Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det sportslige setup, ønsketænkning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Sportsdirektør: Synes det er ekstremt svært at vurdere hvem der er dygtige og samtidig vil være realistiske at få til OB. Men Ole Nielsen er da ikke er dårligt bud.
    Chefscout: Steen Nedergaard (min opfattelse er at han bestemt var rigeligt kompetent)
    Cheftræner: David Nielsen (har været i klubben, giver noget pondus, fagligt dygtig)
    Ass. Træner: Thomas Helveg (mon ikke han vil være villig til at prøve igen, hvis han får mere at skulle have sagt? Min opfattelse var ikke, at han var inkompetent)
    Talentchef: Tonny Hermansen (min opfattelse er at han gør et fint stykke arbejde)
    U19 træner: Pas! Jeg ved ikke hvem der skulle være mest kvalificeret her. Henrik Clausen? Schønberg? Alle mulige andre..?
    Målmandstræner: Lars Høgh

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Sportsdirektør: Synes det er ekstremt svært at vurdere hvem der er dygtige og samtidig vil være realistiske at få til OB. Men Ole Nielsen er da ikke er dårligt bud.
      Chefscout: Steen Nedergaard (min opfattelse er at han bestemt var rigeligt kompetent)
      Cheftræner: David Nielsen (har været i klubben, giver noget pondus, fagligt dygtig)
      Ass. Træner: Thomas Helveg (mon ikke han vil være villig til at prøve igen, hvis han får mere at skulle have sagt? Min opfattelse var ikke, at han var inkompetent)
      Talentchef: Tonny Hermansen (min opfattelse er at han gør et fint stykke arbejde)
      U19 træner: Pas! Jeg ved ikke hvem der skulle være mest kvalificeret her. Henrik Clausen? Schønberg? Alle mulige andre..?
      Målmandstræner: Lars Høgh
      Lyder ikke helt skævt

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Jeg tror aldrig, at jeg har givet udtryk for at jeg er tilhænger af Kick and Rush, eller skabelon bold. Jeg vil gerne have flot teknisk fodbold, men kombineret med nemme mål. Hvis man har en som kan kaste indkast som et spark - så udnyt det. Hvis vi kan lave lette mål på dødbolde, så gør det. Det er rigtigt, at jeg har skrevet at Horsens er mere underholdende end OB i øjeblikket. Det er ikke fordi jeg går ind for, at de 11 højeste knoldsparkere skal udgøre et hold. Det er ikke fordi jeg beundre Horsens stil, men fordi vores egen stil og spil er %&/#$%%!!
        :D.
        Du burde benytte dig af superliga.dk, den er vældigt interessant i den forbindelse.
        Masser af relevant statistik, f.eks viser den konsekvent at OB elsker at aflevere til hinanden på egen banehalvdel.
        ... og jeg er STOR tilhænger af teknisk fodbold.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #19
          Ønske-setup

          JH-Raus
          KN-Raus
          ...så tager vi den derfra...
          Driflins bud er ikke helt tosset...har dog lidt tvivl ift. David Nielsen....
          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

          Comment


            #20
            Direktør for den sportslige ledelse: Keld Bordinggaard

            Sportschef: Michael Buchholtz

            Scout: Ole Nielsen

            Scout: Steen Nedergaard

            (Vi skal i hvert fald have kortlagt hele Skandinavien, 2. Bundesliga, Ligue 2, Belgien, Holland, Polen, Tjekkiet, Slovakiet og Balkan)

            Analytiker af "Big data": (Her kunne vi måske bruge mange af de trænere, som i forvejen er i organisationen)

            Kamp- og modstanderanalytiker: (Her kunne vi måske bruge mange af de trænere, som i forvejen er i organisationen)

