Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det sportslige setup, ønsketænkning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Tror ikke at det var så meget ego som forventningsafstemning. Han kommer som manager og ikke træner - har været vant til helt andre beføjelser og hvem ved om der ikke falder lidt af til managers ved gode handler lige som agenter ...
    Det er trods alt markant kulturforskel i arbejdsbeskrivelsen ...
    Det kan også godt være rigtigt. Det er jo efterhånden mange år siden. Jeg tænker i hvert fald ofte på ham. Han var en fantastisk træner. Hvis man kunne have holdt på ham i en længere årrække, ville han have sat et stort aftryk i klubben.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Tror ikke at det var så meget ego som forventningsafstemning. Han kommer som manager og ikke træner - har været vant til helt andre beføjelser og hvem ved om der ikke falder lidt af til managers ved gode handler lige som agenter ...
      Det er trods alt markant kulturforskel i arbejdsbeskrivelsen ...
      Han var virkelig heller ikke mand for at få unge spillere ind på holdet. Husk hvordan han agerede i AaB. Ville være en falliterklæring for ungdomsarbejdet i klubben med én som ham som træner.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
        Det kan også godt være rigtigt. Det er jo efterhånden mange år siden. Jeg tænker i hvert fald ofte på ham. Han var en fantastisk træner. Hvis man kunne have holdt på ham i en længere årrække, ville han have sat et stort aftryk i klubben.
        Det ville han uden tvivl. Jeg tror dog ikke det ville være et positivt aftryk. Vores ungdomsafdeling ville igen skulle starte fra scratch.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
          Han var virkelig heller ikke mand for at få unge spillere ind på holdet. Husk hvordan han agerede i AaB. Ville være en falliterklæring for ungdomsarbejdet i klubben med én som ham som træner.
          Borring? Absalonsen? Timm? Rioch omtalte sine 'young guns' meget varmt. At han var træner i en periode, som jeg genkalder som hysterisk ringe på ungdomsfronten, var vel ikke hans skyld? Tror du selv, at Anders Torpegaard var blevet et hit, hvis bare Bruce havde turde bruge ham lidt mere?
          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
            Borring? Absalonsen? Timm? Rioch omtalte sine 'young guns' meget varmt. At han var træner i en periode, som jeg genkalder som hysterisk ringe på ungdomsfronten, var vel ikke hans skyld? Tror du selv, at Anders Torpegaard var blevet et hit, hvis bare Bruce havde turde bruge ham lidt mere?
            Rioch udtalte efter en Europa League kamp for AaB noget i retning af at de unge ikke ville have godt af sådan en kamp. En værre omgang bullshit. Jeg husker generelt at Rioch blev meget upopulær i AaB fordi han stort set ikke brugte spillere fra ellers meget talentfulde årgange.

            Da Rioch var i OB syntes jeg da også at han var vældig charmerende, men nogen specielt fabelagtig træner husker jeg ham nu ikke som.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
              Rioch udtalte efter en Europa League kamp for AaB noget i retning af at de unge ikke ville have godt af sådan en kamp. En værre omgang bullshit. Jeg husker generelt at Rioch blev meget upopulær i AaB fordi han stort set ikke brugte spillere fra ellers meget talentfulde årgange.

              Da Rioch var i OB syntes jeg da også at han var vældig charmerende, men nogen specielt fabelagtig træner husker jeg ham nu ikke som.
              Kom vi foran 1-0 så var kampen lukket .. indtil vi kom foran var der fanme fight for sagen ...
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Kom vi foran 1-0 så var kampen lukket .. indtil vi kom foran var der fanme fight for sagen ...
                Men fuck hvor var det kedelig efter vi var kommet foran. Men mit indtryk af Bruce i OB er rigtig godt.
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                  Men fuck hvor var det kedelig efter vi var kommet foran. Men mit indtryk af Bruce i OB er rigtig godt.
                  Sådan husker jeg det ikke. Det var jo ikke fordi vi gik ned og parkerede bussen men vi stod fast og lukkede ned for alt uden at det var destruktivt ...
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Sådan husker jeg det ikke. Det var jo ikke fordi vi gik ned og parkerede bussen men vi stod fast og lukkede ned for alt uden at det var destruktivt ...
                    hmmm jeg husker det som at vi parkerede bussen, meeeen hukommelsen kan godt drille her engang i mellem
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                      Borring? Absalonsen? Timm? Rioch omtalte sine 'young guns' meget varmt. At han var træner i en periode, som jeg genkalder som hysterisk ringe på ungdomsfronten, var vel ikke hans skyld? Tror du selv, at Anders Torpegaard var blevet et hit, hvis bare Bruce havde turde bruge ham lidt mere?
                      Enig... Jeg ser overhovedet ikke Rioch som en der sylter ungdomsafdelingen... Ved ikke hvor det billede af Rioch kommer fra.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Sådan husker jeg det ikke. Det var jo ikke fordi vi gik ned og parkerede bussen men vi stod fast og lukkede ned for alt uden at det var destruktivt ...
                        +1
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                          Der er godt nok mange antagelser i den begrundelse, som går direkte imod de kilder diverse medier har haft i klubben. Det var ikke kun Helveg der fandt kulturen problematisk, det var der mange andre der også gjorde. Og at Helveg skulle have kommet med de udtalelser for at kunne score sig et lukrativt topjob må vist betragtes som motivforskning uden det helt store belæg.
                          https://www.bt.dk/superligaen/helveg...te-ikke-kniven

                          øh.., jo du gjorde..

