Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
    De har lige vendt det kort i Superliga XL. Så bruger de simpelthen Helsingør som eksempel på at holde ikke taber med vilje...Hvorfor f skulle de da også gøre det. De skal have så mange point som muligt. Poul tågehorn står så og siger at 7. pladsen er værd at spille for da den giver EL play off kampe..Øhh det skal man da først spille sig til gennem gruppespillet, og så Europa play off. Vinder man det hele, ender man som nummer 7, og så spiller man mod den højest rangeret klub der ikke er kvalificeret. Uanset hvad de siger i stemmer fra ådalen, så ville jeg ikke kunne bære at blive nummer 7. på søndag. Tab nu for helvede den kamp, så får vi et forår som vi havde sidste år, hvor jeg for første gang i mange mange år fornemmede håbet i de fede gruppespils kampe samt Europa play off kampene.
    Fuldstændigt umuligt at blive mere enig Man krummer fucking tæer nok den idiot åbner munden

    Comment


      Hvor er det sindssygt. Top6 er væk, for det nuværende Lyngbyhold besejrer ikke Horsens. Og at havne i en gruppe med AGF og Silkeborg med kun et par points forspring er møg. Altså skal vi tabe, som mange andre herinde allerede har regnet på.

      Dermed kan jeg opleve mange nye ting på søndag:
      - at jeg bliver tryg, når jeg ser Thrane i start-11er.
      - at jeg glædes ved at se Helenius på banen.
      - at jeg håber Joan dribler rundt om sig selv endnu flere gange.
      - at jeg føler lettelse og ikke frustration, når vores angreb igen løber ud i sandet.
      - at jeg bliver vred på Tverskov, fordi han ikke smider bolden mere væk.
      - at jeg ærgres over Gryte, når han laver en god redning.
      - at jeg bekymres ved udsigten til, at Barrett, KEP m.fl. kunne blive klar.
      - at jeg bliver sur på Greve, fordi han bliver ved med at prøve at løbe direkte imod de andres mål. Hold op med det!
      - at jeg er lettet over en modstander-scoring.
      - at jeg håber, OB ikke vinder.

      Det bliver vanviddets søndag. Jeg var imod den nye struktur, men troede helt ærligt ikke, at det kunne blive så galt. Jeg er målløs.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Hvor er det sindssygt. Top6 er væk, for det nuværende Lyngbyhold besejrer ikke Horsens. Og at havne i en gruppe med AGF og Silkeborg med kun et par points forspring er møg. Altså skal vi tabe, som mange andre herinde allerede har regnet på.

        Dermed kan jeg opleve mange nye ting på søndag:
        - at jeg bliver tryg, når jeg ser Thrane i start-11er.
        - at jeg glædes ved at se Helenius på banen.
        - at jeg håber Joan dribler rundt om sig selv endnu flere gange.
        - at jeg føler lettelse og ikke frustration, når vores angreb igen løber ud i sandet.
        - at jeg bliver vred på Tverskov, fordi han ikke smider bolden mere væk.
        - at jeg ærgres over Gryte, når han laver en god redning.
        - at jeg bekymres ved udsigten til, at Barrett, KEP m.fl. kunne blive klar.
        - at jeg bliver sur på Greve, fordi han bliver ved med at prøve at løbe direkte imod de andres mål. Hold op med det!
        - at jeg er lettet over en modstander-scoring.
        - at jeg håber, OB ikke vinder.