            Mentaltræner: XXX

            Træner: Jacob Michelsen

            Assistent: Kasper Kurland

            Assistent: Thomas Helveg

            Chef for fysisk træning: Thue Kvorning

            Fysisk træner: Janus Blond

            Fysisk træner: Jens Bangsbo

            Målmandstræner: Lars Høgh

            Akademichef: Tonny Hermansen

            Konsulent til den sportslige ledelse: Katrien Fransen (førende forsker omkring emnet Team Efficacy i fodbold og volley)
            Last edited by NicolaiN; 31-08-2017, 11:05.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
              Det bliver du du nødtil at udpensle det der.
              Mangler godt nok også et svar på den
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                Det bliver du du nødtil at udpensle det der.
                ja, det må jeg jo så hellere nok:) Under Kim Brink og Lars Olsen satsede man benhårdt på at løfte mesterskabstroæet, og der blev hentet 'dyre' drenge for at realisere målsætningen, deriblandt en aldrende Thomas Helveg. Man kom da også helt tæt på, men så mistede man momentum, pusten, call it what you like.. FCK lagde efterfølgende sæson afstand til OB, og det var tydeligt at daværende trup ikke ville kunne opfylde målsætningen. En af grundende var at truppen havde peaket, og der skulle yngre kræfter ind på holdet. Nogle af de ældre havde set sidste salgsdato, deriblandt Helveg.

                Helveg har uden tvivl selv set hvilken vej det bar, og i stedet for bare at indstille karrieren og erkende at han nok var holdets 'weakest link', så fik han solgt både Brink og Olsen for en lukrativ stilling i klubben. Intern uro med druk og damer, eller hvad barnet nu kom at hedde? Bah! Nu skulle holdets præstationsnedgang pludselig smøres over på andre! For mig at se, så er Lars Olsen med afstand den mest kompetente træner som OB har haft i nyere tid, og måden han blev 'likvideret' på var direkte usmagelig! Det som kendetegnede OB under Brink og Olsen var ikke kun at man hang lige i haserne på FCK, men også at klubben blev drevet på samme proffesionelle måde, som netop FCK. Man havde en pressechef til at formidle hvad der skulle formidles til medierne, that's it! I stærk kontrast dertil kunne man følge cirkus AGF med Onkel Kurt, eller Brøndby med Guldambitioner, hver gang de havde vundet én kamp, med to efterfølgende tab til følge, eller ikke at snakke om den åbne tvist med pengemanden kasi-Jesper, eller den åbne magtkamp med Per Bjerregaard. På den led var OB 'kedelige', men proffesionelt drevet. Det blev der lavet drastisk om på af netop Helveg, og sidenhen er det kun gået en vej for OB. Does that cover it?

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                  ja, det må jeg jo så hellere nok:) Under Kim Brink og Lars Olsen satsede man benhårdt på at løfte mesterskabstroæet, og der blev hentet 'dyre' drenge for at realisere målsætningen, deriblandt en aldrende Thomas Helveg. Man kom da også helt tæt på, men så mistede man momentum, pusten, call it what you like.. FCK lagde efterfølgende sæson afstand til OB, og det var tydeligt at daværende trup ikke ville kunne opfylde målsætningen. En af grundende var at truppen havde peaket, og der skulle yngre kræfter ind på holdet. Nogle af de ældre havde set sidste salgsdato, deriblandt Helveg.

                  Helveg har uden tvivl selv set hvilken vej det bar, og i stedet for bare at indstille karrieren og erkende at han nok var holdets 'weakest link', så fik han solgt både Brink og Olsen for en lukrativ stilling i klubben. Intern uro med druk og damer, eller hvad barnet nu kom at hedde? Bah! Nu skulle holdets præstationsnedgang pludselig smøres over på andre! For mig at se, så er Lars Olsen med afstand den mest kompetente træner som OB har haft i nyere tid, og måden han blev 'likvideret' på var direkte usmagelig! Det som kendetegnede OB under Brink og Olsen var ikke kun at man hang lige i haserne på FCK, men også at klubben blev drevet på samme proffesionelle måde, som netop FCK. Man havde en pressechef til at formidle hvad der skulle formidles til medierne, that's it! I stærk kontrast dertil kunne man følge cirkus AGF med Onkel Kurt, eller Brøndby med Guldambitioner, hver gang de havde vundet én kamp, med to efterfølgende tab til følge, eller ikke at snakke om den åbne tvist med pengemanden kasi-Jesper, eller den åbne magtkamp med Per Bjerregaard. På den led var OB 'kedelige', men proffesionelt drevet. Det blev der lavet drastisk om på af netop Helveg, og sidenhen er det kun gået en vej for OB. Does that cover it?
                  Der er godt nok mange antagelser i den begrundelse, som går direkte imod de kilder diverse medier har haft i klubben. Det var ikke kun Helveg der fandt kulturen problematisk, det var der mange andre der også gjorde. Og at Helveg skulle have kommet med de udtalelser for at kunne score sig et lukrativt topjob må vist betragtes som motivforskning uden det helt store belæg.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                    Der er godt nok mange antagelser i den begrundelse, som går direkte imod de kilder diverse medier har haft i klubben. Det var ikke kun Helveg der fandt kulturen problematisk, det var der mange andre der også gjorde. Og at Helveg skulle have kommet med de udtalelser for at kunne score sig et lukrativt topjob må vist betragtes som motivforskning uden det helt store belæg.
                    Ja, det lyder som en teori, som er helt nede på niveau med den han kom med om de mange nye brugere på forum i den "gyldne November måned 2013"...

