Annoncering

Collapse
No announcement yet.

6 årig TV aftale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    En lukket "superliga", hvor de bedste hold fra hele EU sættes sammen, og indfører lønloft? Ja, det ville kunne lade sig gøre. Men det ville stadig ikke have indflydelse på dansk fodbold... selv KB/03 ville jo nok være alt for små og uinteressante til at få adgang der...

    Mvh

    MaxHH
    det tror jeg nu godt. Hvis det blev bygget op på samme måde som NFL som spiller 16 kampe om året selv om de er 32 hold..
    jeg ser ingen problem med 40-50 kampe om året i fodbold hvis der ikke var andet(CL,EL, Pokal osv)
    Det vil kunne give 80-100 hold potentielt..
    Det er måske lige i overkanten og slutspillet ville nok være pænt stort..
    Men nuj nogle kampe der ville være året rundt

    Comment


      #47
      Det her. Det er altså lækker læsning

      http://m.bt.dk/?article=28468453-Ald...a-under-et-aar

      Comment


        #48
        Her er Aldo's plan

        http://www.bt.dk/fodbold/afsloering-...sielle-tv-plan

        Comment


          #49
          Kan faktisk godt følge Aldo(sorry) i meget af planen..
          men hans % fordeling i A/B/C modellen er til grin.

          Comment


            #50
            Jeg har sgu svært ved at se, at en Superliga app og bedre wi-fi på stadions skal vende op og ned på særligt mange ting. Men ok planen kommer også fra en idiot, så hvad havde jeg regnet med.

            Comment


              #51
              Den plan ligner et luftkastel. Aldos tanker om optimeret indtjening via smartphone platforms, er dog spændende. Men det arbejder klubberne nok allerede på i forvejen.

              Jeg har svært ved at se hvordan de andre klubber frivilligt skulle stemme for at placere Bif og FCK i to guldstole, og de ti andre klubber i lavere klasser herunder. Der sker altså noget med folks virkelighedsopfattelse, når de trækker en Bif trøje over hovedet.

              Og hvad er Superligaen for en størrelse. Det er ikke La Liga, Serie A eller Bundesligaen vi taler om. Vi er en lille liga i et lille land. Så mange aktører er der vel ikke, som finder vores liga så spændende.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Kan faktisk godt følge Aldo(sorry) i meget af planen..
                men hans % fordeling i A/B/C modellen er til grin.
                Jeg forstår fint hans idé... var jeg direktør i BIF, og så mine spillere levere så ustabilt, ville jeg da også foretrække en aftale der gav mig penge uafhængigt af resultater. Jeg forstår så også godt de andre klubber siger nej tak... (FCK muligvis undtaget)

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  #53
                  Jeg har set mere overbevisende fremlæggelser fra folkeskoleelever...

                  Det kan godt være, at Brøndby vender sig mod noget derkan blive fremtiden, men deres indtjeningsprognoser virker helt hen i vejret. Først og fremmest er der vel ikke ret mange der ser fodboldkampe på deres mobiler, hvis de kan undgå det. Viaplay sidder tungt på streaming-rettighederne på nettet, og hvad er det så lige der er tilbage? (Dyre) Mobilabbonnementer?"Eksklusive" videoer? Forskellige app's?

                  Det virker som om man har kigget ud over stadion, set en masse mennesker med smartphones, og tænkt "det kan vi tjene en masse penge på", uden at have noget viden at have det i. jeg kan slet, slet ikke se, hvordan Brøndby skal kunne tjene de 21-30 millioner de går glip af ved at sælge 16 hjemmekampe plus alt muligt ligegyldigt udenomshejs til... ja, hvem vil købe dem?

                  Folk er trætte nok af at de skal have fem forskellige kanaler for at se Superliga, og nu vil BIF sælge dem en "kanal" mere, kun med deres hjemmekampe og "eksklusivt" indhold? Det kan godt være at der er 150.000 seere til en Brøndbykamp i tv (bl.a. mig), men de kommer under ingen omstændigheder til at kunne sælge hjemmekampene på nettet til samme antal mennesker. Deres eneste håb for kerneindtægten fra tv-rettigheder, er at der er en tv-kanal der bider på. Ellers tror jeg de kommer i alvorlige vanskeligheder.