        Det bliver vanviddets søndag. Jeg var imod den nye struktur, men troede helt ærligt ikke, at det kunne blive så galt. Jeg er målløs.
        Det kommer ikke til at ske, at KN går efter nederlag med vilje - tænk i øvrigt også, hvis det utrolige sker, at Horsens taber i Lyngby (mere utrolige ting er sket i denne sæson!) og det knapt så utrolige at Hobro får max uafgjort i Brøndby og OB planmæssigt har ladet et mål gå ind. Her ville jeg glæde mig til forums reaktion: Det ville undre mig, hvis hele forum vil sige, at KN gjorde det eneste rigtige - han lod os tabe. Det hele ville vende og folk ville kræve hans hoved på et fad over, at han satte et hold, der ikke var i stand til at slå Randers.
        Så længe, at der er en teoretisk chance for at gå i top 6, mener jeg, at det er et fodboldholds pligt at gå efter det. Nu er der så meget snak om klubkultur - det ville da være den absolutte hån mod fans og klubtradition at tabe en kamp med vilje og så samtidig endda misse top 6 af den grund.
        Last edited by claudes1; 13-03-2018, 06:35.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Det kommer ikke til at ske, at KN går efter nederlag med vilje - tænk i øvrigt også, hvis det utrolige sker, at Horsens taber i Lyngby (mere utrolige ting er sket i denne sæson!) og det knapt så utrolige at Hobro får max uafgjort i Brøndby og OB planmæssigt har ladet et mål gå ind. Her ville jeg glæde mig til forums reaktion: Det ville undre mig, hvis hele forum vil sige, at KN gjorde det eneste rigtige - han lod os tabe. Det hele ville vende og folk ville kræve hans hoved på et fad over, at han satte et hold, der ikke var i stand til at slå Randers.
          Så længe, at der er en teoretisk chance for at gå i top 6, mener jeg, at det er et fodboldholds pligt at gå efter det. Nu er der så meget snak om klubkultur - det ville da være den absolutte hån mod fans og klubtradition at tabe en kamp med vilje og så samtidig endda misse top 6 af den grund.
          Helt enig, det er vigtigt at gå efter at vinde alle kampe, lige meget hvilket scenarium det så vil bringe, kun derved kan man opbygge vindermentaliteten i klubben.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Det kommer ikke til at ske, at KN går efter nederlag med vilje - tænk i øvrigt også, hvis det utrolige sker, at Horsens taber i Lyngby (mere utrolige ting er sket i denne sæson!) og det knapt så utrolige at Hobro får max uafgjort i Brøndby og OB planmæssigt har ladet et mål gå ind. Her ville jeg glæde mig til forums reaktion: Det ville undre mig, hvis hele forum vil sige, at KN gjorde det eneste rigtige - han lod os tabe. Det hele ville vende og folk ville kræve hans hoved på et fad over, at han satte et hold, der ikke var i stand til at slå Randers.
            Så længe, at der er en teoretisk chance for at gå i top 6, mener jeg, at det er et fodboldholds pligt at gå efter det. Nu er der så meget snak om klubkultur - det ville da være den absolutte hån mod fans og klubtradition at tabe en kamp med vilje og så samtidig endda misse top 6 af den grund.

            Arrghh , nu skal du passe på med at nedgøre forum ��

            Jeg kan ikke få mig selv til at ønske et nederlag .

            enten kommer vi med et helvedes held i top 6 og får navne mæssigt nogle bedre modstandere hvor vi sportsligt kun kan måle os med den ene .
            Eller vi kan komme i en svær pulje hvor der er noget at spille for mod jævne modstandere på vores eget niveau .
            Men det som flertallet lader til at ønske er at vi ender i en intetsigende pulje uden noget særligt at spille for , sandsynligvis for gabende tomt stadion .
            Jeg håber det håndbold gejl hurtigst muligt bliver pillet af vores Superliga og at den bliver skåret ned til max 12 hold eller der findes en røvfuld penge at smide i ligaen så der kan være økonomi til 14 hold og det kan lykkedes for andre end 2-3 hold at lokke 1-2 profiler til udefra . Ligaen er blevet propfuld med halvdårlige hold som hver især har et hold af intetsigende middelmådige spillere .
            Last edited by Magge; 13-03-2018, 08:10.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Da sæsonen startede, og indtil for tre kampe siden, var top 6 da klart at foretrække. Men nu hvor det hele ser ud som det gør, hvad skal vi så i top 6. FCK er stukket af, dem henter vi aldrig, så vi har ikke rigtig noget at spille for. Det har vi nok heller ikke så meget i de første 6 gruppespilskampe, da vi med måske 4 point er sikre på top 2. HVIS vi taber mod Randers altså. Hvis vi går efter top 6, og ender som nummer 7. er det jo en katastrofe, og kan blive uhyggeligt for os. Har vi psyken til det, især med det in mente at vi kommer en "mistet" top 6 i bagagen. Sportsligt kan jeg personligt overhovedet ikke se nogen grund til at vinde.
              Man ser ofte spillere trække gule kort med vilje for at få karantæne mod skod hold. Man har set hold spille uafgjort 1000 gange når det var nødvendigt. Nu er der kommet et scenarie hvor nederlag er det bedste for OB, det håber jeg altså virkelig spillerne kan se, uagtet at chancen for top er til stede.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Arrghh , nu skal du passe på med at nedgøre forum ��

