Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
    Men han var vel også kritiseret på baggrund af at overtage efter AMC og Høegh. Frit efter hukommelsen lavede Tingager der var en ældre spiller større fejl end jeg lige husker KL. Overtog KL Ikke også for Høegh fordi Høegh ikke rigtig spillede godt i en periode?
    Jo, jeg mener heller ikke al kritikken var rimelig. Det var jo en vanvittig periode i klubbens historie at blive smidt ind i som ung spiller.
    OB: Danske mestre i 2075/6

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
      Jeg mindes han spillede en række gode kampe for os, samt også nogle dårlige. Forsvaret fungerede ikke særligt godt på det tidspunkt AMC var heller ikke særlig god. Høegh var også svingende i sine præstationer. Så blev KL også forsøgt brugt som midtbane og Back, uden succes han er decideret midterforsvarer, og typen der er god at have med fremme ved dødbolde.

      Han er ældre og modnet, det vil være nærliggende at antage at hans fejlfrekvens er faldet.

      Tror KL vil være en forstærkning på vores hold, det er selvfølgelig problematisk hvis han har en masse potentielle skader, så er det et spørgsmål om løn m.m.

      Spørgsmålet er også hvor mange tilbud KL får fra andre klubber. Gronningen er en ok klub, men ikke et nivaue der er særligt over Dansk Norsk Svensk fodbold. Hvis han så er lidt tvivlsom pga. skades frekvens, er der måske ikke så stor interesse for ham.

      Fedt hvis han kommer tilbage og finder sit absolutte topniveau i OB.
      Jeg er usikker på om han er en direkte forstærkning i fht. KEP og Tverskov, men KEPs tid slutter vel i sommeren 19. Desuden er KL vel kulturbærer, og en spiller som fans kan se op til i en tid hvor vi mangler
      typer som ham. Skafeshistorikken skræmmer dog lidt, og OB skal absolut være sikre i sagen, men sundhedsstaben virker kompetent med Ryan som det bedste eks.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Jeg synes at Kaspers problem var i spillet med fødderne. Hans hovedspil var rigtig stærkt og han har også mere fart end kep og tverskov. Delen med fødderne tænker jeg er blevet forbedret efter en tid i Holland, så jeg ville da klart hive en spiller som ham hjem, hvis det er muligt. Det er dog ikke en spiller jeg ville tilbyde en kongeløn for at vende hjem, for jeg tror ikke at han er typen, som kommer til at ville kunne rykke noget som kulturbærer. Han har ikke samme karisma som en Høegh f.eks. har, heller ikke samme klasse selvfølgelig.
        Vi skal finde større ledere hvis vi skal rykke os

        Comment


          Hellere Kasper Larsen end Marco Lund. Come on Marco, prove me wrong!

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
            Jeg så også gerne Kasper Larsen tilbage, men det er et faktum at han ofte var kritiseret for at lave fejl da han spillede her (også af andre end urimeligt krævende fans), samt kostede nogle mål. Men han skal være velkommen, ligesom Matti og andre OB'ere.
            unge spillere laver fejl og dem lærer de af og bliver bedre ... Høegh og Tingager var ikke uden fejl og dem vil vi også gerne have tilbage.
            KL ville ikke være den første skadede spiller vi tog en chance med så hvorfor ikke En ægte OB’ er og så starte roligt op med at være reserve og lad ham komme småskaderne kvit ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Kasper Larsen var ung, da han lavede fejl, ligsom Tingager lavede fejl i starten. Det hører som ofte med, når man prøver de unge af. Forudsat at hans fysiske tilstand er fornuftigt, så mener jeg det er HELT hjernedødt, hvis vi ikke forsøger at få fingre i ham. Jeg siger ikke det lykkes, men man skal som minimum give det et skud.

              Kasper Larsen er næppe blevet ringere af at spille i Æresdivisionen, og konteksten var i min optik en helt anden, da han spillede her sidst - både set i lyset af KL's eget ståsted i karrieren, de spillere han konkurrerede med samt den måde vi gerne ville spille fodbold på dengang og sammenlignet med nu.

              Er han fit, så er det et JA TAK til en hjemvendt OB'er og kulturbærer herfra!

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                Kasper Larsen var ung, da han lavede fejl, ligsom Tingager lavede fejl i starten. Det hører som ofte med, når man prøver de unge af. Forudsat at hans fysiske tilstand er fornuftigt, så mener jeg det er HELT hjernedødt, hvis vi ikke forsøger at få fingre i ham. Jeg siger ikke det lykkes, men man skal som minimum give det et skud.

                Kasper Larsen er næppe blevet ringere af at spille i Æresdivisionen, og konteksten var i min optik en helt anden, da han spillede her sidst - både set i lyset af KL's eget ståsted i karrieren, de spillere han konkurrerede med samt den måde vi gerne ville spille fodbold på dengang og sammenlignet med nu.

