Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opstart: Sæsonen 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg er fuldt forberedt. Syntes bare ikke at det bliver nemmere at acceptere i år ift sidste år..
    For mig er det nemmere - fordi jeg ved det sandsynligvis kommer.

    Den trup er ikke forstærket, hverken i det ene eller det andet. Gode nok til at undgå nedrykning - ikke gode nok til Top 6. Helenius kommer sgu ikke til at rykke på hverken top eller bundniveau. Det sidste er det allervigtigste i forhold til at kunne opnå målsætning.

    Det er det, der kan skabe de "serier" af sejre, der rykker i tabellen over 26 kampe. En trup, der kun én gang på en sæson vandt 2 kampe i træk bliver ikke til et top 6 hold over en sommer og Helenius. Det kan højst blive status quo.

    Men glæder mig til at blive overrasket.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      For mig er det nemmere - fordi jeg ved det sandsynligvis kommer.

      Den trup er ikke forstærket, hverken i det ene eller det andet. Gode nok til at undgå nedrykning - ikke gode nok til Top 6. Helenius kommer sgu ikke til at rykke på hverken top eller bundniveau. Det sidste er det allervigtigste i forhold til at kunne opnå målsætning.

      Det er det, der kan skabe de "serier" af sejre, der rykker i tabellen over 26 kampe. En trup, der kun én gang på en sæson vandt 2 kampe i træk bliver ikke til et top 6 hold over en sommer og Helenius. Det kan højst blive status quo.

      Men glæder mig til at blive overrasket.

      MvH ChrisOB
      Jeg har det som dig. Er ikke overrasket over Hansens ageren. Og vi ved jo alle sammen godt, at man altid henter de bedste spillere i de sidste timer at et vindue. I/A.
      Tipsbladet siger det meget godt. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...sovende-kaempe.

      " Men det er stadig et problem, at der mangler kreativitet på OB-mandskabet. Der er for mange boldflyttere og for få med power. "
      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Aab bruger 6,7 mill på 2 spillere i denne uge. Plus penge til agenter og signon fee..
        De mener det godt nok alvorligt når de siger at de vil i Top 6 igen og ligger handling bag disse ord.

        Ved godt at de har tjent pænt på spillere i år men er alligevel imponeret. Da vi solgte for 15 mill sidste sommer blev der sgutte brugt de store armbevægelser som AaB har gang i..

        Også muligt at jeg bare har fået mine "græsset er altid grønnere på den side" briller på men frustrationerne over at vi kun har hentet 1 markspiller, er ved at tage overhånd med de åbenlyse mangler vi har. Vi har så store mangler på specielt midtbanen at chancerne for Top 6 er minimale i mit univers.
        Efter at have tjekket de andres midtbanetrupper vurderer jeg vores til at være den 4 eller 5. Dårligste i ligaen. Og det er uden at have den store kendskab til oprykkerne.. Vores venstre side trænger godt nok også til en opgradering da JBL og Jönsson er alt for svage defensivt sammen og efterlader ofte en motorvej for vores modstandere..

        Kom nu igang OB. Sæt noget handling bag jeres ord om Top 6 og få opgraderet den trup. Man kan sagtens hente 1-2 spillere mere uden at man rører ved kontinuiteten. Man kan bare afhænde 1 eller 2 af dem som alligevel ikke spiller.

        Måske nederlag til Køge kan få dem på bedre tanker
        Nu ved jeg ikke helt, hvor du får de 15 mio fra, men jeg går ud fra, at det er fordi du inkluderer Zohore? I så fald, så snakker vi beløb over hele 2016.
        I hvert fald, så hentede vi i 2016 Tingager, Joan, Gryte, Izunna, Yao, KEP, Joao, Tverskov, Jønne, Thrane og Nana, 11 styks, så lidt blev der vil brugt. Ved godt, at der kun var Joan (og måske Nana), som der blev lagt deciderede transferkroner for, men stadig.
        Mener Joan kostede omkring 1,5 mio kr, hvilket vil sige, at vi har brugt 10% af transferindtægterne på at ”købe” spillere, hvilket efterlader et plus på 13,5 mio, hvis man kun kigger på transferkroner. Med de 6.7, du nævner for AaB, har de brugt 12% af deres transferindtægter for 2017 og har stadig et plus på 48,3 mio. Det er selvfølgelig en forudsætning AaB har skabt for sig selv (blandet med en hel god portion held, vil jeg nu også sige), men der er ikke noget at sige til, at de har lidt mere at splashe af pt.

