Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
    ...

    Jeg synes den er ok. Det er holdet det er galt med. Og træneren.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Vildt nok...

      Den optimale gruppe. Den anden kan betyde, at vi næste år skal spille i Nykøbing, Roskilde og Esbjerg

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Jeg synes den er ok. Det er holdet det er galt med. Og træneren.
        Og sportsdirektøren
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Og sportsdirektøren
          Og ledelsen

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Jeg synes den er ok. Det er holdet det er galt med. Og træneren.
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Og sportsdirektøren
            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Og ledelsen
            Men et system hvor det bliver torskedumt og uansvarlig at vinde den næste kamp der må jeg vel give den nye struktur "ros" for.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Nu det vel ligefør man håber på et nederlag i Randers. Så man ender i den “rigtige” nedryknings pulje

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Men et system hvor det bliver torskedumt og uansvarlig at vinde den næste kamp der må jeg vel give den nye struktur "ros" for.
                Strukturen er ikke perfekt. Der skal laves nogle små rettelser efter sæsonen. Men overordnet er den ok pga spændingen gennem hele turneringen. Jeg synes den er mere fair end den gamle hvor man havde 2 udekampe mod nogle hold.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                  Nu det vel ligefør man håber på et nederlag i Randers. Så man ender i den “rigtige” nedryknings pulje
                  Kunne ellers være lejfi med 2 playoff kampe mod Vejle, om en plads i superligaen....

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Ja, fuck den minimale chance for top 6. Det går ikke om den linimale chance for mig. Og det er fornuftigt, rationalt og klog at gå efter nederlag i Randers. Der er jeg helt enig. Men på den anden side går det fuldstændigt imod min stolte og min "hellere-dø-i-støvlerne-indstilling" at gå med vilje efter et nederlag.

                    Ja, vi skulle tabe næsten søndag, men vil ikke tabe en fodboldkamp med vilje.
                    Bare rolig. Vi taber - uden det er med ret meget vilje.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                      Jeg tror ikke vi får mere kultur i OB eller flere fans hvis vi ikke skaber resultater, hvis vi kun sjældent kommer i top 6 og i europa hvert 10 år, tror jeg ikke på det. Tilskuer talllet kan boostes periodisk, med tiltag som happenings på stadion med gratis øl osv, i længden virker det ikke. Leasy kan også tilbyde 10 % rabat på vaskemaskiner, hvis man overværer en OB kamp og medbringer klappepølser.

                      Syntes nivauet i ligaen pånær top 4 er elendigt, utroligt vi ikke kan klare os bedre.

                      Der er lavet flere gode tiltag blandt fansene på det sidste - stor respekt - det ville have set dårliger ud uden det arbejde.
                      Jeg tror der er en delvis fejlslutning her. For godt nok er jeg helt enig i at showtiltag ikke virker på sigt, men herudover er jeg ikke enig.

                      Den interessante forskel på “resultater” og “kultur”, er at førnævnte er instrumentelt. Argumentet tilsiger faktisk man skal blive hjemme fra stadion når det går dårligt. Kultur er derimod ikke instrumentel; det handler om at komme på stadion fordi det er det man gør.

                      Kultur handler om at være en del af et projekt man som fodboldtilskuer finder meningsfuldt. Det projekt skal være autentisk (et catchfrase en enkelt sæson med det formål at lokke flere på stadion virker ikke), og det kan både have kortsigtede og langsigtede perspektiver.

                      Dvs. På lang sigt: Hvad er fortællingen om OB og OB ift. Odense og hvorfor er den vigtig også i fremtiden? Ikke fordi fortællingen kan betale sig, men fordi den er rigtig. Og på kort sigt: hvad er det for et projekt man som tilskuer køber sig ind i? Hvor skal OB være om 10 år, med hvilke metoder?

                      OB forsøger - en anelse halvhjertet - med den langsigtede fortælling. Men for det første virker det instrumentelt: det handler om at lokke folk på stadion, og man har lidt på fornemmelsen at grebene i morgen kunne være nogen andre. For det andet er det kortsigtede perspektiv fuldstændig væk - der er ingen sammenhæng til et sportsligt projekt, udover nogle meget vage vendinger i interviews om, at det i OB handler om at arbejde hårdt.

                      Sidstnævnte tror jeg skyldes, at der ikke er noget projekt. Intet sats. Ingen strategi.

