Oprindeligt indsendt af Sheed
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Grundspil 2017/18
Collapse
X
-
Horsens - Brøndby 1 - 1
Nu må Horsens ikke få point i Lyngby. Så vi er heldigvis uden chance for top 6.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægJeg synes at der er fordele og ulemper ved den nye struktur.
Selvom det er særdeles teoretisk, at det kunne ske, er det naturligvis et sportsligt problem, at man kan blive i ligaen uden at vinde en eneste kamp og ved at tabe alle kampe på nær de to kampe om ned-/oprykning.
Men jeg synes også at der er gode ting ved strukturen. Jeg synes personligt, at runde 25 og 26 er særdeles spændende, fordi der kan ske så meget. Samtidig var nedrykningsspillet også spændende sidste år. Jeg så de kampe i fjernsynet - fordi de havde pokalkampens intensitet og nervøsitet.
Jeg synes, at det er fint med to kampe mellem de 6 bedste, så det kan få en stime af kampe mod gode modstandere, som kan være med til at skærpe de bedste hold i DK.
Jeg har ikke noget imod at 7. pladsen får en uefa-plads, når man så tidligt bliver sorteret fra. I teorien kan man være et par point fra 3.-pladsen, når man bliver skilt fra. Samtidig var det jo også en kæmpe oplevelse for SDJ at være med i europa sidste år. Det under jeg alle fans at opleve med deres klub. Det er nu muligt.
En løsning på problemet ovenfor kunne måske være, at de nederste fire i stedet for at spille "pokal-kampe" møder hinanden 2 gange som almindelig liga. Så vil det være det hold, som har opnået færrest point til sidst, som rykker ned. Så har man chancen over 6 kampe for at distancere sig fra nedrykning og det bliver det hold, som har opnået færrest point, der rykker ned.
Jeg synes samtidig også, at det er for tidligt at konkludere noget på tilskuertal endnu. De her ekstreme forhold de sidste par uger har helt sikkert betydet noget for tilskuertallet - og mit bud er at folk også var blevet væk i den gamle struktur. Samtidig er det min subjektive vurdering at spillet fra mange hold er faldet i kvalitet de sidste par sæsoner. Så at give den nye struktur (hele) skylden for lavere tilskuertal er nok lige at stramme den lidt.
Leave a comment:
-
Jeg synes at der er fordele og ulemper ved den nye struktur.
Selvom det er særdeles teoretisk, at det kunne ske, er det naturligvis et sportsligt problem, at man kan blive i ligaen uden at vinde en eneste kamp og ved at tabe alle kampe på nær de to kampe om ned-/oprykning.
Men jeg synes også at der er gode ting ved strukturen. Jeg synes personligt, at runde 25 og 26 er særdeles spændende, fordi der kan ske så meget. Samtidig var nedrykningsspillet også spændende sidste år. Jeg så de kampe i fjernsynet - fordi de havde pokalkampens intensitet og nervøsitet.
Jeg synes, at det er fint med to kampe mellem de 6 bedste, så det kan få en stime af kampe mod gode modstandere, som kan være med til at skærpe de bedste hold i DK.
Jeg har ikke noget imod at 7. pladsen får en uefa-plads, når man så tidligt bliver sorteret fra. I teorien kan man være et par point fra 3.-pladsen, når man bliver skilt fra. Samtidig var det jo også en kæmpe oplevelse for SDJ at være med i europa sidste år. Det under jeg alle fans at opleve med deres klub. Det er nu muligt.
En løsning på problemet ovenfor kunne måske være, at de nederste fire i stedet for at spille "pokal-kampe" møder hinanden 2 gange som almindelig liga. Så vil det være det hold, som har opnået færrest point til sidst, som rykker ned. Så har man chancen over 6 kampe for at distancere sig fra nedrykning og det bliver det hold, som har opnået færrest point, der rykker ned.
