Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner efter Kent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
    Virker meget sandsynligt hvor børn i børnehaven ikke må kaldes drenge eller piger men alle er henner, kan der sagtens have været et kultursammenstød,

    Han er en ung træner så måske skal man ikke være specielt bekymret for spillestillen, han kan måske tilpasse den til de spillere han nu råder over samt modstander m.m, dette syntes at have været svært for KN.

    Mindes at huske enkelte kampe med Sønderjydske hvor de spillede ganske flot fodbold.

    Syntes det kunne være spændende med ham, og hans assistent træner er her allerede.

    Syntes det er fint med en meget resultat orienteret træner, specielt i den situation vi har lige nu og her, med mange spillere der har problemer med at præsterer, og åbentbart meget begrænsede muligheder på transfer markedet.

    Det er selvfølgelig kedeligt hvis der ikke bliver så meget plads til talenterne, men måske er det heller ikke et problem med JM. Det kan godt være at der kommer til at mangle en rød tråd fra u holdenes spillestil til SL holdet i de første år, det kan være et problem for enkelte talenter, men mon ikke de fleste kvalitets talenter kan omstille sig lidt.
    Så er det hele Sverige der skal stå på mål for baggrunden for, at Jacob Michelsen tilsyneladende ikke har været skide respektfuld over for en spiller.
    Det er så meget dansk ... og der gjorde jeg mig skyldig i en generalisering.

    Svenskerne er sådan og sådan, danskerne er sådan og sådan :D ... hvor vi dog elsker at smide mennesker i små kasser.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      Lad os nu se hvad manden står for når han får en bedre trup end han nogensinde har haft.
      Er den bedre? Er ikke overbevist

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Så er det hele Sverige der skal stå på mål for baggrunden for, at Jacob Michelsen tilsyneladende ikke har været skide respektfuld over for en spiller.
        Det er så meget dansk ... og der gjorde jeg mig skyldig i en generalisering.

        Svenskerne er sådan og sådan, danskerne er sådan og sådan :D ... hvor vi dog elsker at smide mennesker i små kasser.
        Så du mener ikke, at der overordnet er en forskel på debatkulturen og udtryksformen i Danmark og i Sverige, eller hvordan skal det forstås?

        Jeg vil godt understrege, at jeg ikke synes, at det er en positiv historie for Michelsen. I bund og grund er det jo et tegn på dårlig dømmekraft eller situationsfornemmelse, hvis historien er sand. Jeg har allerede fremhævet det tidligere i denne tråd.
        Men derfor kan det da stadig godt være en valid nok pointe, at hans facon ikke nødvendigvis bliver et problem i OB, hvis kulturforskellen har haft en afgørende indflydelse. Jeg er med på, at det er gisninger, men hele situationen er jo baseret på gisninger og tolkninger

        Comment


          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Jeg har svært ved at forestille mig, at den historie er så enkel - det ville jo være decideret mærkeligt, hvis manden udvikler sig fra træner med succés til en sadistisk satan i løbet af et par måneder. Lad os lige rulle forløbet op:

          Det var det ikke problemer med spillerne, der først blev angivet som den primære grund til bruddet; Michelsen kom på kant med den nye sportschef Jesper Jansson, lød det først: https://www.aftonbladet.se/sportblad...tas-fa-sparken
          Jansson var senere ude med, at det var en forskel på spillestil, det handlede om; Michelsen var lidt for meget til kontra-spil og fysisk forsvarsspil; men Hammarby ville noget andet: https://www.fotbollskanalen.se/allsv...elsen-sparken/
          - og så breakede historien om spillermobning: http://www.fotbolldirekt.se/2018/01/...ra-tillfallen/ hvilket hverken klubben eller Michelsen rigtigt kommenterede på.

          Man kan se en lang og lidt kedelig video her med klubbens direktør, som opsummerer årsagen til fyringen som at Michelsen ikke var 100% med på klubbens retning, og at han var en 'fejlrekruttering': https://www.hammarbyfotboll.se/aktue...-tranarfragan/ (primært starten af videoen).

          Muligvis er der en kulturforskel på spil mht trænerens kommunikation; noget som FotbollDirects redaktør pegede på i dette indslag: http://www.fotbolldirekt.se/2018/01/...-som-har-ratt/

          Jeg har lige hevet flg. citat frem, som måske rammer noget af baggrunden for 'mobning':
          "Det är ingen hemlighet att danskar ofta benämns mer som raka och ärliga, att de helt enkelt är mer tuffa än svenskar i sitt sätt att uttrycka sig. Österberg anar att detta kan vara en av förklaringarna till Michelsens hårda ton.– När det gäller den delen rörande ”jargong eller mobbing” är det samma sak där, svårt att veta vad som är vad. Utan att generalisera allt för mycket kan jag dock säga att ledarskap och kommunikation i Danmark är av en rakare och vad som kan uppfattas som ”hårdare”. Om det blivit för mycket av den varan, och riktats mot samma individer i stor utsträckning, då blir det givetvis ett problem."

