Annoncering

Collapse
No announcement yet.

foråret 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
    Jo deeet...

    On topic: is på venner!
    Der er spillet to kampe og vi kan altså på ingen måde forvente guld og grønne skove af det hold, som stadig lider under, at en masse tidligere indkøb er sket uden mål og retning.
    Det var meget skidt i dag, hvilket selvfølgelig også hænger sammen med, at Esbjerg er et godt hold, som traditionelt set står rigtig dårligt til os.
    Jeg synes, det ville være helt væk at fyre træneren på nuværende tidspunkt. Lad nu i det mindste Jesper Hansen få muligheden for at rydde op i truppen med alle de kontraktudløb, vi har til sommer.

    Jeg har tit spekuleret over, hvilken effekt det må have på et hold og en træner, når det skriges på fyringer, så snart der har været en dårlig præstation. Jeg tror sgu ikke, det har nogen god effekt - snarere tværtimod.

    Jeg er enig i, at vi i dag er langt fra niveauet (uden Toppels kæmperedninger havde det været helt skidt), men jeg synes sgu, det er for billigt at bruge den der med, at træneren skal kunne sætte sit hold op. Så er det fandme nogle forkælede spillere, man har, hvis de ikke serlv formår at være klar til en kamp. Det må være noget, der hænger sammen med amerikanske film, hvor man ser træneren står og pepper spillerne om i pausen, som så vender det hele på mirakuløs vis! Gad vide hvad træneren på det andet hold sagde? Det er jo nok det samme, som Troels Bech siger! Og sagde Niels Frederiksen så det samme som ham vindertræneren? Det er sgu da ham Niels, vi skal have! Eller hvordan var det nu, han fik det optimale ud af sine spillere i efterårssæsonen?

    Jeg tror ikke på, at der er mange fodboldspillere, som ikke altid yder alt, hvad de kan. Det er sgu da det, de lever og ånder for.
    Måske man skulle tage og indse, at holdet ikke har det fornødne niveau endnu. Der er klart potentiale, men der er altså også nogle steder, hvor det halter gevaldigt.

    Det der med at ramme dagen er noget, man tit hører om i fodbold, men det er først gået for mig, efter at have læst på dette forum i aften, at det i OB øjensynligt betyder "træneren kan ikke få mig til at yde det optimale".
    De kampe, hvor man "rammer dagen" må være dem, hvor træneren er ligeså motiverende som dem i filmene!
    Hvem forventer guld og grønne skove..? Folk forventer der bliver lagt en indsats for dagen... Resultaterne er du ikke selv herre over, men det er du over indsatsen... Der vil næsten i alle tilfælde være spillere i en trup som enten er for, gammel, dyr i drift, doven, uønsket osv... men jeg ser det ikke længere som det egentlige problem i OB, faktisk fremhæves AMC og Skoubo af mange i dag, som de eneste der kunne være sig selv bekendt... Jeg ved heller ikke om vi traditionelt står rigtig dårligt til Esbjerg... er det 3 ud af de sidste 20 vi har tabt..? (før i dag)

    "så snart der har været en dårlig præstation" Så må jeg lige informere om, at der har været en del flere end den i dag..!

    TB virker ikke som manden der kan få truppen op på næste niveau, som du selv siger, vi er der ikke endnu, men hvornår begynder vi så at må forvente det..? Om 13 kampe har han haft ansvaret i 2 år...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Hvem forventer guld og grønne skove..? Folk forventer der bliver lagt en indsats for dagen... Resultaterne er du ikke selv herre over, men det er du over indsatsen... Der vil næsten i alle tilfælde være spillere i en trup som enten er for, gammel, dyr i drift, doven, uønsket osv... men jeg ser det ikke længere som det egentlige problem i OB, faktisk fremhæves AMC og Skoubo af mange i dag, som de eneste der kunne være sig selv bekendt... Jeg ved heller ikke om vi traditionelt står rigtig dårligt til Esbjerg... er det 3 ud af de sidste 20 vi har tabt..? (før i dag)

      "så snart der har været en dårlig præstation" Så må jeg lige informere om, at der har været en del flere end den i dag..!

