget på, hvad Michelsen lavede i SønderjyskE og peget på ham som afløseren. Det er klart, hvis JH var lodret uenig så håber jeg da på, at han ville gå Thorborg på klingen, men når det kommer til stykket, så har han et rigtigt godt job han næppe vil kunne få lignende andre steder, og så er det nogle gange lettere at acceptere end at diskutere.

                            Det billede jeg har fået af Thorborgs ageren omkring OB gennem årene er, at vi i den grad har med en magtfuldkommen person at gøre, der på nogle punkter har fingrene længere ned i tingene end hvad godt er. Vi har med en mand at gøre der fyrer og ansætter folk hjemme i hans egen privat, det er mig bekendt ikke kutyme i dansk fodbold, eller i erhvervslivet generelt. Jeg tror heller ikke på, at det er JH der i løbet af vinterpausen har fået en fiks idé om, at nu skal OB til at spille direkte, og at nu må jeg hellere ind og irettesætte min gode ven Kent, som jeg ellers har givet en stor del af det sportslige ansvar. Jeg er overbevist om, at den beslutning er dikteret fra toppen, og den efterfølgende fyring og nu givetvis forestående ansættelse giver mig kun en større fornemmelse af, at der har siddet én eller flere helt i toppen af OB der var trætte af det de så.

                            Jeg siger ikke, at JH er uenig i at ansætte Michelsen, og jeg siger ikke, at han ikke har deltaget i samtaler både om og med Michelsen, men jeg tror simpelthen ikke på, at det er hans opfindelse. Det ligner ikke en sportsligt funderet beslutning, efter at JH i fælleskab med Kent og andre folk i klubben har trukket tingene i en bestemt retning de sidste tre sæsoner. Det ligner en ejer der vil have et radikalt skifte.
                            Jeg tror bestemt også at Thorborg er inde over mere end man regner med. Men det meste du skriver er gæt, spekulationer og teorier.
                            Jeg tror jeg vil læne mig tilbage i stolen indtil vi får bekræftet hvem der faktuelt bliver ny træner
                            Last edited by fmprOB; 28-05-2018, 15:33.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                              Virker meget sandsynligt hvor børn i børnehaven ikke må kaldes drenge eller piger men alle er henner, kan der sagtens have været et kultursammenstød,

                              Han er en ung træner så måske skal man ikke være specielt bekymret for spillestillen, han kan måske tilpasse den til de spillere han nu råder over samt modstander m.m, dette syntes at have været svært for KN.

                              Mindes at huske enkelte kampe med Sønderjydske hvor de spillede ganske flot fodbold.

                              Syntes det kunne være spændende med ham, og hans assistent træner er her allerede.

                              Syntes det er fint med en meget resultat orienteret træner, specielt i den situation vi har lige nu og her, med mange spillere der har problemer med at præsterer, og åbentbart meget begrænsede muligheder på transfer markedet.

                              Det er selvfølgelig kedeligt hvis der ikke bliver så meget plads til talenterne, men måske er det heller ikke et problem med JM. Det kan godt være at der kommer til at mangle en rød tråd fra u holdenes spillestil til SL holdet i de første år, det kan være et problem for enkelte talenter, men mon ikke de fleste kvalitets talenter kan omstille sig lidt.
                              Min pointe gik ikke så meget på de beskrevne begivenheder, men mere på sandhedsværdien af det. Sverige er et land med en markant anderledes debat og krænkelseskultur end i Danmark, hvilket i særligt grad afspejler mediernes ageren og den offentlige debat generelt. Og nej det har intet at gøre med få generaliseringer, det er absolut evident og uden for enhver tvivl, at sådan forholder det sig.

                              Derfor vil jeg ikke på baggrund af et par artikler i svenske medier råbe vagt i gevær. Men jeg er enig i, at det ikke er god stil, hvis det er rigtigt, men som sagt, vil jeg ikke bekymre over svenske mediehistorier på et løst grundlag.

                              Comment


                                Hvad tænker i om en kontrakt længde ?
                                Min tanke er 2 år.
                                ( det er sådan en vi tror helt på dig kontrakt )
                                Last edited by Søren m; 28-05-2018, 15:36.

                                Comment

                                Working...
                                X