Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opstart: Sæsonen 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Nej. Det gjorde vi ikke. Og det var heller ikke det de meldte ud i vinterpausen at de forventede. Men det er sgu så nemt at være fan, for man kan altid sige "hvad sagde jeg" når man får ret i en forudsigelse og så belejligt glemme de andre gange, hvor man tog fejl. Så fortsæt endelig stilen. Du får helt sikkert ret i et eller andet igen - og resten er jo også lige meget..
    fordi vi ikke rykkede ned, er det vel ikke ensbetydende med de nødvendigvis havde/fik ret.....

    Vi overlevede - ja. Men det var da et enormt sats man tog - igen igen. AK og fester fandt aldrig formen, det var vel en del af det man satsede på.

    Tilgengæld så hævede izunna sit niveau og jönne fandt pludseligt et flot topniveau (som han desværre viste for sjældent) Men det holdt, ja og vi overlevede.

    Men at man efter det efterår - med alle de manglende mål ikke gik ud og hentede en angriber med det samme, men i stedet signede en fra sommer af - det betragter jeg som et kæmpe sats. Og temmeligt uansvarligt

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Hvis vores trup forbliver sådan her så ja. Så når vi ikke Top 6
      Nej det gør vi ikke....og alle de andre der vil lege med om top 6.....de opruster.

      Jeg mener i den grad en klub af OBs størrelse bør have forventninger om en top 6....men det kræver jo for fanden at Kent og JH får sammensat en ordenlig trup.....og der er vi bare ikke.

      Start 11 måske de første 13-14 mand er af et rimeligt niveau - men der mangler i den grad kvalitet på bredden.....det ville et par nye til start 11 hjælpe gevaldigt på.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Men det var det, de meldte ud før sæsonen, så er det dér bordet fanger.

        Og ja, jeg får ret, fordi dem vi har til at varetage OB aner ikke, hvad de laver - og vi kommer til at betale prisen for det, i form af tab af prestige, goodwill og points både i tabel og hos fynboerne, der ikke gider dårlige undskyldninger for at det heller ikke denne gang lykkes at skabe noget godt og holdbart i OB.

        Så bild dig bare selv ind, at det bare er sortsyn og bagklogskab - virkeligheden vil bare blive ved og ved med at indhente dig og den ledelse, du så naivt holder hånden under.

        Jeg, vi får ret, fordi vi har øjne i hovedet - mens du, Kent og JH har jeres øjne i hovedet - nede i jorden.

        Så fortsæt endelig din stil - så fortsætter jeg min - og får mere ret, end du nogensinde kommer til at få. I al beskedenhed.

        MvH ChrisOB
        Igen. Vinduet er 6-7 uger langt endnu og meget kan ske.
        Jeg er nu sikker på at folk som Kent og John ved mere om fodbold end vi gør. Også om hvordan det internt ser ud i truppen..

        Men de har stirret sig blind på kontinuitet og enkelte gode præstationer i foråret. Alt det der ikke virkede synes glemt. Det løser sig selv når folk er spillet mere sammen.

        Men der er en regning der snart skal betales. Og det bliver igen en af de trælse dyre hvor TV indtægterne er lave, tilskurer svigter og spillernes værdi er minimale på transfermarkedet.. Som truppen ser ud i dag

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          Nej det gør vi ikke....og alle de andre der vil lege med om top 6.....de opruster.

          Jeg mener i den grad en klub af OBs størrelse bør have forventninger om en top 6....men det kræver jo for fanden at Kent og JH får sammensat en ordenlig trup.....og der er vi bare ikke.

          Start 11 måske de første 13-14 mand er af et rimeligt niveau - men der mangler i den grad kvalitet på bredden.....det ville et par nye til start 11 hjælpe gevaldigt på.
          Der mangler virkelig kvalitet på enkelte ekstremt vigtige pladser så det skriger til himlen. Vi mangler en styrmand på midtbanen og en venstreback der er bedre end JBL som minimum. Det må satme være muligt at finde med lidt penge på lommen

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Igen. Vinduet er 6-7 uger langt endnu og meget kan ske.
            Jeg er nu sikker på at folk som Kent og John ved mere om fodbold end vi gør. Også om hvordan det internt ser ud i truppen..

            Men de har stirret sig blind på kontinuitet og enkelte gode præstationer i foråret. Alt det der ikke virkede synes glemt. Det løser sig selv når folk er spillet mere sammen.

            Men der er en regning der snart skal betales. Og det bliver igen en af de trælse dyre hvor TV indtægterne er lave, tilskurer svigter og spillernes værdi er minimale på transfermarkedet.. Som truppen ser ud i dag
            De ved utvivlsomt mere om fodbold - men ikke om truppens nuværende beskaffenhed.

