Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Af ren interesse, hvordan definerer du at "vinde noget"? Tæller det hvis man får medaljer eller hvis man kvalificerer sig til Europa? Eller skal vi blive (pokal)mestre før det tæller? For selvom det selvfølgelig altid er muligt med lidt held at tage pokalen, så ser mesterskabet tæt ved umuligt ud de næste mange år (og det er altså ikke kun pga. Jesper Hansen!) og i pokalen vil vi heller aldrig være favoritter.

    Jeg undrer mig forøvrigt over at det ikke giver pluspoint at etablere et akademi og et nyt træningsanlæg (noget ingen er lykkedes med før JH, selvom det har været tiltrængt i 20 år), der kan skabe grobund for gode sportslige resultater fremadrettet. For mig er det vigtigere end en eller anden random transfer - simpelthen fordi det har en langt større betydning for OB end nogen transfer potentielt kan have.

    Derudover synes jeg egentlig også, selv i sølvårene, at man nemt kunne finde både foragt og latterliggørelse af OB. Hvis man ikke er fan, virker det til at man gerne skal være lidt hånlig overfor "det store hold". Jeg ved ikke om det er unikt fynsk, eller det bare hænger sammen med at vi er et relativt stort, men dog afgrænset, geografisk område hvor der kun er én storklub.
    Siden 1989 har vi jo ikke vundet andet end medaljer, pokal og været i Europa nogle gange som et direkte resultat deraf, så definitionen giver vel sig selv.

    Der er ingen her der forlanger mesterskaber, medaljer og pokal hvert eneste år. Bare en reel indsats for at gøre de drømme til realitet, med tilfredsstillende udtryk og placeringer undervejs. 2 mesterskaber og CL deltagelse inden 2015 var simpelthen en for stor en mundfuld, så det er ikke den vej at gå mere.

    Men Max 7 år imellem en pokal, en medalje er ikke for meget "forlangt" i en klub, hvor det har været gængs "praksis" siden det første guld i 1977.

    Der er intet i fodbold, der er umuligt, hvis man har de rigtige folk på de rigtige tidspunkter. Timingen kan man ikke rigtigt selv styre, mens det er mere lade sig gøreligt med ansættelsen af de rigtige folk.

    AaB har vundet 4 DM guld, det seneste for 5 år siden, i den tid vi ikke har vundet det. Og Nordsjælland, Herfølge og Silkeborg.

    Det kræver vi rammer et hold mens andre stærkere klubber er på nedgang.

    Det virker ikke særligt sandsynligt, at tingene kommer til at flaske sig for os de næste mange år, men derfor skal man alligevel prøve.

    Det nuværende hold har efter startvanskelligheder kun tabt 4 ud af de sidste 24 kampe eller sådan noget. Ærgerligt at det sandsynligvis ikke får lov til at fortsætte ind i næste sæson.

    Jeg betragter ikke mig selv som én, der er FOR krævende. Min ambition om mesterskaber er en drøm. I mellemtiden synes jeg max 7 år imellem OB vinder et eller andet, er en sund ambition for en klub som vores.

    Og ikke helt så urealistisk som mesterskaber.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Ja, der har du sikker en pointe i hensigt af Casper og Kløve men du vil vel tilgive at det lykkedes (endeligt) at skabe et hold som hænger sammen.
      Og er også bekymret om JH lykkes med at kompensere et muligt Tverskov-salg. For mig er han aktuelt vores vigtigste spiller.
      Men begejstring skabes allerede nu når man oplever holdet på banen. Der er meget "OB-DNA" i det. I sammenligning med de sidste år hvor det ofte var svært at holde ud og hvor det blev mere og mere til en trodshandling at komme på stadion så kommer nu med en helt anden glæde og begejstring. Og det skyldes ikke kun resultater men først af alt udtrykket holdet viser. Det er en oplevelse at se kampene nu igen. Og tror ikke at jeg er den eneste som har det sådan.
      Bestemt er det nu en oplevelse at se holdet igen, men vi skal ikke længere tilbage end kampen i Hobro, bedre kendt som KEPs sidste "show" før vi sad med én følelse af at holdet simpelthen stadig var ramt af de foregående begejstringsdræbende år under Kent - og Jespers samarbejde.

      Derfor er det stadig skrøbeligt det her.

      Jeg vil påstå, at hvis vi falder helt igennem i det her mesterskabsspil, så vil vi hurtigt glemme den opnåede målsætning.

      Det er sidstehånds indtrykket der afgører slut begejstringen.

      Så man går fra "tilfreds" til "begejstring". Det er glædeligt for mig at det lyder til at spillerne er klar over vigtigheden af at opnå mere. Og lade det være den nye målsætning.

      Det kan måske lette arbejdet med at finde de afløsere for bærende kræfter, som vi måske får brug for.