                  Og at ville give FCN, SDJ, RFC osv 5% af tv-indtægterne er tæt på en hån.

                  Usympatisk, grådigt, usolidarisk, hyklerisk og til skade for dansk fodbold og danske fodboldfans. "Supra societatem nemo"?! Yeah, right. Man har solgt sin sjæl til djævelen...
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Jeg har set mere overbevisende fremlæggelser fra folkeskoleelever...

                    Det kan godt være, at Brøndby vender sig mod noget derkan blive fremtiden, men deres indtjeningsprognoser virker helt hen i vejret. Først og fremmest er der vel ikke ret mange der ser fodboldkampe på deres mobiler, hvis de kan undgå det. Viaplay sidder tungt på streaming-rettighederne på nettet, og hvad er det så lige der er tilbage? (Dyre) Mobilabbonnementer?"Eksklusive" videoer? Forskellige app's?

                    Det virker som om man har kigget ud over stadion, set en masse mennesker med smartphones, og tænkt "det kan vi tjene en masse penge på", uden at have noget viden at have det i. jeg kan slet, slet ikke se, hvordan Brøndby skal kunne tjene de 21-30 millioner de går glip af ved at sælge 16 hjemmekampe plus alt muligt ligegyldigt udenomshejs til... ja, hvem vil købe dem?

                    Folk er trætte nok af at de skal have fem forskellige kanaler for at se Superliga, og nu vil BIF sælge dem en "kanal" mere, kun med deres hjemmekampe og "eksklusivt" indhold? Det kan godt være at der er 150.000 seere til en Brøndbykamp i tv (bl.a. mig), men de kommer under ingen omstændigheder til at kunne sælge hjemmekampene på nettet til samme antal mennesker. Deres eneste håb for kerneindtægten fra tv-rettigheder, er at der er en tv-kanal der bider på. Ellers tror jeg de kommer i alvorlige vanskeligheder.

                    Og at ville give FCN, SDJ, RFC osv 5% af tv-indtægterne er tæt på en hån.

                    Usympatisk, grådigt, usolidarisk, hyklerisk og til skade for dansk fodbold og danske fodboldfans. "Supra societatem nemo"?! Yeah, right. Man har solgt sin sjæl til djævelen...
                    Fugle på taget og tom snak, men det imponerer jo sikkert deres hjernedøde tilhængere. Det er meget vanskeligt at forestille sig, at en TV-station vil have en særskilt aftale med BIF om deres hjemmekampe, der vil give dem en kæmpegevinst, da det kun er 16-17 kampe, det rykker jo ingen steder at vise to kampe om måneden, så fantastisk mange mennesker gider sgu ikke tilkøbe sig yderligere kanaler blot for det. Det er ikke noget værd, når man ikke har hele ligaen og kan køre en samlet pakke på det.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Usympatisk, grådigt, usolidarisk, hyklerisk og til skade for dansk fodbold og danske fodboldfans.
                      Jeg tager den gerne et skridt videre og år under lavmålet for vores debat niveauer. Hold kæft Aldo P er en idiot af de større. Det er da klart af BIF vil have placerings bonussen væk fordi de nu kan se at bare fordi man poster uhæmmet mange penge i holdet er det nikke ensbetydende med at man kommer i top 2. Jeg håber at både OB og resten af klubberne har smækket døren hårdt i og lader BIF sejle i deres egen sø.
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Fugle på taget og tom snak, men det imponerer jo sikkert deres hjernedøde tilhængere. Det er meget vanskeligt at forestille sig, at en TV-station vil have en særskilt aftale med BIF om deres hjemmekampe, der vil give dem en kæmpegevinst, da det kun er 16-17 kampe, det rykker jo ingen steder at vise to kampe om måneden, så fantastisk mange mennesker gider sgu ikke tilkøbe sig yderligere kanaler blot for det. Det er ikke noget værd, når man ikke har hele ligaen og kan køre en samlet pakke på det.
                        Tipsbladet mener i deres leder, at det er forhandlingstaktik, i og med at Aldo ikke kunne komme i nærheden af at få nogle af de fordele han havde pustet sig op over indadtil i klubben. De mener, at BIF kommer med i en samlet aftale, og at de spiller højt spil. Jeg tror de har spillet et bluff, der ikke kan bære hvis det er tilfældet...
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                          Jeg tager den gerne et skridt videre og år under lavmålet for vores debat niveauer. Hold kæft Aldo P er en idiot af de større. Det er da klart af BIF vil have placerings bonussen væk fordi de nu kan se at bare fordi man poster uhæmmet mange penge i holdet er det nikke ensbetydende med at man kommer i top 2. Jeg håber at både OB og resten af klubberne har smækket døren hårdt i og lader BIF sejle i deres egen sø.
                          det hørt