          Altså: danskere er måske hårdere i tonen og mere direkte, end man er vant til i Sverige; hvis det rammer den samme spiller for ofte, vil de andre (svenske spillere) måske føle, at de skal forsvare deres holdkammerat.

          Alt dette her bare lige til eftertanke, inden man udnævner Michelsen til en mellemting mellem BS Christiansen på syre og Hells Angels' optagelsesnævn på et meget tyndt grundlag.
          Tak. Det er en god forklaring på tingene der og jeg er helt beroliget.
          Træk stolen ud for en svensk kvinde og du riskerer en ørefigen - "jävla mandschauvinist"
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Det er da altid noget så, at JH alligevel ikke scouter øst for Lillebælt, når vi nu ved, at Michelsen og svenskere åbenbart ingen gang på jord har.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              Så du mener ikke, at der overordnet er en forskel på debatkulturen og udtryksformen i Danmark og i Sverige, eller hvordan skal det forstås?

              Jeg vil godt understrege, at jeg ikke synes, at det er en positiv historie for Michelsen. I bund og grund er det jo et tegn på dårlig dømmekraft eller situationsfornemmelse, hvis historien er sand. Jeg har allerede fremhævet det tidligere i denne tråd.
              Men derfor kan det da stadig godt være en valid nok pointe, at hans facon ikke nødvendigvis bliver et problem i OB, hvis kulturforskellen har haft en afgørende indflydelse. Jeg er med på, at det er gisninger, men hele situationen er jo baseret på gisninger og tolkninger
              Jeg mener præcis det jeg skriver, at der bliver generaliseret på enkeltsituationer.

              "Virker meget sandsynligt hvor børn i børnehaven ikke må kaldes drenge eller piger men alle er henner, kan der sagtens have været et kultursammenstød,".

              Men hvis man gad oplyse sig selv ville man vide, at det ikke drejer sig om alle børnehaver i Sverige, laaaaangt fra.
              I København findes der også en børnehave der forsøger at opdrage kønsneutralt/ikke at smide mennesker i prædefinerede kasser.

              Forskelle er ofte meget medieskabte, fordi det desværre sælger at melde den slags ud.

              Der findes ikke en klub hvor det er smart, at gøre som Michelsen har gjort ... men selvfølgelig kan han have lært af det, man kan bare ikke bortforklare det med "kulturforskelle".
              Det er universalt dumt at gøre som Michelsen gjorde, hvis man skal tro vidnernes udlægning af sagen.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Jeg mener præcis det jeg skriver, at der bliver generaliseret på enkeltsituationer.

                "Virker meget sandsynligt hvor børn i børnehaven ikke må kaldes drenge eller piger men alle er henner, kan der sagtens have været et kultursammenstød,".

                Men hvis man gad oplyse sig selv ville man vide, at det ikke drejer sig om alle børnehaver i Sverige, laaaaangt fra.
                I København findes der også en børnehave der forsøger at opdrage kønsneutralt/ikke at smide mennesker i prædefinerede kasser.

                Forskelle er ofte meget medieskabte, fordi det desværre sælger at melde den slags ud.

                Der findes ikke en klub hvor det er smart, at gøre som Michelsen har gjort ... men selvfølgelig kan han have lært af det, man kan bare ikke bortforklare det med "kulturforskelle".
                Det er universalt dumt at gøre som Michelsen gjorde, hvis man skal tro vidnernes udlægning af sagen.
                Jeg spørger lige igen: du mener ikke, at der overordnet er en forskel på debatkulturen og udtryksformen i Danmark og i Sverige?

                Nu fremgik det ikke tydeligt af dit første indlæg, at det var specifikt børnehavenanalogien den var gal med. Jeg opfattede det i hvert fald mere som generaliseringen generelt.

                Og ja, det er universalt dumt ikke at sætte sig ind i kulturen og sammenhængen, man er i.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Jeg spørger lige igen: du mener ikke, at der overordnet er en forskel på debatkulturen og udtryksformen i Danmark og i Sverige?

                  Nu fremgik det ikke tydeligt af dit første indlæg, at det var specifikt børnehavenanalogien den var gal med. Jeg opfattede det i hvert fald mere som generaliseringen generelt.

                  Og ja, det er universalt dumt ikke at sætte sig ind i kulturen og sammenhængen, man er i.
                  Jeg ved det ikke, da jeg kun hører brudstykker ... som stort set alle andre.
                  En antropolog med speciale inden for området, ville sikkert have noget relevant at sige om det.
                  Børnehavegeneraliseringen er bare et eksempel, men meget beskrivende ... folk sætter sig ikke ind i tingene men tager mediernes generaliseringer for fakta, det er farligt.

                  Nok om det, det er ikke så fodboldrelateret.