Jeg synes samtidig også, at det er for tidligt at konkludere noget på tilskuertal endnu. De her ekstreme forhold de sidste par uger har helt sikkert betydet noget for tilskuertallet - og mit bud er at folk også var blevet væk i den gamle struktur. Samtidig er det min subjektive vurdering at spillet fra mange hold er faldet i kvalitet de sidste par sæsoner. Så at give den nye struktur (hele) skylden for lavere tilskuertal er nok lige at stramme den lidt.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlægHorsens skal som forventet bare tabe til BIF i dag, ikke umuligt. Hobro må bare ikke vinde i sidste runde mod BIF, meget realistisk. Sønderjyske må ikke vinde over FCM i den sidste runde, meget realistisk. Lyngby har Oliver Lund tilbage fra karantæne i næste kamp, og måske flere af de sygemeldte. De skal bare holde mindst uafgjort mod Horsens her. OB skal vinde over Randers med både Bager og Agesen ude med karantæne, meget realistisk. Derved flasker det sig for OB, vi skal tro på en 6. Plads så længe muligheden er der.
Men hvis Horsens fører klart over Lyngby i den sidste kamp vil det bare være klart til vores fordel hvis vi taber til Randers og dermed kommer væk fra 7. pladsen. Det er absolut ikke optimalt med sådanne scenarier, men det er helt åbenlyst at fordelingsnøglen til slutspilsgrupperne forårsager dette.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægArrrrrhhhh... Det er lidt søgt den forklaring. Hvis man er bedst over de sidste 4 kampe ift sine modstandere har man også spillet sig til en redning.
Lad os bare sige vi er uenige ... Jeg kan godt li vores nuværende struktur. Den skaber mere underholdning. Det er derfor jeg ser fodbold. Gider ikke bruge tid på ligegyldige kampe uden noget på spil.
Det er så din holdning, jeg vil bare mene, at den ikke rigtigt flugter med det, der gør fodbold interessant, og som har skabt en kæmpe kultur omkring sporten. Mon ikke, du er mere til Håndbold og amerikansk sport, når det kommer til stykket?
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægSå du mener ikke de burde spille i prl? Eller Hvad? Du svarer ikke helt klart
De hold med flest point skal rykke op og dem med færrest skal rykke ned.
Jeg har ikke forholdt mig til Huddersfield da vi debatterer suppens struktur ... men princippet gælder alle steder.
Men fint nok Kielberg, jeg er forundret over at du tilsyneladende har et kompas for sportslighed, da du mener at den tidligere var usoprtslig, men at et hold med færrest point kan undgå nedrykning er okay ... det har jeg lidt svært ved at sætte mig ind i :).
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægHvis vi bliver 7`er har vi pt 3p ned til det der vil sende os i nedrykningsplayoff kampe
Hvis vi bliver 8`er har vi pt 11p ned
See the difference?
Vi skal nok tabe den sidste for ikke at blive 7`er
Leave a comment:
-
Hej enig med dig og vi kan konstatere at vi er bare ikke bedre ,glem alt om top seks glem endnu en dårlig sæson de er bare ikke bedre , det er hver gang at man kan tage afstand så flopper de til den store guldmedalje, først Silkeborg før jul , de havde ikke vundet på udebane end til de mødte OB og hvad skete, og så igen en utrolig dårlig indsats mod et AGF hold man burde slå men heldig med at tabe 1 - 0 farvel top seks farvel Kent Nielsen, at man ikke vil forlænge med John Bredal forstår jeg så ikke men K N har haft 3 år nu og intet præsteret det må simpelt hen være slut og tag Jesper Hansen med . Når jeg tænker hvilke personer man fyrede før Kn to gange sølv af Lars Olsen og co hvad så nu det er en skandale
Leave a comment:
-
Horsens skal som forventet bare tabe til BIF i dag, ikke umuligt. Hobro må bare ikke vinde i sidste runde mod BIF, meget realistisk. Sønderjyske må ikke vinde over FCM i den sidste runde, meget realistisk. Lyngby har Oliver Lund tilbage fra karantæne i næste kamp, og måske flere af de sygemeldte. De skal bare holde mindst uafgjort mod Horsens her. OB skal vinde over Randers med både Bager og Agesen ude med karantæne, meget realistisk. Derved flasker det sig for OB, vi skal tro på en 6. Plads så længe muligheden er der.
Leave a comment:
Leave a comment: