Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBstruktion møder Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Stor tak til OBstruktion for det gode arbejde

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Men har medierne ikke været rundt om OB - har de været rundt om BIF på det område?
      Tja, med "medierne" tænkes der vel primært på Fyens? Jeg har i hvert fald ikke set andre grave særligt dybt i det. Jeg ved ikke, hvad der er af specifikke sager her i nyere tid med Brøndby IF og kommunen. Der skal da nok være nogle, og det ville da glæde mig, hvis der blev luftet noget beskidt undertøj der kunne besudle den klamme klub endnu mere, min pointe var såmend bare, at jeg ikke tror, at de er så meget mere "kammeratlige" med kommunen, end man er i de fleste andre byer efterhånden.

      Comment


        #33
        Jesper Hansen afslører desværre, at han er ramt af den syge som præger OB, nemlig en indspisthed og en lukkethed, hvor man sammen klapper hinanden på ryggen, og skaber en fælleskultur, der står i modsætning til omverdenen, og hvor man ikke tåler kritik og debat. Tag bare OBs mediestrategi ift. fans: "Du kan bare dukke op ved bane 1 og få en snak"....Det siger jo alt om, hvor ekstremt nedladende og arrogant klubben agerer, og såmænd også hvor fokus reelt er: sponsorerne. Der er ingen i OBs inderkreds, udover Jack Jørgensen, der har nogen som helst ide om, hvad det vil sige, at skabe tilhørsforhold til omgivelserne, og de er på ingen måde interesseret i det, for omgivelserne er jo bare amøber ifølge OB. At de ansatte i OB gør alt for klubben, er så latterligt i modstrid med virkeligheden, at jeg kun kan grine af det, altså hvis det da ikke var så tragisk, hvor dybt OB er faldet igennem mange år.

        Jeg vil anbefale alle til at lytte til medianos podcast om fankultur. Andre klubber er ved at vågne og indse, at fans faktisk besidder ressourcer, og at det ikke nytter noget, at lukke organisationen om sig selv, og forsøge at styre alting, særligt kommunikationen, for at tilfredsstille sponsorerne. De andre klubber er godt igang med, at lytte til deres fans, skabe rum for, at fans initiativer og ideer kan blomstre, i OB gør man det meget meget meget lidt, og det er med til at skabe en hensygende klub.

        Skal OB rykke sig nogen steder hen, er det tiden til at rense ud i organisationen, og skabe en åben klub i dialog med sine kritiske og ressourcestærke fans, det har desværre lange udsigter.

        ps. i mediano siger Claus Thomen, divisionsforeningens formand, at mange af de ting, vi giver TV skylden for, i virkeligheden er klubbernes ansvar, f.eks. fælles indløb og spredningen af tv -kampene, det er klubber som modsætter sig, at kampe spilles samtidigt.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
          Jesper Hansen.I andre klubber har medlemmerne selv betalt for bedre forhold via kontingentet. Ligeledes har sponsorer ydet støtte. De sidder ikke bare med hænderne i skødet,og lader det være op til kommunen at finde en løsning.
          Jeg tror ikke helt, du er med på sagen mht baner/træningsanlæg. Der er en glimrende tråd om det her: http://forum.ob.dk/showthread.php?13...liteter/page16

          Comment


            #35
            Jeg kunne nu godt tænke mig at have hørt svaret på følgende spørgsmål(uden nogen forventning om et brugbart svar):

            Får det nogen konsekvenser i den sportslige ledelse hvis man igen i år misser den målsætning man har meldt ud? Her med tanke på at man har haft mulighed for at forstærke holdet uden at gøre, det med den udmelding at man er sikker på at holdet er stærkt nok til målsætningen..

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Jeg kunne nu godt tænke mig at have hørt svaret på følgende spørgsmål(uden nogen forventning om et brugbart svar):

              Får det nogen konsekvenser i den sportslige ledelse hvis man igen i år misser den målsætning man har meldt ud? Her med tanke på at man har haft mulighed for at forstærke holdet uden at gøre, det med den udmelding at man er sikker på at holdet er stærkt nok til målsætningen..
              Man må jo gå ud fra at det må få konsekvenser, hvis man ikke opfylder målsætningen. Hvis truppen er til top 6, og man har grønt lys til forstærkninger, uden at gøre brug af den mulighed.
              Hvis man ikke opfylder målsætningen om top 6 må JH/KN være fortid. Og her snakker vi februar/marts måned.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                Man må jo gå ud fra at det må få konsekvenser, hvis man ikke opfylder målsætningen. Hvis truppen er til top 6, og man har grønt lys til forstærkninger, uden at gøre brug af den mulighed.
                Hvis man ikke opfylder målsætningen om top 6 må JH/KN være fortid. Og her snakker vi februar/marts måned.
                .......well tror desværre ikke det får konsekvenser...såfremt det sker...
                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Jeg kunne nu godt tænke mig at have hørt svaret på følgende spørgsmål(uden nogen forventning om et brugbart svar):

