Annoncering

Collapse
No announcement yet.

foråret 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Enig, hvis vi ikke slår AGF i den tilstand, har vi fortjent at rykke ned med dem.
    Nu er OB jo, om muligt, verdensmestre i at sætte "fortabte hold" i gang....så det skulle slet ikke undre mig, at netop mod OB vender skuden for GF
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
      Hvis vi rykker ned nu er vi et år foran. Så kan Troels få sparket og vi kan få en træner ind som har en klar taktik og spille stil, så vi ikke bare losser til bolden når vi har den og håber de andre laver en fejl. Enten det ellers bliver vi oppe og rykker ned næste år. Så hvorfor ikke bare gøre det nu, så vi kan komme videre?!
      Du mener simpelthen vi spillede lossebold i går??????

      Er ekstremt lodret uenig. Vi har ikke skarpe angribere eller forsvarere til at vinde 1-0, derfor ligger vi i bunden. Men at vi ikke spiller fin fodbold (efter danske forhold, ifht. Viborg, GF, SE, FCV, Randers, med flere) er noget forbandet ævl.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
        Du mener simpelthen vi spillede lossebold i går??????

        Er ekstremt lodret uenig. Vi har ikke skarpe angribere eller forsvarere til at vinde 1-0, derfor ligger vi i bunden. Men at vi ikke spiller fin fodbold (efter danske forhold, ifht. Viborg, GF, SE, FCV, Randers, med flere) er noget forbandet ævl.
        Tror også det vil være ekstremt skidt for os at spille 1. div, vi er netop bedst mod de hold der spiller god fodbold, og har det svære mod de defensivt orienterede hold, og svage hold, knoldsparkere som FCV, elendig kamp, kampen mod Aab OK, vi kan bare ikke matche dem helt på nuværende tidspunkt.

        De defensive hold er der rigtigt mange af i 1. division, og i vores situation hvor vi sandsynligvis rykker flere unge spillere op, kan det blive et svært scenarie

        1. division er et skræk scenarie, TB er måske ikke den rigtige træner, men hellere et år mere med ham en 1. division.

        Comment


          Tror jeg simpelthen ikke, de har jo intet at skyde med, den kamp ligger så meget til os

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Tror jeg simpelthen ikke, de har jo intet at skyde med, den kamp ligger så meget til os
            De har faktisk lidt, men også et meget svagt forsvar og ringe angribere.
            Akharraz og Sloth kan dog sagtens give OB`s tunge forsvar problemer.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              tænker at en fyring af den Kære Bech er påkrævet ved sæson afslutning.. så kan vi hente en træner ind som kan føre os videre fra det som Bech og co. har startet men som de nu ikk længere ser ud til at kunne komme videre med..

              hvad angår kampen mod GF så tror jeg på en sejr..

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Scholten Se indlæg
                tænker at en fyring af den Kære Bech er påkrævet ved sæson afslutning.. så kan vi hente en træner ind som kan føre os videre fra det som Bech og co. har startet men som de nu ikk længere ser ud til at kunne komme videre med..

                hvad angår kampen mod GF så tror jeg på en sejr..
                Jeg tror ikke Bech er specielt truet på sit job... Dels er der ikke penge til at betale både ham OG en ny træner hele næste sæson... og dels tror (håber) jeg at ham og Jesper Hansen har en plan, som dem med fingeren på aftrækkeren er bedre inde i end os på sidelinien...

                Hvis de IKKE har en plan, hjælper det ikke at fyre ham, for så er det hele setuppet med Jesper Hansen og resten af den sportslige ledelse der er fejlcastet...

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Scholten Se indlæg
                  tænker at en fyring af den Kære Bech er påkrævet ved sæson afslutning.. så kan vi hente en træner ind som kan føre os videre fra det som Bech og co. har startet men som de nu ikk længere ser ud til at kunne komme videre med..

                  hvad angår kampen mod GF så tror jeg på en sejr..
                  Jeg beklager, at jeg gentager mig selv fra et indlæg i en anden tråd, men jeg køber simpelthen ikke den med, at alt vil blive meget bedre uden Troels Bech, selvom jeg er enig i, at vi burde have fået flere point på kontoen.

