Annoncering

Collapse
No announcement yet.

foråret 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
    Jeg vælger at tro mest på http://www.superstats.dk/hvem-vinder-guld/ og med de ca. 1% chance for nedrykning, der er i worst-case, så er der ingen grund til bekymring
    Jeg har lige prøvet at sætte os til at tabe mod AaB, og ikke ændret på andet, og der siger den da allerede 2.80%.. Eller det vil sige det svinger jo noget i procenterne, jo flere gange man trykker, så et sted mellem 2.40 og 3.20...

    Sætter jeg os til at tabe de næste 5 kampe, er den oppe på mellem 39.10 og 44.20... Og der har jeg stadig ikke ændret i andre resultater for at gøre det til worst-case, hvad det jo ikke er derinde nu...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Jeg har lige prøvet at sætte os til at tabe mod AaB, og ikke ændret på andet, og der siger den da allerede 2.80%.. Eller det vil sige det svinger jo noget i procenterne, jo flere gange man trykker, så et sted mellem 2.40 og 3.20...

      Sætter jeg os til at tabe de næste 5 kampe, er den oppe på mellem 39.10 og 44.20... Og der har jeg stadig ikke ændret i andre resultater for at gøre det til worst-case, hvad det jo ikke er derinde nu...
      Hvor stor er risikoen for, at vi taber alle de sidste fem kampe?

      Hvis vi bare tager udgangspunkt i sandsynlighederne på superstats.dk, så er den IMPONERENDE 0,85%. Dvs., at der sker UNDER 1 ud af 100 gange, at vi taber alle fem kampe.

      Ydermere, selv HVIS vi taber alle fem kampe, så er du kommet frem til, at risikoen for nedrykning ligger på 45% (bare for at sætte den så højt som muligt).

      Så samlet set når vi op i en forfærdelig sandsynlighed for nedrykning på 0,38% ifølge dette regneeksempel.

      Vi må hellere gøre skidespanden klar. Det bliver en neglebidder.

      EDIT: Selvfølgelig uden at forholde sig til de scenarier, hvor vi ikke taber alle fem kampe, men alligevel rykker ned. Gad vide, hvor meget de i så fald vil trække risikoen op med? Skal vi sige en halv procent? Bare for at sætte den højt.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
        Jeg vælger at tro mest på http://www.superstats.dk/hvem-vinder-guld/ og med de ca. 1% chance for nedrykning, der er i worst-case, så er der ingen grund til bekymring
        med 5 nederlag bliver risikoen for nedrykning altså en hel del større.

        - når det så er sagt, en enket sejr over GF, eller AAB for den sags skyld og så er vi så godt som sikre - lad os få den sejr hurtigts muligt

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          med 5 nederlag bliver risikoen for nedrykning altså en hel del større.

          - når det så er sagt, en enket sejr over GF, eller AAB for den sags skyld og så er vi så godt som sikre - lad os få den sejr hurtigts muligt
          Måske det kunne være en smart taktik at vi med vilje taber mod AaB. Det vil straks føde drømme i Aarhus om at de drøner forbi os og videre op på femtepladsen og en tur i Europa næste sæson. Vi ved jo alle hvordan det plejer at gå GF, når de får en smule storhedsvanvid:-)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
            Hvor stor er risikoen for, at vi taber alle de sidste fem kampe?

            Hvis vi bare tager udgangspunkt i sandsynlighederne på superstats.dk, så er den IMPONERENDE 0,85%. Dvs., at der sker UNDER 1 ud af 100 gange, at vi taber alle fem kampe.

            Ydermere, selv HVIS vi taber alle fem kampe, så er du kommet frem til, at risikoen for nedrykning ligger på 45% (bare for at sætte den så højt som muligt).

            Så samlet set når vi op i en forfærdelig sandsynlighed for nedrykning på 0,38% ifølge dette regneeksempel.

            Vi må hellere gøre skidespanden klar. Det bliver en neglebidder.

