Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Helsingør-OB 24/7

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Vi kunne ligeså godt have vundet 1-0 som kampen udspillede sig, eller vi kunne ligeså godt have vundet 1-0 generelt? Er det førstnævnte du mener, er jeg godt nok meget uenig.

Jeg synes at stemningen er meget naturlig taget hele sidste sæson, transfervinduet og opstarten in mente. Sidste sæson var først og fremmest en fiasko, ift. hvad klubben havde meldt ud. Man spiller så et fint forår, som man fra klubbens side også sørger for at få talt rigtigt meget op, samtidig med at mange af os også er lidt lunkne ift. den reelle præstation der lå bag de bedre resultater, og ikke mindst modstandernes beskaffenhed.

Nu har vi så haft en opstart, hvor der trupmæssigt ikke er sket de store ændring og som ikke trækker i en retning af, at vi er blevet særligt forstærket eller har forsøgt at ændre på et skidt billede fra sidste sæson, og vores optaktskampe har været en broget omgang. Samtidig har klubben fortsat talt det overståede forår meget op, man har talt om "Utroligt store forventninger", og har igen bedyret det som en selvfølge, at den minimalt ændrede trup, som var langt fra top 6 sidste år, skulle være rigeligt god nok til det i år.

Når dagen så oprinder, og vi i den første hjemmekamp i sæsonen møder et hold der lige har solgt deres to klart bedste spillere i ugen op til, og som er et af de hold man må anse som konkurrenter til de tre pladser der realistisk set er at spille om i top 6, og som der nok er mindst syv klubber der har en ambition om at nå, og vi så leverer en så elendig første halvleg og taber helt fortjent set over 90 minutter, så tror jeg det er ganske naturligt at mange føler, at de bliver bekræftet i den mistro de længe har haft til holdet og især den sportslige ledelse.

Jeg tror ikke, at der havde været liv og glade dage og kæmpe optimisme bare fordi, at vi havde slået FCN 1-0. Jeg tror heldigvis, at de fleste også godt kan se, hvilken præstation der ligger bag, i hvert fald når kampen er kommet på afstand, så det har meget at sige i min optik. Havde vi virkelig siddet på FCN over det meste af kampen og tabt, ala den kamp vi spiller mod Esbjerg hjemme sidste sæson, så tror jeg afgjort stemningen havde været mere afdæmpet, omend ærgrelsen stor. Og havde vi vendt den i 2. halvleg og vundet 2-1, så tror jeg stadig mange havde forholdt sig til, at vi under alle omstændigheder leverede 45 skrækkelige minutter.

Jeg ser stemningen som et resultat af, at klubbens troværdighed i den grad er tyndslidt ift. mange af os fans der efterhånden føler os talt godt og grundigt ned til længe nok. Man taler explicit til hudløshed om, at man så rigeligt har kvaliteterne til at være med i den bedste halvdel af rækken, på trods af, at man på intet tidspunkt har bevist det i en periode på bare fem kampe. Man har dog trods alt været så dygtig til at markedføre den idé, at man har fået mange fans, medier, eksperttyper og givetvis også sponsorere med på den idé, og deres garanti har været, at man har en trup med nogle navne som har haft et vidst niveau engang, eller som har været udskreget som stortalenter engang.

Der hører jeg så bare til i den lejr der mener, at ingen trup er bedre end den har præsteret, og hvor man kan diskutere kvaliteten af den trup AGF har nu, eller kvaliteten af vores trup før sidste sæson, så har vi bare set den her trup præstere før, og det var langt fra det man bedyrede. Derfor kan man simpelthen ikke blive ved med at hænge sig i navne der var noget engang, eller som har en stor fremtid bag sig, det er useriøst når man har været tvangsindlagt til den spillemæssige disharmoni i så lang tid.

Navne er simpelthen ikke nok, og det er vores seneste nedrykning det bedste eksempel på. Den trup var afgjort stærkere navnemæssigt på daværende tid, end vores nuværende trup er. Den havde 6 spillere med danske landskampe, bl.a. en femdobbelt vinder af Det Gyldne Bur, og en mand med 37 Superligamål i de foregående sæsoner, og to spillere der senere skulle blive landsholdsspillere, og så havde den frem for alt både klare lederfigurere og kulturbærere. Men den havde også et forkvaklet selvbillede af, at man som en selvfølge hørte til i toppen af rækken, og den arrogance førte til 25 point i 33 kampe.

