Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det sportslige setup, ønsketænkning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Man kan købe sig til meget også succes i fodbold . Det eneste der var galt med fyringen af LO var at den kom for sent .
    Og at man ikke havde den ordentlig plan klar.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Selvfølgelig går Uffe Pedersen ud og lægger låg på sagen efter han er blevet indsat som træner. Alt andet ville jo gøre det umuligt at arbejde videre.

      Kunne du prøve at finde en statistik over de budgetter de forskellige trænere har haft at arbejde med? Det kunne måske perspektivere sammenligningen mellem de forskellige trænere lidt. Eller tror du Lars Olsen ville kunne tage medaljer med det nuværende hold også?

      Der er forøvrigt masser af historier ude omkring Roy Carroll der kunne tillade sig at møde fuld op til træning, Djemba-Djemba der gjorde mere eller mindre hvad der passede ham osv. Tror du virkelig at de historier er opstået fuldstændig ud af det blå?

      "Forsmåede spillere" - hold da op. Emil Ousager har sgu aldrig været forsmået. Hvis man nu havde lyttet til de ting han har udtalt, så var han udmærket klar over at han ikke var dygtig nok til at stå fast for OB. Det var han ikke bitter over.
      Til gengæld nikker han til problemerne om andre spilleres mødedisciplin, som senere blev bekræftet af OB. En faktor, der også generede Roy Carroll, men han ønsker i dag ikke at komme med udfald mod synderne blandt sine tidligere holdkammerater. Han kunne bare ikke forstå, at hele holdet kunne vente et kvarter i bussen på en forsinket spiller, som så alligevel var i startopstillingen senere samme dag. - Jeg må indrømme, at stemningen omkring kampe og træning er mere afslappet i dansk fodbold, end hvad jeg har været vant til i eksempelvis Manchester United. Men jeg respekterer det, og der er masser af kvalitet i OB. Jeg fik flere rigtig gode venner i Odense, og jeg vil gerne sende en særlig tak til målmandstræneren Tom (Sterobo, red.) for den måde, han tog sig af mig på."
      "
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #48
        Helt enig. Der er godt nok et stykke vej fra en spiller der siger som Helveg, og så til at både sportschef, træner og assistenttræner fyres.

        De fyringer har da ikke en døjt at gøre med Helveg.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #49
          "En spillers kommentarer efter en kamp har intet med denne beslutning at gøre. Det er en grundig, samlet vurdering af, at posen skulle rystes, for at vi kan udvikle os sportsligt. Og der må hele den sportslige ledelse stå til regnskab, siger Niels Thorborg"
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            "En spillers kommentarer efter en kamp har intet med denne beslutning at gøre. Det er en grundig, samlet vurdering af, at posen skulle rystes, for at vi kan udvikle os sportsligt. Og der må hele den sportslige ledelse stå til regnskab, siger Niels Thorborg"
            Damn hvor ville jeg gerne have hans kommentar på den udtalelse .. KB og LO blev fyret for 7 år siden !!!! Mener han at vi har udviklet os sportsligt og er det ikke på tide at den sportslige ledelse står til regnskab nu såfremt vi ikke er hvor man retteligt kunne forvente ...