            EDIT: Selvfølgelig uden at forholde sig til de scenarier, hvor vi ikke taber alle fem kampe, men alligevel rykker ned. Gad vide, hvor meget de i så fald vil trække risikoen op med? Skal vi sige en halv procent? Bare for at sætte den højt.
            Den er nok ikke så stor... men nu skrev han worst-case, så derfor prøvede jeg med 5 nederlag, da det lød helt forkert med 1%... Omvendt, så er risikoen for at tabe den næste eller de næste to, noget større, og mere skal der jo ikke til...

            Jeg kom frem til den lå mellem 39.10 og 44.20 ja... Og som jeg skrev, var det uden overhovedet at sætte de andre kampe til det værst tænkelige, hvis jeg gjorde det ville den ende på 100%...

            De 0.38 er jeg ikke sikker på jeg fanger..?

            En sejr vil temmelig sikkert få procenterne til at falde en del, da der jo heldigvis ikke rigtig skal mere til for at sikre os...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Den er nok ikke så stor... men nu skrev han worst-case, så derfor prøvede jeg med 5 nederlag, da det lød helt forkert med 1%... Omvendt, så er risikoen for at tabe den næste eller de næste to, noget større, og mere skal der jo ikke til...

              Jeg kom frem til den lå mellem 39.10 og 44.20 ja... Og som jeg skrev, var det uden overhovedet at sætte de andre kampe til det værst tænkelige, hvis jeg gjorde det ville den ende på 100%...

              De 0.38 er jeg ikke sikker på jeg fanger..?

              En sejr vil temmelig sikkert få procenterne til at falde en del, da der jo heldigvis ikke rigtig skal mere til for at sikre os...
              Risikoen for at tabe de sidste fem kampe er beregnet til 0,85%.
              Hvis vi taber dem, så er der 45% chance for at rykke ned.

              Så de 0,38% er de 0,85% gange de 45%.
              Dvs., at de 0,38% er risikoen for, at vi taber alle de sidste kampe OG rykker ned (givet de sandsynligheder, der er på superstats) :)

              Selvfølgelig er der også risiko for, at vi rykker ned, selvom vi ikke taber alle kampene, men alt i alt er risikoen altså meget meget lille.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                Risikoen for at tabe de sidste fem kampe er beregnet til 0,85%.
                Hvis vi taber dem, så er der 45% chance for at rykke ned.

                Så de 0,38% er de 0,85% gange de 45%.
                Dvs., at de 0,38% er risikoen for, at vi taber alle de sidste kampe OG rykker ned (givet de sandsynligheder, der er på superstats) :)

                Selvfølgelig er der også risiko for, at vi rykker ned, selvom vi ikke taber alle kampene, men alt i alt er risikoen altså meget meget lille.
                enig - men givet holdets mentale tilstand vil jeg helst undgå at gå ind til de sidste 2 runder med pistolen for panden....tvivler meget på vi får noget ud af kampen mod AAB men mod GF bør der være en chance og nok også mod Randers....så lad os få nogle point i de kampe så vi ikke behøver bekymre os til det aller sidste

                Comment


                  Det er sjovt som vi skal igang med det regnestykke for tredje år i træk. Det er sgu som at stå op en mandag morgen efter juleferien, at være tilhænger af OB for tiden. Vi må håbe det snart bliver weekend igen.
                  Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                    Risikoen for at tabe de sidste fem kampe er beregnet til 0,85%.
                    Hvis vi taber dem, så er der 45% chance for at rykke ned.

                    Så de 0,38% er de 0,85% gange de 45%.
                    Dvs., at de 0,38% er risikoen for, at vi taber alle de sidste kampe OG rykker ned (givet de sandsynligheder, der er på superstats) :)

                    Selvfølgelig er der også risiko for, at vi rykker ned, selvom vi ikke taber alle kampene, men alt i alt er risikoen altså meget meget lille.
                    Aaaah, jeg skal lige være helt med her nu... De 0.85, som i øvrigt også kan være 1.80, det er jo risikoen for at rykke ned, og ikke risikoen for at tabe 5 kampe..!