                    ... hvilket vil sige, mest til bare at grine af.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #25
                      Du mistede mig ved "Lars Olsen med afstand den mest kompetente træner som OB har haft i nyere tid".
                      Håber han hygger sig på Færøerne. Der har tydeligvis ikke rigtigt været bud efter ham fra mere interessante opgaver.

                      Mht. Helveg: Udover én eneste udtalelse - det berømte 'Vi har trænet dårligt'-interview, hvor han var frustreret som spiller efter en dårlig kamp - så kan jeg ikke mindes, at Helveg skulle have sat lus i skindpelsen pressemæssigt. Har der ellers været noget?

                      Comment


                        #26
                        Prøv at læse Mads Timms bog, der får man ikke ligefrem indtrykket af Lars Olsen som en dygtig træner..

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af lassepedersen Se indlæg
                          Prøv at læse Mads Timms bog, der får man ikke ligefrem indtrykket af Lars Olsen som en dygtig træner..
                          Eller spørg Emil Ousager. Samme indtryk.

                          Comment


                            #28
                            Steen Nedergaard burde være sportsdirektør i OB. Er overbevist om at han ville være den perfekte til jobbet. Helveg så jeg også gerne i en rolle, måske som coach.

                            Men nej tak til de to brødre. Michael måtte for min skyld gerne komme tilbage i et job, men Carsten savner jeg ikke.
                            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Du mistede mig ved "Lars Olsen med afstand den mest kompetente træner som OB har haft i nyere tid".
                              Håber han hygger sig på Færøerne. Der har tydeligvis ikke rigtigt været bud efter ham fra mere interessante opgaver.

                              Mht. Helveg: Udover én eneste udtalelse - det berømte 'Vi har trænet dårligt'-interview, hvor han var frustreret som spiller efter en dårlig kamp - så kan jeg ikke mindes, at Helveg skulle have sat lus i skindpelsen pressemæssigt. Har der ellers været noget?
                              I nyere tid synes jeg ikke, at vi har haft en bedre træner end Bruce Rioch. Det var helt vildt, hvad han kunne hive ud af selv halvdårlige spillere. Havde han været træner for holdet med DD, Djiby osv. tror jeg, at vi havde nuppet det mesterskab. Desværre havde han også et stort ego, som ikke tålte at blive talt imod.
                              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                                I nyere tid synes jeg ikke, at vi har haft en bedre træner end Bruce Rioch. Det var helt vildt, hvad han kunne hive ud af selv halvdårlige spillere. Havde han været træner for holdet med DD, Djiby osv. tror jeg, at vi havde nuppet det mesterskab. Desværre havde han også et stort ego, som ikke tålte at blive talt imod.
                                Tror ikke at det var så meget ego som forventningsafstemning. Han kommer som manager og ikke træner - har været vant til helt andre beføjelser og hvem ved om der ikke falder lidt af til managers ved gode handler lige som agenter ...
                                Det er trods alt markant kulturforskel i arbejdsbeskrivelsen ...
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X