Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
    Jeg tror ikke vi får mere kultur i OB eller flere fans hvis vi ikke skaber resultater, hvis vi kun sjældent kommer i top 6 og i europa hvert 10 år, tror jeg ikke på det. Tilskuer talllet kan boostes periodisk, med tiltag som happenings på stadion med gratis øl osv, i længden virker det ikke. Leasy kan også tilbyde 10 % rabat på vaskemaskiner, hvis man overværer en OB kamp og medbringer klappepølser.

Syntes nivauet i ligaen pånær top 4 er elendigt, utroligt vi ikke kan klare os bedre.

Der er lavet flere gode tiltag blandt fansene på det sidste - stor respekt - det ville have set dårliger ud uden det arbejde.
    Jeg tror der er en delvis fejlslutning her. For godt nok er jeg helt enig i at showtiltag ikke virker på sigt, men herudover er jeg ikke enig.

Den interessante forskel på “resultater” og “kultur”, er at førnævnte er instrumentelt. Argumentet tilsiger faktisk man skal blive hjemme fra stadion når det går dårligt. Kultur er derimod ikke instrumentel; det handler om at komme på stadion fordi det er det man gør.

Kultur handler om at være en del af et projekt man som fodboldtilskuer finder meningsfuldt. Det projekt skal være autentisk (et catchfrase en enkelt sæson med det formål at lokke flere på stadion virker ikke), og det kan både have kortsigtede og langsigtede perspektiver.

Dvs. På lang sigt: Hvad er fortællingen om OB og OB ift. Odense og hvorfor er den vigtig også i fremtiden? Ikke fordi fortællingen kan betale sig, men fordi den er rigtig. Og på kort sigt: hvad er det for et projekt man som tilskuer køber sig ind i? Hvor skal OB være om 10 år, med hvilke metoder?

OB forsøger - en anelse halvhjertet - med den langsigtede fortælling. Men for det første virker det instrumentelt: det handler om at lokke folk på stadion, og man har lidt på fornemmelsen at grebene i morgen kunne være nogen andre. For det andet er det kortsigtede perspektiv fuldstændig væk - der er ingen sammenhæng til et sportsligt projekt, udover nogle meget vage vendinger i interviews om, at det i OB handler om at arbejde hårdt.

Sidstnævnte tror jeg skyldes, at der ikke er noget projekt. Intet sats. Ingen strategi.

Opgaven er altså:

A) formuler OBs narrativ klart i samarbejde med alle i kulturen OB (en del af buddet: odenseansk identitet: hårdt arbejde, manglende prætentiøsitet mv. En byklub: umuliggør flytninger til SDU og andet. Osv.)
    B) definer hvad det betyder for hvilket projekt, der skal iværksættes, for at nå toppen i dansk fodbold
    C) finansier projekt

Og så selvfølgelig at kommunikere uendeligt meget mere og bedre end hidtil.

Leave a comment:

• Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Ja, fuck den minimale chance for top 6. Det går ikke om den linimale chance for mig. Og det er fornuftigt, rationalt og klog at gå efter nederlag i Randers. Der er jeg helt enig. Men på den anden side går det fuldstændigt imod min stolte og min "hellere-dø-i-støvlerne-indstilling" at gå med vilje efter et nederlag.

Ja, vi skulle tabe næsten søndag, men vil ikke tabe en fodboldkamp med vilje.
    Bare rolig. Vi taber - uden det er med ret meget vilje.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Nu det vel ligefør man håber på et nederlag i Randers. Så man ender i den “rigtige” nedryknings pulje
    Kunne ellers være lejfi med 2 playoff kampe mod Vejle, om en plads i superligaen....

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Men et system hvor det bliver torskedumt og uansvarlig at vinde den næste kamp der må jeg vel give den nye struktur "ros" for.
    Strukturen er ikke perfekt. Der skal laves nogle små rettelser efter sæsonen. Men overordnet er den ok pga spændingen gennem hele turneringen. Jeg synes den er mere fair end den gamle hvor man havde 2 udekampe mod nogle hold.

Leave a comment:

• sjn
    replied
    Nu det vel ligefør man håber på et nederlag i Randers. Så man ender i den “rigtige” nedryknings pulje

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Jeg synes den er ok. Det er holdet det er galt med. Og træneren.
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Og sportsdirektøren
    Og ledelsen
    Men et system hvor det bliver torskedumt og uansvarlig at vinde den næste kamp der må jeg vel give den nye struktur "ros" for.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Og sportsdirektøren
    Og ledelsen

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Og sportsdirektøren

Leave a comment:

• tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Vildt nok...

Den optimale gruppe. Den anden kan betyde, at vi næste år skal spille i Nykøbing, Roskilde og Esbjerg

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
    ...

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
    ...

👍👍👍

Leave a comment:

• Whoven
    replied
    ...

Leave a comment:

• ForzaLazio
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Vildt nok...

Odds 3.2 på Randers, det er også vildt

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Præcis. For ledelsen ville det under alle omstændigheder være en win-win.

Hvis vi var kommet i top 6, kunne de forsvare sig med, at de havde opnået målsætningen, uanset hvor meget vi ville blive udspillet over 10 kampe. Nu hvor vi skal spille nedrykningsspil, får vi nogle nemme kampe som vi formentlig vil vinde nogle stykker af, og på den måde kan de gemme sig under, at der er positive tendenser, og at det er tegn på fremgang.
    Ha ha ja lige som sidste forår hvor de få gode kampe vi spillede fik JH/KN og nogle fans til at bilde hinanden ind at nu kørte det bare , nu havde vi holdet ..

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Vildt nok...

Leave a comment:

Working...
X