                    Og så passer resten af regnestykket jo heller ikke længere... Sandsynligheden for at tabe 5 kampe, må også være større end 0.85%... men det er aldrig noget jeg har regnet på, så jeg aner det ikke, men det lyder meget lavt...

                    Jamen det sidste er vi jo så også enige om, risikoen med en sejr er nærmest ikke eksisterende...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Tipsbladet giver os 3 % chance...

                      "OB
                      Risiko for nedrykning: 3 procent.
                      Med to tabte kampen i påsken er bunden rykket tættere på OB, der må finde sig i, at resten af sæsonen handler om at holde sig på afstand af nedrykningen. Der er seks point at give af, men programmet er ikke nemt mod topholdet, formstærke hold og et nedrykningstruet desperat AGF-mandskab. Dog kan en sejr hurtigt sende OB i tryghed."

                      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...vem-rykker-ned
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        "Der er seks point at give af, men programmet er ikke nemt mod topholdet, formstærke hold og et nedrykningstruet desperat AGF-mandskab."
                        Det er bare som om, at vi kan overraske/skuffe mod alle hold, så om modstanderen er tophold, i god form eller nedrykningstruet, virker til at være lidt ligegyldigt.

                        Comment


                          Det er effekten af at gange procenter der gør at sandsynligheden for 5 nederlag er så lav.
                          F.eks. Hvis vi sætter sandsynligheden til 33% for et nederlag, så er sandsynligheden for 5 nederlag: 33%*33%*33%*33%*33%= ca. 0,4 %. Så kan man jo ændre tallene afhængig af bookmakernes sandsynligheder, men 0,85 % lyder meget rigtigt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stifness Se indlæg
                            Det er effekten af at gange procenter der gør at sandsynligheden for 5 nederlag er så lav.
                            F.eks. Hvis vi sætter sandsynligheden til 33% for et nederlag, så er sandsynligheden for 5 nederlag: 33%*33%*33%*33%*33%= ca. 0,4 %. Så kan man jo ændre tallene afhængig af bookmakernes sandsynligheder, men 0,85 % lyder meget rigtigt.
                            Ja, du har selvfølgelig ret... der må jeg bare give mig...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Aaaah, jeg skal lige være helt med her nu... De 0.85, som i øvrigt også kan være 1.80, det er jo risikoen for at rykke ned, og ikke risikoen for at tabe 5 kampe..!

                              Og så passer resten af regnestykket jo heller ikke længere... Sandsynligheden for at tabe 5 kampe, må også være større end 0.85%... men det er aldrig noget jeg har regnet på, så jeg aner det ikke, men det lyder meget lavt...

                              Jamen det sidste er vi jo så også enige om, risikoen med en sejr er nærmest ikke eksisterende...
                              De 0,85% er sandsynligheden for, at vi taber alle fem kampe givet de sandsynligheder, der er på superstats.dk (som man så kan være mere eller mindre enig i).

                              Altså, det er jo bare at køre tankeeksperimentet ud. Ikke, fordi de tal, jeg finder frem til, er særlig retvisende for noget som helst. Det er bare for at illustrere, at hvordan man nu ellers vender og drejer det, så virker det ekstremt usandsynligt, at vi rykker ned :)

                              EDIT: Stifness havde luret den :)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                                De 0,85% er sandsynligheden for, at vi taber alle fem kampe givet de sandsynligheder, der er på superstats.dk (som man så kan være mere eller mindre enig i).

                                Altså, det er jo bare at køre tankeeksperimentet ud. Ikke, fordi de tal, jeg finder frem til, er særlig retvisende for noget som helst. Det er bare for at illustrere, at hvordan man nu ellers vender og drejer det, så virker det ekstremt usandsynligt, at vi rykker ned :)

                                EDIT: Stifness havde luret den :)
                                Jep, de tal der kan der ikke pilles så meget ved, den skulle bare lige drejes så jeg også kunne være med...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X