Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Enig. Vi har det ikke. Vi er bedre og står bedre end sidste sæson. Men vi mangler stadig det sidste. Og det kunne måske have været finansieret hvis Thorborg ikke skulle skovle millioner i lommen efter hvert vindue.. Man ligger som man redder..
    Men de penge som Thorborg får ind nu er vel teknisk set en regning fra sølvårene? Han skød penge ind i klubben tilgengæld for transferindtægter og umiddelbart tjener han ikke penge på det. Var vel også derfor sagen reelt opstod. Så det vil pt. ser er jo stadig den regning der betales og den økonomiske opbremsning.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Men de penge som Thorborg får ind nu er vel teknisk set en regning fra sølvårene? Han skød penge ind i klubben tilgengæld for transferindtægter og umiddelbart tjener han ikke penge på det. Var vel også derfor sagen reelt opstod. Så det vil pt. ser er jo stadig den regning der betales og den økonomiske opbremsning.
      Korrekt.. Men det bremser os de næste 10 år i at udvikle os til en topklub igen.. Det bryder jeg mig ikke om som fan

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Korrekt.. Men det bremser os de næste 10 år i at udvikle os til en topklub igen.. Det bryder jeg mig ikke om som fan
        Jeg er fuldstændig enig, men synes bare jeg tit hører (ikke så meget her) at folk synes det er for dårligt vi ikke køber ind som dengang. Og det er jo konsekvensen af det vi desværre ser nu her.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          Jeg er fuldstændig enig, men synes bare jeg tit hører (ikke så meget her) at folk synes det er for dårligt vi ikke køber ind som dengang. Og det er jo konsekvensen af det vi desværre ser nu her.
          Enig.. Jeg har fuld forståelse for hvorfor man ikke længere vil køre 30-40 mill over budget i jagten på succes. Men det var altså en beslutning at Thorborg selv traf dengang. Og nu vil han “ikke selv være med til at betale regningen” groft sagt. Han var nød til selv at dække sit kæmpe overforbrug og nu vil han have sin egen fiasko finansieret. Jeg ved det er hans eget firma men det føles som om at andre skal betale regningen........
          I dette vindue kan vi måske nå 20-25 mill i transferindtægter med et godt Grytebust salg og begyndende Tingager klausuler.. Det er ikke urealistisk. De første 10 mill er jo i kassen.
          Det er 10-12,5 mill ned i Thorborgs lomme på 1 år. Så kan man begynde at regne på hvor meget han har inkasseret de sidste 5-6 år med salg af Zohore,Kasper,Høegh,Ari osv. De 4 jeg nævner har indbragt Thorborg 11-12 mill alene.. Og han har 10 år tilbage hvis oplysningerne er korrekte.
          Så Thorborg får sine penge tilbage. Måske plus renter.. Alt imens OB forbliver en grå midterklub..

          Hvis jeg tager fejl og er medvirkende til at udbrede usandheder er det jo også bare deres egen fejl da alt føles mørklagt og Top Secret i OSE/OB.. De er selv skyld i disse historier pga Thorborg.. Men disse beskyldninger bliver nok ikke afvist. Mest fordi de ikke føler at de skylder os fans en forklaring og fordi det nok også er tæt på sandheden.

          Comment


            Hobro taber som forventet 1-2 hjemme til fcm. Det er ikke mange point de skovler ind.

            Comment


              Mathias Jensen bringer Nordsjælland foran 1-0 i Aalborg. Alt går vores vej.

              Comment


                Så mangler vi bare at bidrage lidt selv..

                Comment


                  De tre første runder gik som præsten prædikede for os selv. 3 point mod Helsingør og nederlag i Farum og Parken, intet overraskende der.

                  I mellemtiden har de andre resultater udrettet sig på en måde, hvor vi bestemt ikke kan klage. FCK må formodes at have lukket den ene plads nu med 4 point ned, en favorabel målscorer og et meget fornuftigt program.

                  Horsens ligner også en stærk contender med et 3-points forspring og et fornuftigt slutprogram. Dertil ligner de det hold der er mest trygge og afklarede i deres koncept ud af de resterende bejlere.

                  Derudover har vi bestemt ikke været uheldige. AaB har stadig problemer med at lave mål og har smidt nogle gyldne muligheder på gulvet, som ellers kunne have rykket dem frem i bussen. Hobro forpassede nok deres muligheder ved kun at få 1 point i de to første kampe og ligner ikke en reel udfordrer målt på formen. Ligeledes gled muligheden nok AGF af hænde, da de ikke kunne få flere point ud af deres tørvetrillerfodbold i de sidste to kampe.

                  Så har vi SønderjyskE og Silkeborg tilbage der mangler at spille i morgen. Uafgjort virker måske umiddelbart som et drømmeresultat, men jeg ser ligeså gerne en Silkeborg-sejr. Med FCN, FCK og FCM i 3 af de sidste 4 kampe, burde de ikke være en reel trussel.

                  SønderjyskE derimod er den største trussel for os, i min optik. En sejr i morgen og de går forbi os på målscoreren. Læg dertil, at der står AaB, Helsingør og Lyngby på menuen derefter, før de slutter af ude mod FCM. Kan de bygge lidt videre på deres momentum i morgen, er de i den grad farlige, og de viste sidste år, at de godt kan sætte en stime og en slutspurt sammen, da de tog 9 point i de sidste 3 kampe og fik røven med sig i top 6.

                  Alt i alt må vi dog sige, at mulighederne stadig ligger i vores egne hænder. Var jeg på forhånd blevet tilbudt en 6. plads efter forårets første 3 runder, havde jeg 100% taget den, og i sig selv er det næsten mirakuløst, at der ikke har skulle mere end 3 point i 3 kampe til at rykke os to pladser op i tabellen.