        Når det så er sagt, så synes jeg da bestemt heller ikke, at vi er selvskrevet til Top-6, og jeg ser også de mangler, du påpeger. Jeg anser det ikke som umuligt at opnå top-6, men det er bestemt heller ikke givet, hvilket måske gør målsætningen rimelig nok (man skal vel have noget at stræbe efter), men jeg forstår heller ikke, at man går så massivt ud og melder Top-6 op - også i spillerinterviews osv. Det er selvfølgelig fordi de (sportslig ledelse og spillerne) tror på det, men det er sgu også at lægge et pres på sig selv, når det er så usikkert, hvor vi præcist står, og der er en vis (skal vi være diplomatiske og kalde det) skepsis blandt en stor del af fansene.
        Men jeg er også overbevist om, at vi ikke er færdige på markedet endnu...

        Comment


          I al negativiteten, så lad os ikke glemme at størstedelen af forum havde meldt os som sikre nedrykkere, da vi ikke hentede en angriber i vinterpausen. Helt så slemt gik det som bekendt ikke. Så bare måske, altså selvfølgelig mod al logik, så har JH og KN bedre styr på spillermaterialet (eller manglen på samme) end forums selvudnævnte orakler?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Nu ved jeg ikke helt, hvor du får de 15 mio fra, men jeg går ud fra, at det er fordi du inkluderer Zohore? I så fald, så snakker vi beløb over hele 2016.
            I hvert fald, så hentede vi i 2016 Tingager, Joan, Gryte, Izunna, Yao, KEP, Joao, Tverskov, Jønne, Thrane og Nana, 11 styks, så lidt blev der vil brugt. Ved godt, at der kun var Joan (og måske Nana), som der blev lagt deciderede transferkroner for, men stadig.
            Mener Joan kostede omkring 1,5 mio kr, hvilket vil sige, at vi har brugt 10% af transferindtægterne på at ”købe” spillere, hvilket efterlader et plus på 13,5 mio, hvis man kun kigger på transferkroner. Med de 6.7, du nævner for AaB, har de brugt 12% af deres transferindtægter for 2017 og har stadig et plus på 48,3 mio. Det er selvfølgelig en forudsætning AaB har skabt for sig selv (blandet med en hel god portion held, vil jeg nu også sige), men der er ikke noget at sige til, at de har lidt mere at splashe af pt.

            Når det så er sagt, så synes jeg da bestemt heller ikke, at vi er selvskrevet til Top-6, og jeg ser også de mangler, du påpeger. Jeg anser det ikke som umuligt at opnå top-6, men det er bestemt heller ikke givet, hvilket måske gør målsætningen rimelig nok (man skal vel have noget at stræbe efter), men jeg forstår heller ikke, at man går så massivt ud og melder Top-6 op - også i spillerinterviews osv. Det er selvfølgelig fordi de (sportslig ledelse og spillerne) tror på det, men det er sgu også at lægge et pres på sig selv, når det er så usikkert, hvor vi præcist står, og der er en vis (skal vi være diplomatiske og kalde det) skepsis blandt en stor del af fansene.
            Men jeg er også overbevist om, at vi ikke er færdige på markedet endnu...
            Ja det er hele 2016 vi fik ca 15 mill ind. Zohore 10.4, Skulason 2,6, Emil larsen,EM penge osv. Vi scorede over 15 mill

            Joan kostede os lige præcis 1.000.000 kr i VB. Den har jeg fra en insider. Hverken 1 krone over eller under

            Men du har selvfølgelig også ret i det du siger men jeg er bare frustreret over deres overdrevende tro på sig selv når mange af os andre så åbenlyst kan se at det udelukkende er bygget på kontinuitet og Helenius ift sidste sæson. Ja vi står en anelse stærkere stillet end sidste sæson. Men mange af vores konkurrenter opruster for også at stå stærkere stillet så det ender bare med at udligne sig selv. Den der tyrker tro på at det kun er et spørgsmål om lidt stolpe ind deler jeg ikke med ledelsen og jeg mangler simpelthen at se noget handling der bakker de efterhånden tomme ord op..