            JH har altså været her i mere end 4 år .. 8 transfervinduer ..... Kent Nielsen i to sæsoner med 4 transfervinduer ..
            Last edited by Plum; 01-09-2017, 09:59.
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              "En spillers kommentarer efter en kamp har intet med denne beslutning at gøre. Det er en grundig, samlet vurdering af, at posen skulle rystes, for at vi kan udvikle os sportsligt. Og der må hele den sportslige ledelse stå til regnskab, siger Niels Thorborg"
              Det skal han jo sige - det nytter jo ikke noget, at når en eller anden medarbejder i en virksomhed siger noget, så gør ledelsen bare det - sådan må det i hvert fald ikke se ud officielt, hvis ledelsen skal beholde sin integritet og berettigelse - men jeg kan ikke forstille mig, at man ikke har lyttet til Helveg, som har så meget international erfaring på klub- og landsplan og samtidig havde så meget OB i blodet. Jeg mener også, at det er på sin plads, at en spiller af hans kaliber netop skal bryde "reglerne" og "go public". Jeg kan nemlig samtidig ikke forestille mig, at han ikke har vendt det med den sportslige ledelse først. Som så har valgt ikke at handle på det. Helveg har været aller-højest i spillerhierarkiet og har naturligt nok haft tæt kontakt til den sportslige ledelse - som han så har følt ikke har taget ham alvorligt.
              Han har følt at OB blev dårligt ledet og da han ikke bare har opfattet sig selv som ansat i virksomheden, har han ikke kunnet acceptere, at holdet ikke blev drevet ordentligt.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Det skal han jo sige - det nytter jo ikke noget, at når en eller anden medarbejder i en virksomhed siger noget, så gør ledelsen bare det - sådan må det i hvert fald ikke se ud officielt, hvis ledelsen skal beholde sin integritet og berettigelse - men jeg kan ikke forstille mig, at man ikke har lyttet til Helveg, som har så meget international erfaring på klub- og landsplan og samtidig havde så meget OB i blodet. Jeg mener også, at det er på sin plads, at en spiller af hans kaliber netop skal bryde "reglerne" og "go public". Jeg kan nemlig samtidig ikke forestille mig, at han ikke har vendt det med den sportslige ledelse først. Som så har valgt ikke at handle på det. Helveg har været aller-højest i spillerhierarkiet og har naturligt nok haft tæt kontakt til den sportslige ledelse - som han så har følt ikke har taget ham alvorligt.
                Han har følt at OB blev dårligt ledet og da han ikke bare har opfattet sig selv som ansat i virksomheden, har han ikke kunnet acceptere, at holdet ikke blev drevet ordentligt.
                Det skal han selvfølgelig sige ja, det har du ret i. Tror også de har lyttet til ham. Var han ikke ikke også en form for talsmand for spillerne og viceanfører. Og jeg er enig, hvis han ikke føler situationen er blevet taget alvorligt, så må han tage det skridt han gjorde. Han satte klubben over sig selv, som det også skal være... men jeg forestiller mig ikke at han var afgørende for de 3 fyringer på nogen måde.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Det skal han selvfølgelig sige ja, det har du ret i. Tror også de har lyttet til ham. Var han ikke ikke også en form for talsmand for spillerne og viceanfører. Og jeg er enig, hvis han ikke føler situationen er blevet taget alvorligt, så må han tage det skridt han gjorde. Han satte klubben over sig selv, som det også skal være... men jeg forestiller mig ikke at han var afgørende for de 3 fyringer på nogen måde.

                  Lars Olsen har jo også efterfølgende indrømmet at der blev gjort forskel på spillerne til træning , men undskyldte sig med kulturforskelle
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #54
                    I min verden er div forudgående træneres præstationer eller udtalelser sådan set underordnede.. Det helt store problem er thomas Christensen! Den evige to'er og verdensmester i bl.a at smøre den pæne bestyrelse så sit snit til yderligere magt og gav brinken og følget kniven!
                    Jeg kan stadig konstant høre TC's københavnske stemme -de senere år blot igennem hans jyske talerør..
                    Brinken fik 10 år -nu har TC haft 7..
                    Ved godt mange ikke deler min begejstring for KB men fuck nu af hvor jeg savner en klubmand med passion omend evigt ballancerende på grænsen imellen gal og genial!

                    Comment


                      #55
                      Du ved godt at Thomas Christensen stoppede i klubben for 4 år siden ik?

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Paven152 Se indlæg
                        Du ved godt at Thomas Christensen stoppede i klubben for 4 år siden ik?
                        Han er her skam endnu. Næstformand i OS&E, og sidder i OBs sportsudvalg.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Han er her skam endnu. Næstformand i OS&E, og sidder i OBs sportsudvalg.
                          Jeg ved ikke med det mystiske sportsudvalg men han er ikke med i bestyrelsen .. http://www.ose.dk/om-ose/bestyrelsen-direktionen.aspx
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Paven152 Se indlæg
                            Du ved godt at Thomas Christensen stoppede i klubben for 4 år siden ik?
                            Gir dig ret i han har været meget lyssky de senere år... Den vanvittige linie han lagde -naturligvis med bestyrelsen i ryggen -er jo uændret nu bare med inkompetente JH som prygelknabe..

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Jeg ved ikke med det mystiske sportsudvalg men han er ikke med i bestyrelsen .. http://www.ose.dk/om-ose/bestyrelsen-direktionen.aspx
                              Og dog ... https://datacvr.virk.dk/data/visenhe...%26e&type=Alle
                              en af dem er ikke opdateret og på hans LinkedInprofil står han også som Vice-Chairman ...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Jeg ved ikke med det mystiske sportsudvalg men han er ikke med i bestyrelsen .. http://www.ose.dk/om-ose/bestyrelsen-direktionen.aspx
                                Her optræder han som næstformand..

                                http://www.ob.dk/info/om-odense-boldklub.aspx

                                Comment

                                Working...
                                X