                Er han fit, så er det et JA TAK til en hjemvendt OB'er og kulturbærer herfra!
                Kasper Larsen var faktisk ret godt spillende i 16/17, og lå på en karakter på 7,03

                https://www.whoscored.com/Players/29.../Kasper-Larsen

                Hvor fx Dario Dumic, som er kommet på det bosniske landshold, lå på 6,97

                https://www.whoscored.com/Players/30...ry/Dario-Dumic

                Daniel Høegh ligger fx i denne sæson på 6,96:

                https://www.whoscored.com/Players/74...iel-H%C3%B8egh

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                  Kasper Larsen var faktisk ret godt spillende i 16/17, og lå på en karakter på 7,03

                  https://www.whoscored.com/Players/29.../Kasper-Larsen

                  Hvor fx Dario Dumic, som er kommet på det bosniske landshold, lå på 6,97

                  https://www.whoscored.com/Players/30...ry/Dario-Dumic

                  Daniel Høegh ligger fx i denne sæson på 6,96:

                  https://www.whoscored.com/Players/74...iel-H%C3%B8egh
                  Altså, personligt kunne jeg godt lide Kasper Larsen, så det var også mere for at nedtone kritikken af ham herinde. Synes ikke den er helt fair.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    Altså, personligt kunne jeg godt lide Kasper Larsen, så det var også mere for at nedtone kritikken af ham herinde. Synes ikke den er helt fair.
                    Men det er vel fair nok at anfægte, at det ikke nødvendigvis er en leder eller en kulturbærer vi får ved at hente ham?

                    Kaspers spillemæssige niveau er én ting, det er da muligvis bedre end dem vi har rendende nu, men lønnen bliver selvfølgelig også derefter. For mig virker det som om, at mange lader sig dupere af, at det er en spiller med nogle særlige kompetencer for klubben derudover. Hvad bygger folk det på?

                    Jeg oplevede Kasper som et lidt inadvendt type der hverken på banen eller i kommunikationen med omverdenen havde særlig meget gennemslagskraft, eller nogle udtalte lederevner. For mig stod han i hvert fald i skærende kontrast til Daniel Høegh, som netop udstrålede at kunne være et samlingspunkt både for fans, medier og internt i truppen. En tydelig profil der gav OB et mere interessant ansigt udadtil, som KEP også lykkes fint med nu, i min optik.

                    Kasper vil da forhåbentlig kunne forstærke holdet, hvis han kom tilbage nu, men jeg må også bare sige, at jeg ser en mere introvert fyr med knap så tydelige lederevner som folk som Høegh, KEP og Tingager, og jeg kan godt frygte, at han ikke er den der åbenlyse leder som kan overtage efter KEP og kan tage en yngre og uerfaren makker under sine vinger.

                    Men jeg ville da elske at blive modbevist.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Men det er vel fair nok at anfægte, at det ikke nødvendigvis er en leder eller en kulturbærer vi får ved at hente ham?

                      Kaspers spillemæssige niveau er én ting, det er da muligvis bedre end dem vi har rendende nu, men lønnen bliver selvfølgelig også derefter. For mig virker det som om, at mange lader sig dupere af, at det er en spiller med nogle særlige kompetencer for klubben derudover. Hvad bygger folk det på?

                      Jeg oplevede Kasper som et lidt inadvendt type der hverken på banen eller i kommunikationen med omverdenen havde særlig meget gennemslagskraft, eller nogle udtalte lederevner. For mig stod han i hvert fald i skærende kontrast til Daniel Høegh, som netop udstrålede at kunne være et samlingspunkt både for fans, medier og internt i truppen. En tydelig profil der gav OB et mere interessant ansigt udadtil, som KEP også lykkes fint med nu, i min optik.

                      Kasper vil da forhåbentlig kunne forstærke holdet, hvis han kom tilbage nu, men jeg må også bare sige, at jeg ser en mere introvert fyr med knap så tydelige lederevner som folk som Høegh, KEP og Tingager, og jeg kan godt frygte, at han ikke er den der åbenlyse leder som kan overtage efter KEP og kan tage en yngre og uerfaren makker under sine vinger.

                      Men jeg ville da elske at blive modbevist.
                      Jeg påstår ingen steder, at vi ved at hente Kasper Larsen henter en leder eller sågar arvtager efter KEP. Jeg siger, at vi kan hente en kulturbærer, der kender klubben, dens historie og er fynbo. I tillæg kan vi håbe på en decideret spillemæssig forstærkning - hvilket altid er kærkomment.

                      Samtlige spillere kan ikke være wannabe-stand up-komikere på Twitter, eller have anførerkompetencer i form af at kunne skrige og gejle holdet op. Det har Jens Jakob heller ikke, men det betyder ikke, at jeg ikke anser ham som en vigtig brik for vores spil.

                      On that note, vil jeg da heller ikke, med en tilgang af KL, lukke sommervinduet. Så kan vi passende hente nogle krigere, ledere og udadvendte typer i supplement til Kasper Larsen - som jeg stadig synes ville være en glimrende signing for os, såfremt hans fysik ikke fejler noget.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                        Jeg påstår ingen steder, at vi ved at hente Kasper Larsen henter en leder eller sågar arvtager efter KEP. Jeg siger, at vi kan hente en kulturbærer, der kender klubben, dens historie og er fynbo. I tillæg kan vi håbe på en decideret spillemæssig forstærkning - hvilket altid er kærkomment.