      TB virker ikke som manden der kan få truppen op på næste niveau, som du selv siger, vi er der ikke endnu, men hvornår begynder vi så at må forvente det..? Om 13 kampe har han haft ansvaret i 2 år...
      Jeg tror bare ikke helt, jeg er med på, hvordan man kan se, at de ikke leverer en indsats?
      At de ikke spiller godt, er en ting, det kan ske, men hvordan kan man vide, at de ikke yder, hvad de kan? Det synes jeg er meget tankevækkende, hvis de ikke gør det. Så er det jo ikke træneren, der er noget galt med, men spillerne, der ikke er deres løn værd. Jeg vælger at tro på, at spillerne altid yder deres bedste. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at en person, der lever af sin hobby, ikke går på banen klar til at levere 100%. Hvis ikke han gør det, er det ikke trænerens ansvar. Det er da den person, som ikke går nok op i sit arbejde/hobby, som har et problem.

      Skyd gerne efter TB pga hans taktiske dispositioner m.v. Bodul og lignende.

      Men spillere, der ikke yder deres optimale, kan sgu ikke være trænerens ansvar!

      Comment


        #33
        Ny målmand...

        Jeg er efterhånden kommet til den konklusion, at det eneste rigtige er at investere i en ny målmand(hvis Razda ikke er klar endnu).
        Jeg tror, at usikkerheden fra målmanden forplanter sig til hele holdet - det minder lidt om Tørnes i BIF - desværre.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
          Jeg er efterhånden kommet til den konklusion, at det eneste rigtige er at investere i en ny målmand(hvis Razda ikke er klar endnu).
          Jeg tror, at usikkerheden fra målmanden forplanter sig til hele holdet - det minder lidt om Tørnes i BIF - desværre.
          Hmm , så du mener at usikkerhed hos Toppel , som jeg iøvrigt har svært ved at se, forplanter sig videre i sådan en grad at de øvrige glemmer alt om taktik , hvis vi har en ud over 3-4 tværafleveringer på egen bane efterfulgt at et hovedløst spark op til ligaens tammeste angreb ?

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
            Jeg tror bare ikke helt, jeg er med på, hvordan man kan se, at de ikke leverer en indsats?
            At de ikke spiller godt, er en ting, det kan ske, men hvordan kan man vide, at de ikke yder, hvad de kan? Det synes jeg er meget tankevækkende, hvis de ikke gør det. Så er det jo ikke træneren, der er noget galt med, men spillerne, der ikke er deres løn værd. Jeg vælger at tro på, at spillerne altid yder deres bedste. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at en person, der lever af sin hobby, ikke går på banen klar til at levere 100%. Hvis ikke han gør det, er det ikke trænerens ansvar. Det er da den person, som ikke går nok op i sit arbejde/hobby, som har et problem.

            Skyd gerne efter TB pga hans taktiske dispositioner m.v. Bodul og lignende.

            Men spillere, der ikke yder deres optimale, kan sgu ikke være trænerens ansvar!
            det gjorde de ikke! Så du kampen?....jeg har set hvad de kn præstere, og det er klart bedre end det vi så igår

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
              Jeg tror bare ikke helt, jeg er med på, hvordan man kan se, at de ikke leverer en indsats?
              At de ikke spiller godt, er en ting, det kan ske, men hvordan kan man vide, at de ikke yder, hvad de kan? Det synes jeg er meget tankevækkende, hvis de ikke gør det. Så er det jo ikke træneren, der er noget galt med, men spillerne, der ikke er deres løn værd. Jeg vælger at tro på, at spillerne altid yder deres bedste. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at en person, der lever af sin hobby, ikke går på banen klar til at levere 100%. Hvis ikke han gør det, er det ikke trænerens ansvar. Det er da den person, som ikke går nok op i sit arbejde/hobby, som har et problem.

              Skyd gerne efter TB pga hans taktiske dispositioner m.v. Bodul og lignende.

              Men spillere, der ikke yder deres optimale, kan sgu ikke være trænerens ansvar!
              Det kan man feks. se når spillerne ikke tager de ekstra meter for sidemanden, eller når de kun går ind i en duel på halv kraft, sløsede tacklinger, og afleveringer lige så, når man sælger en mefspiller... men omvendt, hvordan kan du vide de yder 100 %.. ? er det bare fordi de er fodboldsspillere eller hvad..? For mange spillere ender fodbolden altså også med bare at være et arbejde...