                Jeg kan ikke få mig selv til at ønske et nederlag .
                Du har ret - det var en uhensigtsmæssig generalisering! Jeg mente naturligvis en særlig gruppe på forum, som bare er meget højtråbende og ofte ekstreme i deres ordvalg. På den måde kan man godt komme til at tro at det ER forum ;o)

                Comment


                  Slet
                  Last edited by NicolaiN; 13-03-2018, 08:11.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                    Da sæsonen startede, og indtil for tre kampe siden, var top 6 da klart at foretrække. Men nu hvor det hele ser ud som det gør, hvad skal vi så i top 6. FCK er stukket af, dem henter vi aldrig, så vi har ikke rigtig noget at spille for. Det har vi nok heller ikke så meget i de første 6 gruppespilskampe, da vi med måske 4 point er sikre på top 2. HVIS vi taber mod Randers altså. Hvis vi går efter top 6, og ender som nummer 7. er det jo en katastrofe, og kan blive uhyggeligt for os. Har vi psyken til det, især med det in mente at vi kommer en "mistet" top 6 i bagagen. Sportsligt kan jeg personligt overhovedet ikke se nogen grund til at vinde.
                    Man ser ofte spillere trække gule kort med vilje for at få karantæne mod skod hold. Man har set hold spille uafgjort 1000 gange når det var nødvendigt. Nu er der kommet et scenarie hvor nederlag er det bedste for OB, det håber jeg altså virkelig spillerne kan se, uagtet at chancen for top er til stede.
                    Er vi enige om, at hvis Randers bliver sidst, så ryger de over i den modsatte pulje af Lyngby og Helsingør, så de har faktisk også incitament for at tabe?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                      Da sæsonen startede, og indtil for tre kampe siden, var top 6 da klart at foretrække. Men nu hvor det hele ser ud som det gør, hvad skal vi så i top 6. FCK er stukket af, dem henter vi aldrig, så vi har ikke rigtig noget at spille for. Det har vi nok heller ikke så meget i de første 6 gruppespilskampe, da vi med måske 4 point er sikre på top 2. HVIS vi taber mod Randers altså. Hvis vi går efter top 6, og ender som nummer 7. er det jo en katastrofe, og kan blive uhyggeligt for os. Har vi psyken til det, især med det in mente at vi kommer en "mistet" top 6 i bagagen. Sportsligt kan jeg personligt overhovedet ikke se nogen grund til at vinde.
                      Man ser ofte spillere trække gule kort med vilje for at få karantæne mod skod hold. Man har set hold spille uafgjort 1000 gange når det var nødvendigt. Nu er der kommet et scenarie hvor nederlag er det bedste for OB, det håber jeg altså virkelig spillerne kan se, uagtet at chancen for top er til stede.
                      Spørgsmålet er, om det ikke bare er bedre at komme i top 6. TV-pengene er større. Tilskuerindtægterne er større. Interessen omkring OB er større. Kampene er på en eller anden måde "gratis" - for som du skriver - man kan ikke nå top 4 aliigevel. Så kampene kan bruges til hold- og spiludvikling. Kent kan stille med f.eks. Eskesen. Han sagde selv i interview, at med den nuværende struktur er det sværere at stille med talenterne i de første 26 runder (som jeg husker det!)