                      Opgaven er altså:

                      A) formuler OBs narrativ klart i samarbejde med alle i kulturen OB (en del af buddet: odenseansk identitet: hårdt arbejde, manglende prætentiøsitet mv. En byklub: umuliggør flytninger til SDU og andet. Osv.)
                      B) definer hvad det betyder for hvilket projekt, der skal iværksættes, for at nå toppen i dansk fodbold
                      C) finansier projekt

                      Og så selvfølgelig at kommunikere uendeligt meget mere og bedre end hidtil.

                      Comment


                        Nu hvor der blot mangler en enkelt runde, kan vi konkludere, at det vil være en fordel for os, hvis vi taber i Randers. Det er tragikomisk, at situationen er sådan, men vi kan ikke være de eneste, der tænker i de baner.

                        Spillerne er jo ikke idioter, og de må da også kunne se en fordel i at komme i den nemme nedrykningspulje, og dermed spille sin chance for europæisk fodbold noget større. Det strider naturligvis imod alt sportsmanship, og der vil sandsynligvis være en del af spillerne, der er for ærekære til at lade sig tabe mere eller mindre med vilje.

                        Sandysnligheden for top 6 er så lillle, at det ikke er værd at gå efter.

                        Sandsynlige scenarier:
                        - Lykkes top6 ved at både Horsens og Hobro taber, så er vi selvfølgelig ude af et nervepirrende nedrykningsspil, og kan spille mere frit i resten af foråret. Vi kan dog ingenting nå, så sæsonen slutter vel ret beset her i og med vi er ude af kampen om europæisk.

                        - Vi går efter sejren, får den, men Horsens får point i Lyngby, og så ender vi på en 7. plads, der alt andet lige, ikke er specielt attraktivt, og hvor en dårlig stime sender os i nedrykningskampene. En decideret katastrofal afslutning på sæsonen i så fald.

                        - Vi misser top 6 igen, igen - og Kent Nielsens job må hænge i en tynd tråd efterhånden.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Bare rolig. Vi taber - uden det er med ret meget vilje.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                            Nu hvor der blot mangler en enkelt runde, kan vi konkludere, at det vil være en fordel for os, hvis vi taber i Randers. Det er tragikomisk, at situationen er sådan, men vi kan ikke være de eneste, der tænker i de baner.

                            Spillerne er jo ikke idioter, og de må da også kunne se en fordel i at komme i den nemme nedrykningspulje, og dermed spille sin chance for europæisk fodbold noget større. Det strider naturligvis imod alt sportsmanship, og der vil sandsynligvis være en del af spillerne, der er for ærekære til at lade sig tabe mere eller mindre med vilje.

                            Sandysnligheden for top 6 er så lillle, at det ikke er værd at gå efter.

                            Sandsynlige scenarier:
                            - Lykkes top6 ved at både Horsens og Hobro taber, så er vi selvfølgelig ude af et nervepirrende nedrykningsspil, og kan spille mere frit i resten af foråret. Vi kan dog ingenting nå, så sæsonen slutter vel ret beset her i og med vi er ude af kampen om europæisk.

                            - Vi går efter sejren, får den, men Horsens får point i Lyngby, og så ender vi på en 7. plads, der alt andet lige, ikke er specielt attraktivt, og hvor en dårlig stime sender os i nedrykningskampene. En decideret katastrofal afslutning på sæsonen i så fald.

                            - Vi misser top 6 igen, igen - og Kent Nielsens job må hænge i en tynd tråd efterhånden.
                            forhåbentlig!!
                            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                            Comment


                              Ob.dk gennemgår de forskellige scenarier

                              http://www.ob.dk/artikel/ob-kan-stad...e-i-top-6.aspx

                              Comment


                                De har lige vendt det kort i Superliga XL. Så bruger de simpelthen Helsingør som eksempel på at holde ikke taber med vilje...Hvorfor f skulle de da også gøre det. De skal have så mange point som muligt. Poul tågehorn står så og siger at 7. pladsen er værd at spille for da den giver EL play off kampe..Øhh det skal man da først spille sig til gennem gruppespillet, og så Europa play off. Vinder man det hele, ender man som nummer 7, og så spiller man mod den højest rangeret klub der ikke er kvalificeret. Uanset hvad de siger i stemmer fra ådalen, så ville jeg ikke kunne bære at blive nummer 7. på søndag. Tab nu for helvede den kamp, så får vi et forår som vi havde sidste år, hvor jeg for første gang i mange mange år fornemmede håbet i de fede gruppespils kampe samt Europa play off kampene.

                                Comment

                                Working...
                                X