                          (citat: der har manglet koncentration i træningen..) og (citat: man skal forstå at min udtalelse ikke var møntet på et trænerteam) nå da da..

                          Og slutteligt jeg er en vinder, og jeg har stadigvæk ambitioner.. og det næste man så erfarer er at han stopper karrieren for at friste tilværelsen på ledergangene, tsk tsk..

                          Hans postulat om træningskultur og denne, som også var med og omkring, men what a heck mission accomplished, og pif paf puf, så var der pludselig alligevel ikke problemer med træningskulturen..

                          https://www.bt.dk/superligaen/ny-ob-...m-traeningsuro

                          Vi har alle vores mening om hvad der skete, men Helveg kan ikke undsige sig at bryde et loyalitetskrav ved at gå i pressen og udtale sig om interne anliggender, det er saftsuseme uproffesionelt, berettiget eller ej! For den umag blev han belønnet, og det lugter langt væk af bødelværk, hverken mere eller mindre!


                          Angående resultater hos de forskellige trænere, så er det for plat overhovedet at anfægte LO kapacitet, helt ærligt!

                          1991 andre nr.5
                          1991/1992 andre nr.10
                          1992/1993 andre nr.2 (ligeledes fyrede Kim Brink btw)
                          1993/1994 andre nr.4
                          1994/1995 andre nr.8
                          1995/1996 andre nr.3(ligeledes fyrede Viggo Jensen btw, lol)
                          1996/1997 andre nr.7
                          1997/1998 andre nr.12
                          1999/2000 andre nr.9
                          2000/2001 andre nr.7
                          2001/2002 andre nr.6
                          2002/2003 andre nr.4
                          2003/2004 andre nr.4
                          2004/2005 andre nr.6
                          2005/2006 andre nr.3(højt besungne Bruce Rioch)
                          2006/2007 andre nr.4
                          2007/2008 Lars Olsen nr.4
                          2008/2009 Lars Olsen nr.2
                          2009/2010 Lars Olsen nr.2
                          2010/2011 Lars Olsen, Uffe Pedersen, Henrik Clausen nr.2
                          2011/2012 andre nr.10
                          2012/2013 andre nr.10
                          2013/2014 andre nr.8
                          2014/2015 andre nr.9
                          2015/2016 andre nr.7
                          2016/2017 andre nr.8

                          tabellen er sakset fra superstats, og viser med tydelighed hvem der er den mest succesrige træner i nyere tid i OB.

                          Og så angående bøger og udtalelser fra forsmåede spillere, som bare ikke var gode nok til holdet, specielt Emil Ousager, cry me a river!!!

                          Comment


                            #43
                            Selvfølgelig går Uffe Pedersen ud og lægger låg på sagen efter han er blevet indsat som træner. Alt andet ville jo gøre det umuligt at arbejde videre.

                            Kunne du prøve at finde en statistik over de budgetter de forskellige trænere har haft at arbejde med? Det kunne måske perspektivere sammenligningen mellem de forskellige trænere lidt. Eller tror du Lars Olsen ville kunne tage medaljer med det nuværende hold også?

                            Der er forøvrigt masser af historier ude omkring Roy Carroll der kunne tillade sig at møde fuld op til træning, Djemba-Djemba der gjorde mere eller mindre hvad der passede ham osv. Tror du virkelig at de historier er opstået fuldstændig ud af det blå?

                            "Forsmåede spillere" - hold da op. Emil Ousager har sgu aldrig været forsmået. Hvis man nu havde lyttet til de ting han har udtalt, så var han udmærket klar over at han ikke var dygtig nok til at stå fast for OB. Det var han ikke bitter over.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                              https://www.bt.dk/superligaen/helveg...te-ikke-kniven

                              øh.., jo du gjorde..

                              (citat: der har manglet koncentration i træningen..) og (citat: man skal forstå at min udtalelse ikke var møntet på et trænerteam) nå da da..

                              Og slutteligt jeg er en vinder, og jeg har stadigvæk ambitioner.. og det næste man så erfarer er at han stopper karrieren for at friste tilværelsen på ledergangene, tsk tsk..

                              Hans postulat om træningskultur og denne, som også var med og omkring, men what a heck mission accomplished, og pif paf puf, så var der pludselig alligevel ikke problemer med træningskulturen..

                              https://www.bt.dk/superligaen/ny-ob-...m-traeningsuro

                              Vi har alle vores mening om hvad der skete, men Helveg kan ikke undsige sig at bryde et loyalitetskrav ved at gå i pressen og udtale sig om interne anliggender, det er saftsuseme uproffesionelt, berettiget eller ej! For den umag blev han belønnet, og det lugter langt væk af bødelværk, hverken mere eller mindre!


