Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
    Horsens skal som forventet bare tabe til BIF i dag, ikke umuligt. Hobro må bare ikke vinde i sidste runde mod BIF, meget realistisk. Sønderjyske må ikke vinde over FCM i den sidste runde, meget realistisk. Lyngby har Oliver Lund tilbage fra karantæne i næste kamp, og måske flere af de sygemeldte. De skal bare holde mindst uafgjort mod Horsens her. OB skal vinde over Randers med både Bager og Agesen ude med karantæne, meget realistisk. Derved flasker det sig for OB, vi skal tro på en 6. Plads så længe muligheden er der.
    Du har ret i at det ikke er utænkeligt at vi slår Randers og at Horsens samtidig kun får 1 point med fra kampene imod Brøndby og Lyngby.
    Men hvis Horsens fører klart over Lyngby i den sidste kamp vil det bare være klart til vores fordel hvis vi taber til Randers og dermed kommer væk fra 7. pladsen. Det er absolut ikke optimalt med sådanne scenarier, men det er helt åbenlyst at fordelingsnøglen til slutspilsgrupperne forårsager dette.

    Comment


      Jeg synes at der er fordele og ulemper ved den nye struktur.

      Selvom det er særdeles teoretisk, at det kunne ske, er det naturligvis et sportsligt problem, at man kan blive i ligaen uden at vinde en eneste kamp og ved at tabe alle kampe på nær de to kampe om ned-/oprykning.

      Men jeg synes også at der er gode ting ved strukturen. Jeg synes personligt, at runde 25 og 26 er særdeles spændende, fordi der kan ske så meget. Samtidig var nedrykningsspillet også spændende sidste år. Jeg så de kampe i fjernsynet - fordi de havde pokalkampens intensitet og nervøsitet.

      Jeg synes, at det er fint med to kampe mellem de 6 bedste, så det kan få en stime af kampe mod gode modstandere, som kan være med til at skærpe de bedste hold i DK.

      Jeg har ikke noget imod at 7. pladsen får en uefa-plads, når man så tidligt bliver sorteret fra. I teorien kan man være et par point fra 3.-pladsen, når man bliver skilt fra. Samtidig var det jo også en kæmpe oplevelse for SDJ at være med i europa sidste år. Det under jeg alle fans at opleve med deres klub. Det er nu muligt.

      En løsning på problemet ovenfor kunne måske være, at de nederste fire i stedet for at spille "pokal-kampe" møder hinanden 2 gange som almindelig liga. Så vil det være det hold, som har opnået færrest point til sidst, som rykker ned. Så har man chancen over 6 kampe for at distancere sig fra nedrykning og det bliver det hold, som har opnået færrest point, der rykker ned.

      Jeg synes samtidig også, at det er for tidligt at konkludere noget på tilskuertal endnu. De her ekstreme forhold de sidste par uger har helt sikkert betydet noget for tilskuertallet - og mit bud er at folk også var blevet væk i den gamle struktur. Samtidig er det min subjektive vurdering at spillet fra mange hold er faldet i kvalitet de sidste par sæsoner. Så at give den nye struktur (hele) skylden for lavere tilskuertal er nok lige at stramme den lidt.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Jeg synes at der er fordele og ulemper ved den nye struktur.

        Selvom det er særdeles teoretisk, at det kunne ske, er det naturligvis et sportsligt problem, at man kan blive i ligaen uden at vinde en eneste kamp og ved at tabe alle kampe på nær de to kampe om ned-/oprykning.

        Men jeg synes også at der er gode ting ved strukturen. Jeg synes personligt, at runde 25 og 26 er særdeles spændende, fordi der kan ske så meget. Samtidig var nedrykningsspillet også spændende sidste år. Jeg så de kampe i fjernsynet - fordi de havde pokalkampens intensitet og nervøsitet.

        Jeg synes, at det er fint med to kampe mellem de 6 bedste, så det kan få en stime af kampe mod gode modstandere, som kan være med til at skærpe de bedste hold i DK.