      Drachmann f.eks. Hvor meget skadet bliver han fremadrettet? Og uden Gryte og Tverskov?

      Det er nogle store sko, som ingen andre i truppen kan udfylde.

      Og nej, jeg har stadig ikke tillid nok til at være rolig for at den sportslige ledelse kan erstatte den slags spillere.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Bestemt er det nu en oplevelse at se holdet igen, men vi skal ikke længere tilbage end kampen i Hobro, bedre kendt som KEPs sidste "show" før vi sad med én følelse af at holdet simpelthen stadig var ramt af de foregående begejstringsdræbende år under Kent - og Jespers samarbejde.

        Derfor er det stadig skrøbeligt det her.

        Jeg vil påstå, at hvis vi falder helt igennem i det her mesterskabsspil, så vil vi hurtigt glemme den opnåede målsætning.

        Det er sidstehånds indtrykket der afgører slut begejstringen.

        Så man går fra "tilfreds" til "begejstring". Det er glædeligt for mig at det lyder til at spillerne er klar over vigtigheden af at opnå mere. Og lade det være den nye målsætning.

        Det kan måske lette arbejdet med at finde de afløsere for bærende kræfter, som vi måske får brug for.

        Drachmann f.eks. Hvor meget skadet bliver han fremadrettet? Og uden Gryte og Tverskov?

        Det er nogle store sko, som ingen andre i truppen kan udfylde.

        Og nej, jeg har stadig ikke tillid nok til at være rolig for at den sportslige ledelse kan erstatte den slags spillere.

        MvH ChrisOB
        som sædvanlig er jeg helt på linje ned dig her.
        Lidt sjovt at dengang JH startede og de første vinduer var frygtelige der skulle vi ikke kritisere fordi han jo skulle rydde op efter de foregående, selvom vi påpegede at indkøbene var elendige så skulle det stadig dækkes ind under svær økonomi og andet. Selv efter flere vinduer var det ikke velset at kritisere JH for han skulle jo have tid. Da vi ansatte KN var jeg ikke vildt begejstret og påpegede at det var mere pga NT end JH vi gik ham, det blev jeg sablet ned for, det bliver jeg nok ikke i dag ;-) .

        Nu har vi så endelig fået en træner som kan løfte holdet og har vundet en hel del af begejstringen tilbage, så skal vi straks efter 3/4 vellykket sæson bøje os i støvet og ophøje JH til frejlser og melde os ind i den store rose klub ... Nej vel. Vi deler begejstringen i nuet og nyder succesen og uddeler velmenende roser til tider også til JH . Lad nu sæsonen blive færdig før vi gør status selvom det jo bliver den bedste i mange år, som du påpeger så kommer der en sæson efter sommer hvor vi står med en lidt anden trup og så skal det vise sig om JH virkelig har fået evner ud i at sammensætte en trup som kan holde nuværende niveau.

        Ja vi ser endelig ud til at lykkedes med at få nye faciliteter hvilket JH også skal og har fået ros for.
        Vi har fået et løft i akademi delen hvilket skyldes dels skærpede regler og dels godt arbejde af JH, også der har JH fået ros og så må fremtiden vise om det giver et godt afkast økonomisk og via spillere på førsteholdet som rent faktisk får spilletid og ikke blot som fyld i spareknivens tegn.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Bestemt er det nu en oplevelse at se holdet igen, men vi skal ikke længere tilbage end kampen i Hobro, bedre kendt som KEPs sidste "show" før vi sad med én følelse af at holdet simpelthen stadig var ramt af de foregående begejstringsdræbende år under Kent - og Jespers samarbejde.

          Derfor er det stadig skrøbeligt det her.

          Jeg vil påstå, at hvis vi falder helt igennem i det her mesterskabsspil, så vil vi hurtigt glemme den opnåede målsætning.

          Det er sidstehånds indtrykket der afgører slut begejstringen.

          Så man går fra "tilfreds" til "begejstring". Det er glædeligt for mig at det lyder til at spillerne er klar over vigtigheden af at opnå mere. Og lade det være den nye målsætning.

          Det kan måske lette arbejdet med at finde de afløsere for bærende kræfter, som vi måske får brug for.

          Drachmann f.eks. Hvor meget skadet bliver han fremadrettet? Og uden Gryte og Tverskov?

          Det er nogle store sko, som ingen andre i truppen kan udfylde.

          Og nej, jeg har stadig ikke tillid nok til at være rolig for at den sportslige ledelse kan erstatte den slags spillere.