                  Med 4 kampe tilbage har vi stadig vores top 6-skæbne mere eller mindre i egne hænder, og det må være en positiv ting, når vi ser på hvilke modstandere vi har tilbage. Vi kan nok godt bogføre 0 point i Brøndby, men derudover bør der være gode muligheder for sejre i de resterende kampe. 9 point er med stor sandsynlighed nok til at komme med, 7 point kunne også sagtens være det, nu er det bare med at gå ud og bevise det. Og nu skal vi bevise, at nogle af de ting der er blevet arbejdet med rent faktisk er blevet bedre.

                  Kampene mod Lyngby, AGF og Randers bliver med al sandsynlighed meget ens. Det er tydeligt at se, at alle tre hold er kommet ud til foråret med et klart fokus på den defensive del og en ambition om at kunne spille til 0 først og fremmest. Det er jo ikke just vores livret. Jeg frygter helt sikkert nogle kampbilleder, hvor vi kommer til at være meget på bolden og samtidig have meget svært ved at brodere os igennem, og sker det kan vi sagtens ende ud i kun at få 3-5 point og ende med en skuffelse.

                  Omvendt er det her også muligheden for at lukke kæften på nogle af os kritikere ved at gå ud og vise, at de har 2œ års kontinuitet og arbejde med positionsspillet har bragt os et sted hen, hvor vi har struktur og kvalitet nok til at slå hul på sådan nogle defensiver. Jeg har ikke set mange tegn på, at det skulle være tilfældet, men vi er jo gentagne gange blevet stillet i udsigt, at det nok skal komme, så nu ville være et genialt tidspunkt at vise det på.

                  Så kære OB. Gå ud og vis, hvorfor vi skal tro på jer i de 3 kampe, og ellers må tiden være moden til at tage nogle lange og grundige overvejelser omkring, hvordan opbygningen af truppen, spillestilen og hele kulteren skal være fremadrettet.
                  Last edited by Sheed; 25-02-2018, 20:47.

                  Comment


                    Efter rundens resultater er vi så ikke sluppet lidt heldigt afsted med resultaterne?

                    Nu kan vi i hvert fald selv afgøre om vi skal i Top-6. To hjemmesejre og en sejr ude mod Randers bør give top-6. To hjemmesejre og en uafgjort mod Randers KAN også give top-6. Men vi SKAL vinde vores to hjemmekampe. Vi har dog set at både Lyngby og AGF stiller sig meget kompakt, og det giver selvfølgelig en risiko for en uafgjort(e) kamp(e), da vi har haft det svært med at åbne kompakte hold op.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                      Efter rundens resultater er vi så ikke sluppet lidt heldigt afsted med resultaterne?

                      Nu kan vi i hvert fald selv afgøre om vi skal i Top-6. To hjemmesejre og en sejr ude mod Randers bør give top-6. To hjemmesejre og en uafgjort mod Randers KAN også give top-6. Men vi SKAL vinde vores to hjemmekampe. Vi har dog set at både Lyngby og AGF stiller sig meget kompakt, og det giver selvfølgelig en risiko for en uafgjort(e) kamp(e), da vi har haft det svært med at åbne kompakte hold op.
                      Både og... Altså det er jo heldigt at de andre ikke fik flere point end de gjorde, men de fik trods alt point, og vi gjorde ikke. Og AaB med point for anden weekend i træk imod et top-3 hold. Det var ikke point jeg havde talt med, så et minus for os der.

                      Sønderjyske kan nappe 6. pladsen i aften, så de skal lige smide point først, før vi selv kan afgøre det.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Ja det har været rigtigt godt det hele Kent. Vores midtbane har virkelig været god.. Du er også selv rigtig god når vi nu stadig er med i kampen om Top 6

                        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...t-helt-skaevt/

                        Undskyld de sarkastiske oneliners. Men hvor helvede er selvkritikken og erkendelsen af at det faktisk ikke er super godt det hele.
                        Hvor er enkendelsen af at vi stadig har svært på den sidste 1/3 og at vi kun har fået 3 ud af de sidste 15 point?

                        Comment


                          https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...bliver-rykket/

                          En lille gave til SønderjyskE.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Ja det har været rigtigt godt det hele Kent. Vores midtbane har virkelig været god.. Du er også selv rigtig god når vi nu stadig er med i kampen om Top 6

                            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...t-helt-skaevt/

                            Undskyld de sarkastiske oneliners. Men hvor helvede er selvkritikken og erkendelsen af at det faktisk ikke er super godt det hele.
                            Hvor er enkendelsen af at vi stadig har svært på den sidste 1/3 og at vi kun har fået 3 ud af de sidste 15 point?
                            Får det decideret dårligt pga. udtalelser som disse.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Ja det har været rigtigt godt det hele Kent. Vores midtbane har virkelig været god.. Du er også selv rigtig god når vi nu stadig er med i kampen om Top 6

                              https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...t-helt-skaevt/

                              Undskyld de sarkastiske oneliners. Men hvor helvede er selvkritikken og erkendelsen af at det faktisk ikke er super godt det hele.
                              Hvor er enkendelsen af at vi stadig har svært på den sidste 1/3 og at vi kun har fået 3 ud af de sidste 15 point?
                              Skal da love for Casper Nielsen fik vist at han tør lave fejl. Igen. Igen og igen.

                              Comment


                                Flot mål af Gammelby. Vildt nok hvis også dette resultat går vores vej..
                                Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                                Comment

                                Working...
                                X