            De har netop stirret sig blinde i den såkaldte kontinuitet - og det er den blinde tro, der bliver vores fald. Måske ikke så vi kommer til at være næst sidst ved vinterpausen - igen - men vi kommer ikke i nærheden af top 6. Jeg nægter at tro på, at en trup, som kun én gang på en hel sæson vandt mere end 1 kamp, kun tilført Helenius, kan blive et top 6 hold - UDEN at vi får markante forstærkninger - i både bredde, startelever og lederskab. Vi snakker mindst en 3-4 spillere - i alle kæder. Dem får vi ikke - uanset hvor langt det vindue er.

            Fordi vores ledelse har lagt alle æg i én kurv. Det er dem, der skal bevise, at man skal lade tvivlen komme dem til gode.

            Klyng du dig bare til et håb - du får nul tilbage, det tør jeg, næsten, godt garantere.

            Gode nok til at undgå nedrykning - ikke gode nok til Top 6.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              De ved utvivlsomt mere om fodbold - men ikke om truppens nuværende beskaffenhed.

              De har netop stirret sig blinde i den såkaldte kontinuitet - og det er den blinde tro, der bliver vores fald. Måske ikke så vi kommer til at være næst sidst ved vinterpausen - igen - men vi kommer ikke i nærheden af top 6. Jeg nægter at tro på, at en trup, som kun én gang på en hel sæson vandt mere end 1 kamp, kun tilført Helenius, kan blive et top 6 hold - UDEN at vi får markante forstærkninger - i både bredde, startelever og lederskab. Vi snakker mindst en 3-4 spillere - i alle kæder. Dem får vi ikke - uanset hvor langt det vindue er.

              Fordi vores ledelse har lagt alle æg i én kurv. Det er dem, der skal bevise, at man skal lade tvivlen komme dem til gode.

              Klyng du dig bare til et håb - du får nul tilbage, det tør jeg, næsten, godt garantere.

              Gode nok til at undgå nedrykning - ikke gode nok til Top 6.

              MvH ChrisOB
              Jeg er nød til at klynge mig til håbet Chris. Jeg kan ikke andet. Altså at man forstærker et nuværende hold der ikke har niveau til Top 6

              Min kærlighed til OB vil altid være der, men min energi er ved at slippe op hvis vi ikke snart ser succes eller fremgang.
              Jeg er nød til at tro at ledelsen også vil OB det bedste og har øjne i hovedet. Men jeg holder ikke vejret og forholder mig pessimistisk indtil andet er bevist.
              Det syntes jeg godt at man kan tillade sig efter alt det lort man er blevet tilbudt de sidste 6 år

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Jeg er nød til at klynge mig til håbet Chris. Jeg kan ikke andet. Altså at man forstærker et nuværende hold der ikke har niveau til Top 6

                Min kærlighed til OB vil altid være der, men min energi er ved at slippe op hvis vi ikke snart ser succes eller fremgang.
                Jeg er nød til at tro at ledelsen også vil OB det bedste og har øjne i hovedet. Men jeg holder ikke vejret og forholder mig pessimistisk indtil andet er bevist.
                Det syntes jeg godt at man kan tillade sig efter alt det lort man er blevet tilbudt de sidste 6 år
                det kender jeg alt til....

                dybest set så mangler jeg en mere klar linie - også i udmeldinger. Jeg mener bestemt OB skal og bør være i top 6 og man skal selvfølgelig gå efter mesterskabsslutspillet - problemet er bare at man ikke følge op på de udmeldinger. Det er ikke seriøst.

                Gik man en anden vej og sagde man ville bygge et hold op baseret på egne talenter - og hvad man kunne tiltrække af spændende unge talenter, og så først have en trup der skulle toppe om x antal sæsonner - men at det i mellemtiden ville blive stramt og mest af alt dreje sig om overlevelse mens der blev bygget op - jamen så fint nok. Jeg ville bestemt ikke være glad for endnu mere ventetid, men der ville i det mindste være en sammenhæng mellem hvad man gjorde og meldte ud.

                Som det er nu virker det til man tror at top 6 kan klares (og er top 6 i det hele taget det store "end goal"??) med en trup med alt for mange klare mangler - hvis bare man får noget kontinuitet......mens alle de hold vi skal måle os med forstærker sig.....jamen hallo; Det holder altså ikke JH, Kent og hvem der ellers træffer de beslutninger i OB.

                Hvis vi skal med på vognen - og det håber jeg da vi skal - så bliver man nødt til at investere - ellers vokser gabet mellem top og bund bare endnu mere. TV penge, penge for sejre - tilskuer indtægter og bare generel manglende interesse......kom nu ind i kampen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Jeg er nød til at klynge mig til håbet Chris. Jeg kan ikke andet. Altså at man forstærker et nuværende hold der ikke har niveau til Top 6

                  Min kærlighed til OB vil altid være der, men min energi er ved at slippe op hvis vi ikke snart ser succes eller fremgang.
                  Jeg er nød til at tro at ledelsen også vil OB det bedste og har øjne i hovedet. Men jeg holder ikke vejret og forholder mig pessimistisk indtil andet er bevist.
                  Det syntes jeg godt at man kan tillade sig efter alt det lort man er blevet tilbudt de sidste 6 år
                  Jeg er da ikke i tvivl om, at de ønsker at gøre deres arbejde bedst muligt. Men de nærer overhovedet ikke samme følelser for OB, som du og jeg gør. Derfor er det også sværere for dem at sætte sig ind, hvor svært det er for mange os at forstå den retning, de har valgt for truppen. Alt det andet - styrkningen af det lokale samarbejde, fankomiteen, ambassadørerne etc, det er alt sammen, isoleret set, gode ting; men ikke en bønne værd, hvis ikke det hold bliver forstærket. Som vi begge er enige om. Som de fleste er enige om.