                  Får det nogen konsekvenser i den sportslige ledelse hvis man igen i år misser den målsætning man har meldt ud? Her med tanke på at man har haft mulighed for at forstærke holdet uden at gøre, det med den udmelding at man er sikker på at holdet er stærkt nok til målsætningen..
                  Mon ikke man ville få et svar i retning af:
                  - Det er et hypotetisk spørgsmål.
                  - Vi tror på vores trup, og at den er god nok til top6. Det arbejder vi hårdt for at realisere. Skulle det ikke lykkes må vi sammen evaluere på hvordan vi når derhen.
                  - Vi har valgt at forstærke holdet med Helenius og truppen med Mikkelsen. Derudover har vi prioriteret at holde sammen på truppen fordi den er stærk. Der er altså ikke solgt spillere, fordi vi tror på at truppen kan realisere deres store potentiale sammen.

                  Fortsæt selv med mere bræk.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Jeg kunne nu godt tænke mig at have hørt svaret på følgende spørgsmål(uden nogen forventning om et brugbart svar):

                    Får det nogen konsekvenser i den sportslige ledelse hvis man igen i år misser den målsætning man har meldt ud? Her med tanke på at man har haft mulighed for at forstærke holdet uden at gøre, det med den udmelding at man er sikker på at holdet er stærkt nok til målsætningen..
                    Jeg tror ikke det kommer på tale at fyre den sportslige ledelse før vi er som minimum akut og stærkt nedrykningstruede.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Jeg gad godt, at der var nogle der spurgte ind til, hvorfor udenlandske spillere er så "farlige" for OB. JH italesætter ofte, at man helst vil have danske spillere, og hvis ikke det så nordiske spillere, og at man f.eks. "næppe vil se en spiller fra Argentina i OB", men jeg har ikke hørt ellet set nogle udfordre ham på, hvorfor det er den gængse holdning i OB.

                      For egen regning, så synes jeg det repræsenterer et snæversyn og en uddateret måde at anskue fodbolden på, og jeg kan ikke se det som andet end et udtryk for falsk ækvivalens, at det partout skulle være så meget bedre at have danske/nordiske spillere.

                      Især i en klub som har så stolte traditioner her i nyere tid med at finde især afrikanske spillere, som har medført stor sportslig succes og nogle af klubbens største salg. Mange gik hen og blev publikumsyndlinge og viste sig at kunne trække folk på stadion, og nogle af dem blev ligefrem klublegender.

                      En historie der trækker spor helt tilbage til Tchami, over Miti og Tembo, og videre til spillere som Djiby, Djemba og Utaka. Brasilianere har vi også haft pæn succes med, med Caca, Junior og Bechara som deres repræsentanter her i klubben, og især de to endte jo med at blive publikumsynglinge og var med til at skabe nogle mindeværdige øjeblikke.

                      Jeg gad virkelig godt at vide, hvorfor at man mener, at man nærmest skal undgå at få spillere fra sådanne nationer og fodboldkulturer ind. Er det fordi, at man ikke tror på, at man har evnerne til at kunne integrere den slags spillere og udvikle dem i den eksisterende træningskultur, handler det om, at man ikke tror på egne evner til at sortere i spillerne i de markeder, eller ligger der et helt tredje ræsonnement bag?
                      Der er jo det i det, at eksotiske spillere fra andre kontinenter kun skal hentes, hvis de kan forstærke holdet, og hvis de med stor sandsynlighed kan gå direkte ind og forstærke en given plads på holdet (eller hvis potentialet til det er der).

                      Som en ven engang sagde:
                      "Det giver jo ingen mening at det skulle være nødvendigt at tage så langt væk som til Australien for at finde så ligegyldig og ordinær spiller som "talentet" Brent McGrath" - om Brøndbys scouting system. De pladser kan lige så godt tages af lokale eller nationale talenter og ungdomsspillere.

                      Man skal sgu bare være mere sikker på, at der er noget ekstraordinært at hente, når man tager til Sydamerika og lignende steder.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                        Jeg tror ikke det kommer på tale at fyre den sportslige ledelse før vi er som minimum akut og stærkt nedrykningstruede.
                        I bedste fald .. men jeg er enig med Kielberg..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                          Der er jo det i det, at eksotiske spillere fra andre kontinenter kun skal hentes, hvis de kan forstærke holdet, og hvis de med stor sandsynlighed kan gå direkte ind og forstærke en given plads på holdet (eller hvis potentialet til det er der).