                  Troels Bech leverede i Silkeborg 3 sæsoner med 43 point, der rakte til en 8, 5 og 8 plads. I sæsonen 2010/2011 lå Silkeborg endda sidst med 4 point efter 8 kampe. Så TB har over 3 sæsoner vist han kan levere stabile resultater og også at han kan løfte et hold ud af en krise.

                  Kunne kontinuitet være en forklaring på, at han kunne levere bedre resultater med Silkeborg end OB?

                  Jeg har kigget på, hvordan truppen så ud i Troels Bechs sidste sæson i Silkeborg. De 7 spillere, der havde spillet flest kampe i den sæson havde alle spillet minimum tre sæsoner for Silkeborg. Det var:

                  Lasse Heinze, Christian Holst, Frank Hansen, Christopher Poulsen, Jesper Bech, Dennis Flinta og Thorbjørn Holst.

                  Mørtin Ørnskov forlod Silkeborg midt i den sæson. Han havde indtil da spillet 17 kampe og havde ligesom de 7 ovenstående spillet fast i minimum 2 sæsoner i Silkeborg.

                  Samme kontinuitet har vi ikke i OB, og vi får det formentlig heller ikke lige med det samme, fordi der er behov for at skifte flere spillere ud - både fordi nogle ikke passer til den stil, vi spiller, og fordi nogle er uddaterede.

                  I parentes bemærket vil jeg påstå, at de rutinerede kræfter TB havde i Silkeborg i langt højere grad bidrog med et solidt fundament sammenlignet med de rutinerde kræfter OB har i dag.

                  Comment


                    En fyring ville da være tåbeligt på nuværende tidspunkt. Jeg tror på det lange seje træk. Se Kent Nielsen i åb. Han var sgu ikke meget værd de første sæsoner heller.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                      En fyring ville da være tåbeligt på nuværende tidspunkt. Jeg tror på det lange seje træk. Se Kent Nielsen i åb. Han var sgu ikke meget værd de første sæsoner heller.
                      FCNs historie om 'det lange seje træk' er vel også et meget godt argument for at beholde Troels B. De flirtede med stregen i flere sæsoner (godt nok under Wieghorst), inden de vandt i Hjulmands første sæson (Wieghorst, Hjulmand, potato, potato). Forskellen er jo så bare, at de præsterede enkelte lyspunkter i form af fx. to vundne pokaltitler i de sæsoner, hvor de ikke landede højt i tabellen.

                      Hvis vi ikke slutter minimum som nummer 8, skal OBs ledelse jo tage stilling til, om det er troværdigt at fortsætte med en træner, der to sæsoner ud af to mulige kikser den opsatte målsætning. Jeg forudser, at TB fortsætter, hvis hvis bare vi redder en sæson mere. Troværdighed er nok lidt dyrt købt pt., hvis det indebærer et helt års løn til TB + en ny cheftræner.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                        FCNs historie om 'det lange seje træk' er vel også et meget godt argument for at beholde Troels B. De flirtede med stregen i flere sæsoner (godt nok under Wieghorst), inden de vandt i Hjulmands første sæson (Wieghorst, Hjulmand, potato, potato). Forskellen er jo så bare, at de præsterede enkelte lyspunkter i form af fx. to vundne pokaltitler i de sæsoner, hvor de ikke landede højt i tabellen.
                        Jeg er meget uenig i det udsagn. Den store forskel på Hjulmand og Wieghorst (og Hjulmand og Troels), er at Hjulmand i modsætning til Wigge kan organisere et boldbesiddende hold defensivt. FCN blev ikke mestre på offensive 4-3 kampe, ala Liverpool i denne sæson. De blev faktisk mestre på deres forsvar, der var det suverænt bedste i sæsonen. De lukkede kun 22 mål ind i 33 kampe, fire bedre end FCK på andenpladsen og 17(!) bedre end det tredjebedste forsvar, der var ACH.

