Annoncering

Collapse
No announcement yet.

foråret 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Kampen mod FcV bliver helt afgørende for hvad vores sæson skal ende som... I sidste ende er det stillingen der tæller, og den ser pt. værre ud end sidste år ved denne tid... Og det er bekymrende at holdene under os indbyrdes har 18 point at spille om endnu, samt 9 point i opgør mod os selv... Vi kan faktisk ikke rigtig tillade os at tabe flere kampe..!

    Jeg ved ikke hvorfor jeg egentlig er mere tryk end sidste sæson, for samtidig kan jeg stadig heller ikke udpege kampe hvor jeg er sikker på vi nok skal hive 3 point hjem... Vi kan lige så godt afgøre det her mod FcK eller Aab, som vi kan det mod AGF eller Randers... men det er selvfølgelig nok fordi vi trods alt har vundet kampe dette forår...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
      Hvad er det du sammenligner med når du mener, at holdet ikke har forbedret sig i foråret?

      Vi har udviklet os for lidt over de sidste 27 kampe, skriver du. Jeg er da lidt nysgerrig efter at høre, hvor du trods alt mener vi har udviklet os.
      målene væltede ind hos os i en periode. Det er nu sjældent at vi lukker mere end 1-2 mål ind. Problemet er at det ikke giver væsentligt flere point. Det er ikke godt nok at det ikke giver flere point i snit, når defensiven er blevet stabiliseret i en hvis grad.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        målene væltede ind hos os i en periode. Det er nu sjældent at vi lukker mere end 1-2 mål ind. Problemet er at det ikke giver væsentligt flere point. Det er ikke godt nok at det ikke giver flere point i snit, når defensiven er blevet stabiliseret i en hvis grad.
        Jeg er helt enig med dig i at vi har fået for lidt point ud af at måldifferencen er forbedret mærkbart.Vores kampe er blevet væsentligt tættere i denne sæson. Og jeg vil påstå vi i denne sæson har haft mange flere kampe hvor vi ud fra spil og chabcer burde have fået flere point sammenlignet med sidste sæson. Det kan ikke ses på bundlinjen men det giver håb om bedre tider.Vi smider mange dumme point. Inden for den seneste måneds tid alene 6 trælse point mod viborg og sønderjyske. I sidste sæson gik vi ofte helt ned når vi smed føringer i den slags kampe. Det er dumt at smide føringerne men jeg synes der bliver vist væsentligt bedre moral i denne sæson. FCN-scenariet med en udvisning var formentlig endt med en røvfuld i sidste sæson. Nu burde vi faktisk have fået en uafgjort.

        Comment


          #94
          Jeg ved nu ikke hvor mærkbart og væsentligt vores måldifference er forbedret... Målene er stort set gået ind i samme tempi som de gjorde det i sidste sæson, men dog foreløbig med lidt forbedring her til sidst ja...

          Efter 9 kampe sidste sæson, havde vi lukket 13 mål ind - Denne sæson er det 15...

          Efter 18 kampe, havde vi lukket 25 ind - Denne sæson er det 26...

          Efter de 27 runder vi har nu, havde vi lukket 39 ind - Denne er det 36...

          Udover det halter vi lidt efter på scorede mål, i alle 3 perioder, hvilket da også samlet set giver en dårligere målscore end sidste år ved denne tid... Forbedringen af målscoreren her i foråret, skyldes vel mest af alt vi ikke har fået den der lussing på 3-4 mål, hvilket jo selvfølgelig heller ikke skal undervurderes...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Jeg ved nu ikke hvor mærkbart og væsentligt vores måldifference er forbedret... Målene er stort set gået ind i samme tempi som de gjorde det i sidste sæson, men dog foreløbig med lidt forbedring her til sidst ja...

            Efter 9 kampe sidste sæson, havde vi lukket 13 mål ind - Denne sæson er det 15...

            Efter 18 kampe, havde vi lukket 25 ind - Denne sæson er det 26...

            Efter de 27 runder vi har nu, havde vi lukket 39 ind - Denne er det 36...

            Udover det halter vi lidt efter på scorede mål, i alle 3 perioder, hvilket da også samlet set giver en dårligere målscore end sidste år ved denne tid... Forbedringen af målscoreren her i foråret, skyldes vel mest af alt vi ikke har fået den der lussing på 3-4 mål, hvilket jo selvfølgelig heller ikke skal undervurderes...
            Jeg synes, at det er mere interessant, hvor mange mål der blev lukket ind de sidste 7 runder af sidste sæson kontra starten af denne - det viser om der er sket en forbedring:

            12-13: Runde 27-33: 24 mål
            13-14: Runde 1-7: 11 mål (hvoraf de 6 faldt i en kamp mod AGF)
            Først efter 17 runder i denne sæson var der gået 24 mål ind på OB.