          MvH ChrisOB
          I hensigt af målmandspositionen er jeg tryg med Christensen/Mande/Bernat og JJ viste til sidst at han kan tage helt godt Drachmanns sko. Naturligt er det også muligt at JJ åske vil videre pga af den mangelnde spilletid og fordi Drachmann/JJ er åbenbart ikke en oplagt mulighed sammen på banen.
          Deler din bekymring i hensigt af Tverskov. Så stor tiltro til JH at finde den rigtige erstatning har jeg endnu ikke men bygger der på JM. Generelt synes vi har endeligt en træner man kan have tiltro til. Derfor frygter også ikke at vi falder til sammen i mesterskabsspillet. Om det bliver bronze må vi se men at falde helt igennem, nej, det sker ikke.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            I hensigt af målmandspositionen er jeg tryg med Christensen/Mande/Bernat og JJ viste til sidst at han kan tage helt godt Drachmanns sko. Naturligt er det også muligt at JJ åske vil videre pga af den mangelnde spilletid og fordi Drachmann/JJ er åbenbart ikke en oplagt mulighed sammen på banen.
            Deler din bekymring i hensigt af Tverskov. Så stor tiltro til JH at finde den rigtige erstatning har jeg endnu ikke men bygger der på JM. Generelt synes vi har endeligt en træner man kan have tiltro til. Derfor frygter også ikke at vi falder til sammen i mesterskabsspillet. Om det bliver bronze må vi se men at falde helt igennem, nej, det sker ikke.
            Faktisk enig . Glæder mig til at gå Oliver i mål og jo mere spilletid til JJ jo bedre.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              For at gøre det kort så er JH kun en succes hvis han formår at få OB til kontinuerligt at være minimum i top 6. Odense er altså landets tredjestørste by, så alt andet end at være med i øverste halvdel af superligaen er uacceptabelt i mine øjne.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                For at gøre det kort så er JH kun en succes hvis han formår at få OB til kontinuerligt at være minimum i top 6. Odense er altså landets tredjestørste by, så alt andet end at være med i øverste halvdel af superligaen er uacceptabelt i mine øjne.
                JH er en succes som lydig funktionær men ikke som ansvarlig for køb og salg. Han bliver ikke forlænget. Og gerne væk fra den funktion nu
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  JH er en succes som lydig funktionær men ikke som ansvarlig for køb og salg. Han bliver ikke forlænget. Og gerne væk fra den funktion nu
                  Enig. Og får han sparket er det 6 år for sent.
                  OB: Danske mestre i 2075/6

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                    Enig. Og får han sparket er det 6 år for sent.
                    Hvorfor?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Hvorfor?
                      Den diskussion har pågået de sidste 5,5 år, så der er vist ingen grund til at gentage den. Hovedpointen er at manden ikke har format til at styre en klub som OB, selvom han givetvis har embedsmandskvaliteter og sikkert er et venligt menneske.
                      OB: Danske mestre i 2075/6

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                        Den diskussion har pågået de sidste 5,5 år, så der er vist ingen grund til at gentage den. Hovedpointen er at manden ikke har format til at styre en klub som OB, selvom han givetvis har embedsmandskvaliteter og sikkert er et venligt menneske.
                        Og fået gennemført planerne om faciliteter, store opgraderinger af ungdommen, lige gennemført et salg til 15 mil, og pt. er sportsdirektør for en klub som ligger på 3. Pladsen. Han må kunne et eller andet udover at potentielt være venlig.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                          Den diskussion har pågået de sidste 5,5 år, så der er vist ingen grund til at gentage den. Hovedpointen er at manden ikke har format til at styre en klub som OB, selvom han givetvis har embedsmandskvaliteter og sikkert er et venligt menneske.
                          Hvem så du gerne afløse ham? Useriøst bare at sige han ikke er god nok. OB rykker for alvor på flere parametre for første gang i 8 år.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Hvem så du gerne afløse ham? Useriøst bare at sige han ikke er god nok. OB rykker for alvor på flere parametre for første gang i 8 år.
                            Og i 6 af dem har han haft ansvaret.

                            Det er ikke useriøst bare fordi du er uenig.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                              Og fået gennemført planerne om faciliteter, store opgraderinger af ungdommen, lige gennemført et salg til 15 mil, og pt. er sportsdirektør for en klub som ligger på 3. Pladsen. Han må kunne et eller andet udover at potentielt være venlig.
                              Så vi skal behændigt glemme de foregående 5 år, der er gået forud for det ene gode år, som han har leveret?

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Så vi skal behændigt glemme de foregående 5 år, der er gået forud for det ene gode år, som han har leveret?

                                MvH ChrisOB
                                Nej, men vi kan jo starte debatten med at JH jo faktisk kan finde ud af jobbet. Og så derfra kan vi diskutere hvorvidt han har gjort det godt eller dårligt. Jeg har umiddelbart ikke set nogen sige at JH har gjort det fantastisk eller at han overordnet set er en kæmpe succes, og det ville også være et vildt postulat. Men han har udrettet gode ting i klubben, så er det fair nok at mene det ikke er godt nok, men at han ikke kan finde ud af noget er jo bare ikke sandt.

                                Comment

                                Working...
                                X