            Jeg tror heller ikke at vi er færdige på markedet men vi har tabt vores første 2 træningskampe og JJ har været skadet en stor del af opstarten.. Det efterlader os med Izu,Thrane og Welbeck der skal klare det for indtil JJ er helt klar igen. Det er jeg ikke tryg ved..
            JJ er vores bedste og vigtigste midtbanespiller men er ikke sikker på hvor mange Top 6-9 hold der havde plads til ham i startopstillingen.. Det siger bare en del

            Kom nu igang OB

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              Nu ved jeg ikke helt, hvor du får de 15 mio fra, men jeg går ud fra, at det er fordi du inkluderer Zohore? I så fald, så snakker vi beløb over hele 2016.
              I hvert fald, så hentede vi i 2016 Tingager, Joan, Gryte, Izunna, Yao, KEP, Joao, Tverskov, Jønne, Thrane og Nana, 11 styks, så lidt blev der vil brugt. Ved godt, at der kun var Joan (og måske Nana), som der blev lagt deciderede transferkroner for, men stadig.
              Mener Joan kostede omkring 1,5 mio kr, hvilket vil sige, at vi har brugt 10% af transferindtægterne på at ”købe” spillere, hvilket efterlader et plus på 13,5 mio, hvis man kun kigger på transferkroner. Med de 6.7, du nævner for AaB, har de brugt 12% af deres transferindtægter for 2017 og har stadig et plus på 48,3 mio. Det er selvfølgelig en forudsætning AaB har skabt for sig selv (blandet med en hel god portion held, vil jeg nu også sige), men der er ikke noget at sige til, at de har lidt mere at splashe af pt.

              Når det så er sagt, så synes jeg da bestemt heller ikke, at vi er selvskrevet til Top-6, og jeg ser også de mangler, du påpeger. Jeg anser det ikke som umuligt at opnå top-6, men det er bestemt heller ikke givet, hvilket måske gør målsætningen rimelig nok (man skal vel have noget at stræbe efter), men jeg forstår heller ikke, at man går så massivt ud og melder Top-6 op - også i spillerinterviews osv. Det er selvfølgelig fordi de (sportslig ledelse og spillerne) tror på det, men det er sgu også at lægge et pres på sig selv, når det er så usikkert, hvor vi præcist står, og der er en vis (skal vi være diplomatiske og kalde det) skepsis blandt en stor del af fansene.
              Men jeg er også overbevist om, at vi ikke er færdige på markedet endnu...
              Izunna blev også købt for transfer kroner... Forstod det faktisk sådan at han er JHs dyreste indkøb.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                I al negativiteten, så lad os ikke glemme at størstedelen af forum havde meldt os som sikre nedrykkere, da vi ikke hentede en angriber i vinterpausen. Helt så slemt gik det som bekendt ikke. Så bare måske, altså selvfølgelig mod al logik, så har JH og KN bedre styr på spillermaterialet (eller manglen på samme) end forums selvudnævnte orakler?
                Mange af de samme som meldte os som nedrykkere sidste sæson sagde også enstemmigt at vi ikke kom i nærheden af Top 6 ved sæsonstart men ledelse og medier troede på topplaceringer.. Så det giver vel lidt kredit

                Men hvis jeg ikke engang kan tillade mig at skrive ovennævnte indlæg uden at blive kaldt negativ og selvudnævnt orakel ved jeg simpelthen ikke hvad vi så skal bruge et debatforum til....

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Izunna blev også købt for transfer kroner... Forstod det faktisk sådan at han er JHs dyreste indkøb.
                  Ja han kostede vidst 3 mill. Men de blev også brugt inden vi scorede ca 15 mill på diverse spillerhandler..
                  Ryan og Casper kostede også en transfer. Selvfølgelig har Jesper også brugt penge. Det ved jeg godt. Savner bare den vilje jeg pt ser fra andre klubber til at gøre alt hvad man kan for at sikre den Top 6. Og det er ikke at købe 4-5 spillere bare fordi fans forlanger det. Men fordi at truppen har åbenlyse mangler og man kan øge sine chancer betydeligt ved at hente 1-2 med kvalitet