              Og så må jeg bare sige, at det i min verden er fuldstændig håbløst at frikende træneren for noget ansvar, når hans spillere er ugidelige... Han har altså ansvaret for at truppen er klar til kamp, at taktikken og opgaverne er på plads, at gejsten og troen på tingene er der, osv... og det kan i mine øjne ikke diskuteres... Spillerne skal selvfølgelig heller ikke frikendes for deres elendigheder, det er klart...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #37
                Jeg køber ikke den med at spillerne ikke gider, hvorfor skulle det dog forholde sig sådan, over flere trænere og adskillige udskiftninger.
                Det jeg ser som problemet er en for tynd trup, men for få topspillere og et manglende eller ekstremt flagrende spilkoncept, vi aner jo ikke hvad vi vil og hænger ikke sammen som hold.
                Skift gerne Bech, men følg det op med en kontinuerlig plan for hvordan der skal spilles, pt virker det ganske amatøragtigt på det plan.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Det kan man feks. se når spillerne ikke tager de ekstra meter for sidemanden, eller når de kun går ind i en duel på halv kraft, sløsede tacklinger, og afleveringer lige så, når man sælger en mefspiller... men omvendt, hvordan kan du vide de yder 100 %.. ? er det bare fordi de er fodboldsspillere eller hvad..? For mange spillere ender fodbolden altså også med bare at være et arbejde...

                  Og så må jeg bare sige, at det i min verden er fuldstændig håbløst at frikende træneren for noget ansvar, når hans spillere er ugidelige... Han har altså ansvaret for at truppen er klar til kamp, at taktikken og opgaverne er på plads, at gejsten og troen på tingene er der, osv... og det kan i mine øjne ikke diskuteres... Spillerne skal selvfølgelig heller ikke frikendes for deres elendigheder, det er klart...
                  Hvorfor skulle spillerne ikke give deres bedste? Det giver ingen mening andet!

                  Har du overvejet den mulighed, at de bare ikke er bedre på dagen?
                  Hvis det kun er topniveauet, det handler om, så underpræsterer alle hold jo i nærmest alle kampe. Så kan det sgu være lige meget, hvem der er træner.

                  Jeg frikender ikke træneren. Jeg synes fx, at det er håbløst at bruge Bodul og spille så meget med spillere ude af position, som han gør (det sidste var dog ikke tilfældet i går).

                  Jeg synes bare den der med, at spillerne ikke yder det optimale pga. træneren er vildt letkøbt. Selvfølgelig gør spillerne, hvad de kan. På dagen taber man til et hold, der er bedre.
                  Måske det taktiske oplæg kunne have været bedre, og det er TB's skyld. Eller eksekveringen kunne have været bedre, og det er både TB (igennem træningen og formidling) og spillernes (igennem taktisk forståelse, koncentration og evnerne til at udføre det) skyld.
                  Men at den enkelte spillers indsats skal lægges på TB's skuldre, synes jeg, er åndssvagt og en kritik uden format.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                    Hvorfor skulle spillerne ikke give deres bedste? Det giver ingen mening andet!

                    Har du overvejet den mulighed, at de bare ikke er bedre på dagen?
                    Hvis det kun er topniveauet, det handler om, så underpræsterer alle hold jo i nærmest alle kampe. Så kan det sgu være lige meget, hvem der er træner.

                    Jeg frikender ikke træneren. Jeg synes fx, at det er håbløst at bruge Bodul og spille så meget med spillere ude af position, som han gør (det sidste var dog ikke tilfældet i går).

                    Jeg synes bare den der med, at spillerne ikke yder det optimale pga. træneren er vildt letkøbt. Selvfølgelig gør spillerne, hvad de kan. På dagen taber man til et hold, der er bedre.
                    Måske det taktiske oplæg kunne have været bedre, og det er TB's skyld. Eller eksekveringen kunne have været bedre, og det er både TB (igennem træningen og formidling) og spillernes (igennem taktisk forståelse, koncentration og evnerne til at udføre det) skyld.
                    Men at den enkelte spillers indsats skal lægges på TB's skuldre, synes jeg, er åndssvagt og en kritik uden format.
                    100% enig.

                    Comment


                      #40
                      Fint observation Benediktson. Jeg er meget enig i dine betragtninger.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                        Hvorfor skulle spillerne ikke give deres bedste? Det giver ingen mening andet!

                        Har du overvejet den mulighed, at de bare ikke er bedre på dagen?
                        Hvis det kun er topniveauet, det handler om, så underpræsterer alle hold jo i nærmest alle kampe. Så kan det sgu være lige meget, hvem der er træner.

                        Jeg frikender ikke træneren. Jeg synes fx, at det er håbløst at bruge Bodul og spille så meget med spillere ude af position, som han gør (det sidste var dog ikke tilfældet i går).

                        Jeg synes bare den der med, at spillerne ikke yder det optimale pga. træneren er vildt letkøbt. Selvfølgelig gør spillerne, hvad de kan. På dagen taber man til et hold, der er bedre.
                        Måske det taktiske oplæg kunne have været bedre, og det er TB's skyld. Eller eksekveringen kunne have været bedre, og det er både TB (igennem træningen og formidling) og spillernes (igennem taktisk forståelse, koncentration og evnerne til at udføre det) skyld.
                        Men at den enkelte spillers indsats skal lægges på TB's skuldre, synes jeg, er åndssvagt og en kritik uden format.
                        Hvorfor er der mennesker rundt omkring på alle mulige andre arbejdspladser som skal holdes til ilden..?