                          Som en ven engang sagde:
                          "Det giver jo ingen mening at det skulle være nødvendigt at tage så langt væk som til Australien for at finde så ligegyldig og ordinær spiller som "talentet" Brent McGrath" - om Brøndbys scouting system. De pladser kan lige så godt tages af lokale eller nationale talenter og ungdomsspillere.

                          Man skal sgu bare være mere sikker på, at der er noget ekstraordinært at hente, når man tager til Sydamerika og lignende steder.
                          Ja, det er jeg da for så vidt enig i. Jeg synes så absolut heller ikke, at det skulle være nogen umulig opgave at finde spillere der forstærker den nuværende trup på flere positioner.

                          Der er selvsagt ingen der ønsker at se Brent McGrath i OB, men jeg synes det er rigtigt kedeligt, hvis vi nærmest afskærer os fra at kunne hente spillere som Miti, Junior eller Djiby. Jeg kan slet ikke se idéen i, at OB lukker sig om sig selv og stort set udelukkende begrænser sig til spillere med nogenlunde samme kulturelle og fodboldmæssige baggrund.

                          Jeg kan jo vende den om og spørge, er det gået særligt godt de sidste godt to år med at caste spillere, som for langt størstedelen er spillere kendt af dansk fodbold eller Kent? Det synes jeg ikke. El Makrini var en fin spiller at få, et bevis på at OB sagtens kan tiltrække kvalitet fra andre ligaer, hvis man vil, men derudover er det jo udviklingsspillere som Yao og Welbeck der er kastet penge efter.

                          Den begrænsede transferrækkevidde har desværre gjort, at vi har lavet nogle enorme fejlcasts og har overbetalt for nogle spillere i meget høj grad, og det kan jeg virkeligt ikke se skulle være sundt for OB, selvom de er danskere eller skandinavere. AK skulle selvsagt aldrig have haft 15 mio. over 5 år, det var galimatias for en spiller der havde bevist sig så relativt lidt som han havde. KEP skulle selvfølgelig ikke have haft en 3-årig kontrakt med en top 3-lønning i truppen. Det er ublu og dårlig trupplanlægning af en klub som OB at binde sig til at skulle betale så meget til en til den tid 34-årig, 2½ år ude i fremtiden.

                          Det er selvfølgelig helt fra snøvsen at give Jönsson truppens næsthøjeste lønning for så ikke at spille ham på den position, hvor han har gjort sig gældende hele karrieren, men i stedet begive sig ud i et projekt der ikke korrelerer særligt godt med hans spidskompetencer og som har vidst sig at være skidt. Den rigtigt store lønpose kunne være brugt på en spiller der allerede havde bevist sig i sådan en rolle. Det var selvfølgelig hul i hovedet at hente Izunna til at spille sammen med El Makrini centralt, da ingen af dem har nævneværdige evner i det fremadrettede spil. Det var en mærkelig disposition at hente Casper Nielsen der ikke bringer de egenskaber vi mangler på midtbanen, og som bliver smidt rundt på banen, som havde Kent reelt ikke en idé med, hvad han skulle gøre af ham.

                          Min grundlæggende pointe med ovenstående er, at vi virker til at være forfaldet til at hente spillere som man føler, at man har et godt kendskab til og derfor kan "regne" med, i stedet for at caste mere specifikt til de enkelte roller og på de parametre, hvor holdet åbenlyst mangler noget. Vores transferstrategi ligner i højere grad "Vi kan få ham her, så må vi se om vi kan få ham til at passe ind" end det er "Ham her passer godt ind i vores måde at spille på, lad os om vi kan få ham".

                          Og det er klart, at du møder de begrænsninger, når du næsten udelukkende handler på det danske marked. Det kan godt være, at du går i markedet med en ambition om en spiller som Kusk, men når du er der i fødekæden, hvor OB er i disse år, så ender du bare ofte med at må tage til takke med spillere som Jönsson og CN der skal gøres til projekter og omskoles, og der tror jeg bare vi gør os selv en kæmpe bjørnetjeneste. Kent har beviseligt kunne lykkes med et system, når han havde de retter spillertyper. Så forsøg at cast de samme spillertyper, om de så er fra Burundi eller Brovst, i stedet for at blive ved med forsøge at udvikle spillere til noget de langt fra er. Du får ikke held med at overbevise mig om, at det ikke kan lade sig gøre. Især ikke, når man ser hvor mange penge OB har kastet efter spillere der virker fejlcastede.
                          Last edited by Sheed; 08-09-2017, 13:10.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Ja, det er jeg da for så vidt enig i. Jeg synes så absolut heller ikke, at det skulle være nogen umulig opgave at finde spillere der forstærker den nuværende trup på flere positioner.

