Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBstruktion møder Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OBstruktion møder Jesper Hansen

    Vi har været i Ådalen for at snakke med Jesper Hansen, og det kom der et længere interview ud af om lidt af hvert. Vi har derfor delt det op, og første del kan ses her: http://obstruktion.dk/obstruktion-mo...-hansen-del-1/

    #2
    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Vi har været i Ådalen for at snakke med Jesper Hansen, og det kom der et længere interview ud af om lidt af hvert. Vi har derfor delt det op, og første del kan ses her: http://obstruktion.dk/obstruktion-mo...-hansen-del-1/
    Tak

    Comment


      #3
      Thumbs up herfra😊👍🏻

      Comment


        #4
        Tak for interview.

        Jeg er stadig pro JH&KN, men de skal også til at vise gode takter i en længere periode ad gangen.

        Ser frem til del 2.

        Comment


          #5
          "jeg synes, vi har mange spillere, der er gode spillere, og vi spiller en form for fodbold, som andre klubber også synes, er attraktivt"

          Really???

          "
          Jeg synes, det ødelægger fodbolden med alle de penge og alle de rige folk, der pumper alle de penge i det, og som udgangspunkt kan man også sige, at det der hedder økonomisk fair play, der kan jeg godt forstå, at der er nogle klubber, der bliver undersøgt i øjeblikket"

          Er det så svaret/undskyldningen for at der ikke bliver postet mere i OB eller er der reelt et råderum der ikke bliver brugt (man gik efter en markant forstærkning)...

          Rigtig godt men kunne måske nok være lidt mere kritisk og dybdeborende ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #6
            "jeg synes, vi har mange spillere, der er gode spillere, og vi spiller en form for fodbold, som andre klubber også synes, er attraktivt"


            Nej JH vi spiller en form for fodbold der gør at andre klubber gerne finder meget nemt at spille imod . Det er ikke det samme som at spille attraktivt .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #7
              På fanmødet blev det vist sagt i den kontekst, at der havde været interesse for vores spillere - og at det skyldtes, at vi havde gode spillere samt spillede en form for fodbold, som gjorde den attraktive for andre klubber.
              Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


              Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

              Comment


                #8
                "Grundlæggende er jeg meget imod det. Jeg synes, det ødelægger fodbolden med alle de penge og alle de rige folk, der pumper alle de penge i det, og som udgangspunkt kan man også sige, at det der hedder økonomisk fair play, der kan jeg godt forstå, at der er nogle klubber, der bliver undersøgt i øjeblikket. Jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan godtgøre, at man har råd til at gøre sådan, når man har nogle regler under financial fair play, så jeg synes, det er ødelæggende for fodbolden med alle de penge, der er.".

                100% enig :).
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                  På fanmødet blev det vist sagt i den kontekst, at der havde været interesse for vores spillere - og at det skyldtes, at vi havde gode spillere samt spillede en form for fodbold, som gjorde den attraktive for andre klubber.
                  Yes. Men de er tilsyneladende ikke intressante nok til at andre klubber vil give penge nok til at det bliver spændende nok til en handel..
                  Sandheden er vel at grunden til at det er lykkedes at holde sammen på truppen grunder i at ingen har ville give os et bud der er attraktivt. Sådan kan man jo også holde sammen på en trup. Jeg er helt med på at han ikke kan agere anderledes udad til. Men det er tilladt for os andre at læse mellem linierne

                  Comment


                    #10
                    Jeg gad godt, at der var nogle der spurgte ind til, hvorfor udenlandske spillere er så "farlige" for OB. JH italesætter ofte, at man helst vil have danske spillere, og hvis ikke det så nordiske spillere, og at man f.eks. "næppe vil se en spiller fra Argentina i OB", men jeg har ikke hørt ellet set nogle udfordre ham på, hvorfor det er den gængse holdning i OB.

                    For egen regning, så synes jeg det repræsenterer et snæversyn og en uddateret måde at anskue fodbolden på, og jeg kan ikke se det som andet end et udtryk for falsk ækvivalens, at det partout skulle være så meget bedre at have danske/nordiske spillere.

                    Især i en klub som har så stolte traditioner her i nyere tid med at finde især afrikanske spillere, som har medført stor sportslig succes og nogle af klubbens største salg. Mange gik hen og blev publikumsyndlinge og viste sig at kunne trække folk på stadion, og nogle af dem blev ligefrem klublegender.

                    En historie der trækker spor helt tilbage til Tchami, over Miti og Tembo, og videre til spillere som Djiby, Djemba og Utaka. Brasilianere har vi også haft pæn succes med, med Caca, Junior og Bechara som deres repræsentanter her i klubben, og især de to endte jo med at blive publikumsynglinge og var med til at skabe nogle mindeværdige øjeblikke.

                    Jeg gad virkelig godt at vide, hvorfor at man mener, at man nærmest skal undgå at få spillere fra sådanne nationer og fodboldkulturer ind. Er det fordi, at man ikke tror på, at man har evnerne til at kunne integrere den slags spillere og udvikle dem i den eksisterende træningskultur, handler det om, at man ikke tror på egne evner til at sortere i spillerne i de markeder, eller ligger der et helt tredje ræsonnement bag?