                  De er så ikke enige i det presserende i dette. Det driver mig (og sikkert også dig og mange andre) til vanvid; mens der står nogle såkaldte "postive" på sidelinjen og formaner os til ikke at blive vanvittige; skønt det er sådan set det eneste de herrer har leveret på 2-3 år. De ikke har leveret nogen som helst former for begejstring; der fanger både de positive og de negative - og får folk på stadion.

                  Og deres job er fandengalemig at skabe den begejstring. Og det har de fejlet stort i. Og nu vil de samme folk have os til at tro på, at de kan skabe den begejstring, hvis bare vi holder en tro på "kontinuitet", som i virkeligheden er en kæmpe narresut - hvis ikke vi tager større skridt henadvejen, end dem som vi har gjort hidtid. Det minder mest af alt om 1 skridt frem, 1 tilbage og hop på stedet.

                  Der er nogen, der bliver vanvittige af negativiteten - jeg bliver vanvittig af al den bavl, som de herrer fyrer af - uden at bakke det op med noget som helst håndgribeligt i form af reel succés.

                  Jeg VED, at vi ikke kommer op i toppen på den måde de kører tingene på. Jeg ved også, at de sandsynligvis ikke har ressorucerne til på deres glatte ansigt at købe sig til det hold, der ville kunne nå toppen hurtigere end det nuværende hold. Så jeg vil have dem til at holde op med at lade som om, at deres metode er holdbar. Og det gælder hele vejen fra Kent til Thorborg. Den holder bare ikke. På et eller andet tidspunkt bliver man trvunget til at blive offensiv, i kraft med flere og flere hold (både dem med de samme ressourcer eller færre), simpelthen overhaler os og scorer de placeringer, der giver større prestige, flere penge, så man kan rent faktisk kan skabe noget rigtigt kontinuitet.

                  Så jeg har absolut intet håb med de herrer som vores ledelse. De siger ét, men bakker det overhovedet ikke op. Hverken med flere penge - eller bedre brug af dem, vi trods alt har.

                  Og det kommer de heller aldrig til at gøre. Det er en kynisk betragtning - og jeg har selvfølgelig også lagt alle mine æg i én kurv. Ikke fordi jeg håber på at få ret - men fordi jeg mener, jeg HAR ret. At deres måde at få OB tilbage til toppen er totalt udsigts og udviklingsløs.

                  Hvis ikke de snart skubber flere ressourcer ind i det - eller som mininum bliver bedre til at forvalte de ressorucer, de allerede har.

                  Man opsøger heldet - det falder ikke bare ned i skødet på én, uanset hvor mange træningspas man gennemfører med det samme hold.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Jeg er nød til at klynge mig til håbet Chris. Jeg kan ikke andet. Altså at man forstærker et nuværende hold der ikke har niveau til Top 6

                    Min kærlighed til OB vil altid være der, men min energi er ved at slippe op hvis vi ikke snart ser succes eller fremgang.
                    Jeg er nød til at tro at ledelsen også vil OB det bedste og har øjne i hovedet. Men jeg holder ikke vejret og forholder mig pessimistisk indtil andet er bevist.
                    Det syntes jeg godt at man kan tillade sig efter alt det lort man er blevet tilbudt de sidste 6 år
                    Vi ender snart som paraderne for krigsveteraner fra anden verdenskrig. Vi bliver færre og færre som møder frem. Soldaterne dør af alderdom, mens OB fans falder fra pga uduelighed. Hvordan skal man overbevise 8-10 årigt om, at OB er fantastisk, når vi blive løbet over ende af klubber uden vores kultur og opland.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                      Vi ender snart som paraderne for krigsveteraner fra anden verdenskrig. Vi bliver færre og færre som møder frem. Soldaterne dør af alderdom, mens OB fans falder fra pga uduelighed. Hvordan skal man overbevise 8-10 årigt om, at OB er fantastisk, når vi blive løbet over ende af klubber uden vores kultur og opland.
                      Den her tilstand ændrer sig ikke før nogen højere oppe. Læs bestyrelsen. Begynder at forlange anderledes resultater af KN/JH. Og det sker så ikke, fordi strategien selvfølgelig er afstemt med bestyrelsen. Det er håbløst.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        Daniel Høegh og co. (Hereenveen) Slog FCN 3-2.

                        Comment

                        Working...
                        X