        Jeg har ikke noget imod at 7. pladsen får en uefa-plads, når man så tidligt bliver sorteret fra. I teorien kan man være et par point fra 3.-pladsen, når man bliver skilt fra. Samtidig var det jo også en kæmpe oplevelse for SDJ at være med i europa sidste år. Det under jeg alle fans at opleve med deres klub. Det er nu muligt.

        En løsning på problemet ovenfor kunne måske være, at de nederste fire i stedet for at spille "pokal-kampe" møder hinanden 2 gange som almindelig liga. Så vil det være det hold, som har opnået færrest point til sidst, som rykker ned. Så har man chancen over 6 kampe for at distancere sig fra nedrykning og det bliver det hold, som har opnået færrest point, der rykker ned.

        Jeg synes samtidig også, at det er for tidligt at konkludere noget på tilskuertal endnu. De her ekstreme forhold de sidste par uger har helt sikkert betydet noget for tilskuertallet - og mit bud er at folk også var blevet væk i den gamle struktur. Samtidig er det min subjektive vurdering at spillet fra mange hold er faldet i kvalitet de sidste par sæsoner. Så at give den nye struktur (hele) skylden for lavere tilskuertal er nok lige at stramme den lidt.
        Enig i meget af det du skriver. Det giver bare så meget mere spænding i løbet af sæsonen ift skrækscenariet som er en 16 holds tunering, som er blottet for spænding efter få måneder.

        Comment


          BIF føring ved pausen...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            1-1 :-/
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Perfekt. Kom så Horsens

              Comment


                Send U19-holdet til Randers.

                Comment


                  Slut... det lykkedes Horsens at få point...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Horsens - Brøndby 1 - 1
                    Nu må Horsens ikke få point i Lyngby. Så vi er heldigvis uden chance for top 6.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Send U19-holdet til Randers.
                      Tænker mere U17

                      Comment


                        Vi står med alle kort på hånden i forhold til 8. pladsen. Får vi den, er vi ligeså sikre på ikke at rykke ned som Horsens og AaB vil være i top 6. Til gengæld får vi muligheden for nogle spændende kampe om teoretisk at komme i EL.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Slut... det lykkedes Horsens at få point...
                          tja.. vi skal slå Randers mens både Horsens og Hobro skal tabe... Hobro til BIF og Horsens til Lyngby ...
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                            Vi står med alle kort på hånden i forhold til 8. pladsen. Får vi den, er vi ligeså sikre på ikke at rykke ned som Horsens og AaB vil være i top 6. Til gengæld får vi muligheden for nogle spændende kampe om teoretisk at komme i EL.
                            Ja, selvom det ikke er top 6, og dermed ikke en opfyldelse af målsætningen, er det på mange måder et ok scenarie.

                            Hvis vi går op og spiller uafgjort i Randers og tager 7. pladsen på det resultat, er det næsten fyringsgrund alene.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Horsens - Brøndby 1 - 1
                              Nu må Horsens ikke få point i Lyngby. Så vi er heldigvis uden chance for top 6.
                              Ikke i Kents bog. Nu skal vi høre hele ugen at chancen er til stede og bla bla bla...
                              Vi bliver 7`er fordi vi er “nød til” at gå efter det. Værst tænkelige scenarie.. Hobro taber i BIF og SdJ taber i FCM og vi får nok 1p..
                              Fucking lorte lorte lort. Jeg er så fucking sur og indebrændt lige nu og at have sådan en gammeldags nisse spasser til cheftræner der ikke har hjerne til at gå efter det sikre...

                              FUUUUUUUUUUUUUCCCCCCKKKKKKKKKKKKKKK

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                                Vi står med alle kort på hånden i forhold til 8. pladsen. Får vi den, er vi ligeså sikre på ikke at rykke ned som Horsens og AaB vil være i top 6. Til gengæld får vi muligheden for nogle spændende kampe om teoretisk at komme i EL.
                                Ja det bliver sjovere i gruppespillet end i top 6. Det kunne ende med 8-9 nederlag. Lige børn leger bedst ...

                                Comment

                                Working...
                                X