                  At udstille en spiller holder ikke nogen steder ... der er vi mennesker meget ens, vi bryder os ikke om at blive udstillet.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Jeg ved det ikke, da jeg kun hører brudstykker ... som stort set alle andre.
                    En antropolog med speciale inden for området, ville sikkert have noget relevant at sige om det.
                    Børnehavegeneraliseringen er bare et eksempel, men meget beskrivende ... folk sætter sig ikke ind i tingene men tager mediernes generaliseringer for fakta, det er farligt.

                    Nok om det, det er ikke så fodboldrelateret.

                    At udstille en spiller holder ikke nogen steder ... der er vi mennesker meget ens, vi bryder os ikke om at blive udstillet.
                    Nej, det holder ikke. Det er jo også det jeg skriver. Men igen, der er bare forskel på, hvornår folk føler sig udstillede. Det er selvfølgeligt forskellige fra person til person men i høj grad også kulturbestemt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      Så er det hele Sverige der skal stå på mål for baggrunden for, at Jacob Michelsen tilsyneladende ikke har været skide respektfuld over for en spiller.
                      Det er så meget dansk ... og der gjorde jeg mig skyldig i en generalisering.

                      Svenskerne er sådan og sådan, danskerne er sådan og sådan :D ... hvor vi dog elsker at smide mennesker i små kasser.

                      Næ det var såmænd ikke at ikke for på nogen måde at nedgøre svenskerne og deres kultur bare at der er forskelle. Kan godt nok ikke se at det har noget med at sætte folk i kasser, At nævne et eksempel på at der er forskel på svenskere og danskere og deres kultur, og tiltaleform. Ligesom der er forskelle på om man ser forskellene som værende positive eller negative, der kan nævnes andre områder hvor der er forskelle der eksempler eks. måden indvandre debatten har kørt på.

                      Du skriver at det er meget dansk, godt du selv kan se at det er en generalisering.

                      For ikke at blive misforstået det er jo åbenbart meget let, jeg syntes Sverige er et fedt land, og et meget behageligt folkefærd. Der er heldigvis forskelle og hurra for det.


                      Nu er der jo også mange udlægninger i på hvilken måde JM ikke har været respektfuld, om det har været en enkelt svada han har givet på grund af et øjebliks skuffelse over en dårlig træningsindsats eller det har været generelt. Det er jo også meget svært her i livet ikke i nogle enkelt situationer at komme til at træde nogle over tæerne, han har en sikkert sin egen stil, måske den har været skyld i at han har fejlet iøjeblikkes indlevelse i et træningspas, ikke umuligt.

                      Lyder ikke godt hvis han har mobbet en ung spillere, men der jo så forskellige opfattelser fra spillerne eksempelvis
                      Jiloan Hamad hyllade i våras Michelsen för hans raka stil:
                      ”Han är hård. Han vet vad han vill. Det är en jävligt bestämd tränare. Om man gör något fel eller något som inte är bra så får man höra det direkt. Jakob är tuff, rak och rättvis”, sade Hamad till Sportbladet den 2 april.
                      Last edited by Ricardo; 28-05-2018, 12:29.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                        Det der undrer mig mest er, at man tilsyneladende går efter en stor kanon til trænerposten, men samtidig kun har økonomi til at hente transferfrie spillere. Det lyder i mine ører som et projekt, der nemt kunne ende som Kent Nielsen version 2, hvor man har en dygtig og anerkendt træner, som ikke kan få spillere, der evner at spille, som han vil have dem til.
                        Derfor er jeg også umiddelbart mere lun på ideen om at satse på en pragmatisk type som Bo Henriksen, indtil vi har større økonomiske muskler at spille med på transfermarkedet.

                        Vi må se, hvad det ender med. Fodbolddanmark kommer i hvert fald til at spærre øjnene op, hvis det skulle lykkes at lande et af de navne, jeg har hørt.
                        Er vi ikke enige om at det Michelsen ikke går under denne betegnelse?

                        Comment


                          Hvad med Thomas Frank?
                          Han har godt nok lige for længet men samtidig vil han gerne være chef igen

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                            Er vi ikke enige om at det Michelsen ikke går under denne betegnelse?
                            Helt enige. Enten har der ganske enkelt været en regulær and på spil, eller også har OB skudt med spredehagl. Det er i hvert fald svært at få øje på en rød tråd mellem de navne, jeg hørte, og så Michelsen.
                            SLO

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                              Hvad med Thomas Frank?
                              Han har godt nok lige for længet men samtidig vil han gerne være chef igen
                              Han minder nok for meget om Kent i fodboldstil. Thorborg har besluttet at vi skal en helt anden vej.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                                Hvad med Thomas Frank?
                                Han har godt nok lige for længet men samtidig vil han gerne være chef igen
                                Nej tak.
                                OB: Danske mestre i 2075/6

                                Comment

                                Working...
                                X