                        Ja, det har jeg da, og kan konstatere der er en del kampe hvor tingene ikke fungerer...
                        Har jeg sagt noget om det kun er topniveauet det handler om..?

                        Når du nu fx. synes at det er håbløst, hvilket jeg mere eller mindre er enig i, er det så fjernt at forestille sig, at der kan være spillere der tænker det samme som dig..? det kunne måske være et eks. på en af grundende til de sidste procenter mangler...

                        Det er den da også, hvis man mente Troels var den eneste grund... Det gør jeg ikke, men træneren er en stor del af det, og igen, som du selv siger og bringer af eksempler: at bruge Bodul er håbløst, alt det rotation på holdet er håbløst, og måske kunne det ene og det andet være bedre osv.... Hvorfor er det helt udelukket, at næste gang stopper en af spillerne med at løbe 5 meter før, fordi, det er jo alligevel håbløst..?

                        Jeg synes det er for letkøbt bare at sige, vi tabte til et bedre hold på dagen... specielt 20 måneder inde i en proces, hvor vi i mellemtiden har brugt alle ressourcerne på at skal blive det bedste hold på dagen...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Jeg køber ikke den med at spillerne ikke gider, hvorfor skulle det dog forholde sig sådan, over flere trænere og adskillige udskiftninger.
                          Det jeg ser som problemet er en for tynd trup, men for få topspillere og et manglende eller ekstremt flagrende spilkoncept, vi aner jo ikke hvad vi vil og hænger ikke sammen som hold.
                          Skift gerne Bech, men følg det op med en kontinuerlig plan for hvordan der skal spilles, pt virker det ganske amatøragtigt på det plan.
                          Jeg er enig i dette.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                            Hvorfor skulle spillerne ikke give deres bedste? Det giver ingen mening andet!

                            Har du overvejet den mulighed, at de bare ikke er bedre på dagen?
                            Hvis det kun er topniveauet, det handler om, så underpræsterer alle hold jo i nærmest alle kampe. Så kan det sgu være lige meget, hvem der er træner.

                            Jeg frikender ikke træneren. Jeg synes fx, at det er håbløst at bruge Bodul og spille så meget med spillere ude af position, som han gør (det sidste var dog ikke tilfældet i går).

                            Jeg synes bare den der med, at spillerne ikke yder det optimale pga. træneren er vildt letkøbt. Selvfølgelig gør spillerne, hvad de kan. På dagen taber man til et hold, der er bedre.
                            Måske det taktiske oplæg kunne have været bedre, og det er TB's skyld. Eller eksekveringen kunne have været bedre, og det er både TB (igennem træningen og formidling) og spillernes (igennem taktisk forståelse, koncentration og evnerne til at udføre det) skyld.
                            Men at den enkelte spillers indsats skal lægges på TB's skuldre, synes jeg, er åndssvagt og en kritik uden format.
                            problemet er jo netop at de ikke var bedre på dagen. De var ikke mentalt klar/sat ordenligt op/ til stede - og det er jo netop det der gør de ikke er bedre på dagen - de bliver jo ikke dårligere boldspillere fra den ene dag til den anden. Og der mener jeg i den grad træneren har et stort ansvar - som indpisker, til at sætte folk op og få dem til at fokusere.
                            - Men det fritager selvsagt ikke den enkelte spiller...

                            Comment


                              #44
                              3 point i 3 kampe er skidt men det er trods alt mod FCK, FCM og EFB der nu har lavet 9 point i 3 kampe ..

                              Når det så er sagt så SKAL de næste 4 kampe gerne give min. 9 point hvis det ikke skal blive for spændende ..

                              OB-VIF
                              BIF-OB
                              OB-SJE
                              VIF-OB

                              Vi kom skidt fra start mod FCK og tabte på en blunder men vi fik spillet os ind i kampen, lagt pres på og det havde ikke været ufortjent med 1 point. Om det så skyldes at OB kan når indstillingen er der eller om FCK ikke er helt på plads og manglede et par spillere skal jeg ikke kunne sige men nu må man så håbe at spillerne kan sætte sig op til de næste par kampe ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #45
                                Hvis det ikke giver 9 point i de næste 4 kampe, så rykker vi ned!

                                Comment

                                Working...
                                X