                        Samtlige spillere kan ikke være wannabe-stand up-komikere på Twitter, eller have anførerkompetencer i form af at kunne skrige og gejle holdet op. Det har Jens Jakob heller ikke, men det betyder ikke, at jeg ikke anser ham som en vigtig brik for vores spil.

                        On that note, vil jeg da heller ikke, med en tilgang af KL, lukke sommervinduet. Så kan vi passende hente nogle krigere, ledere og udadvendte typer i supplement til Kasper Larsen - som jeg stadig synes ville være en glimrende signing for os, såfremt hans fysik ikke fejler noget.
                        Jeg mener heller ikke, at du har påstået netop det, men jeg har flere gange læst folk skrive, at Kasper potentielt kunne "overtage" for KEP, og i den sammenhæng antager jeg, at der implicit også ligger noget ansvar der, som han i så fald må tage på sig, og der gad jeg bare godt høre fra nogle, hvorfor de ser ham som en idéel kandidat til den rolle.

                        Jeg efterspørger heller ikke, at alle spillere skal være selskabspapegøjer eller have tydelige anførerevner, vi har jo bare med et OB-hold at gøre, der fremstår enormt blodfattigt overfor omverdenen med den ledelse og de spillere vi har gående, og vi ser et hold der fortsat ser ud til at mangle noget rygrad og noget mere lederskab og vindermentalitet, når tingene ikke kører. Det er i min optik vigtigere at få castet nogle spillere der kan bringe de ting, end spillere der passer på det meget sentimentale kriterie det er at være tidligere OBer. Især når vi snakker om, hvordan truppens højeste lønninger skal allokeres.

                        "Kulturbærer" går tit hen og bliver et lidt fluffy ord med forskellige betydninger, alt efter hvem det ryger ud af munden på. Nu har jeg set navnet Kasper Larsen og "Kulturbærer" blive nævnt i samme sætning en del gange her de sidste par dage, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre, hvad det helt præcist er folk mener han vil videreføre.

                        Hvis jeg skal tage udtrykket helt bogstaveligt, så snakker vi jo om at bære noget kultur videre fra fortiden, og for at det skal være positivt ladet, skal det jo i så fald være en god kultur. Kommer Kasper Larsen ud af en såkaldt "god kultur" i OB?

                        Kasper er jo produkt af vores eget ungdomsarbejde, og selvom jeg har meget stor respekt for det arbejde der er blevet gjort gennem årene med folk som Uffe P og Plambech i spidsen, så er jeg også efterhånden ved en del lejligheder blevet fortalt herinde, at det arbejde måske ikke var helt godt nok, eller at det der foretages i dag efter Tonny Hermansen er kommet til, i hvert fald skulle være meget bedre. I så fald, er det vel ikke den kultur man ønsker, at Kasper skal videreføre, hvis de talenter vi får op i disse år er bedre skolet og kommer ud af en meget bedre talentudvikling?

                        Og så er der jo selvfølgelig den kultur Kasper var en del af, i de år han var seniorspiller i OB. I de år Kasper var en del af seniortruppen i OB, hed slutplaceringerne 10, 10, 8 og 9, og jeg tænker der er rimeligt bred konsensus om, at de år hører til nogle af de mørkeste i OBs nyere historie. Det var i de år, hvor man var igennem en transition fra en dårlig træningskultur og en meget tvivlsom måde at drive sportslig ledelse på. Er det kulturen fra de år, som vi gerne vil have videreført?

                        Det her er på ingen måde et angreb på Kasper, tværtimod så er det mere et forsvar for ham, efter det meget svære indløb han havde på OBs 1. hold, og hvor det desværre aldrig blev nær så godt som det kunne. Jeg kan bare stadig ikke se, hvad der gør ham til en "kulturbærer" nu og her. OB har ændret sig meget siden han for alvor var en del af holdet og klubben, og hans relationer til de nuværende trænere, både på seniorsiden som på ungdomssiden, og ikke mindst spillertruppen, er nærmest ikke eksisterende. Det er da muligt han kan blive en kulturbærer med tiden, fordi at han måske er parat til at tage noget meget ansvar qua hans forhold til klubben, men på kort sigt må skudsmålet som "kulturbærer" bero på et lidt sentimentalt rationale.
                        Last edited by Sheed; 23-03-2018, 14:08.

                        Comment


                          KEP er ikke en kulturbærer for OB. Dertil laver han for mange tåbeligheder, og mister besindelsen. Han er desuden vildt overvurderet, og en af årsagerne til vores dårlige hold og placering. Han er simpelthen for langsom, og det opvejes ikke at rutine i det her tilfælde. At han så er sjov på de sociale medier gør ham ikke til en som er kulturbærer for vores klub.

                          Comment

                          Working...
                          X