                      Lad os sige, at vi ender i den "lette" gruppe, hvor vi nærmest er sikre på at gå i kvalkampene om 7. pladsen. Der kommer vi til at møde to af holdene Hobro, silkeborg og AGF over to kampe. Hvor stor er chancen for at klare to af de hold over to gange to kampe i OBs nuværende forfatning? Argumentet for ikke at være i gruppe med dem er jo netop, at vi skal klare os bedre end disse hold og det er usandsynligt. Jeg kan ikke se forskellen - og slet ikke med et OB hold som er historisk ringe til at steppe op når det gælder. Det eneste argument er at vi undgår nedrykning, men det gør vi også via top 6.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                        Er vi enige om, at hvis Randers bliver sidst, så ryger de over i den modsatte pulje af Lyngby og Helsingør, så de har faktisk også incitament for at tabe?
                        Kan næsten se det sjove i en kamp med 2 hold der heroisk kæmper for at tabe..

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Du har ret - det var en uhensigtsmæssig generalisering! Jeg mente naturligvis en særlig gruppe på forum, som bare er meget højtråbende og ofte ekstreme i deres ordvalg. På den måde kan man godt komme til at tro at det ER forum ;o)

                          Ha ha , ha vi er svære at gøre tilfredse her på forum ;-) ..

                          Du får lige resten at svaret her da jeg redigerede det efterfølgende :

                          Jeg kan ikke få mig selv til at ønske et nederlag .

                          enten kommer vi med et helvedes held i top 6 og får navne mæssigt nogle bedre modstandere hvor vi sportsligt kun kan måle os med den ene .
                          Eller vi kan komme i en svær pulje hvor der er noget at spille for mod jævne modstandere på vores eget niveau .
                          Men det som flertallet lader til at ønske er at vi ender i en intetsigende pulje uden noget særligt at spille for , sandsynligvis for gabende tomt stadion .
                          Jeg håber det håndbold gejl hurtigst muligt bliver pillet af vores Superliga og at den bliver skåret ned til max 12 hold eller der findes en røvfuld penge at smide i ligaen så der kan være økonomi til 14 hold og det kan lykkedes for andre end 2-3 hold at lokke 1-2 profiler til udefra . Ligaen er blevet propfuld med halvdårlige hold som hver især har et hold af intetsigende middelmådige spillere
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Jeg forstår intet af at nogen ønsker OB skal tabe en fodboldkamp. Vorherre bevares en taber attitude. OB skal som alle andre hold gå på banen hver gang for at vinde.
                            Ja vi kan risikere at få en mere jævnbyrdig pulje i gruppespillet, og hvad så?
                            Til dem der kræver vi lægger os ned mod Randers, og spreder benene, det bliver vi aldrig enige om.
                            Jeg forventer det OB jeg vil forbindes med, giver alt hvad det har i sig for at vinde den kamp.
                            Alt andet kan jeg ikke bruge til noget.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Jeg forstår intet af at nogen ønsker OB skal tabe en fodboldkamp. Vorherre bevares en taber attitude. OB skal som alle andre hold gå på banen hver gang for at vinde.
                              Ja vi kan risikere at få en mere jævnbyrdig pulje i gruppespillet, og hvad så?
                              Til dem der kræver vi lægger os ned mod Randers, og spreder benene, det bliver vi aldrig enige om.
                              Jeg forventer det OB jeg vil forbindes med, giver alt hvad det har i sig for at vinde den kamp.
                              Alt andet kan jeg ikke bruge til noget.
                              👍
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Jeg forstår intet af at nogen ønsker OB skal tabe en fodboldkamp. Vorherre bevares en taber attitude. OB skal som alle andre hold gå på banen hver gang for at vinde.
                                Ja vi kan risikere at få en mere jævnbyrdig pulje i gruppespillet, og hvad så?
                                Til dem der kræver vi lægger os ned mod Randers, og spreder benene, det bliver vi aldrig enige om.
                                Jeg forventer det OB jeg vil forbindes med, giver alt hvad det har i sig for at vinde den kamp.
                                Alt andet kan jeg ikke bruge til noget.
                                Det er også fint nok du forventer det, det tror jeg vi er mange der gør.

                                Men det er bare ikke sådan det ser ud når man ser dem spille.

                                Comment

                                Working...
                                X