            Ergo en ekstrem forbedring/stabilisering af defensiven. Der er kommet rimeligt styr på den defensive midt, så forsvaret ikke er helt solgt gang på gang, som i slutningen af sidste sæson, hvor det var ren indianer fodbold.

            Problemet er så, at al den fokus på det defensive gør at der satses for lidt offensivt i for store af dele af kampene - med alt for få chancer til følge i den del kampe. Og så kommer vi ikke udenom, at der bliver brændt uhyggeligt mange chancer - tænk bare på de to gigantiske fri-med-målmanden-chancer mod VFF ved 2-2.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Jeg synes, at det er mere interessant, hvor mange mål der blev lukket ind de sidste 7 runder af sidste sæson kontra starten af denne - det viser om der er sket en forbedring:

              12-13: Runde 27-33: 24 mål
              13-14: Runde 1-7: 11 mål (hvoraf de 6 faldt i en kamp mod AGF)
              Først efter 17 runder i denne sæson var der gået 24 mål ind på OB.

              Ergo en ekstrem forbedring/stabilisering af defensiven. Der er kommet rimeligt styr på den defensive midt, så forsvaret ikke er helt solgt gang på gang, som i slutningen af sidste sæson, hvor det var ren indianer fodbold.

              Problemet er så, at al den fokus på det defensive gør at der satses for lidt offensivt i for store af dele af kampene - med alt for få chancer til følge i den del kampe. Og så kommer vi ikke udenom, at der bliver brændt uhyggeligt mange chancer - tænk bare på de to gigantiske fri-med-målmanden-chancer mod VFF ved 2-2.
              For mig at se er det især det at vi er blevet bedre på de defensive midt der har givet udfaldet i form af at modstanderne ikke i samme grad har kunnet fise lige igennem som de gjorde sidste sæson , hvor de endda lagde taktik efter vores dengang enormt svage centrale midt.

              At vi ikke skaber flere chancer end vi gør er for mig at se fordi vi kun kan skabe noget gennem Falk og Emil på kanterne , samt jeg syntes vi alt for tit spiller efter konceptet 4-6 tværpasninger på egen bane og derefter et los op mod angriberne.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Jeg ved nu ikke hvor mærkbart og væsentligt vores måldifference er forbedret... Målene er stort set gået ind i samme tempi som de gjorde det i sidste sæson, men dog foreløbig med lidt forbedring her til sidst ja...

                Efter 9 kampe sidste sæson, havde vi lukket 13 mål ind - Denne sæson er det 15...

                Efter 18 kampe, havde vi lukket 25 ind - Denne sæson er det 26...

                Efter de 27 runder vi har nu, havde vi lukket 39 ind - Denne er det 36...

                Udover det halter vi lidt efter på scorede mål, i alle 3 perioder, hvilket da også samlet set giver en dårligere målscore end sidste år ved denne tid... Forbedringen af målscoreren her i foråret, skyldes vel mest af alt vi ikke har fået den der lussing på 3-4 mål, hvilket jo selvfølgelig heller ikke skal undervurderes...
                Hvis du sammenligner med samme tidspunkt sidste sæson er det ikke så mærkeligt at der ikke er sket de store fremskridt. Midt i al snakken om de seneste helvedes år skal man ikke glemme at vi faktisk fik en ret god start på 2012/2013 sæsonen. Efter 20 runder lå vi nummer fire med tre point til en andenplads. Det der var fokus på var vel om vi samlet forbedrer os ift sidste sæson. Det skulle vi gerne gøre.
                Last edited by OB er Gud; 20-04-2014, 09:24.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Jeg synes, at det er mere interessant, hvor mange mål der blev lukket ind de sidste 7 runder af sidste sæson kontra starten af denne - det viser om der er sket en forbedring:

                  12-13: Runde 27-33: 24 mål
                  13-14: Runde 1-7: 11 mål (hvoraf de 6 faldt i en kamp mod AGF)
                  Først efter 17 runder i denne sæson var der gået 24 mål ind på OB.