                        Til gengæld scorede de kun 49 mål, hvilket der var hele fire hold der gjorde bedre (FCK, FCM, ACH og TBs Silkeborg). og SDJ scorede 48 og vi på 10.pladsen scorede 46.

                        Sæsonen inden, i Wigges sidste sæson, havde FCN lukket 50 mål ind (og scoret 38), så der var altså en defensiv forbedring på 28(!) mål i løbet af én sæson, og en forbedring af målscoren på +39 i forskel på Wieghorst og Hjulmand. Det er ikke potato/potahto i min verden. Det er forskellen på en god og en middelmådig træner...
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Jeg er meget uenig i det udsagn. Den store forskel på Hjulmand og Wieghorst (og Hjulmand og Troels), er at Hjulmand i modsætning til Wigge kan organisere et boldbesiddende hold defensivt. FCN blev ikke mestre på offensive 4-3 kampe, ala Liverpool i denne sæson. De blev faktisk mestre på deres forsvar, der var det suverænt bedste i sæsonen. De lukkede kun 22 mål ind i 33 kampe, fire bedre end FCK på andenpladsen og 17(!) bedre end det tredjebedste forsvar, der var ACH.

                          Til gengæld scorede de kun 49 mål, hvilket der var hele fire hold der gjorde bedre (FCK, FCM, ACH og TBs Silkeborg). og SDJ scorede 48 og vi på 10.pladsen scorede 46.

                          Sæsonen inden, i Wigges sidste sæson, havde FCN lukket 50 mål ind (og scoret 38), så der var altså en defensiv forbedring på 28(!) mål i løbet af én sæson, og en forbedring af målscoren på +39 i forskel på Wieghorst og Hjulmand. Det er ikke potato/potahto i min verden. Det er forskellen på en god og en middelmådig træner...
                          Hjulmands resultater var indiskutabelt bedre end Wieghorsts i sæson 1. Men kunne det også hænge sammen med, at han fik tilført nøglespillere som fx. Mtiliga og Bechmann - samt det faktum, at Jores Okore lige præcis i den sæson blev moden som seniorspiller? Måske har du ret, men den 'middelmådige' træner Wieghorst vandt altså pokalen to gange.

                          Uanset hvordan man vender den, er Hjulmands og Wieghorsts filosofi i bund og grund den samme, og deri ligger det såkaldt 'lange-seje-træk'. Det tror jeg på, er det rigtige. At holde fast i den filosofi, man nu engang har valgt at satse på. Jeg er ikke pro-Troels Bech, men nu er der snak om Bo Henriksen, hvilket i mine øjne vil være en klar afvigelse fra den retning, man lige nu siger, at man arbejder efter.
                          Last edited by marle; 29-04-2014, 09:51.

                          Comment


                            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...iser-bundpanik
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Det er lidt vildt, hvad OB præsterede 2008-2009 sæsonen - jeg havde helt glemt at vore hold kunne præstere på den måde:

                              2. OB 33 kampe - 21 sejre - 6 uafgjort 6 nederlag Målscore 65-31 69 point
                              Altså Klokke-klare mestre med den score i år :o(

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Det er lidt vildt, hvad OB præsterede 2008-2009 sæsonen - jeg havde helt glemt at vore hold kunne præstere på den måde:

                                2. OB 33 kampe - 21 sejre - 6 uafgjort 6 nederlag Målscore 65-31 69 point
                                Altså Klokke-klare mestre med den score i år :o(
                                Jamen det er der jo ingen der savner ... vi jubler jo over det Svendborgensiske snakkechartol, og den Københavnske ledelse.

                                Comment

                                Working...
                                X