Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bossy
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Så vi er sikre på ikke at rykke ned?

MvH ChrisOB
    Personligt er jeg nok nået dertil at jeg ikke orker vi skal fedte os igennem for at kunne have et Superliga hold i Odense. hvis vi ikke kan klare os i nedrykningsspillet jamen så må vi rykke ned og konstatere det var hvad ambitionerne rakte til i OB

Leave a comment:

• Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Helt enig. Hvorfor ser flertallet det er fedt med en pulje hvor alt er afgjort?
    Nu hvor du sådan kan se det helt penslet ud, mener du så fortsat at strukturen er fair?

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Så vi er sikre på ikke at rykke ned?

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Altså, jeg håber da at OB kommer i den tætte pulje - ellers bliver set da drønkedelige kampe. Og som jeg skrev tidligere, hvis OB rykker ned, så er man jo ikke bedre.

Leave a comment:

• Ricardo
    replied
    Kan bare blive bange for at vi ender som et Vejle hold hvis vi rykker ned. Det er jo ikke sådan at oprykkerne fra 1. division er væsentligt ringere end os. Det er ikke altid sådan lige at rykke op igen, mange 1.div klubber har jo ambitoner,

Men ellers helt på linje med at vi skal spille for at vinde.

Leave a comment:

• Københavnstinker
    replied
    Altså, jeg håber da at OB kommer i den tætte pulje - ellers bliver set da drønkedelige kampe. Og som jeg skrev tidligere, hvis OB rykker ned, så er man jo ikke bedre.

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Rædselsfuld ligastruktur, det er jo at smadre dansk fodbold med sådan nogle tåbeligheder. Så skal vi da absolut gå efter at vinde hver gang, i dette tilfælde vil det sige, at tabe til Randers. Strukturen har gjort et nederlag til en sejr, og som David Nielsen selv skrev i sin bog (eller hans ghostwriter), så taber man selvfølgelig en kamp med vilje, hvis det er det bedste for holdet.

Men jeg er sikker på, at KN går efter sejren og så ender vi helt sikkert i sådan en tåbelig pulje, og inden vi ser os om, spiller vi nedrykningsspil for alvor.
    Tillader mig at bruge et svar jeg gav tidligere i tråden :

Jeg kan ikke få mig selv til at ønske et nederlag .

enten kommer vi med et helvedes held i top 6 og får navne mæssigt nogle bedre modstandere hvor vi sportsligt kun kan måle os med den ene .
    Eller vi kan komme i en svær pulje hvor der er noget at spille for mod jævne modstandere på vores eget niveau .
    Men det som flertallet lader til at ønske er at vi ender i en intetsigende pulje uden noget særligt at spille for , sandsynligvis for gabende tomt stadion .

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Skræk scenariet er at vi spiller uafgjort og SIF og AGF vinder deres

Så kommer pulje 1 til at se sådan umiddelbart

OB 32
    AGF 31
    SIF 31
    Helsingør 17

Så det er nok det scenarie det ender med
    Rædselsfuld ligastruktur, det er jo at smadre dansk fodbold med sådan nogle tåbeligheder. Så skal vi da absolut gå efter at vinde hver gang, i dette tilfælde vil det sige, at tabe til Randers. Strukturen har gjort et nederlag til en sejr, og som David Nielsen selv skrev i sin bog (eller hans ghostwriter), så taber man selvfølgelig en kamp med vilje, hvis det er det bedste for holdet.

Men jeg er sikker på, at KN går efter sejren og så ender vi helt sikkert i sådan en tåbelig pulje, og inden vi ser os om, spiller vi nedrykningsspil for alvor.

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Det kan alle jo også - men diskussionen går på, om man skal sælge chancen for top 6 på forhånd. Jeg ville blive slemt skuffet, hvis OB taber med vilje og Horsens samtidig taber i Lyngby.

Men det er jo 100% hypotetisk - KN taber ikke med vilje, fordi han er en mand af den gamle skole, hvor man på grund af æren altid går efter en sejr! Nu har der været så meget snak om klubkultur - jeg kan ikke identificere mig med en klub, som taber med vilje.
    Kan kun være 100 % enig her

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
    Hobro vil ihvertfald med garanti blive rigtig glade for at overlade 7. pladsen til os. Hvis man ikke kan se den klare fordel ved at blive nummer 8 eller 9 frem for nummer 7 sådan som fordelingen er sammensat så skal man have sine skolepenge tilbage
    Det kan alle jo også - men diskussionen går på, om man skal sælge chancen for top 6 på forhånd. Jeg ville blive slemt skuffet, hvis OB taber med vilje og Horsens samtidig taber i Lyngby.

Men det er jo 100% hypotetisk - KN taber ikke med vilje, fordi han er en mand af den gamle skole, hvor man på grund af æren altid går efter en sejr! Nu har der været så meget snak om klubkultur - jeg kan ikke identificere mig med en klub, som taber med vilje.
    Last edited by claudes1; 14-03-2018, 08:59.

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
    Hvis du mener chancen for at slå de tre hold er lille i vores nuværende forfatning. Vil du så ikke hellere møde dem i en "ligegyldig" EL play off der ikke koster nedryknig, end i et gruppespil der handler om liv eller død. I mine øjne kan vi slå alle hold i det gruppespil. Men hvis vi kan få en gratis badebillet, så ser jeg ingen grund til at satse. Desuden vil vi kunne lade Eske få minutter og sparre spillere til EL play off. Det var lige præcis i de kampe sidste år, at vores trup hang i laser. I retur kampen i Randers havde vi jo intet hold tilbage. Her har vi chancen for at møde friske op, måske endda med 6 succesfulde gruppekampe bag os.
    Hobro vil ihvertfald med garanti blive rigtig glade for at overlade 7. pladsen til os. Hvis man ikke kan se den klare fordel ved at blive nummer 8 eller 9 frem for nummer 7 sådan som fordelingen er sammensat så skal man have sine skolepenge tilbage

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
    Hvis du mener chancen for at slå de tre hold er lille i vores nuværende forfatning. Vil du så ikke hellere møde dem i en "ligegyldig" EL play off der ikke koster nedryknig, end i et gruppespil der handler om liv eller død. I mine øjne kan vi slå alle hold i det gruppespil. Men hvis vi kan få en gratis badebillet, så ser jeg ingen grund til at satse. Desuden vil vi kunne lade Eske få minutter og sparre spillere til EL play off. Det var lige præcis i de kampe sidste år, at vores trup hang i laser. I retur kampen i Randers havde vi jo intet hold tilbage. Her har vi chancen for at møde friske op, måske endda med 6 succesfulde gruppekampe bag os.
    Du har en pointe! I år ser det dog ud som om holdet hænger i laser 8 uger tidligere end sidste år - det kan være de er topfriske de sidste 4 kampe i år ;o)

Leave a comment:

• andlox
    replied

OB 32
    AGF 31
    SIF 31
    Helsingør 17

Ja, uafgjort ville være det dummeste hvad kan ske.
    Vi må bare gå efter sejr. Så vi ender med 34 point. Og selv hvis det bliver plads 7 så er det vel ikke særlig sandsynligt at begge AGF og SIF vinder deres kampe. Og så står vi med 34 point om 5-6 point bedre der end plads 3 i vores pulje + en langt bedre målscore. Hvis vi kan ikke holde det over 6 runder så fortjener vi ikke at undgå de nedryknings/gyser-kampe.

Leave a comment:

• Lindberg
    replied

OB 32
    AGF 31
    SIF 31
    Helsingør 17

Det kunne lige passe. Ville virkelig være typisk OB