                  Ergo en ekstrem forbedring/stabilisering af defensiven. Der er kommet rimeligt styr på den defensive midt, så forsvaret ikke er helt solgt gang på gang, som i slutningen af sidste sæson, hvor det var ren indianer fodbold.

                  Problemet er så, at al den fokus på det defensive gør at der satses for lidt offensivt i for store af dele af kampene - med alt for få chancer til følge i den del kampe. Og så kommer vi ikke udenom, at der bliver brændt uhyggeligt mange chancer - tænk bare på de to gigantiske fri-med-målmanden-chancer mod VFF ved 2-2.
                  Det skal jeg da heller ikke gøre mig uenig i... Hvis vi tager de 7 kampe der, som er vores værste periode siden nedrykningen i 98, så var der en klar forbedring ja, men tager vi nu de 7 kampe der var lige før den periode, og sammenligner med dem i stedet, så var der ingen forbedring... og sammenligner vi med snittet over hele sidste sæson, så vil du heller ikke finde nogen former for ekstrem forbedring... Synes egentlig også det siger en del om at vi først og fremmest har været meget svingende...

                  Nå, men nu skal det heller ikke gøres så sort det hele, vi er på den front oven på lige pt. helt enig, og det skal der følges op på allerede i dag...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #99
                    Det helt store problem med holdet er, at vi har svært ved at vinde de nemme kampe på hjemmebane hvor vi skal dominere spillet. Hvorimod de kampe særligt på udebane hvor vi er underdogs, går vi hen og vinder, eller holdet spiller her mere frigjort. Det helt særlige kendetegn ved OB de seneste sæsoner er at mange spillere mentalt ikke kan præstere når det virkelig gælder. Jeg håber dette er noget som der tages fat på fra næste sæson, for Rasmus Bagger skal meget mere indover i hver eneste kamp, og hver eneste spiller for at få det mentale fundament på plads på holdet. Jeg ved ikke om Rasmus Bagger kun er ansat på timebasis, og at han derfor kun minimalt hjælper holdet grundet den dårlige økonomi, men det er en farlig vej at gå. Jeg kender heller ikke hans professionelle niveau, men en anden som jeg tror ville kunne gøre en mental forskel på holdet er Arne Nilsson.

                    Comment


                      Til de andre indlæg, er jeg egentlig heller ikke uenig, men vi kan jo være nok så tilfredse med foråret, når efteråret var tilsvarende dårligere... I sidste ende, så er vi ved en sammenligning efter 27 runder, i gang med at levere den anden-dårligste sæson siden nedrykningen i 98, og det kan ikke bare viftes væk med at foråret er bedre end sidste forår, der i øvrigt stort set ikke kunne blive dårligere...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        jaja vi bevare da i den grad spændingen i bunden med endnu en jammerlig indsats mod et af de andre bundhold....næste runde AAB - mon dog vi får noget ud af det, og så nærmer den streg sig altså hurtigt igen. FÅÅÅÅRRRK!

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          jaja vi bevare da i den grad spændingen i bunden med endnu en jammerlig indsats mod et af de andre bundhold....næste runde AAB - mon dog vi får noget ud af det, og så nærmer den streg sig altså hurtigt igen. FÅÅÅÅRRRK!
                          Well måske er det bare ikke meningen Odense skal have et hold i superligaen....
                          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                          Comment


                            Så længe man er så naive at tro, at man kan skabe et tophold, samtidigt med at der skal være overskud i regnskabet, kommer man ingen vegne. Man er nødt til at vælge om man vil have superliga bold eller overskud. Denne mellemløsning er ulidelig at være vidne til...
                            Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Lars Elstrup Se indlæg
                              Så længe man er så naive at tro, at man kan skabe et tophold, samtidigt med at der skal være overskud i regnskabet, kommer man ingen vegne. Man er nødt til at vælge om man vil have superliga bold eller overskud. Denne mellemløsning er ulidelig at være vidne til...
                              WTF? Man kan da på ingen måde skabe et tophold ved at have underskud hvert år. Dét er da i den grad uholdbart!

                              Comment


                                Det kan ikke rigtig komme som en overraskelse for nogen det her... Der startede et nyt kapitel efter kampen i dag, spørgsmålet inden kampen var bare om vi skulle skrive et nyt i år, eller om det skulle være det sædvanlige som vi har deltaget i de sidste sæsoner... Det skulle så desværre blive det sidste...

                                Vi har desværre ikke rigtig udsigt til at kunne undgå at blive en del af bundkampen nu...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X