Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBstruktion møder Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Desværre er det jo rigtigt, at hvis vi ser bort fra spillere under 20 år, så har vi kun Gyte som kunne sælges/spille sig på hos top 4 hold. Han ville endda ikke være selvskreven på holdet, men han ville kunne matche den der står i dag. AK og NH tjener for meget til at vi kan slippe af med dem. Fester er fin, at have i truppen, men han er ikke start 11 materiale hos en klub som vil i top 6. Greve kunne måske være interessant for nogle som backup, og måske også Deslere kunne få en backup funktion. Thingager kunne enkelte klubber måske se et potientiale i. De øvrige er kun backupspillere i top 6 klubber.

    Konklussion er at JH på 4 år er lykkedes med, at flytte os ned af rangstigen. Derfor må han væk omgående.

    Comment


      #17
      Vi er enige om, at det ser skidt ud i OB - må bare sige, at det er nærmest lige så slemt at se på FCK og BIF - bare af andre årsager:

      FCK: hvad jeg lige kan se, er kun 10 ud af 26 spillere i deres trup danskere. Af disse 10 spillere er de to reservemålmænd og de to er unge talenter på 18 år. Dvs. at reelt 6 danske spillere er i spil, når den norske træner SS stiller holdet. I de første 7 runder har der været 3, 3, 2, 2, 3, 4 og 3 danskere i startopstillingen. Det synes jeg er trist for dansk fodbold.

      BIF: aktieemissioner i 100 mil.-klassen og underskud i 7 år i træk - samlet omkring 578 millioner siden 2010 - og 2017 giver også enormt underskud ca. 24-32 mil. Så på trods af, at man er gældsfri nu, får man stadig et enormt underskud. Jeg synes, at det er så langt ude, at man kan få lov til at drive en så ringe forretning. Hvis man så havde skabt et mesterhold. Men det har man jo ikke engang med så enorme summer. DET burde pressen også bruge lidt tid på: klubber som forsøger at købe sig til succes, som de ikke får, og for penge de ikke har.

      Det her er kontroversielt - jeg ved det godt: det er min påstand, at JH og KN ville kunne have fået mindst ligeså meget ud af så mange 100 mil kroner som BIF har fået! Det er ikke en ros af JH og KN - det er en kæmpe kritik af setup´et i BIF!

      Comment


        #18
        Det har du ret i, men der er noget hvis det ikke går godt for mig, så er der andre som det går dårligere.
        Vi kan lykkedes uden at sprænge banken, men det kræver en sportsdirektør som kan sammensætte et slagkraftig hold. Det har JH vist at han ikke evner.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Ja, men hvorfor er vores strategi sådan? Er det noget der er helt stramt dikteret fra toppen, eller er det noget som JH og Kent i det store hele har besluttet? Jeg har kun hørt at "Det nye OB", som det så floskuløst blev kaldt i sin tid, skulle bygges op omkring fynske talenter og udenlandske stjerner, og udover Grytebust mangler sidstnævnte da i høj grad i min optik.

          Vi ønsker et OB, der både består af udenlandske stjerner og store fynske talenter. Det er en grundpille i fremtidens OB, og derfor er det glædeligt at se vores unge spillere levere på et højt niveau, siger direktør Thomas Christensen.

          http://www.ob.dk/artikel/det-foryngede-ob.aspx

          Selvfølgelig er det at foretrække med danske og nordiske spillere, hvis du vælger mellem lige gode spillere, men grundlæggende er jeg af den mening, at OB skal forsøge at finde de bedste fodboldspillere som overhovedet muligt, og så skal nationaliteten i passet simpelthen ikke være det der gør, at man skrotter en spiller, det er dybt useriøst i min verden.

          Den dygtigt og sundt drevede klub, skal være rummelig nok til at kunne integrere spillere fra andre kulturer. Det der med at hytte sit eget skind og på forhånd være afvisende overfor spillere fra mere fremmede kulturer, hører altså fortiden til, og hvis det er holdningen internt i OB, så har jeg kun hovedrysten til overs.
          Det er jo den seneste strategi fra bestyrelsen der afløste 2 mesterskaber inden 2015 eller hvad det nu var. Det var det strategiudspil der kom efter KB og LO blev fyret og som div. sportschefer/sportsdirektører har forkludret ...
          Nu skriver du jo dygtig og sundt drevet ...
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #20
            3. del af vores snak med Jesper Hansen er nu online. http://obstruktion.dk/obstruktion-mo...-hansen-del-3/

            Denne gang handler det om hans dagligdag i klubben og hans forhold til fansene.

            Comment


              #21
              Hvor er jeg dog træt af at høre på det her. Nej kære Jesper, vi er ikke utilfredse lige meget hvad du gør. Vi er bare trætte af tomgangssnak og mangel på godt fodboldkøbmandskab:

              – Vi behøver absolut ikke at være enige, men der er jo nogen, der mener, at lige meget hvad vi gør, så er det bare noget møg, og det synes jeg er en skam. Særligt fordi at de egentlig holder med OB, og der er jo ikke nogen hernede, der gør noget eller træffer nogle beslutninger, der ikke er til OB’s bedste. Man kan være enig eller uenig, men der er mange folk, der er med til at træffe beslutningerne, og der synes jeg, det er lidt ærgerligt, at der er nogen, der siger, de holder med OB, men principielt er så meget imod alt, der foregår.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                3. del af vores snak med Jesper Hansen er nu online. http://obstruktion.dk/obstruktion-mo...-hansen-del-3/

                Denne gang handler det om hans dagligdag i klubben og hans forhold til fansene.
                Stærkt arbejde. Jeg kan se, at I virkelig har prøvet at få noget mere end standardsvar ud af ham, og jeg synes da også, at det lykkes til tider.