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Ja han kostede vidst 3 mill. Men de blev også brugt inden vi scorede ca 15 mill på diverse spillerhandler..
                    Ryan og Casper kostede også en transfer. Selvfølgelig har Jesper også brugt penge. Det ved jeg godt. Savner bare den vilje jeg pt ser fra andre klubber til at gøre alt hvad man kan for at sikre den Top 6. Og det er ikke at købe 4-5 spillere bare fordi fans forlanger det. Men fordi at truppen har åbenlyse mangler og man kan øge sine chancer betydeligt ved at hente 1-2 med kvalitet
                    vi har heller ikke brugt pengene godt. Vores 3 dyreste i lønkroner er nærmest fusere. Jeg ved godt at nogle gerne taler Jønne op, men ret beset er de 3 største skuffelser i sidst sæson de 3 løntunge. I det bedste af alle verdner, så havde vi ikke lavet aftaler med AK, Jønne og KEP.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                      vi har heller ikke brugt pengene godt. Vores 3 dyreste i lønkroner er nærmest fusere. Jeg ved godt at nogle gerne taler Jønne op, men ret beset er de 3 største skuffelser i sidst sæson de 3 løntunge. I det bedste af alle verdner, så havde vi ikke lavet aftaler med AK, Jønne og KEP.
                      Jeg er så en af dem der stadig tror på AK. Han var ekstremt ringe i sidste sæson men tror på at han igen finder niveau og måske Helenius kan hjælpe med til dette.

                      Jønne var ekstremt ringe i mange kampe men var også kampafgørende i nogle. Han stil pisser mig af til tider. Men har som udgangspunkt ingen problem med at have ham i truppen. Jeg har et problem med at han absolut skal starte hvergang selvom enhver kan se at mod lavtstående hold er han intet værd og mod tophold er han for defensivt svag. Alt imellem har han kvaliteter men det kommer sjældent til udtryk

                      KEP gider jeg ikke engang at kommentere

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                        I al negativiteten, så lad os ikke glemme at størstedelen af forum havde meldt os som sikre nedrykkere, da vi ikke hentede en angriber i vinterpausen. Helt så slemt gik det som bekendt ikke. Så bare måske, altså selvfølgelig mod al logik, så har JH og KN bedre styr på spillermaterialet (eller manglen på samme) end forums selvudnævnte orakler?
                        Hvad baserer du din optimisme på ? Andet end at KN/JH, bedre end os andre kender truppens kvaliteter.
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          Jeg tror simpelthen at Bestyrelsen bare ser på at vi blev nummer 8 i sidste sæson, og så er det jo kun to pladser fra 6 pladsen, problemet er bare at vi ikke blev nummer 8 efter de første 26 runder, som er der vi deles.

                          Der var vi MEGET langt fra en top 6 placering, og det er jeg ikke i tvivl om at vi også er når vi har spillet 26 runder i denne sæson, hvis ikke der findes noget mere kreativt til midtbanen, jeg kan ikke se vi har det, så skulle det være fordi Desler kommer på kant, og Casper Nielsen ind på midtbanen og han kan trylle derinde, men jeg er ikke helt 100 % sikker på at det sker.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                            Jeg tror simpelthen at Bestyrelsen bare ser på at vi blev nummer 8 i sidste sæson, og så er det jo kun to pladser fra 6 pladsen, problemet er bare at vi ikke blev nummer 8 efter de første 26 runder, som er der vi deles.

                            Der var vi MEGET langt fra en top 6 placering, og det er jeg ikke i tvivl om at vi også er når vi har spillet 26 runder i denne sæson, hvis ikke der findes noget mere kreativt til midtbanen, jeg kan ikke se vi har det, så skulle det være fordi Desler kommer på kant, og Casper Nielsen ind på midtbanen og han kan trylle derinde, men jeg er ikke helt 100 % sikker på at det sker.
                            Tror simpelthen ikke på CN som central midtbanespiller i en 4-4-2. Han har stort set ikke spillet det i OB og gjorde det heller ikke til sidst i EfB..
                            På en 5 mands midtbane kunne jeg godt se det

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Tror simpelthen ikke på CN som central midtbanespiller i en 4-4-2. Han har stort set ikke spillet det i OB og gjorde det heller ikke til sidst i EfB..
                              På en 5 mands midtbane kunne jeg godt se det
                              Igen jeg tror heller ikke på det, men er den eneste jeg lige kan se vil kunne passe ind der.
                              Altså i den trup vi har, eller kan Desler måske, men det er godt nok også mange år siden han har spillet den position i OB.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Igen jeg tror heller ikke på det, men er den eneste jeg lige kan se vil kunne passe ind der.
                                Altså i den trup vi har, eller kan Desler måske, men det er godt nok også mange år siden han har spillet den position i OB.
                                Ja med nuværende trup kunne han være en løsning på midten i mangel af bedre. For kun 1 mand kan jo starte på højrekanten og mon ikke det bliver Joan. Så skal en anden plads findes til Casper hvis ikke bænken

                                Comment

                                Working...
                                X