I sidste sæson førte arrogancen til, at vi gik på vinterpause med 18 point i 21 kampe, og man kan allerede ane de samme strukturer efter den første kamp. Derfor er det også ekstremt vigtigt, at vi begynder at vinde nogle kampe, og der skal helst ligge mindst fire point i de to næste, ellers så risikerer vi bare at stå i en situation, hvor vi igen bliver livretten for alle de undertippede hold der kan komme og lukrere på, at vi ikke er dygtige nok på dødbolde eller har en alternativ gameplan, fordi vi har så stor tiltro til og arrogance omkring vores egne evner.
    Jamen, det er skam ikke fordi jeg tænker det går godt. Jeg tænker blot at stemninger - og det var en af Troels Bechs gå gode pointer - altid er cykliske og som regel er enten for positive eller for negative.

Der er al mulig grund til at være negativ nu, men selvfølgelig er tråden for negativ i forhold til virkeligheden, og selvfølgelig forsøger folk at skrue deres forventninger ned for at kunne blive positivt overraskede.

Det er helt naturligt, vi skal bare lige have det med :-)

Comment

Har Helenius en slagsang?

Hvis ikke, hvad med denne?

Melodi: Alting kan gå i godt

Alle kan score to
      Helenius kan score tusind stykker
      Kaldte han sig for mand engang
      Så er han det nok endnu

Comment

Det er sgu svært at forstå dette er et Superliga stadion...
        Nå, men folk kan da se hvor de skal stå

https://www.facebook.com/OdensePaaAway/posts/1859224134340116
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Det er sgu svært at forstå dette er et Superliga stadion...
          Nå, men folk kan da se hvor de skal stå

https://www.facebook.com/OdensePaaAway/posts/1859224134340116
          Superligaen er efterhånden blevet en joke..

Comment

Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
            Superligaen er efterhånden blevet en joke..
            Det er jo fuldstændigt til grin, at man tillader det stadion der. Hvis de ikke kan nå at opstille mobile tribuner, må de jo spille andetsted, til det er sket, Farum park er jo ganske fint. Superligaen forstår virkelig at skyde sig selv i foden.

Comment

Vi skal være helt rolige. Vi har vel efterhånden det næst ringeste stadion. Vi kan også se lyst på det - så er spillerne vant til at spille på et sted, som ligner de stadions, som vi risikere at skulle spille på næste sæson.

Comment

Mon ikke det bliver Max 1 point og så noget med vi var der ikke fra start....forbandet osv.....��
                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                2025 stadig med armene over kors

Comment

Det er en farlig kamp. Vinder vi ikke, så er der tidlig krise. JH vil aflyse ethvet kig efter nye spillere, såfremt der kommer point på kontoen. Uanset hvad så har jeg svært ved, at tro på at vi ender over FCK, FCM, FCN, AGF, Sønderjyske, BIF. Dagens modstander er det eneste hold som jeg er sikker på vi ender over. De øvrige er det sæsonformen ( salg, skader, selvtillid),som afgør om vi lander over disse.

Comment

Grytebust
                    Ryan Ting KEP Des
                    Greve Izu Casper Jønne
                    AK Helenius

Comment

Opstilling:

Grytebust-Laursen, Tingager, KEP, Desler-Greve, C.Nielsen, Uzochukwu, Jönsson - N. Helenius, AK Jacobsen

Bænk uden Festersen
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

JJT på vej tilbage fra en skade, Pereira som er gjort fredløs, og fire spillere der aldrig har vist noget som helst i Superligaen. Det er jo dårligt nok bedre end det Helsingør har siddende.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          JJT på vej tilbage fra en skade, Pereira som er gjort fredløs, og fire spillere der aldrig har vist noget som helst i Superligaen. Det er jo dårligt nok bedre end det Helsingør har siddende.
                          Jeg vil igen-Igen slå et slag for argumentet om, at vores træner og sportsdirektør lever i en alternativ verden, hvis de ikke kan se, at det ikke er holdbart det dér. Der kommer jo skader. Der kommer karantæner og formnedgang. At man ikke kalkulerer med dette når man sætter en trup sammen, er jo håbløst amatøragtigt og uansvarligt.

Hvert nederlag vi skal leve igennem er et testamente til himmelråbende inkompetence.

MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                            Stemninger er ret interessante i fodbold. Det så ikke godt ud i premieren, men vi kunne ligeså godt have vundet 1-0 og så havde den her tråd set helt anderledes ud.

Jeg siger vi kommer foran 1-0, trækker os lidt tilbage og scorer til 2-0 på en kontra.
                            Well...

Comment

Well...

Comment

Stemninger er ret interessante i fodbold. Det så ikke godt ud i premieren, men vi kunne ligeså godt have vundet 1-0 og så havde den her tråd set helt anderledes ud.

Jeg siger vi kommer foran 1-0, trækker os lidt tilbage og scorer til 2-0 på en kontra.
                                👏👏👏
                                Hvordan løber kampen næste lørdag mod Horsens?
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

Comment

Working...
                                X