                            Der er selvsagt ingen der ønsker at se Brent McGrath i OB, men jeg synes det er rigtigt kedeligt, hvis vi nærmest afskærer os fra at kunne hente spillere som Miti, Junior eller Djiby. Jeg kan slet ikke se idéen i, at OB lukker sig om sig selv og stort set udelukkende begrænser sig til spillere med nogenlunde samme kulturelle og fodboldmæssige baggrund.

                            Jeg kan jo vende den om og spørge, er det gået særligt godt de sidste godt to år med at caste spillere, som for langt størstedelen er spillere kendt af dansk fodbold eller Kent? Det synes jeg ikke. El Makrini var en fin spiller at få, et bevis på at OB sagtens kan tiltrække kvalitet fra andre ligaer, hvis man vil, men derudover er det jo udviklingsspillere som Yao og Welbeck der er kastet penge efter.

                            Den begrænsede transferrækkevidde har desværre gjort, at vi har lavet nogle enorme fejlcasts og har overbetalt for nogle spillere i meget høj grad, og det kan jeg virkeligt ikke se skulle være sundt for OB, selvom de er danskere eller skandinavere. AK skulle selvsagt aldrig have haft 15 mio. over 5 år, det var galimatias for en spiller der havde bevist sig så relativt lidt som han havde. KEP skulle selvfølgelig ikke have haft en 3-årig kontrakt med en top 3-lønning i truppen. Det er ublu og dårlig trupplanlægning af en klub som OB at binde sig til at skulle betale så meget til en til den tid 34-årig, 2½ år ude i fremtiden.

                            Det er selvfølgelig helt fra snøvsen at give Jönsson truppens næsthøjeste lønning for så ikke at spille ham på den position, hvor han har gjort sig gældende hele karrieren, men i stedet begive sig ud i et projekt der ikke korrelerer særligt godt med hans spidskompetencer og som har vidst sig at være skidt. Den rigtigt store lønpose kunne være brugt på en spiller der allerede havde bevist sig i sådan en rolle. Det var selvfølgelig hul i hovedet at hente Izunna til at spille sammen med El Makrini centralt, da ingen af dem har nævneværdige evner i det fremadrettede spil. Det var en mærkelig disposition at hente Casper Nielsen der ikke bringer de egenskaber vi mangler på midtbanen, og som bliver smidt rundt på banen, som havde Kent reelt ikke en idé med, hvad han skulle gøre af ham.

                            Min grundlæggende pointe med ovenstående er, at vi virker til at være forfaldet til at hente spillere som man føler, at man har et godt kendskab til og derfor kan "regne" med, i stedet for at caste mere specifikt til de enkelte roller og på de parametre, hvor holdet åbenlyst mangler noget. Vores transferstrategi ligner i højere grad "Vi kan få ham her, så må vi se om vi kan få ham til at passe ind" end det er "Ham her passer godt ind i vores måde at spille på, lad os om vi kan få ham".

                            Og det er klart, at du møder de begrænsninger, når du næsten udelukkende handler på det danske marked. Det kan godt være, at du går i markedet med en ambition om en spiller som Kusk, men når du er der i fødekæden, hvor OB er i disse år, så ender du bare ofte med at må tage til takke med spillere som Jönsson og CN der skal gøres til projekter og omskoles, og der tror jeg bare vi gør os selv en kæmpe bjørnetjeneste. Kent har beviseligt kunne lykkes med et system, når han havde de retter spillertyper. Så forsøg at cast de samme spillertyper, om de så er fra Burundi eller Brovst, i stedet for at blive ved med forsøge at udvikle spillere til noget de langt fra er. Du får ikke held med at overbevise mig om, at det ikke kan lade sig gøre. Især ikke, når man ser hvor mange penge OB har kastet efter spillere der virker fejlcastede.
                            Er helt enig . Du kan så iøvrigt Joao med som OB doblede lønnen med for at få ham til klubben , hvorfor gå ind og overbyde så voldsomt på en spiller med så lav kvalitet ?

                            En anden spiller som spiller som er tiltrukket med en ret stor løn og klar overbud ift den løn han fik tilbudt i SIF er Helenius .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Er helt enig . Du kan så iøvrigt Joao med som OB doblede lønnen med for at få ham til klubben , hvorfor gå ind og overbyde så voldsomt på en spiller med så lav kvalitet ?

                              En anden spiller som spiller som er tiltrukket med en ret stor løn og klar overbud ift den løn han fik tilbudt i SIF er Helenius .
                              Helenius blev vel betalt af AaB og ikke af SIF?

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                                Helenius blev vel betalt af AaB og ikke af SIF?
                                SIF tilbød ham en kontrakt til 150.000 kr/md men OB overbød den med en ret meget større løn .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X