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Tipsbladet mener i deres leder, at det er forhandlingstaktik, i og med at Aldo ikke kunne komme i nærheden af at få nogle af de fordele han havde pustet sig op over indadtil i klubben. De mener, at BIF kommer med i en samlet aftale, og at de spiller højt spil. Jeg tror de har spillet et bluff, der ikke kan bære hvis det er tilfældet...
                            Mit gæt er nu også at Aldo havde satset på at viasat havde sagt nej tak til en aftale med de 11, og dermed tvunget dem til at kravle på knæ efter bif, med bedre vilkår for at komme tilbage... men sådan kan det jo gå, når man tror man er uundværlig... :-)

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                              Mit gæt er nu også at Aldo havde satset på at viasat havde sagt nej tak til en aftale med de 11, og dermed tvunget dem til at kravle på knæ efter bif, med bedre vilkår for at komme tilbage... men sådan kan det jo gå, når man tror man er uundværlig... :-)
                              Det giver meget god mening, Aldo forsøger at presse citronen til det yderste, gambler på, at sologang vil få de andre på bedre tanker, men der havde han forregnet sig. Nu forsøger han så at vinde mediekrigen og presse nogle indrømmelser igennem, og hvis ikke det går, kan man altid komme tilbage i den kollektive aftale, med en sang om, at de andre klubber ikke har tilstrækkeligt med visioner, men at BIF trods alt ofrer sig for fællesskabet, eller noget andet bræk i den dur.

                              Jeg kan simpelthen ikke se det ske, at BIF vil få 30-40 mio. i nakken for 16-17 kampe. Gad vide, hvad deres sponsorer siger til den mindre eksponering, som de alt andet lige vil få i en sologang?

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                                Det giver meget god mening, Aldo forsøger at presse citronen til det yderste, gambler på, at sologang vil få de andre på bedre tanker, men der havde han forregnet sig. Nu forsøger han så at vinde mediekrigen og presse nogle indrømmelser igennem,og hvis ikke det går, kan man altid komme tilbage i den kollektive aftale, med en sang om, at de andre klubber ikke har tilstrækkeligt med visioner, men at BIF trods alt ofrer sig for fællesskabet, eller noget andet bræk i den dur.

                                Jeg kan simpelthen ikke se det ske, at BIF vil få 30-40 mio. i nakken for 16-17 kampe. Gad vide, hvad deres sponsorer siger til den mindre eksponering, som de alt andet lige vil få i en sologang?
                                "og hvis ikke det går, kan man altid komme tilbage i den kollektive aftale, med en sang om, at de andre klubber ikke har tilstrækkeligt med visioner, men at BIF trods alt ofrer sig for fællesskabet, eller noget andet bræk i den dur"

                                ikke et dårlgt bud, personligt håber jeg så bare at de øvrige klubber har nosserne til ikke at lukke dem ind igen "gratis"....(ved ikke helt hvordan man kunne "straffe" dem men en eller anden bod, hvis de altså kommer luskende ville efter min mening være på sin plads)
                                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                                Comment

                                Working...
                                X