                              Angående resultater hos de forskellige trænere, så er det for plat overhovedet at anfægte LO kapacitet, helt ærligt!

                              1991 andre nr.5
                              1991/1992 andre nr.10
                              1992/1993 andre nr.2 (ligeledes fyrede Kim Brink btw)
                              1993/1994 andre nr.4
                              1994/1995 andre nr.8
                              1995/1996 andre nr.3(ligeledes fyrede Viggo Jensen btw, lol)
                              1996/1997 andre nr.7
                              1997/1998 andre nr.12
                              1999/2000 andre nr.9
                              2000/2001 andre nr.7
                              2001/2002 andre nr.6
                              2002/2003 andre nr.4
                              2003/2004 andre nr.4
                              2004/2005 andre nr.6
                              2005/2006 andre nr.3(højt besungne Bruce Rioch)
                              2006/2007 andre nr.4
                              2007/2008 Lars Olsen nr.4
                              2008/2009 Lars Olsen nr.2
                              2009/2010 Lars Olsen nr.2
                              2010/2011 Lars Olsen, Uffe Pedersen, Henrik Clausen nr.2
                              2011/2012 andre nr.10
                              2012/2013 andre nr.10
                              2013/2014 andre nr.8
                              2014/2015 andre nr.9
                              2015/2016 andre nr.7
                              2016/2017 andre nr.8

                              tabellen er sakset fra superstats, og viser med tydelighed hvem der er den mest succesrige træner i nyere tid i OB.

                              Og så angående bøger og udtalelser fra forsmåede spillere, som bare ikke var gode nok til holdet, specielt Emil Ousager, cry me a river!!!
                              Man kan købe sig til meget også succes i fodbold . Det eneste der var galt med fyringen af LO var at den kom for sent .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                                https://www.bt.dk/superligaen/helveg...te-ikke-kniven

                                øh.., jo du gjorde..

                                (citat: der har manglet koncentration i træningen..) og (citat: man skal forstå at min udtalelse ikke var møntet på et trænerteam) nå da da..

                                Og slutteligt jeg er en vinder, og jeg har stadigvæk ambitioner.. og det næste man så erfarer er at han stopper karrieren for at friste tilværelsen på ledergangene, tsk tsk..

                                Hans postulat om træningskultur og denne, som også var med og omkring, men what a heck mission accomplished, og pif paf puf, så var der pludselig alligevel ikke problemer med træningskulturen..

                                https://www.bt.dk/superligaen/ny-ob-...m-traeningsuro

                                Vi har alle vores mening om hvad der skete, men Helveg kan ikke undsige sig at bryde et loyalitetskrav ved at gå i pressen og udtale sig om interne anliggender, det er saftsuseme uproffesionelt, berettiget eller ej! For den umag blev han belønnet, og det lugter langt væk af bødelværk, hverken mere eller mindre!


                                Angående resultater hos de forskellige trænere, så er det for plat overhovedet at anfægte LO kapacitet, helt ærligt!

                                1991 andre nr.5
                                1991/1992 andre nr.10
                                1992/1993 andre nr.2 (ligeledes fyrede Kim Brink btw)
                                1993/1994 andre nr.4
                                1994/1995 andre nr.8
                                1995/1996 andre nr.3(ligeledes fyrede Viggo Jensen btw, lol)
                                1996/1997 andre nr.7
                                1997/1998 andre nr.12
                                1999/2000 andre nr.9
                                2000/2001 andre nr.7
                                2001/2002 andre nr.6
                                2002/2003 andre nr.4
                                2003/2004 andre nr.4
                                2004/2005 andre nr.6
                                2005/2006 andre nr.3(højt besungne Bruce Rioch)
                                2006/2007 andre nr.4
                                2007/2008 Lars Olsen nr.4
                                2008/2009 Lars Olsen nr.2
                                2009/2010 Lars Olsen nr.2
                                2010/2011 Lars Olsen, Uffe Pedersen, Henrik Clausen nr.2
                                2011/2012 andre nr.10
                                2012/2013 andre nr.10
                                2013/2014 andre nr.8
                                2014/2015 andre nr.9
                                2015/2016 andre nr.7
                                2016/2017 andre nr.8

                                tabellen er sakset fra superstats, og viser med tydelighed hvem der er den mest succesrige træner i nyere tid i OB.

                                Og så angående bøger og udtalelser fra forsmåede spillere, som bare ikke var gode nok til holdet, specielt Emil Ousager, cry me a river!!!
                                Den liste viser intet. Jeg vil stadig påstå, at hvis bestyrelsen havde fulgt KB indstilling om ikke at forlænge med LO, så havde vi vundet mindst et mesterskab, og vi havde i dag stået som et top 4 hold. LO gjorde det vel ok i Randers. Hans tid I OB var ikke godkendt i forhold til det hold han havde. Det var jo ikke for sjovt, at folk allerede efter den første 2. plads ville have han fyret. Der var endnu flere efter den anden. Erik Rasmussen fortalte, at da AGF rykkede ud, så var det ikke sure og skuffede AFG fans han kunne høre. Det var OB fans som ville have LO væk, selvom OB lige havde "tabt" sølv'".

                                Comment

                                Working...
                                X