                    Comment


                      #11
                      2. del af vores snak med Jesper Hansen er ude. http://obstruktion.dk/obstruktion-mo...-hansen-del-2/

                      Her falder snakken lidt på Joan og mest på Tingager.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Yes. Men de er tilsyneladende ikke intressante nok til at andre klubber vil give penge nok til at det bliver spændende nok til en handel..
                        Sandheden er vel at grunden til at det er lykkedes at holde sammen på truppen grunder i at ingen har ville give os et bud der er attraktivt. Sådan kan man jo også holde sammen på en trup. Jeg er helt med på at han ikke kan agere anderledes udad til. Men det er tilladt for os andre at læse mellem linierne
                        enig ... det lykkedes vist ikke at få meget for Mikkelsen .. han vil købe billigt og sælge dyrt .. det er fair nok men det virker ikke som om der er den store realitetssans for hvad han kan få for pengene eller hvad han kan få for spillerne ...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Jeg gad godt, at der var nogle der spurgte ind til, hvorfor udenlandske spillere er så "farlige" for OB. JH italesætter ofte, at man helst vil have danske spillere, og hvis ikke det så nordiske spillere, og at man f.eks. "næppe vil se en spiller fra Argentina i OB", men jeg har ikke hørt ellet set nogle udfordre ham på, hvorfor det er den gængse holdning i OB.

                          For egen regning, så synes jeg det repræsenterer et snæversyn og en uddateret måde at anskue fodbolden på, og jeg kan ikke se det som andet end et udtryk for falsk ækvivalens, at det partout skulle være så meget bedre at have danske/nordiske spillere.

                          Især i en klub som har så stolte traditioner her i nyere tid med at finde især afrikanske spillere, som har medført stor sportslig succes og nogle af klubbens største salg. Mange gik hen og blev publikumsyndlinge og viste sig at kunne trække folk på stadion, og nogle af dem blev ligefrem klublegender.

                          En historie der trækker spor helt tilbage til Tchami, over Miti og Tembo, og videre til spillere som Djiby, Djemba og Utaka. Brasilianere har vi også haft pæn succes med, med Caca, Junior og Bechara som deres repræsentanter her i klubben, og især de to endte jo med at blive publikumsynglinge og var med til at skabe nogle mindeværdige øjeblikke.

                          Jeg gad virkelig godt at vide, hvorfor at man mener, at man nærmest skal undgå at få spillere fra sådanne nationer og fodboldkulturer ind. Er det fordi, at man ikke tror på, at man har evnerne til at kunne integrere den slags spillere og udvikle dem i den eksisterende træningskultur, handler det om, at man ikke tror på egne evner til at sortere i spillerne i de markeder, eller ligger der et helt tredje ræsonnement bag?
                          Ikke for at forsvare JH men vores strategi ligger op til at vi skal have primært fynske, sekundært danske og tretiært skandinaviske spillere i truppen. Udenlandske profiler som egen avl kan læne sig op af ... det går så so and so med det hele ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Ikke for at forsvare JH men vores strategi ligger op til at vi skal have primært fynske, sekundært danske og tretiært skandinaviske spillere i truppen. Udenlandske profiler som egen avl kan læne sig op af ... det går så so and so med det hele ..
                            Ja, men hvorfor er vores strategi sådan? Er det noget der er helt stramt dikteret fra toppen, eller er det noget som JH og Kent i det store hele har besluttet? Jeg har kun hørt at "Det nye OB", som det så floskuløst blev kaldt i sin tid, skulle bygges op omkring fynske talenter og udenlandske stjerner, og udover Grytebust mangler sidstnævnte da i høj grad i min optik.

                            Vi ønsker et OB, der både består af udenlandske stjerner og store fynske talenter. Det er en grundpille i fremtidens OB, og derfor er det glædeligt at se vores unge spillere levere på et højt niveau, siger direktør Thomas Christensen.

                            http://www.ob.dk/artikel/det-foryngede-ob.aspx

                            Selvfølgelig er det at foretrække med danske og nordiske spillere, hvis du vælger mellem lige gode spillere, men grundlæggende er jeg af den mening, at OB skal forsøge at finde de bedste fodboldspillere som overhovedet muligt, og så skal nationaliteten i passet simpelthen ikke være det der gør, at man skrotter en spiller, det er dybt useriøst i min verden.

                            Den dygtigt og sundt drevede klub, skal være rummelig nok til at kunne integrere spillere fra andre kulturer. Det der med at hytte sit eget skind og på forhånd være afvisende overfor spillere fra mere fremmede kulturer, hører altså fortiden til, og hvis det er holdningen internt i OB, så har jeg kun hovedrysten til overs.
                            Last edited by Sheed; 06-09-2017, 12:28.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              enig ... det lykkedes vist ikke at få meget for Mikkelsen .. han vil købe billigt og sælge dyrt .. det er fair nok men det virker ikke som om der er den store realitetssans for hvad han kan få for pengene eller hvad han kan få for spillerne ...
                              Ser bi bort fra Gryte så er der jo groft sagt ikke en eneste i truppen som er af en nævneværdig værdi . Ikke en eneste af vores spillere kan jeg forestille mig vil kunne klare sig i en større liga , JJT vil nok kunne sælges men så er det med henblik på at han kan videreudviklet via sit talent .
                              Når JH snakker om at vi har mange interessante spillere også for større klubber så får jeg ærlig talt flash back til reklamerne i TV-Shop ..

                              samme når han siger at andre klubber finder vores spillestil interesant ..
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment

                              Working...
                              X