                Comment


                  #23
                  4. og sidste del af vores snak med Jesper Hansen er nu online. http://obstruktion.dk/obstruktion-mo...-hansen-del-4/
                  Snakken falder denne gang på baneforholdene og faciliteterne i Ådalen.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                    4. og sidste del af vores snak med Jesper Hansen er nu online. http://obstruktion.dk/obstruktion-mo...-hansen-del-4/
                    Snakken falder denne gang på baneforholdene og faciliteterne i Ådalen.
                    Jesper Hansen.I andre klubber har medlemmerne selv betalt for bedre forhold via kontingentet. Ligeledes har sponsorer ydet støtte. De sidder ikke bare med hænderne i skødet,og lader det være op til kommunen at finde en løsning.
                    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                    Comment


                      #25
                      Mange tak til OBstruktion for dette stykke arbejde.
                      Jeg vil ikke sige det ændre mit syn på JH ret meget. Jeg sybtes stadig ikke han gør sit arbejde godt nok.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Vi er enige om, at det ser skidt ud i OB - må bare sige, at det er nærmest lige så slemt at se på FCK og BIF - bare af andre årsager:

                        FCK: hvad jeg lige kan se, er kun 10 ud af 26 spillere i deres trup danskere. Af disse 10 spillere er de to reservemålmænd og de to er unge talenter på 18 år. Dvs. at reelt 6 danske spillere er i spil, når den norske træner SS stiller holdet. I de første 7 runder har der været 3, 3, 2, 2, 3, 4 og 3 danskere i startopstillingen. Det synes jeg er trist for dansk fodbold.

                        BIF: aktieemissioner i 100 mil.-klassen og underskud i 7 år i træk - samlet omkring 578 millioner siden 2010 - og 2017 giver også enormt underskud ca. 24-32 mil. Så på trods af, at man er gældsfri nu, får man stadig et enormt underskud. Jeg synes, at det er så langt ude, at man kan få lov til at drive en så ringe forretning. Hvis man så havde skabt et mesterhold. Men det har man jo ikke engang med så enorme summer. DET burde pressen også bruge lidt tid på: klubber som forsøger at købe sig til succes, som de ikke får, og for penge de ikke har.

                        Det her er kontroversielt - jeg ved det godt: det er min påstand, at JH og KN ville kunne have fået mindst ligeså meget ud af så mange 100 mil kroner som BIF har fået! Det er ikke en ros af JH og KN - det er en kæmpe kritik af setup´et i BIF!
                        Ingen tvivl om at mange sportdirektører trænere kunne have fået meget ud af det med BIF's 500 mill totalt fra 2011 -2016, + at BIF har langt større indtjening tilskuere og tv-penge sponsorere m.m.

                        Syntes også det er langt ude, men også imponerende at nogle klubber med budgetter og underskud der mange gange mindre, alligevel kan matche penge klubberne eks, Sønderjydske sidste sæson.

                        Nok svært at ændre på de vanvittige pengestrømme, og opstille regler der vil altid kunne findes alternative veje at tilfører klubber midler.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Ingen tvivl om at mange sportdirektører trænere kunne have fået meget ud af det med BIF's 500 mill totalt fra 2011 -2016, + at BIF har langt større indtjening tilskuere og tv-penge sponsorere m.m.

                          Syntes også det er langt ude, men også imponerende at nogle klubber med budgetter og underskud der mange gange mindre, alligevel kan matche penge klubberne eks, Sønderjydske sidste sæson.

                          Nok svært at ændre på de vanvittige pengestrømme, og opstille regler der vil altid kunne findes alternative veje at tilfører klubber midler.
                          Derudover får BIF masser af "skjult/indirekte" kommunal støtte. Det kunne være interessant for medierne at dykke ned i det....

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Derudover får BIF masser af "skjult/indirekte" kommunal støtte. Det kunne være interessant for medierne at dykke ned i det....
                            Hmm, men så skal OCC`s ulovlige støtte fra kommunen vel også kulegraves?
                            Desværre tror jeg at de fleste snyder, hvis de har muligheden.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Derudover får BIF masser af "skjult/indirekte" kommunal støtte. Det kunne være interessant for medierne at dykke ned i det....
                              Ligesom OB gør, mener du?

                              OB får også penge under bordet ifm. et koncertarrangement, som Entusiastens nævner, og de får nedsat stadionlejen midt en en kontraktperiode f.eks. Ingen grund til at tro, at Brøndby skulle være meget bedre eller værre end andre, hvad det angår. Måske tilbage i 80erne og 90erne, men der er sket lidt rundt omkring siden da.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Ligesom OB gør, mener du?

                                OB får også penge under bordet ifm. et koncertarrangement, som Entusiastens nævner, og de får nedsat stadionlejen midt en en kontraktperiode f.eks. Ingen grund til at tro, at Brøndby skulle være meget bedre eller værre end andre, hvad det angår. Måske tilbage i 80erne og 90erne, men der er sket lidt rundt omkring siden da.
                                Men har medierne ikke været rundt om OB - har de været rundt om BIF på det område?

                                Comment

                                Working...
                                X